Connect with us

Turism

Vacanța de vară, mărul discordiei între operatorii din turism și Ministerul Educației

Published

on

Operatorii din turism solicită Ministerului Educației ca vacanța de vară să se termine mai târziu. Hotelierii si patronii de restaurante vor ca anul şcolar să înceapa pe data de 18 septembrie, nu pe 11 septembrie cum se prevede în Ordinul de ministru, aflat în dezbatere publică. Cu totii spun ca o săptămână de vacanţă suplimentară va permite copiilor şi părinţilor, dar şi cadrelor didactice, să se bucure mai mult de vremea frumoasă şi de timp benefic, iar pierderile din turism n-ar fi atat de mari cum sunt acum.

Deși hotelurile de pe litoral sunt deschise până după 15 septembrie, sezonul estival se termină, practic, atunci când începe școala. Oamenii de turism de pe litoral sunt nemulțumiți că nu sunt consultați atunci când se decide structura anului școlar si spun ca in România, vacanța de vară este din ce în ce mai scurtă: elevii au examene până în iulie, iar anul școlar începe in septembrie, tot mai devreme. Scurtarea cu o saptamana a vacantei de vara a produs anul trecut pierderi mari tuturor, pe doua planuri. Parintii si copii care formau clientela ultimelor zile din septembrie si-au scurtat sederea la mare iar incasarile au scazut drastic.

“La un business de 3 stele, la un hotel de 3 stele cu peste 2oo de camere, acea pierdere de anul trecut din 2o22, cele doua saptamani luate pina la urma si turismului dar si copiilor, ca n-au avut chef de scoala la 3 septembrie, au insemnat in business-ul nostru, 2oo.ooo de euro pierduti”, a declarat Anca Nedea, hotelier Venus. 

Scurtarea vacantei cu o saptamana produce pierderi si patronilor care foloseau elevi ca mana de lucru. De exemplu, administratorii de plaje, unde copii lucreaza la distribuit sezlonguri si umbrelute pe nisip. Disponibilizarea a cateva mii de oameni ar pune presiune pe bugetul de somaj. Supararea investitorilor din turism nu e noua: de cativa ani bat la usa ministrilor cerandu-le sa coopereze astfel incat turismul intern sa creasca si toata lumea sa aiba de castigat, insa autoritatile par sa nu-i auda. Aceste 2 saptamani de la inceputul lui septembrie sunt foarte importante pentru turismul estival. Estimarile arata ca in prima jumatate din septembrie, la mare ajung cumulat 1oo de mii de oameni, atrasi de preturile bune.

 “Tarifele scad, un motiv in plus pentru a atrage mai multi turisti pe care insa i-am alunga acum, cu decizia de-a incepe scoala mai devreme”…”sunt pierderi care insemana pentru noi 2 saptamani in minus, de venituri, undeva la 2o% poate, din totalul incasarilor din vara”, a declarat Corina Martin, președinte de onoare Asociatia RESTO. 

Conform proiectului de Ordin de ministru pus în dezbatere publică de către Ministerul Educaţiei, anul şcolar 2023 – 2024 va începe pe 11 septembrie, urmând să se încheie pe 21 iunie 2024.

Investitorii din turism acuză Ministerul Educaţiei că nu i-a consultat când a făcut proiectul Ordonantei aflata in dezbatere. Modificările cuprinse în actul normativ afectează întreaga industrie a ospitalitatii, spun ei.

Turism

Destinația Mamaia – Constanța, promovată în rândul tour-operatorilor străini la Târgul de turism WTM de la Londra

Published

on

Stațiunea Mamaia și orașul Constanța vor fi de astăzi cunoscute tour-operatorilor străini și liniilor aeriene low cost din Europa și din întreaga lume. Prima zi a Târgului de Turism WTM de la Londra a debutat cu multă voie bună, invitați de seamă la standul României și întâlniri cu reprezentanți ai tour-operatorilor străini interesați să includă destinația Mamaia Constanța în cataloagele lor de prezentare, dar și să vândă pachete turistice atractive pentru sezonul de vară 2024.

