Connect with us

Diverse

Topul celor mai bune aeroporturi de pe mapamond

Published

on

Aeroportul Changi din Singapore a fost desemnat, pentru al şaptelea an consecutiv, cel mai bun aeroport de pe mapamond. În general, clasamentul este dominat autoritar de aeroporturi de pe continentul asiatic.

Aeroportul Changi nu pare să aibă rival în fruntea acestui clasament întocmit anual de compania britanică Skytrax, auditor al industriei aviatice mondiale. Încă din 2013, Singapore ocupă primul loc în topul celor mai bune aeroporturi din lume.

Totodată, anul 2018 a consemnat şi un nou record. Peste 65,6 milioane de pasageri au tranzitat acest aeroport în cele 12 luni ale anului. Astfel, pentru a face faţă fluxului impresionant, conducerea aeroportului a decis să exindă capacitatea acestuia. S-a conturat un nou terminal, al cincilea la număr, cât şi o zonă special amenajată pentru shopping şi peterecere a timpului liber.

De altfel, clasamentul celor mai bune 100 de aeroporturi din lume este dominat din Asia. Clasamentul este completat de aeroportul Haneda (Tokyo, Japonia), Incheon (Seul, Coreea de Sud), Hamad (Doha, Qatar), iar pe locul cinci se situează aeroportul din Hong Kong.

Cel mai bun aeroport din Europa este cel din Munchen, Germania, care ocupă locul şapte în acest clasament. Heatrhrow din Londra ocupă locul opt, iar aeroportul din Zurich se situează pe locul 10 în acest clasament.

Interesant este că niciun aeroport din Statele Unite nu a prins măcar vreun loc în acest top 10. Abia pe locul 32 se regăseşte cel mai bine plasat aeroport din SUA – cel din Denver.

Sursa foto: bandt.com.au

Actualitate

Serviciul de bike sharing revine de la 1 Martie

Published

on

Vești bune pentru constănțenii care doresc să renunțe la autoturismul personal sau la varianta transportului în comun. Începând de săptămâna viitoare, bicicletele revin în rasteluri, iar sistemul de bike sharing devine funcțional.

Începând de la 1 martie, constănțenii vor avea, din nou, o alternativă la mijloacele de transport în comun ori la mașinile personale. O alternativă ecologică și benefică organismului.

Cele 390 de bicicletele puse la dispoziție gratuit de Primăria Constanța sunt plasate în puncte cheie ale orașului, astfel că ne oferă o posibilitate largă de mișcare în locurile în care avem nevoie.

Funcționarea sistemului a fost întreruptă pe 1 decembrie 2020. În acest interval, s-a făcut o revizie generală a stațiilor și a bicicletelor și s-au remediat defecțiunile.

Cardurile emise anii trecuți sunt valabile în continuare. Orice persoană,turist sau localnic, cu vârsta de peste 14 ani poate solicita, în mod gratuit, pe baza cărții de identitate, de la ghișeele de informații din cadrul agențiilor SPIT, un card de utilizator. Bicicleta poate fi utilizată timp de maxim două ore, indiferent de numărul de închirieri zilnice. Intervalul minim între utilizări este de 10 minute.

Pentru a putea folosi echipamentul, utilizatorii trebuie să respecte câteva condiții: trebuie să dețina un card CTBike, să se încadreze în intervalul orar 07:00-24:00, de luni până duminică, ultima închiriere se poate face până la ora 22:00, echipamentul va putea fi ridicat şi returnat de la orice staţie de biciclete în regim self-service iar utilizatorul poate închiria simultan doar o bicicletă.

Nu pot fi subînchiriate, folosite la curse de biciclete, pentru transportul de pasageri sau în situații de vânt puternic sau furtuni.

Utilizatorii au la dispoziție numărul de telefon cu tarif normal 0371.787.778, disponibil 7 zile din 7, în intervalul orar 07:00-24:00 (robot telefonic 24:00-07:00), unde pot semnala orice problemă.

sursa foto: Primăria Constanța

Continue Reading

Actualitate

“#ComeToSEAusINFORMED”, un proiect îndrăzneț

Published

on

Echipa Constanța – Capitala Tineretului din România 2021-2022 lansează un amplu proiect de informare a tinerilor pe diferite teme educative intitulat “#ComeToSEAusINFORMED”. Proiectul va fi lansat pe data de 26 februarie și se va finaliza la jumătatea lunii aprilie. Pe parcursul campaniei vom avea discuții deschise și cât se poate de transparente cu actori principali din diferite domenii de interes pentru tineri. Temele abordate vor fi educație sexuală, educație juridică, bullying și incluziune socială, educație financiară și integrarea în societate a tinerilor cu diferite tipuri de dizabilități.

