Connect with us

Societate

Viză pentru SUA fără interviu? Da, se poate! Vezi ce pași trebuie să urmezi

Published

on

Procesul de solicitare a vizei pentru Statele Unite este mai simplu dacă ați mai avut viză anterior și solicitaţi reînnoirea acesteia. Dacă aveți o viză încă valabilă este important să reţineţi faptul că ea poate fi în continuare folosită, chiar dacă paşaportul pe care a fost aplicată expiră. Puteţi călători în Statele Unite cu paşaportul vechi, care conţine viza valabilă, şi noul paşaport, valabil.

Puteți fi eligibili pentru o solicitare fără interviu, care vă permite să reînnoiți viza fără a mai fi nevoie să veniți la Ambasadă. Cu toate acestea, folosirea acestei opțiuni nu vă garantează aprobarea vizei. Este posibil ca în anumite cazuri, după evaluarea documentelor trimise prin FedEx să fie necesar să veniți la un interviu pentru viză.

Solicitanții pot fi eligibili pentru o solicitare fără interviu în următoarele situații:

  • Copiii sub 14 ani pot solicita o viza fără interviu, chiar dacă nu au mai avut viză SUA înainte.
  • Persoanele care au împlinit 80 de ani pot solicita o viza fără interviu, chiar dacă nu au mai avut viză SUA înainte.
  • Solicitați aceeași categorie de viză.
  • Viza este încă valabilă sau a expirat în ultimele 48 luni.
  • Viza a fost eliberată după data de 1 ianuarie 2008.
  • Pașaportul cu viza anterioară este în posesia dumneavoastră.
  • Pe viza anterioară nu apare una dintre următoarele mențiuni: “WAIVER” sau “CLEARANCE”.
  • Cetățenia, data nașterii și sexul sunt aceleași atât în vechiul pașaport, cât și în noul pașaport.
  • În momentul solicitării vizei vă aflați în România.
  • De la data aprobării vizei anterioare NU ați solicitat prelungire sau modificare de status pe teritoriul SUA.
  • De la data aprobării vizei anterioare NU ați fost arestat sau deportat, și nu ați încălcat legislația SUA.
  • De la data aprobării vizei anterioare NU v-a fost refuzată o altă viză, nu a fost anulată sau retrasă.
  • Dețineți un pașaport românesc sau permis de ședere valid.

Secția Consulară își rezervă dreptul de a solicita prezența la interviu, după evaluarea solicitării de viză trimise prin FedEx.

Important:

Solicitarea unei vize cu paşaport temporar va avea ca efect limitarea valabilităţii vizei. Dacă aţi obţinut în trecut o viză cu un paşaport temporar, vi se va solicita să prezentaţi un paşaport biometric inainte de eliberarea unei alte vize. Pentru a evita eventuale întârzieri în procesarea vizei, vă rugăm să prezentaţi un paşaport biometric. Paşapoartele biometrice româneşti emise după iulie 2018 au o valabilitate de zece ani. Cele emise înainte de această dată au o valabilitate de cinci ani. Dacă paşaportul pe care îl aveţi este valabil pentru un an, este un paşaport temporar.

Procedura “Fără interviu” – Pas cu pas

Pasul 1

Completați formularul DS-160 și tipăriți Pagina de Confirmare cu cod de bare.

Pasul 2

Înregistrați-vă  în sistemul online și creați/actualizați profilul pentru a plăti taxa pentru solicitarea de viză . După ce vă înregistrați, selectați  “Solicitare nouă/Programează interviul”, selectați  “Viză Temporară” și apoi  selectați “Continuați”. Veți alege categoria vizei, veți completa datele din pașaport, numărul de confirmare al formularului DS-160, date de contact și adresa pentru livrarea pasaportului.