 “Prima zi a târgului de turism de la Londra a fost pe atât de frumoasă, pe atât de provocatoare. Vrem să promovăm destinația Mamaia Constanța și să ne facem vizibili atât în Europa, cât și în afara ei. Astăzi am avut câteva întâlniri cu tour-operatori din Italia, Spania, India, dar și cu mai multe companii aeriene low cost din Europa interesate de destinația noastră. Ne-am bucurat să îi avem la desk-ul Mamaia Constanța Black SEA Coast pe reprezentanții Wizz Air Magazine, una dintre cele mai cunoscute reviste distribuite pe o linie aeriană la nivel mondial. Vom iniția contactarea lor după încheierea celor trei zile ale evenimentului de la Londra. Totodată, am fost onorați să avem la standul destinației Mamaia Constanța Black Sea Coast invitați speciali. Îi mulțumim doamnei Ambasador a României la Londra, Laura Popescu, interesată să ne sprijine în vânzarea destinației noastre către tour-operatorii străini. Ambasada României în Marea Britanie ne-a arătat deschidere cu privire la promovarea noastră în rândul companiilor străine. Ne bucurăm totodată, de faptul că astăzi la standul României au fost prezenți mai mulți reprezentanți ai tour-operatorilor străini care au vizionat filmele noastre de prezentare cu stațiunea Mamaia, respectiv orașul Constanța, fiind plăcut impresionați de facilitățile oferite de hotelierii de pe litoral. Am avut o prezentare de peste 100 de slide-uri la standul României, unde cei prezenți au putut cunoaște destinația. Sperăm ca și următoarele două zile de târg să ne aducă viitoare parteneriate la fel de fructuoase”, susține George Măndilă, Președinte Organizația de Management al destinației Mamaia Constanța.

În următoarele două zile, reprezentanții organizației noastre vor transmite în continuare informații și imagini cu ceea ce se întâmplă la târg. Litoralul românesc este reprezentat de o delegație formată din: Sebastian Ionuț Puznava, vice președinte OMD Mamaia Constanța, Laurențiu Oprescu – reprezentant al Aeroportului Internațional Mihail Kogălniceanu, Enache Bucovală – președinte OMD Județul Constanța, George Măndilă, Președinte OMD Mamaia- Constanța, Diana Tătaru și Alina Bădilă – din cadrul Biroului Relații Internaționale, Comunitare și Turism al Primăriei municipiului Constanța și Oana Silviana Crăciun din partea echipei de comunicare a Organizației.

Participarea asociației noastre la târgurile internaționale de turism face parte din activitățile OMD-ului pentru promovarea destinației Mamaia- Constanța.

Continue Reading

Actualitate

Circulația trenurilor în minivacanța prilejuită de Sărbătoarea Sfintei Maria

Published

on

CFR Călători informează că în zilele cu trafic crescut, din minivacanța prilejuită de Sărbătoarea Adormirii Maicii Domnului, este pusă la dispoziția publicului călător întreaga capacitate de transport, tehnic disponibilă, pentru asigurarea mobilității către destinațiile dorite.

În data de 15 august 2023, pentru ca pelerinii să ajungă la slujbele de prăznuire a Adormirii Maicii Domnului:

  • cele mai solicitate trenuri care circulă pe distanța Cluj Napoca – Gherla – Dej Călători și retur precum și cele cu destinația Cluj Napoca dinspre/spre Moldova și Banat vor fi suplimentate cu vagoane în funcție de disponibilitățile parcului de material rulant pentru preluarea fluxulului de călători spre/dinspre Mănăstirea Nicula aflată lângă Gherla și la 45 de km de Cluj Napoca;
  • anumite trenuri care circulă pe liniile spre Putna și Cacica, vor fi suplimentate cu automotoare/ vagoane, pentru transportul pelerinilor la centrele de pelerinaj.

Din 15 august, trenurile de pe ruta Suceava – Putna și retur vor fi formate din automotoare Desiro.

Pentru aceeași perioadă se are în vedere, în funcție de parcul disponibil și solicitările de trafic, suplimentarea operativă cu vagoane a Trenurilor Soarelui, pentru ca turiștii care ajung pe litoral să se poată bucura de serbările organizate pentru Ziua Marinei Române.

Pentru evitarea supraaglomerării la anumite trenuri sau pentru a preîntâmpina situațiile neplăcute generate de epuizarea locurilor, CFR Călători recomandă pasagerilor utilizarea tuturor trenurilor din graficul unei zile de circulație. Achizițiile online a biletelor pot fi făcute până la ora de plecare a trenului din stație, în funcție de locurile disponibile.

Biletele în trafic intern pot fi achiziţionate cu o anticipație, utilizând următoarele canale de vânzare:

  • online de pe cfrcalatori.ro;
  • din aplicaţia mobilă „CFR Călători mersul trenurilor și bilete online” (disponibilă în Google Play, App Store și Huawei AppGallery);
  • de la automatele de vânzare bilete din gări;
  • de la casele de bilete din gări, agenții de voiaj CFR Călători și distribuitori autorizați (agenții de turism).

Continue Reading

Turism

Quo Vadis, Litoralul românesc? ANAT trage un semnal de alarmă

Published

on

În România, Litoralul reprezintă o comoară națională ce merită protejată și dezvoltată cu responsabilitate. În acest moment, Asociația Națională a Agențiilor de Turism (ANAT) dorește să atragă atenția opiniei publice și Ministerului Economiei, Antreprenoriatului și Turismului asupra situației îngrijorătoare în care se află litoralul românesc. Deși există numeroase provocări, putem și trebuie să depunem eforturi pentru a revitaliza această zonă emblematică pentru turismul național.

