Connect with us

Societate

Vreme capricioasă la Constanța

Published

on

Vremea schimbătoare din ultimele zile de pe litoral le-a dat bătăi de cap constănțenilor, dar și turiștilor. Chiar dacă suntem la jumătatea lunii iulie, temperaturile sunt mult mai scăzute în comparație cu anii trecuți. Apa mării este și ea destul de rece, iar cei aflați la malul mării nu se pot bucura pe deplin de temperaturi potrivite lunii lui cuptor.

Începutul de săptămână de la jumătatea lunii iulie nu vine cu temperaturi extrem de ridicate. În ultimele zile temperaturile abia dacă mai ating 25 de grade, iar ploile sunt și ele prezente. Vremea atipică de pe litoralul românesc le dă bătăi de cap turiștilor aflați în vacanță deoarece pare că s-a schimbat anotimpul. Dacă săptămâna trecută temperaturile, dar și apa mării erau potrivite lunii lui cuptor, acum lucrurile nu mai stau la fel.

Constănțenii vor avea parte de câteva zile destul de mohorăte, cu temperaturi maxime ce vor atinge 25 de grade celsius, iar cele minime vor scădea până la 18 grade. Sunt șanse de 60% să plouă și chiar să se formeze furtuni pe litoral. Vântul va adica cu 18 kilometri pe oră, iar cerul va fi mai mult înorat.

De asemenea, se vor mai prezenta și inundaţii locale, creşteri de debite şi niveluri cu depăşiri ale Cotelor de Atenţie, pe râurile mici din Dobrogea, respectiv din judeţele Constanţa şi Tulcea.

Lucrurile nu stau diferit nici în țară, acolo unde temperaturile se vor situa sub regimul normal al acestei perioade, iar cerul va fi acoperit de nori în aproape toate regiunile. Va ploua în multe orașe din România, iar în unele situații ploile se vor transforma în vijelii și furtuni.

Specialiștii spun că abia după 20 iulie temperaturile vor reveni la normal, astfel că în aer se va ajunge la 25-28 de grade Celsius, iar apa mării se va încălzi și ea treptat.

Sursa foto: fanatik.ro

 

Actualitate

Avarie RAJA! Presiune scăzută la apă, în mai multe zone ale orașului

Published

on

În cursul acestei dimineți, s-a înregistrat o avarie pe unul din firele de aducțiune cu diametrul de 1200 mm, ce asigură aproximativ 40% din necesarul de apă aferent Stației de Tratare și Pompare Palas.

Echipele de intervenție RAJA au încercat să efectueze lucrările de reparație cu conducta sub presiune, dar din cauza debitului mare și presiunii, a fost necesară oprirea pompării apei pe acest fir și implicit golirea acestuia. Reparația segmentului avariat durează aproximativ 12 ore.

Având în vedere diametrul conductei (1200 mm), dar și lungimea acesteia (peste 20 km), de la momentul în care se va relua pomparea și până la intrarea în presiune, este nevoie de o perioadă de timp de aproximativ 24 ore.

De miercuri, 26 ianuarie, furnizarea apei se va face cu presiuni scăzute către consumatorii din:

  • Cartierul Palas și Zona industrială Oierie Palas;
  • Cartierele Brătianu și Medeea;
  • Zona industrială;
  • Cartierul și Zona industrială CET;
  • Cartierele Viile Noi și Sere;
  • Cartierele Km 4, Km 4-5, Km 5 și Veterani;
  • Zona comercială Constanța Sud;
  • Cartierul Faleză Sud;
  • Zonele industriale Caraiman și Oil Terminal;
  • Cartierele Far, Abator, Gară, Icil, Casa de Cultură, Inel I, Inel II, Coiciu și Compozitori;
  • Zonele Baba Novac și Halta Traian;
  • Zona Comercială Vest.

Conform estimărilor specialiștilor prezenți la fața locului, furnizarea apei la parametrii normali către consumatorii din zonele enumerate mai sus, se va relua joi, 27 ianuarie, în jurul orei 21:00.

