Connect with us

Actualitate

Ziua Mondială a Asistenței Sociale

Published

on

Marcată anual în cea de-a treia zi de marți a lunii martie, Ziua Mondială a Asistenței Sociale este sărbătorită în 2019, pe 19 martie. Organizat sub egida Națiunilor Unite, evenimentul are ca scop conștientizarea nevoii de investiție în servicii sociale de calitate, doar așa putând fi asigurate servicii care să susțină schimbări sustenabile în viața oamenilor.

Potrivit informațiilor furnizate de Centrul de Formare și Evaluare în Asistență Socială (CFECECAS), tema aleasă în 2019 vizează importanța relațiilor umane, tema făcând parte din Agenda Globală a Asistenței Sociale, sărbătorită pentru doi ani: 2019 si 2020.

În această zi, asistenții sociali și specialiștii din cadrul serviciilor de asistență socială doresc să atragă atenția asupra a două aspecte importante, pe de o parte, creșterea birocrației în cadrul serviciilor sociale determină o scădere a timpul petrecut de către asistentul social cu persoana care are nevoie de suport, pe de altă parte, se dorește valorizarea relațiilor umane în cadrul procesului de asistență și evidențiarea impactului pe care relațiile umane îl au în procesul de schimbare a vieții oamenilor.

Potrivit CFECECAS, studiile realizate au arătat că timpul petrecut de personalul serviciilor sociale cu persoanele cărora le oferă suport este sub 30% din timpul mediu de lucru într-o săptămână.

Asistenții sociali și specialiștii serviciilor sociale se confruntă cu o dilemă majoră în intercațiune cu persoanele pe care le asistă: pe de o parte exercitarea autorității, pe de altă parte oferirea suportului pentru schimbare, suport care este posibil doar printr-o  relație profesională de încredere.

Ziua Mondială a Asistenței Sociale 2019 readuce în discuție numărul redus de ore pe care asistentul social îl are la dispoziție pentru realizarea unei relații umane de calitate.

Pentru a reuși să îi ajute pe oameni să-și schimbe (transforme) viața într-un mod sustenabil, asistentul social trebuie să construiască întreaga relație profesională prin și pe baza unei relații umane de calitate. Asistentul social poate să transfere cunoașterea spre cei care au nevoie de suport doar dacă știe și poate să se “folosească pe sine” într-un mod creativ în relația profesională și dacă poate să construiască relația profesională în interiorul unei relații umane de calitate. Întreg suportul oferit de către asistentul social este tradus prin intermediul calității relației umane pe care el o construiește cu persoana care are nevoie de suport, spune Ana Rădulescu, Director Executiv CFCECAS și Președinte European al Federației Internaționale a Asistenților Sociali.

Inițiativa lansării Zilei Mondiale a Asistenței Sociale apare în 1983 și aparține Federației Internaţionale a Asistenţilor Sociali. Organizaţiile de profil din întreaga lume marchează această zi prin diferite manifestări menite să crească gradul de conştientizare la nivelul guvernelor, comunităţilor şi grupurilor profesionale asupra contribuţiilor unice şi semnificative ale profesiei de asistent social.

Sursa: CFECECAS

Sursa foto: CFECECAS

Actualitate

Sunt lămpile UV o metodă bună pentru dezinfecție în școli?

Published

on

Radiațiile UV sunt cancerigene (pot produce cancer de piele) și pot produce cataractă, conjuctivite sau alte reacții la nivelul ochilor, motiv pentru care este contraindicat să fie folosite în încăperi în care sunt persoane și este contraindicat să fie folosite pentru dezinfecția mâinilor. De asemenea, ozonul produs de lămpile UV este dăunător pentru căile respiratorii, fiind un puternic iritant, și poate produce crize de astm la persoanele astmatice.

Din aceste motive, nu se recomandă folosirea lor de utilizatori casnici, ci doar de personal calificat și instruit în acest sens, aşa cum se precizează într-un comunicat al Institutului Național de Sănătate Publică:

,,Întrucât accidentele survenite în urma utilizării lămpilor UV în unitățile de învățământ, sunt tot mai dese, precizăm că specialiștii INSP nu susțin această metodă de dezinfecție, opinie transmisă de altfel, tuturor instituțiilor ce au solicitat un punct de vedere în această direcție. Utilizarea dezinfecției cu UV este specifică unităților sanitare, fiind o metodă fizică de dezinfecție a aerului și suprafetelor din încăperi.

Punerea în funcțiune a acestor lămpi trebuie executată numai de persoane calificate și instruite în acest sens.