Pe tot parcursul campaniei vor fi înregistrate și urcate pe diferite platforme media (Spotify, Google Podcasts, Breaker, RadioPublic, Apple Podcasts, Anchor), precum și pe canalul de YouTube dedicat Podcast-ului Coffee Talks, 5 ediții speciale.

Pe data de 4 martie va fi lansat primul podcast. Tema abordată în acesta este una destul de controversată, care a reușit să adune păreri pro și contra la nivel de importanță și impact. Este vorba despre educația sexuală. Subiectul va fi dezbătut pe larg alături de oameni din acest domeniu, respectiv echipa de la IeleSânziene. Vom puncta idei importante din diferite arii ale acestui subiect amplu pentru ca tinerii urmăritori ai podcast-ului nostru să înțeleagă utilitatea și necesitatea acestui tip de informații.

Pe 14 martie se va lansa o ediție necesară tuturor utilizatorilor de platforme social media și nu numai. Podcast-ul 2 deschide discuția educației juridice. Deși acest subiect este considerat a fi “de oameni mari”, el se regăsește în viața cotidiană a tinerilor prin repercusiuni bine de știut, acționând, totodată, și ca safe place al victimelor. Prin urmare ne propunem apropierea publicului de subiect într-un mod fun si aplicat pe interesele arătate ale urmăritorilor.

Nu departe de zona anterioară de discutie, podcast-ul numărul 3 care se va lansa pe data de 24 martie pune în lumină bullying-ul în toate formele acestuia. Acest tip de comportament se observă tot mai des în rândul a diferite categorii de vârstă, afectând victima atât pe moment, cât și pe termen lung. Ne propunem explicarea acestui fenomen, a cauzelor sale și a comportamentului necesar în astfel de situații cu un specialist cunoscut în domeniu din țara noastră.

Luna aprilie începe cu podcast-ul numărul 4, din data de 4, care are ca temă de discuție educația financiară. Cu toții manageriem diferite sume de bani, mai mici sau mai mari, motiv pentru care este important să știm cum să îi gestionăm. Pentru o discuție amplă pe acest subiect vom avea invitat un specialist al domeniului, alături de care vom descifra răspunsul mai multor întrebări de natură financiară.

Ultimul podcast al campaniei #ComeToSEAusINFORMED va apărea pe 14 aprilie și va avea ca subiect de discuție incluziunea tinerilor cu diferite tipuri de dizabilități. Vom afla ce trebuie și ce nu trebuie să facem în ceea ce îi privește pe oamenii dizabilități, cum ajutăm la integrarea lor în societate și unde se produce ruptura care ne determină să abordăm o atitudine neadecvată față de aceștia.

Despre toate acestea, alături de multe alte teme și arii de interes din domeniile prezentate vom discuta în scurt timp. Abonați-vă la canalul nostru de YouTube și urmăriți pagina de Facebook pentru a fi la curent cu parcursul campaniei.

Sursa foto: #ComeToSEAus

Continue Reading

Actualitate

Lucrări complexe ale companiei de apă

Published

on

În această perioadă, traficul este îngreunat în mai multe zone din municipiul Constanța ca urmare a lucrărilor de investiții în infrastructură de apă și apă uzată. Astfel, numeroase echipe ale companiei de apă desfășoară zilele acestea lucrări complexe îndeosebi în centrul orașului.

În municipiul Constanța se execută în prezent lucrări de modernizare și dezvoltare a sistemelor de alimentare cu apă potabilă și de colectare și tratare a apei uzate. Acestea sunt desfășurate de către antreprenori și au fost prevăzute în mai multe contracte de lucrări derulate în cadrul Programului Operațional Infrastructură Mare.

Investițiile constau în înlocuirea conductelor de alimentare cu apă aflate într-o stare avansată de uzură și degradare, pe o lungime de aproape 12 km pe rețeaua magistrală și 13,5 km pe instalația de aducțiune. Tot în cadrul acestor lucrări este prevăzută extinderea și reabilitarea a 6 km de conducte de refulare ape uzate. În această perioadă, străzile afectate de lucrări sunt Arcului și bulevardele Tomis și Aurel Vlaicu, unde circulația rutieră și pietonală este perturbată în anumite zone.