Pasul 3

Veți răspunde unui set de întrebări pentru a vedea dacă sunteți eligibil pentru solicitarea fără interviu. Ulterior,veți alege modalitatea și adresa de livrare a pașaportului și veți ajunge la secțiunea pentru plată a taxei de solicitare. Dacă vă calificați pentru acest serviciu, veți găsi informații specifice despre modalitățile de a trimite documentele prin FedEx. Pentru a vă înregistra online, veți avea nevoie de următoarele date:

  • Numărul pașaportului;
  • Seria chitanței/dovezii de plată a taxei (apăsați aici pentru identificarea seriei);
  • Numărul formularului DS-160 (serie alfa-numerică formată din 10 caractere)

Asigurați-vă că alegeți modalitatea de livrare a pașaportului cu viza aprobată:

  • sediul FedEx Head Office: Acest serviciu este gratuit. Adresa sediului FedEx Head Office este: Șoseaua București – Ploiești, nr. 172 – 176, Platinum Business and Convention Center, clădirea B, etaj 2, sector 1, cod poștal 015016, București; programul de lucru este de luni până vineri, între 10:00 – 17:00 (închis de sărbători).
  • Livrare la adresa / ridicare de la celelalte sedii FedEx: acest serviciu presupune o taxă de livrare în valoare de 15.73 USD per aplicant (taxa se plăteşte online în lei la rata de schimb setată de banca plătitorului pentru ziua plăţii), ce trebuie achitată înainte de primirea documentelor. Informații despre plata taxei de livrare sunt disponibile pe această pagină.

Pasul 4

Documentele obligatorii:  Pagina de Confirmare a formularului DS-160, pașaportul valabil și pașapoartele anterioare, o fotografie recentă, Pagina de Confirmare “Fără interviu” și chitanța de la bancă/dovada plății, contract de muncă/scrisoare de îmbarcare pentru membri de echipaj (C1/D). În funcție de viza pe care o solicitați, va trebui să trimiteți documente suplimentare ex.: copii ale vizelor SUA ale părinților și copie după certificatul de naștere al aplicanților sub 14  ani, contract de muncă/scrisoare de îmbarcare pentru membri de echipaj sau tehnicieni angajați pe vas (C1/D și B1), formularul I-20 valabil pentru studenți (F1 sau M1), formularul DS-2019 pentru schimburi culturale (J1)etc.

Pasul 5

Solicitanții de viză care doresc să beneficieze de acest serviciu trebuie să se asigure că trimit la Ambasadă toate documentele necesare prin FedEx.

Aveți la dispoziție două opțiuni pentru timiterea documentelor:

  • Gratuit: depuneți toate documentele la sediul FedEx Head Office din București (Șoseaua București – Ploiești, nr. 172 – 176, Platinum Business and Convention Center, clădirea B, etaj 2, sector 1, cod poștal 015016, București).
  • Ridicarea de la adresa / predarea la celelalte sedii FedEx: selectați această opțiune dacă doriți ca un curier FedEx să ridice documentele de la adresă sau puteți să predați documentele la unul dintre celalalte sedii FedEx. Aceasta opțiune presupune un cost adițional. Informații despre cum puteți trimite documentele sunt disponibile pe această pagină.

Pasul 6

După procesarea solicitării de viză, FedEx va returna documentele și pașaportul la adresa de livrare aleasă de dumneavoastră în profil. Puteți modifica adresa de livrare accesând profilul. Pașaportul va conține viza, dacă solicitarea a fost aprobată

După ce primim documentele dumneavoastră, ofițerul consular  va decide dacă vă calificați pentru serviciul “Fără interviu”. În acest caz, vă vom returna pașaportul cu viza. Întreaga procedură durează minimum 5 zile.

Dacă ofițerul consular decide că este necesar să vă prezentați la interviu, veți primi documentele cu o scrisoare prin FedEx.

sursa: Facebook – U.S. Embassy Bucharest

Societate

617 milioane de euro vor fi alocate pentru siguranța rutieră în următorii 7 ani!