Totodată, atragem atenția că măsurile de curățenie și cele de aplicare a produselor de curățenie și a dezinfectanților, prevăzuțe atât în recomandările naționale cât și în cele ale Organizației Mondiale a Sănătății, asociate cu o aerisire fără abatere de la frecvența și perioada corectă de timp, asigură un mediu propice desfășurării activităților educative. Igiena mâinilor, igiena respirației, evitarea aglomerației, aerisirea frecventă a spațiilor sunt metodele dovedite ca fiind eficiente în prevenirea transmiterii COVID – 19.”.

Lămpile UV sunt, în esență, becuri speciale pline cu vapori de mercur care, odată expuși unui curent electric, produc radiație ultravioletă care distruge germenii direct, prin distrugerea ADN-ului și a ARN-ului acestora, și indirect, prin producerea de ozon.

Continue Reading

Actualitate

Club online de educație financiară, pentru studenți

Published

on

Ești student și ești pasionat de bursă, asigurări sau pensii private? Înscrie-te în Student Club, cel mai recent program de educație financiară lansat de Autoritatea de Supraveghere Financiară.

Student Club este o comunitate în care se vor învăţa şi se vor dezbate noțiuni, concepte și mecanisme de funcționare aferente piețelor financiare non-bancare. Se va discuta pe marginea unor studii de caz concrete.

Student Club se adresează atât studenților din facultățile cu profi economic/financiar, cât și celor din facultățile cu profil umanist. În cadrul Student Club vor fi dezvoltate și abilități interpersonale, așa numitele soft skills, care sunt apreciate de către angajatori.

Cursurile sunt gratuite, vor avea loc online (pe Zoom) și vor fi susținute de lectori din cadrul ASF. În prima fază, sunt disponibile 100 de locuri, iar primul curs va avea loc pe 26 martie 2021.

Mai multe detalii găsiţi aici.

 

Continue Reading

Actualitate

Sfaturi în privința sindromului post Covid

Published

on

Situație îngrijorătoare. Tot mai mulți copii sunt diagnosticați cu sindrom inflamator multisistemic post-COVID. În București au fost 30 de cazuri de la începutul anului, la cel mai mare spital de copii, iar la Spitalul Județean Constanța, 19 cazuri,  primul fiind diagnosticat la sfârșitul lunii august. Specialiștii spun că părinții trebuie să fie foarte atenți la starea generală a copiilor, iar când aceasta se alterează să anunțe imediat medicul de familie.

Formele grave de COVID-19 în cazul copiilor, cele care necesită oxigenoterapie sau intubare, sunt foarte rare şi sunt de obicei cazuri de copii care au şi alte boli cronice. În general copiii sunt asimptomatici, iar depistarea infecției se face întâmplător, când unii sunt duși la controale periodice pentru alte afecțiuni. Majoritatea prezintă simptomatologie uşoară spre medie: unii doar febră, iar alţii prezintă simptomatologie digestivă, dureri abdominale, lipsa apetitului alimentar sau simptome ca de viroză respiratorie, cu nas înfundat, rinoree uşoară și tuse.

Interesant este însă în opinia specialiștilor faptul că boala COVID-19 se poate manifesta la distanţă de 2, 3 sau chiar 4 săptămâni din clipa în care copilul a avut testul pozitiv. Ba chiar există cazuri de  copii cu sindrom inflamator multisistemic, care au ajuns la spital la câteva săptămâni după ce au avut infecţia COVID-19 și chiar pacienți  care s-au negativat, iar mai apoi a apărut sindromul inflamator multisistemic post Covid 19.

În sindromul inflamator multisistemic pot fi afectate mai multe organe. Boala poate da manifestări neurologice, cardiace, pulmonare, renale și de aceea spun specialiștii este foarte important ca părinții să solicite ajutor medical specializat atunci când observă că starea copiilor se degradează.

Continue Reading

Actualitate

Succesul Hotelcon | Primul sistem național de rezervări a integrat peste 400 de hoteluri din România

Published

on

Hotelcon, unul dintre angrosiștii importanți ai turismului global, este alături de hotelierii din România prin ajustarea costurilor de distribuție pe canale de profil a contentului și se implică activ în îmbunătățirea produsului din sistem prin integrarea cât mai multor parteneri.

Hotelcon a lansat, în iulie 2020, un nou sistem – new.hotelcon.travel – în parteneriat cu OLYMPIA EUROPE, touroperator important din Italia, care se adresează doar structurilor de cazare din România, de orice dimensiune, pentru a veni în sprijinul lor, fie ele hoteluri, hosteluri, vile, pensiuni sau apartamente în regim hotelier. Nu există un număr minim de camere care pot fi integrate în acest sistem. Până la ora actuală, în acest sistem au fost integrate peste 400 de hoteluri din toată țara.