Recent, Litoralul nostru a fost martorul unor schimbări profunde, în special în zonele Mamaia și Năvodari, unde dezvoltarea imobiliară rapidă a dus la aglomerări excesive, deși au fost create și noi unități de cazare. Fenomenul a fost amplificat de campanii negative care au pus în discuție aspecte precum lățimea plajelor și calitatea nisipului, dar și alte ”probleme” care apar întotdeauna la debutul sezonului, precum alge, bacterii, mai nou holeră sau mine, creând o imagine distorsionată a Litoralului în ultimii doi ani.

”În România, toată lumea are o părere despre Litoralul românesc. Nimeni nu are păreri despre ramuri industriale, despre industria prelucrătoare, dar toți au păreri despre turism și fotbal, la care ne ”pricepem” cu toții. De ce? Pentru că suntem beneficiari. Campania anti-plajă, pe tema ”plajelor prea largi” și a nisipului cu scoici, a parcărilor extrem de scumpe și a lipsei de parcări, a afectat considerabil imaginea Litoralului în ultimii 2 ani. Domnul Cadariu, ministru timp de 2 ani și jumătate, a fost absent în privința industriei turismului, neînțelegând și neacordând atenție Litoralului. Nu s-a preocupat de imaginea Litoralului nici măcar o secundă. Multe dintre aceste teme ar fi trebuit rezolvate de către patronatele hoteliere dar acestea nu au făcut-o, iar ministerul de resort nu a alocat 3 ani niciun leu pentru promovarea litoralului, mai ales în timp ce acesta a fost atacat pe orice tema posibilă”, declară Alin Burcea, prim vicepreședinte ANAT.

Iată care sunt, din punctul nostru de vedere, principalele probleme ale litoralului românesc dar și soluțiile pentru rezolvarea lor:

1. Plaja are nisip și scoici. Cu toate că ANAT a solicitat în repetate rânduri Apelor Române Dobrogea, acestea nu au și, de asemenea, nu par interesate să achiziționeze mașini pentru sfărâmat scoici.
2. Licitațiile pentru plajă sunt întârziate, iar în acest an nu toate s-au desfășurat la timp. Plajele sunt costisitoare și sunt neglijate de către Apele Române Dobrogea. ANAT solicită ministrului Mediului, Apelor și Pădurilor să reevalueze strategia plajelor în întregime.
3. ANAT solicită ministrului Economiei, Antreprenoriatului și Turismului alocarea de fonduri pentru promovarea Litoralului. De asemenea, Organizațiile de Management al Destinației (OMD-uri), care acumulează milioane de euro anual, ar trebui să investească aceste sume eficient, pentru promovare și dezvoltare. Din păcate, rezultatele promovării încă nu se văd.
4. Costurile hoteliere explodează. TVA pentru cazare a crescut de la 5% la 9% începând cu 1 ianuarie, iar de la 1 septembrie se vehiculează posibilitatea altor creșteri ale cotei TVA pentru alimentația publică. Cum putem să mai promovăm un Litoral scump, cu probleme de imagine? 5. ANAT solicită ministrului Turismului să implementeze fiscalizarea miilor de apartamente închiriate, ceea ce ar aduce venituri extrem de importante la bugetul de stat.
6. ANAT solicită cooperarea cu Ministerul Economiei, Antreprenoriatului și Turismului în elaborarea unei strategii pentru participarea Litoralului românesc la târgurile internaționale de turism.

Asociația Națională a Agențiilor de Turism face un apel către toți factorii implicați să se unească în eforturile de a revitaliza și dezvolta Litoralul românesc, astfel încât acesta să rămână o destinație atractivă și durabilă pentru turiști din întreaga lume. Să nu uităm că Litoralul aparține patrimoniului turistic național, a fost mândria turismului românesc și acum necesită, mai mult ca oricând, atenția tuturor.

Continue Reading

Turism

Evoluții spectaculoase pe cer, la Constanța Black Sea Air Show, ediția a II-a

Published

on

Cea de-a II-a Ediție a Constanța Black Sea Air Show, un Eveniment de excepție, organizat de Aeroportul Internațional Mihail Kogălniceanu Constanța în parteneriat cu Aeroclubul României și Agenția de turism și evenimente Mistral Tours & Events,  cu sprijinul Forţelor Aeriene Române, Baza 57 Aeriană Mihail Kogălniceanu și al Primăriei Mihail Kogălniceanu – Constanța,  anunță astăzi o parte din evoluțiile spectaculoase pe care le pregătim  în cadrul Show-ului aerian din 5 august 2023.