Published

on

Am aprobat, în ședința de Guvern, Strategia Naţională Pentru Siguranţă Rutieră (2022-2030), jalon din PNRR îndeplinit cu o lună mai devreme față de termenul asumat.
Prin această Strategie, dorim să reducem cu 50% numărul de decese și de răniri grave cauzate de accidentele rutiere. Finanțarea măsurilor va fi asigurată prin PNRR și POT și se va ridica la o valoare totală de 617,6 milioane de euro. Suma prin PNRR este de 219 milioane euro.
Proiectele majore incluse in Strategia Națională pentru Siguranță Rutieră sunt:
– Separarea căilor de trafic auto și pietonal prin denivelarea acestora: 447,5 milioane de euro;
– Măsuri de siguranță pasivă (parapete rutier din beton, montarea parapetelor marginale cu cabluri pe DN 7C- Transfăgărășan, DN 67 C – Transalpina, și alte sectoare de drumuri montane): 61,8 milioane de euro;
– Semnalizare, marcaje și amenajări rutiere: 50,45 milioane de euro;
– Digitalizarea elementelor de siguranța circulației (Sistem de Management al Semnalizării Rutiere, Verticale, Orizontale și a Elementelor Pasive de Siguranță Rutieră, soft, dispozitive IT, achiziționarea a 1000 limitatoare de viteză, 300 radare mobile și 500 camere video conectate într-un sistem integrat): 47,6 milioane de euro;
– Iluminat pe timp de noapte și dispoztive luminoase și reflectorizante: 10,2 milioane de euro.
Strategia Naţională pentru Siguranţă Rutieră pentru perioada 2022-2030 abordează siguranța rutieră într-un mod integrat şi multidisciplinar:
– introducerea unui sistem de management al vitezei, concomitent cu reglementarea unor sancţiuni mai aspre pentru încălcarea legii;
– intensificarea programelor de educaţie şi formare continuă, formală şi informală;
– alinierea la standardele tehnice şi la normele specifice prevăzute pentru siguranța vehiculelor care funcționează cu hidrogen, precum și pentru vehiculele conectate și autonome, inclusiv pregătirea infrastructurii rutiere pentru circulația acestor vehicule;
– eficientizarea sistemului naţional de intervenţii în caz de urgenţă prin îmbunătăţirea mijloacelor tehnice de intervenţie la evenimentele rutiere
– măsuri pentru utilizarea drumurilor în condiții de siguranță, inclusiv prin reducerea limitelor de viteză în anumite zone sau pe anumite drumuri, în funcţie de datele privind accidentele, analiza riscurilor şi de cele mai bune practici de la nivelul Uniuni Europene, precum și revizuirea normelor de circulaţie, inclusiv asigurarea priorităţii pentru utilizatorii vulnerabili;
– inspecţii şi verificări sporite în materie de siguranţă rutieră;
– campanii de informare și conștientizare destinate publicului general.

Continue Reading

Societate

Comisia pentru transport și turism din cadrul Parlamentului European, vizită oficială în Portul Constanța

Published

on

O delegație a Comisiei pentru transport și turism a Parlamentului European, din care fac parte europarlamentarul Marian-Jean Marinescu (PPE, România), Elżbieta Katarzyna Łukacijewska (PPE, Polonia) și Dorien Rookmaker (PPE, Țările de Jos), împreună cu membri ai comisiilor pentru transporturi și infrastructură și cea pentru antreprenoriat și turism din Senatul României, a fost prezentă astăzi în Portul Constanța.
Florin Goidea, directorul general al Administrației Porturilor Maritime Constanța, a fost gazda întâlnirii dintre membrii Comisiei pentru transport și turism din cadrul Parlamentului European, parlamentarii europeni și români, care au avut discuții cu reprezentanții autorităților portuare din porturile românești, maritime și fluviale, cu reprezentanți ai operatorilor privați, ai armatorilor și autorităților locale.
Discuțiile au vizat dezvoltarea coridorului rețelei centrale de transport TEN-T, o rețea de transport transeuropeană, multimodală pe teritoriul Europei, inclusiv Strategia UE pentru Dunăre și provocările din ultima perioadă.
Comisia pentru transport și turism din cadrul Parlamentului European lucrează pentru a sprijini economia UE, pentru a asigura mobilitatea persoanelor și a mărfurilor și pentru a asigura conectivitatea tuturor regiunilor, limitând totodată orice impact negativ asupra climei și mediului.
Misiunea deputaților europeni pentru transport în România se va concretiza la lucrările comisiei pentru transport și turism a Parlamentului, în scopul actualizării regulilor UE privind rețelele TEN-T, în vigoare din 2013.
Delegația vizitează România în perioada 23-25 mai, acordă o atenție deosebită portului Constanța, regiunii Dunării de Jos și punctelor de trecere a frontierei din România către Ucraina și către Republica Moldova. Astfel, va face un bilanț al stadiului proiectelor TEN-T, pentru a evalua implementarea politicii și proiectelor Rețelei transeuropene de transport (TEN-T) în România.
La finalul vizitei în Portul Constanța, delegația a făcut un tur al portului la bordul navei Anghel Saligny.