Continue Reading

Societate

Elevii vor fi din nou testați! Peste 10,5 milioane de teste rapide vor ajunge mâine, în școli

Published

on

Peste 10 milioane de teste rapide au ajuns deja în depozitele inspectoratelor şcolare. Acestea sunt ambalate în kituri individuale sau de câte două şi marţi, acestea vor fi distribuite beneficiarilor, urmând a fi utilizate de îndată. În consecinţă, prima testare din această săptămână se va putea realiza marţi sau miercuri, transmit reprezentanții din ministerul Educației.

Secretarul de stat în Ministerul Educaţiei Sorin Ion a anunţat că peste 10 milioane de teste rapide COVID destinate preşcolarilor, elevilor şi personalului din învăţământ au ajuns în depozitele Inspectoratelor şcolare, urmând ca marţi sau miercuri să înceapă testările. Procesul de achiziţie a peste 18 milioane de teste rapide de salivă pentru depistarea COVID-19 a fost reluat după ce, vineri, Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor a respins, ca nefondată, contestaţia depusă de un operator economic privind această achiziţie, a anunţat Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţă.

Daca testarea se face la domiciliu, rezultatul trebuie comunicat imediat școlii sau grădiniței.

In cazul unui rezultat pozitiv, unitatea de învățământ va raporta situatia Directiei de Sanatate Publica, pentru o noua testare rapida antigen sau PCR.

Elevul gasit pozitiv va invata în regim online și va relua cursurile cu prezență fizică după prezentarea unui rezultat negativ al unui test antigen rapid sau RT-PCR, efectuat în ultimele 24 de ore.

Daca nu aduce aceasta dovada, elevul poate reveni in bancile scolii la 14 zile de la data rezultatului pozitiv obținut la testul rapid efectuat din proba de salivă.

Continue Reading

Societate

Viză pentru SUA fără interviu? Da, se poate! Vezi ce pași trebuie să urmezi

Published

on

Procesul de solicitare a vizei pentru Statele Unite este mai simplu dacă ați mai avut viză anterior și solicitaţi reînnoirea acesteia. Dacă aveți o viză încă valabilă este important să reţineţi faptul că ea poate fi în continuare folosită, chiar dacă paşaportul pe care a fost aplicată expiră. Puteţi călători în Statele Unite cu paşaportul vechi, care conţine viza valabilă, şi noul paşaport, valabil.

Puteți fi eligibili pentru o solicitare fără interviu, care vă permite să reînnoiți viza fără a mai fi nevoie să veniți la Ambasadă. Cu toate acestea, folosirea acestei opțiuni nu vă garantează aprobarea vizei. Este posibil ca în anumite cazuri, după evaluarea documentelor trimise prin FedEx să fie necesar să veniți la un interviu pentru viză.

Solicitanții pot fi eligibili pentru o solicitare fără interviu în următoarele situații:

  • Copiii sub 14 ani pot solicita o viza fără interviu, chiar dacă nu au mai avut viză SUA înainte.
  • Persoanele care au împlinit 80 de ani pot solicita o viza fără interviu, chiar dacă nu au mai avut viză SUA înainte.
  • Solicitați aceeași categorie de viză.
  • Viza este încă valabilă sau a expirat în ultimele 48 luni.
  • Viza a fost eliberată după data de 1 ianuarie 2008.
  • Pașaportul cu viza anterioară este în posesia dumneavoastră.
  • Pe viza anterioară nu apare una dintre următoarele mențiuni: “WAIVER” sau “CLEARANCE”.
  • Cetățenia, data nașterii și sexul sunt aceleași atât în vechiul pașaport, cât și în noul pașaport.
  • În momentul solicitării vizei vă aflați în România.
  • De la data aprobării vizei anterioare NU ați solicitat prelungire sau modificare de status pe teritoriul SUA.
  • De la data aprobării vizei anterioare NU ați fost arestat sau deportat, și nu ați încălcat legislația SUA.
  • De la data aprobării vizei anterioare NU v-a fost refuzată o altă viză, nu a fost anulată sau retrasă.
  • Dețineți un pașaport românesc sau permis de ședere valid.

