Connect with us

Administratie/politica

Ziua Părinților de Îngeri va fi comemorată la data de 15 octombrie, conform legii adoptate în Camera Deputaților

Published

on

Astăzi, în plenul Camerei Deputaților, a fost votat în unanimitate proiectul de lege privind instituirea Zilei Părinților de Îngeri, la inițiativa deputatelor Cristina Rizea și Laura Vicol. La data de 15 octombrie, anual, experiențele părinților care și-au pierdut copiii vor fi comemorate la nivel național.

Totodată, reglementarea prevede decontarea a 10 ședințe de consiliere psihologică pentru părinții de îngeri în primele 6 luni de la data decesului. Sprijinul transpartinic acordat acestei inițiative demonstrează o evoluție semnificativă în spațiul public românesc, evoluție pe care și inițiatoarea proiectului de lege o semnalează:

„Oamenii devin din ce în ce mai pregătiți să vorbească despre aceste experiențe traumatice în spațiul public. Rana se vindecă (atât cât se poate vindeca după o astfel de experiență) de abia odată ce ne câștigăm capacitatea de a o comunica. Din experiența mea de părinte de înger, știu foarte bine că tăcerea nu e niciodată o soluție. Știu bine, totodată, că ai nevoie de un întreg sistem de sprijin pentru a putea să navighezi prin astfel de tragedii. Din propria experiență, am pus suflet în acest proiect de lege și sunt recunoscătoare colegilor mei că, împreună, l-am transformat în lege. Anul acesta, îmi doresc ca, alături de părinții de îngeri, să comemorăm experiențele lor și să învățăm, ca societate, că trauma acestei comunități nu poate fi adresată decât prin comunicare, decât prin sprijin onest și măsuri de suport bine definite”, declară deputata Cristina Rizea.

Proiectul de lege urmează să fie transmis spre promulgare Președintelui României, urmând ca aspectele normative secundare să fie asigurate de către Guvernul României pentru ca aceste sesiuni de terapie să se desfășoare în condițiile stabilite de către proiectul de lege.

Inițiatoarele vor fi direct implicate în monitorizarea cursului reglementărilor legislative pe această tematică. Pentru a explica într-o manieră mai amplă trauma colectivă a acestor părinți, deputata Cristina Rizea a pregătit un scurtmetraj alături de alți părinți de îngeri: shorturl.at/GHNO7

Actualitate

Facilități fiscale, pentru locuitorii din Ovidiu!

Published

on

În data de 9 septembrie 2024 Consiliul Local al orașului Ovidiu a adoptat HCL nr. 204/09.09.2024 privind anularea accesoriilor aferente obligațiilor bugetare restante, în conformitate cu OUG nr.107/2024 pentru reglementarea unor măsuri fiscal-bugetare în domeniul gestionării creanțelor bugetare și a deficitului bugetar pentru bugetul general consolidat al României în anul 2024.

Astfel, debitorii persoane fizice sau juridice, de drept public sau privat, asocieri și alte entități fără personalitate juridică persoane fizice care desfășoară activități economice în mod independent sau exercită profesii liberale, care la data de 31 august 2024 inclusiv, au obligații bugetare principale restante datorate bugetului local al orașului Ovidiu, pot beneficia de anularea dobânzilor, penalităților și accesoriile aferente, în condițiile prevăzute de hotărârea mai sus menționată.

Dobânzile, penalitățile și toate accesoriile aferente obligațiilor bugetare principale, restante la data de 31 august 2024 inclusiv, se anulează dacă sunt îndeplinite cumulativ următoarele condiții:

a) toate obligațiile bugetare principale restante la data de 31 august 2024 inclusiv, administrate de organul fiscal local, se sting prin orice modalitate prevăzută la art. 22 din Legea nr. 207/2015, cu modificările și completările ulterioare, până la data depunerii cererii de anulare a accesoriilor inclusiv, dar nu mai târziu de data de 25 noiembrie 2024;

b) sunt stinse prin orice modalitate prevăzută de art. 22 din Legea nr. 207/2015, cu modificarile și completările ulterioare, până la data depunerii cererii de anulare a accesoriilor inclusiv, toate obligațiile bugetare principale și accesorii administrate de organul fiscal local cu termene de plată cuprinse între data de 1 septembrie 2024 și data depunerii cererii de anulare a accesoriilor inclusiv, dar nu mai târziu de data de 25 noiembrie 2024;

c) debitorul să aibă depuse toate declarațiile fiscale, până la data depunerii cererii de anulare a accesoriilor inclusiv. Această condiție se considera îndeplinită și în cazul în care, pentru perioadele în care nu s-au depus declarații fiscale, obligațiile fiscale au fost stabilite, prin decizie, de către organul fiscal local;

d) debitorul depune cererea de anulare a accesoriilor după îndeplinirea în mod corespunzator a condițiilor prevăzute la lit. a)-c), până la data de 25 noiembrie 2024 inclusiv, sub sancțiunea decăderii.

Cererile și notificările contribuabililor care doresc să beneficieze de anularea obligațiilor bugetare accesorii pot fi depuse la sediul primăriei orașului Ovidiu din str. Sănătații, nr.7, trimise prin poștă sau pe adresa de e-mail: primariaovidiu@gmail.com, până la data de 25 noiembrie 2024 inclusiv, sub sancțiunea decăderii.

Continue Reading

Actualitate

Mariana GÂJU: Împreună pentru o cauză nobilă!

