Connect with us

Actualitate

Veşti bune! Comisia Europeană a eliminat birocrația pentru autentificarea documentelor oficiale

Published

on

Începând din 16 februarie, documentele oficiale (de exemplu: certificatele de naştere, de căsătorie sau de atestare a absenţei cazierului judiciar), emise într-o ţară a UE, trebuie să fie acceptate ca autentice de către autorităţile altui stat membru, fără să mai fie nevoie de ştampile, traduceri autorizate sau copii certificate.

Potrivit noului regulament, această ştampilă şi procedurile birocratice legate de obţinerea sa nu vor mai fi necesare atunci când se prezintă autorităţilor dintr-o ţară a UE documente oficiale emise într-un alt stat membru. De asemenea, în multe cazuri, cetăţenii nu vor mai fi nevoiţi să furnizeze o traducere legalizată/oficială a documentelor.

„Avem veşti foarte bune pentru cetăţenii care locuiesc sau doresc să se mute în altă ţară din UE. Începând de mâine (16 februarie n.r), nu se vor mai aplica proceduri birocratice costisitoare şi lungi pentru cetăţenii care trebuie să prezinte un document oficial în vederea căsătoriei sau a începerii unei activităţi profesionale în ţara în care locuiesc. Noile norme vor facilita viaţa de zi cu zi a cetăţenilor care locuiesc şi muncesc într-o altă ţară din UE, diminuând, totodată, costul vieţii.”,  a declarat Věra Jourová, comisarul pentru justiţie, consumatori şi egalitate de gen.

Noul regulament suprimă şi obligaţia impusă cetăţenilor de a furniza în toate cazurile o copie certificată şi o traducere autorizată a documentelor oficiale. Cetăţenii pot solicita un formular standardizat multilingv, disponibil în toate limbile oficiale ale UE, care va fi prezentat ca instrument pentru traducerea documentelor oficiale, şi care va fi ataşat la acestea.

Regulamentul stabileşte şi garanţii împotriva fraudei: în cazul în care o autoritate destinatară are îndoieli întemeiate cu privire la un document, va putea verifica autenticitatea acestuia cu autoritatea emitentă din cealaltă ţară a UE prin intermediul platformei IT, Sistemul de informare al pieței interne (IMI).

Regulamentul vizează documente oficiale referitoare la: naştere, deces, căsătorie, divorţ (separarea de drept sau anularea căsătoriei), filiaţie, adopţie, domiciliu şi/sau reşedinţă, cetăţenie, absenţa cazierului judiciar, dreptul de a vota şi de a candida la alegerile locale şi la alegerile pentru Parlamentul European, etc.

Pentru detalii puteţi consulta regulamentul privind documentele oficiale, iar documentele oficiale, inclusiv formularele multilingve, le puteţi găsi pe portalul e-justiție.

Actualitate

Noutăți în privința ajutorului pentru încălzirea locuinței

Published

on

Guvernul a majorat la 800 de lei nivelul de venituri până la care gospodăriile au dreptul la ajutor pentru încălzirea locuinței cu energie termică, gaze naturale, energie electrică și lemne, cărbuni, combustibili petrolieri.

Plafonul maxim al veniturilor până la care se acorda până acum acest beneficiu social era de 750 lei în cazul persoanelor care se își încălzesc locuințele cu gaze naturale, energie electrică, lemne, cărbuni sau combustibili petrolieri și puțin peste 786 lei/persoană în cazul familiilor care folosesc energie termică în sistem centralizat.

În contextul în care, de la data de 1 septembrie 2020, indemnizația socială pentru persoanele vârstnice a crescut cu 14%, de la 704 la 800 de lei, măsura era necesară pentru ca acestea să poată beneficia în continuare de protecție socială din partea statului pentru perioada sezonului rece noiembrie 2020- martie 2021.

Pentru persoanele singure care utilizează energia termică în sistem centralizat, plafonul maxim stabilit prin OUG nr.70/2011 privind măsurile de protecţie socială în perioada sezonului rece, cu modificările și completările ulterioare, este de 1.082 lei și rămâne neschimbat.

Ajutorul pentru încălzirea locuinței se bazează pe testarea mijloacelor și se iau în considerare atât veniturile persoanei singure/familiei, după caz, cât și bunurile deținute de acestea, până la un prag maxim al veniturilor/persoană.

Continue Reading

Actualitate

Jandarmii, prezenți la Mănăstirea Sfântul Andrei

Published

on

Peste 130 de jandarmi și polițiști vor asigura măsurile de ordine publică la ceremonialul religios desfăşurat cu ocazia sărbătoririi hramului mănăstirii ,,Peştera Sf. Apostol Andrei” din comuna Ion Corvin.

Principalele obiective ale forțelor de ordine vor fi siguranța participanților și prevenirea producerii de incidente.

Pentru aceasta, vor fi organizate echipe de dialog, patrule pedestre și auto, cordoane de ordine publică și alte dispozitive adaptate situației din teren. Acestea sunt dispozitive uzuale pentru un astfel de eveniment și facem precizarea că nu au fost adoptate măsuri suplimentare față de anii precedenți și nici nu au fost mobilizate forțe și mijloace în sprijinul celor din județul Constanța.

În colaborare cu reprezentanții mănăstirii și ai DSP Constanța, au fost stabilite trasee interioare de deplasare a pelerinilor (către racla cu sfintele moaște, către altar și către lumânărar), au fost realizate marcaje pe traseul de acces în mănăstire, precum și pentru participanții la slujba religioasă astfel încât să se respecte distanțarea fizică. Pentru desfășurarea fără incidente și în siguranță a evenimentului, solicităm tuturor participanților să respecte aceste marcaje, să nu staționeze excesiv în zona raclei și să nu forțeze accesul prin alte puncte decât cele marcate.

Reamintim faptul că, având în vedere contextul epidemiologic în care ne aflăm, legislația actuală prevede că „pentru prevenirea răspândirii infecțiilor cu SARS-CoV-2, organizarea de procesiuni și/sau pelerinaje religioase este permisă numai cu participarea persoanelor care au domiciliul sau reședința în localitatea unde se desfășoară respectiva activitate.”

Jandarmeria și Poliția fac apel la responsabilitate și recomandă tuturor participanților să respecte regulile de protecție individuală: păstrarea distanței fizice, purtarea corectă a măștii de protecție și dezinfectarea mâinilor  – pentru aceste măsuri, organizatorii asigură trei puncte în care sunt disponibili dezinfectanți și măști.

Continue Reading

Actualitate

Cernavodă, Cumpăna și Târgușor au intrat în carantină

Published

on

Șeful Departamentului pentru Situații de Urgență a emis ordinele de carantinare zonală, timp de 14 zile, pentru U.A.T. Cernavodă, U.A.T. Cumpăna și U.A.T. Târgușor.

Carantina pentru localitățile din județul Constanța a intrat în vigoare în data de 28.11.2020, de la ora 20:00.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2020 CityPressConstanta