Secția Consulară își rezervă dreptul de a solicita prezența la interviu, după evaluarea solicitării de viză trimise prin FedEx.

Important:

Solicitarea unei vize cu paşaport temporar va avea ca efect limitarea valabilităţii vizei. Dacă aţi obţinut în trecut o viză cu un paşaport temporar, vi se va solicita să prezentaţi un paşaport biometric inainte de eliberarea unei alte vize. Pentru a evita eventuale întârzieri în procesarea vizei, vă rugăm să prezentaţi un paşaport biometric. Paşapoartele biometrice româneşti emise după iulie 2018 au o valabilitate de zece ani. Cele emise înainte de această dată au o valabilitate de cinci ani. Dacă paşaportul pe care îl aveţi este valabil pentru un an, este un paşaport temporar.

Procedura “Fără interviu” – Pas cu pas

Pasul 1

Completați formularul DS-160 și tipăriți Pagina de Confirmare cu cod de bare.

Pasul 2

Înregistrați-vă  în sistemul online și creați/actualizați profilul pentru a plăti taxa pentru solicitarea de viză . După ce vă înregistrați, selectați  “Solicitare nouă/Programează interviul”, selectați  “Viză Temporară” și apoi  selectați “Continuați”. Veți alege categoria vizei, veți completa datele din pașaport, numărul de confirmare al formularului DS-160, date de contact și adresa pentru livrarea pasaportului.

Pasul 3

Veți răspunde unui set de întrebări pentru a vedea dacă sunteți eligibil pentru solicitarea fără interviu. Ulterior,veți alege modalitatea și adresa de livrare a pașaportului și veți ajunge la secțiunea pentru plată a taxei de solicitare. Dacă vă calificați pentru acest serviciu, veți găsi informații specifice despre modalitățile de a trimite documentele prin FedEx. Pentru a vă înregistra online, veți avea nevoie de următoarele date:

  • Numărul pașaportului;
  • Seria chitanței/dovezii de plată a taxei (apăsați aici pentru identificarea seriei);
  • Numărul formularului DS-160 (serie alfa-numerică formată din 10 caractere)

Asigurați-vă că alegeți modalitatea de livrare a pașaportului cu viza aprobată:

  • sediul FedEx Head Office: Acest serviciu este gratuit. Adresa sediului FedEx Head Office este: Șoseaua București – Ploiești, nr. 172 – 176, Platinum Business and Convention Center, clădirea B, etaj 2, sector 1, cod poștal 015016, București; programul de lucru este de luni până vineri, între 10:00 – 17:00 (închis de sărbători).
  • Livrare la adresa / ridicare de la celelalte sedii FedEx: acest serviciu presupune o taxă de livrare în valoare de 15.73 USD per aplicant (taxa se plăteşte online în lei la rata de schimb setată de banca plătitorului pentru ziua plăţii), ce trebuie achitată înainte de primirea documentelor. Informații despre plata taxei de livrare sunt disponibile pe această pagină.

Pasul 4

Documentele obligatorii:  Pagina de Confirmare a formularului DS-160, pașaportul valabil și pașapoartele anterioare, o fotografie recentă, Pagina de Confirmare “Fără interviu” și chitanța de la bancă/dovada plății, contract de muncă/scrisoare de îmbarcare pentru membri de echipaj (C1/D). În funcție de viza pe care o solicitați, va trebui să trimiteți documente suplimentare ex.: copii ale vizelor SUA ale părinților și copie după certificatul de naștere al aplicanților sub 14  ani, contract de muncă/scrisoare de îmbarcare pentru membri de echipaj sau tehnicieni angajați pe vas (C1/D și B1), formularul I-20 valabil pentru studenți (F1 sau M1), formularul DS-2019 pentru schimburi culturale (J1)etc.

Pasul 5

Solicitanții de viză care doresc să beneficieze de acest serviciu trebuie să se asigure că trimit la Ambasadă toate documentele necesare prin FedEx.