Continue Reading

Societate

24 mai – Ziua Europeană a Parcurilor Naţionale

Published

on

Tema de anul acesta a Zilei Europene a Parcurilor Naţionale este „Noi suntem natura. Regândim. Restaurăm. Reconectăm” și aduce în prim-plan responsabilitatea pe care o avem față de parcurile naționale și biodiversitate.
Prin cele două direcții recente de acțiune, Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor contribuie la conservarea biodiversității din parcurile naționale:
1️⃣ MMAP dorește creșterea nivelului de nonintervenție în parcurile naționale și naturale, până la nivelul minim de 75%, conform recomandărilor Uniunii Europene și IUCN.
Astfel, prima arie protejată care beneficiază de creșterea suprafețelor strict protejate este Parcul Național Domogled-Valea Cernei. Acesta este unul dintre cele 13 parcuri naționale ale României, unde se suprapun aproape toate tipurile de arii protejate pe care le are România, având o valoare inestimabilă UNESCO.
2️⃣A doua direcție de acțiune o reprezintă investițiile prin Planul Național de Redresare și Reziliență al României (PNRR), care contribuie la tranziția verde și sprijină obiectivele României privind decarbonizarea și tranziția energetică.
Măsurile de sprijinire a obiectivelor privind schimbările climatice prevăzute în PNRR se ridică la aproximativ 12 miliarde euro, respectiv 41% din suma totală alocată prin plan.
MMAP gestionează 4 componente:
✅Managementul apei, cu un buget de 1,462 miliarde de euro
✅Păduri și protecția biodiversității, cu un buget de 1,173 miliarde de euro
✅Managementul deșeurilor, cu un buget de 1,239 miliarde de euro
✅Digitalizare în domeniul mediului, cu un buget de 51 milioane de euro.
Componenta Păduri și protecția biodiversității dispune de un buget de peste 800 milioane de euro pentru creșterea suprafeței de pădure din România, înființarea de noi pepiniere forestiere, lucrări de reducere a riscurilor generate de viiturile torențiale și elaborarea Strategiei Forestiere Naționale, precum şi alte 370 milioane pentru biodiversitate, pentru planuri de management, pentru refacere de habitate sau pentru protejarea pajiştilor cu înaltă valoare genetică.

Continue Reading

Societate

Festivalul-Concurs pentru Tineri Interpreți „Dor de Cânt Românesc” își deschide din nou porțile, la Cumpăna

Published

on

Festivalul-Concurs pentru Tineri Interpreți „Dor de Cânt Românesc” își deschide din nou porțile, la început de lună iunie, pentru cea de-a XV-a ediție!
Pe scena Casei de Cultură din Cumpăna vor intra în concurs 31 de particianți cu vârste cuprinse între 6 și 18 ani, din toate zonele țării, pe care vă așteptăm în număr cât mai mare să îi susțineți!
De asemenea, Primăria și Consiliul Local al comunei Cumpăna, organizatorii evenimentului, au pregătit pentru dumneavoastră recitaluri de excepție ale artiștilor consacrați Andreea Haisan, Zorina Balan, Raluca Diaconu, Daniel Pop, Bianca Ştefania Luzinschi și Gabriel Treteag câștigătorul ediției cu numărul XIV a festivalului.
Evenimentul este prezentat de Raluca Diaconu și Ionuț Dulgheriu!
Vă așteptăm în număr cât mai mare la Cumpăna, pe 1 și 2 iunie – în cele două zile de festival, începând cu ora 11:00, pentru a vă hrăni sufletul de român și a păstra vie zestrea neamului nostru!

Continue Reading

Trending

Copyright © 2022 CityPressConstanta || citytvconstanta@gmail.com || 075.888.2222