În plină pandemie, s-au generat peste 2700 de rezervări cu o cifră de afaceri de aproximativ 330.000 de euro. Cele mai căutate orașe și stațiuni sunt Sibiu, București, Brașov, Timișoara, Cluj, Mamaia, Constanța, Iași, Băile Felix și Poiana Brașov.

Acest proiect a fost bine primit în rândul hotelierilor din România, astfel că Daniela Valache, Hotels Contracting Agent, s-a alăturat echipei iar la ora actuală cererea de integrare în sistemul new.hotelcon.travel este din ce în ce mai mare dar prompt deservită. Daniela Valache împreună cu Gabriela Florea, managerul Hotelcon, vor să scoată în evidență frumusețea produsului hotelier românesc și să ajute hotelierii din România să concretizeze cât mai multe rezervări atât pentru turiștii români, cât și pentru cei străini, sistemul având deschidere internațională.

“Știm că segmentul de incoming a avut mult de suferit în anul 2020, din cauza pandemiei, însă suntem optimiști că acesta își va reveni frumos anul acesta iar numărul turiștilor străini care vizitează România va crește și datorită produsului românesc expus în sistemul HOTELCON”, declară GABRIELA FLOREA, manager Hotelcon

Hotelcon oferă, la ora actuală, serviciile de marketing structurilor de cazare fără costuri. Există două tipuri de integrări: dinamică (cu channel manager) și statică (pentru structurile de cazare mici).

”Acest sistem reprezintă un liant care facilitează accesul la produsele hoteliere. Toate unitățile integrate în sistemul nostru sunt acreditate și oferim suport în limba română (poze urcate în sistem, poze reale, plăți cu cardul sau transferuri bancare cu plata garantată). Ne bucură succesul de care s-a bucurat sistemul nostru de rezervări până în prezent, ceea ce dovedește atât interesul proprietarilor de structuri de cazare, cât și al agențiilor de turism”, completează GABRIELA FLOREA, manager Hotelcon

Sistemul se adresează în primul rând agențiilor de turism dar indirect și turiștilor, care regăsesc astfel mai multe oferte și opțiuni hoteliere. new.hotelcon.travel are deschidere internațională, întrucât prin integrarea cu Hotelcon structurile de cazare sunt incluse automat în încă 3 sisteme de rezervări la nivel european. Acest sistem beneficiază, prin rețeaua globală Hotelcon, de o distribuție în mai multe sisteme de rezervări din toată lumea și din România. Hotelierii beneficiază de promovare gratuită în cadrul webinariilor HOTELCON organizate pentru agențiile de turism, unde pot avea speakeri care își prezintă locațiile și, cu această ocazie, pot comunica mult mai bine cu agențiile de turism.

De altfel, HOTELCON va organiza, pe 9 martie, Conferința Națională ”România este țara mea și merită promovată”, unde va invita hotelurile care doresc să aibă acces la acest sistem să participe și să afle detaliile cu privire la integrare, procesul durând maxim 7 zile. Accesul la conferință este gratuit, pe bază de înregistrare, la link-ul Registration (gotowebinar.com)

”Proiectul România este țara mea și merită promovată a crescut frumos de anul trecut până acum, a luat amploare și vrem să continuăm în același trend. Vă invităm alături de noi să discutăm despre integrare, despre beneficii și despre cum putem să vă aducem cât mai multe rezervări și cât mai mulți turiști. Împreună suntem mai puternici”, subliniază DANIELA VALACHE, Hotels Contracting Agent și cel mai nou membru al echipei Hotelcon.

Consultanții HOTELCON sunt de părere că hotelurile din România au nevoie de o viziune mai amplă asupra desfășurării turismului, implicit să se automatizeze mai mult și să își lărgească aria de distribuție, astfel încât agențiile din întreaga țară să aibă acces la produsul lor într-un mod cât mai simplu și mai transparent. Acest lucru este oferit acum de sistemul de rezervări HOTELCON în parteneriat cu OLYMPIA EUROPE. HOTELCON dorește să susțină industria hotelieră și să se implice activ în promovarea spațiilor de cazare din România indiferent de dimensiunea lor. Turiștii iubesc România și vor fi cu atât mai fascinați de locațiile incluse în sistemul HOTELCON, cu cât vor avea acces mai rapid la produsul lor prin intermediul agențiilor partenere HOTELCON.

Sursa foto: Hotelcon

Continue Reading

Trending

Copyright © 2021 CityPressConstanta