„Pregătim un program special, complex, cu numere inedite de acrobație aeriană, care va fi susținut de la sol de personalul aeroportuar, cu o implicare deosebită în ceea ce privește asigurarea tuturor condițiilor de securitate și siguranță. Intrarea este liberă, accesul publicului fiind permis începând cu ora 09:30. În perioada următoare vom informa publicul și cu privire la opțiunile de transport pe ruta Constanța – Mihail Kogălniceanu și retur astfel încât fiecare participant să se poată organiza. Vă așteptăm în număr cât mai mare!” Bogdan ARTAGEA, Director General Aeroportul Internațional Mihail Kogălniceanu Constanța

Forțele Aeriene Române și Baza 57 Aeriană pregătesc o demonstrație aeriană și statică pe măsura așteptărilor tuturor.

Programul evoluțiilor va cuprinde prezentarea dinamică a 2 avioane de luptă multirol F-16 MLU Fighting Falcon, un avion de luptă multirol Eurofighter Typhoon (ITA), 9 elicoptere IAR 330 Puma în toate versiunile de echipare aflate în înzestrare, 2 aeronave de transport tip C-27J Spartan, 7 avioane ușoare de tip IAK-52, printre care se vor regăsi integrate și avioanele formației de înaltă acrobație “Iacării Acrobați”, 3 aeronave de tip IAR-99 ȘOIM, un elicopter tip Bell 206, 2 elicoptere de tip UH-60 Black Hawk (SUA), 2 elicoptere de tip AH-64 Apache (SUA), 2 elicoptere de tip CH-47 Chinook (SUA), un elicopter de tip IAR-316 B Alouette (IGAv), un elicopter de tip Eurocopter EC-135 (IGAv), un sistem de aeronave fără pilot – UAS (SMFT) dar și alte surprize menite să încânte publicul prezent.

Ne propunem să contribuim la realizarea colaborativă a unui spectacol aerian impresionant și memorabil, motiv pentru care am decis să implicăm un număr considerabil și divers de aeronave, cu multiple și variate evoluții, cu demonstrații de parașutare de înaltă precizie precum și cu demonstrarea capabilităților Forțelor Aeriene, a Forțelor Terestre și a Forțelor pentru Operații Speciale în exerciții tactice demonstrative întrunite. Prin ceea ce planificăm și pregătim, ne dorim și urmărim să stimulăm interesul și atenția publicului larg dar mai ales a tinerei generații către valorile și tradițiile dezvoltate și păstrate cu excelență de aviatori, specifice Forțelor Aeriene!” Comandor Nicolae CREȚU – reprezentant Forțele Aeriene Române

„Aeroclubul României aniversează 100 de ani de la înființare în acest an, ceea ce ne obligă la evoluții spectaculoase, ceea ce pregatim și pentru Constanța Black Sea Air Show! Împreună cu formația de acrobație Șoimii României, am pregătit  2 evoluții solo de EXTRA 330SC, o formație de 4+1 EXTRA, o formație de 5+1 EXTRA, 2 lansări de parașutiști și o formație de 3 ICP SAVANNAH, cu o durată totală  de evoluție a noastră de 100 minute. Pentru static display/expoziția statică, am pregătit CESSNA 182T, ZLIN-242L, PS-28 CRUISE, ZLIN-526 L260 și IAR-46S.  De asemenea, la zbor va participa și Scoala Superioară de Aviație Civilă,  cu o formație de 3 CESSNA 172 și un bimotor Tecnam, cu un interval de 20 de minute de evoluție în total. Promitem Senzație și un adevarat spectacol pe 5 August!” George ROTARU – Director General al Aeroclubului României: 

„Ne aflăm în plină organizare a celui mai mare eveniment aviatic de pe Litoral. Constănțenii, dar și turiștii noștri merită un show aerian de excepție, așa încât, după 4 ani de așteptare, pregătim acum un Spectacol grandios, la care așteptăm peste 20.000 vizitatori. Lucrăm într-un comandament de organizare extrem de riguros, în care ne coordonăm impecabil, între structurile militare și cele civile și fiecare dintre noi, cei direct implicați în organizare, ne adăugăm determinarea și ambiția de a oferi publicului un Spectacol istoric! Mulțumim Sponsorilor și Partenerilor: ROMATSA, C.N. Administrația Port Constanta, C.N. Administrația Canale Navigabile,   FAST FREIGHT Constanța, “OIL TERMINAL” Constanta, “SOLID HOUSE” Constanța, SEA CONTAINERS SERVICES, CARREFOUR, BRD, URSUS,  Asociația Patronală RESTO Constanța, KISS FM, AGERPRES!   Save the date  pentru un 5 august de senzație!” Corina MARTIN – Agenția de turim și evenimente Mistral Tours & Events, Coorganizator principal:

Continue Reading

Trending

Copyright © 2022 CityPressConstanta || citytvconstanta@gmail.com || 075.888.2222