Din cauza gradului mare de deteriorare a vechilor conducte, tronsoane ce au o vechime de peste 70 ani, dar și a zonelor în care acestea sunt pozate, echipele din teren ale constructorilor depun un efort susținut pentru a realiza intervențiile fără a cauza disfuncționalități majore în furnizarea apei și fără a afecta infrastructura edilitară existentă în teren (cabluri sau conducte pentru alte utilități).

De asemenea, la finalizarea lucrărilor, constructorul are obligația de a finisa lucrările de terasament și de a aduce calea de rulare la starea inițială.

Reprezentanții companiei de apă își cer scuze tuturor cetățenilor pentru disconfortul creat atât la nivelul traficului cât și al ambientului și îi asigură că monitorizează atent desfășurarea lucrărilor, astfel încât acestea să respecte condițiile de calitate și să se încadreze în termenele stabilite prin contract.

Continue Reading

Actualitate

Noi măsuri pentru accelerarea lucrărilor de cadastru

Published

on

Agenţia Naţională de Cadastru şi Publicitate Imobiliară ia noi măsuri pentru accelerarea înregistrării proprietăţilor din România. În contextul pandemiei de COVID-19, ANCPI creează posibilitatea prelungirii termenelor contractelor de finanţare încheiate în 2019 şi 2020 pentru ca firmele de cadastru să nu piardă sumele decontate de ANCPI.

Instituţia aflată în subordinea Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei, a modificat legislaţia pentru a sprijini prestatorii care realizează lucrări de cadastru general. Măsura a fost luată având în vedere situaţia excepţională generată de pandemia COVID – 19 şi în urma solicitărilor asociaţiilor profesionale.

Procedura privind modalitatea de alocare a sumelor, precum şi raportarea de către beneficiari a stadiului de execuţie a lucrărilor pentru lucrările de înregistrare sistematică iniţiate de unităţile administrativ-teritoriale, aprobate prin Ordinul directorului general al ANCPI nr. 819/2016, cu modificările şi completările ulterioare, a fost actualizată ca urmare a modificării Legii 7/1996.

Modificările actelor normative au ca scop accelerarea realizării cadastrului general, sprijinirea firmelor care realizează lucrări de specialitate, precum şi a autorităţilor locale. Astfel, Procedura stabileşte posibilitatea prelungirii termenelor contractelor de finanţare încheiate între ANCPI şi primării, în ultimul trimestru al anului 2019 şi pe parcursul anului 2020, până la data de 30 noiembrie 2021.

Această modificare se aplică doar în cazul contractelor pentru care a fost emis Procesul-verbal de recepţie cantitativă şi calitativă aferent Livrării nr. 1 “Documentele tehnice ale cadastrului – copie spre publicare” şi care aveau termen 31 mai 2021.

“Situaţia generată de pandemia de Covid-19 a determinat unele firme de cadastru să încetinească ritmul lucrărilor. Potrivit prevederilor contractuale exista riscul ca, odată depăşite termenele stabilite, aceste firme să nu încaseze banii pentru măsurătorile realizate. Practic, în cazul acestora, ar fi trebuit semnate alte contracte pentru continuarea lucrărilor, ceea ce ar fi însemnat stagnare, deci mult timp pierdut.”, declară LAURENȚIU BLAGA, președinte ANCPI

O altă modificare legislativă prevede că, odată cu intrarea în vigoare următoarelor finanţări, în cazul imobilelor cu proprietari neidentificaţi, subiect al înscrierii provizorii a UAT, se va deconta 10% din preţul contractat pentru un imobil.

Prevederile intră în vigoare în momentul publicării în Monitorul Oficial.

ANCPI finanţează, începând cu anul 2015, Programul naţional de cadastru şi carte funciară (PNCCF). Obiectivul PNCCF este înregistrarea gratuită a tuturor imobilelor (terenuri, clădiri şi apartamente) din România în Sistemul integrat de cadastru şi carte funciară, gestionat de ANCPI. Programul naţional este finanţat din veniturile proprii ale ANCPI (peste patru miliarde de lei), dar şi din fonduri externe nerambursabile, obţinute prin Programul Operaţional Regional (în cuantum de peste 300 de milioane de euro).

De asemenea, în cadrul acestui proiect, o altă sursă de finanţare poate fi bugetul local al primăriilor. Până în prezent, prin procesul de înregistrare sistematică, au fost înregistrate, gratuit pentru cetăţeni, aproximativ 3.600.000 de imobile.

sursa foto: constructiv.ro

Continue Reading

Trending

Copyright © 2020 CityPressConstanta