Aveți la dispoziție două opțiuni pentru timiterea documentelor:

  • Gratuit: depuneți toate documentele la sediul FedEx Head Office din București (Șoseaua București – Ploiești, nr. 172 – 176, Platinum Business and Convention Center, clădirea B, etaj 2, sector 1, cod poștal 015016, București).
  • Ridicarea de la adresa / predarea la celelalte sedii FedEx: selectați această opțiune dacă doriți ca un curier FedEx să ridice documentele de la adresă sau puteți să predați documentele la unul dintre celalalte sedii FedEx. Aceasta opțiune presupune un cost adițional. Informații despre cum puteți trimite documentele sunt disponibile pe această pagină.

Pasul 6

După procesarea solicitării de viză, FedEx va returna documentele și pașaportul la adresa de livrare aleasă de dumneavoastră în profil. Puteți modifica adresa de livrare accesând profilul. Pașaportul va conține viza, dacă solicitarea a fost aprobată

După ce primim documentele dumneavoastră, ofițerul consular  va decide dacă vă calificați pentru serviciul “Fără interviu”. În acest caz, vă vom returna pașaportul cu viza. Întreaga procedură durează minimum 5 zile.

Dacă ofițerul consular decide că este necesar să vă prezentați la interviu, veți primi documentele cu o scrisoare prin FedEx.

sursa: Facebook – U.S. Embassy Bucharest

Continue Reading

Actualitate

Se actualizează Registrul Agricol, la Techirghiol. E nevoie de noi declaraţii

Published

on

Primăria Techirghiol anunţă locuitorii oraşului că, în vederea completarii REGISTRULUI AGRICOL 2020-2024, conform prevederilor art.11 al O.G. 28/27.08.2008, până cel târziu pe 15 martie, au obligaţia de a declara autorităţilor locale următoarele bunuri:

  • teren intravilan/extravilan;
  • clădiri;
  • efectivul de animale pe specii/sex/vârstă;
  • mijloace de transport cu tracţiune animală şi mecanică.

Pe parcursul lunii mai 2022, este obligatorie declararea datelor privind categoria de folosinţă a terenului deţinut, suprafeţele cultivate şi numărul pomilor pentru anul agricol 2021.

Pentru efectuarea declaraţiei complete, în conformitate cu formularul Registrului Agricol, cetăţenii trebuie să aibă asupra lor următoarele documente:

  • BI/Carte de identitate sau certificat de naştere (pentru copii sub 14 ani) pentru toţi membrii gospodăriei;
  • acte de proprietate sau contract de utilizare, pentru teren intravilan/extravilan (indiferent de forma de deţinere), construcţii indiferent de destinaţie, utilaje şi atelaje.

La completare declaraţiei, se solicită informaţii despre:

  • suprafaţa de teren, modul de folosinţă al terenului, structura de culturi pentru anul agricol şi numărul de pomi (pe specii şi soiuri);
  • efectivul de animale, mişcarea lor (intrări-ieşiri, respectiv a vânzării-cumpărării, a produselor obţinute, a morţii şi sacrificări) şi date cu privire la producţia animală obţinută.

Înscrierea datelor privind clădirile şi terenurile, a titularilor dreptului de proprietate asupra acestora, precum şi schimbarea categoriei de folosinţă se va face numai în baza documentelor anexate la declaraţia făcută sub semnatură. Dacă nu există documente, înscrierea în Registrul Agricol se va face în baza declaraţiei sub semnătură privată.

Pentru entităţile cu personalitate juridică, datele se înscriu în registrul agricol pe baza declaraţiei date de reprezentatul legal al unităţii, însoţită de documente.

Nedeclararea, la termenele stabilite şi în forma solicitată, a datelor care fac obiectul Registrului Agricol, refuzul prezentării documentelor şi refuzul permiterii accesului primarului ori persoanelor împuternicite de acesta în vederea verificării corectitudinii informaţiilor din declaraţie constituie contravenţie şi se sancţionează cu amendă de la 100 lei la 500 lei pentru persoanele fizice, respectiv cu amendă de la 300 lei la 1500 lei pentru persoanele juridice.

 

Continue Reading

Trending

Copyright © 2022 CityPressConstanta || citytvconstanta@gmail.com || 075.888.2222