Published

on

Primarul comunei Cumpănă a transmis un mesaj de suflet pentru locuitori și persoanele care pot ajuta familiile aflate în necaz:

„Dragi locuitori ai comunei Cumpăna, dragi prieteni.Așa cum probabil ați auzit deja, la data de 25.08.2024 pe strada Nucilor nr. 47 a avut loc un incendiu în urma căruia acoperișul casei în care locuiesc două familii a ars în totalitate.

Noi am demonstrat în nenumărate rânduri, că suntem o mare familie care se ajută reciproc la nevoie, apelăm și de această dată la generozitatea dumneavoastră, a oamenilor cu suflet mare, pentru a-i ajuta cu orice este omenește posibil.

Nu considerați apelul nostru o obligație. Este doar o rugăminte, un apel umanitar pentru o familie aflată în mare necaz.

Cei care doresc să doneze o pot face în contul :

RO31RNCB0600179720240001

TITULAR CONT: IGNAT GRAFIRA

Persoană de contact pentru o altă formă de sprijin este doamna ENACHE ANIȘOARA, care poate fi contactată la numărul de telefon:0729040555.

Vă mulțumim anticipat.

ÎMPREUNĂ PENTRU O CAUZĂ NOBILĂ!

Cu deosebit respect și mulțumiri,

MARIANA GÂJU

Primarul Comunei Cumpăna”.

Continue Reading

Actualitate

Jucării, îmbrăcăminte și încălțăminte pentru copii, contrafăcute, în valoare de peste un million de lei, reținute de inspectorii vamali

Published

on

Inspectorii vamali din cadrul Biroului Vamal de Frontieră Constanța au reținut aproximativ 12 000 bucăți jucării, îmbrăcăminte și încălțăminte pentru copii, susceptibile de a fi contrafăcute. Bunurile au o valoare totală de aproximativ 1.100.000 lei și au fost descoperite ca urmare a controlului efectuat asupra mărfurilor aflate într-un container sosit din China, aparținând unei societăți comerciale cu sediul în București.

În data de 26 august 2024, inspectorii vamali din cadrul Biroului Vamal de Frontieră Constanța – Direcția Regională Vamală București au efectuat controlul fizic asupra mărfurilor aflate într-un container sosit din China, aparținând unei societăți comerciale cu sediul în București.

Ca urmare a controlului, inspectorii vamali au descoperit aproximativ 12.000 bucăți jucării, îmbrăcăminte și încălțăminte pentru copii susceptibile de a aduce atingere drepturilor de proprietate intelectuală pentru mai multe mărci protejate la nivel internațional. Valoarea totală a bunurilor, dacă ar fi fost comercializate pe piaţă la preţul de vânzare cu amănuntul al unui produs original, este de aproximativ 1.100.000 lei.

În conformitate cu reglementările naționale și europene privind unele măsuri pentru asigurarea respectării drepturilor de proprietate intelectuală în cadrul operațiunilor de vămuire, autoritatea vamală a reținut bunurile susceptibile de a fi contrafăcute în vederea trimiterii spre expertizare, la finalizarea cazului urmând a fi dispuse măsurile legale care se impun.

Menționăm că deși se pot vinde cu preţuri atractive, mărfurile contrafăcute prezintă riscuri care pun în pericol sănătatea și siguranța cetățenilor.

 

 

Sursa: Autoritatea Vamală Română

Continue Reading

Actualitate

Agenția Națională pentru Locuințe (ANL) a recepționat, în orașul Murfatlar, 16 locuinţe pentru tineri, destinate închirierii

Published

on

Locuințele (apartamente cu 2 camere) au fost construite în amplasamentul din strada General Vasile Milea fn, zona Stadion, pe un regim de înălţime P+2E+M (parter+2 etaje+mansardă), valoarea investiției fiind de 3.493.32,60 lei (inclusiv TVA).

Până în prezent, în județul Constanța, ANL a finalizat, în cadrul aceluiași program, 1.696 de unități locative în localitățile: Constanța (554), Basarabi (96), Medgidia (96), Cernavodă (104), Ovidiu (96), Mangalia (156), Eforie Nord (60), Cumpăna (128), Costineşti (64), Hârşova (96), Valu lui Traian (52), Techirghiol (24), Cogealac (24), Năvodari (64), Mihail Kogălniceanu (58) și Murfatlar (24).

Programul de construcții de locuințe pentru tineri, destinate închirierii, a fost lansat de ANL în anul 2001. Locuinţele sunt construite pe terenuri puse la dispoziţia Agenției de către autorităţile publice locale, beneficiarii fiind tineri între 18 şi 35 de ani, care îndeplinesc condiţiile prevăzute de lege pentru a putea accesa o astfel de locuinţă. Accesarea se face prin depunerea de cereri la primării, care urmează să întocmească listele de repartiţii.

În prezent, locuinţele pentru tineri pot fi achiziţionate de chiriași, după o perioadă de închiriere de minimum un an, prin achitarea de rate lunare egale către autorităţile publice locale, prin contractarea de credite ipotecare de la instituții financiare autorizate, inclusiv cu garanția statului, sau cu achitarea integrală a preţului final din surse proprii.

Sumele necesare finanțării programului se asigură de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei (MDLPA), din bugetele locale, precum și din alte surse legal constituite.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2022 CityPressConstanta || citytvconstanta@gmail.com || 075.888.2222