Connect with us

Societate

Suspecți arestați

Published

on

Cinci bărbați au fost arestați, alți trei sunt sub control judiciar, iar opt persoane sunt cercetate în stare de libertate. Este bilanțul uneia dintre cele mai importante operațiuni desfășurate pe teritoriul mai multor state pentru destructurarea unei grupări infracționale care se ocupă cu pescuitul din zone interzise și mai apoi transportul și comercializarea în România de peste contaminat. Alți cinci bărbați au fost dați în urmărire generală după ce procurorii au încercat să îi audieze, însă nu au fost de găsit.

Aproape două ore au așteptat decizia instanței de judecată cei 16 suspecți reținuți de procurorii constănțeni , în baza unei ordonanțe de reținere. Au fost audiați de către magistrați, în prezența avocaților și fiecare și-a susținut nevinovăția.

La ora 20.30 ordonanța de reținere a expirat, însă soluția instanței a întârziat să apăra, așa că toți cei 16 inculpați au fost lăsați să plece acasă.

Bucuria celor 16 persoane nu avea însă să dureze prea mult. Cel puțin nu pentru toți. O oră mai târziu, magistrații au decis arestarea a cinci dintre inculpați. Alți trei vor fi cercetați sub control judiciar și opt în stare de libertate. Pe lângă aceștia, alte cinci persoane și ele suspectate că fac parte din același grup infracțional au fost date în urmărire generală, iar luni, magistrații se vor pronunța și asupra cererii de arestare preventivă în lipsă cerută pe numele lor de către procurori.

Atât procurorii cât și inculpații au anunțat că vor contesta deciza luată de către magistrații Tribunalului Constanța. Peste 170 de percheziții au fost efectuate în urmă cu o lună de zile în România dar și în alte cinci state europene. Dintre acestea 115 au fost doar în țara noastră.

Zeci de persoane sunt suspectate că făceau parte dintr-un grup bănuit de evaziune fiscală, comercializare de produse alterate, fals, uz de fals , precum și deținere, transport, și comercializare de pește fără documente legale.

Faptele fuseseră comise pe teritoriul Italiei, Spaniei, Franței, Ungariei, Portugaliei și României. Peștele era obținut din apele teritoriale ale Italiei, Spaniei și Franței, unde pescuitul era interzis.

Ulterior, acesta era depozitat și transportat fără a avea autorizație sanitar-veterinară. Aducerea în România a peștelui s-ar fi realizat prin folosirea unor documente falsificate, membrii grupării efectuând achiziții intracomunitare, prin intermediul unor societăti românești înființate pentru a servi activităti infracționale.

Actualitate

Se actualizează Registrul Agricol, la Techirghiol. E nevoie de noi declaraţii

Published

on

Primăria Techirghiol anunţă locuitorii oraşului că, în vederea completarii REGISTRULUI AGRICOL 2020-2024, conform prevederilor art.11 al O.G. 28/27.08.2008, până cel târziu pe 15 martie, au obligaţia de a declara autorităţilor locale următoarele bunuri:

  • teren intravilan/extravilan;
  • clădiri;
  • efectivul de animale pe specii/sex/vârstă;
  • mijloace de transport cu tracţiune animală şi mecanică.

Pe parcursul lunii mai 2022, este obligatorie declararea datelor privind categoria de folosinţă a terenului deţinut, suprafeţele cultivate şi numărul pomilor pentru anul agricol 2021.

Pentru efectuarea declaraţiei complete, în conformitate cu formularul Registrului Agricol, cetăţenii trebuie să aibă asupra lor următoarele documente:

  • BI/Carte de identitate sau certificat de naştere (pentru copii sub 14 ani) pentru toţi membrii gospodăriei;
  • acte de proprietate sau contract de utilizare, pentru teren intravilan/extravilan (indiferent de forma de deţinere), construcţii indiferent de destinaţie, utilaje şi atelaje.

La completare declaraţiei, se solicită informaţii despre:

  • suprafaţa de teren, modul de folosinţă al terenului, structura de culturi pentru anul agricol şi numărul de pomi (pe specii şi soiuri);
  • efectivul de animale, mişcarea lor (intrări-ieşiri, respectiv a vânzării-cumpărării, a produselor obţinute, a morţii şi sacrificări) şi date cu privire la producţia animală obţinută.

Înscrierea datelor privind clădirile şi terenurile, a titularilor dreptului de proprietate asupra acestora, precum şi schimbarea categoriei de folosinţă se va face numai în baza documentelor anexate la declaraţia făcută sub semnatură. Dacă nu există documente, înscrierea în Registrul Agricol se va face în baza declaraţiei sub semnătură privată.

Pentru entităţile cu personalitate juridică, datele se înscriu în registrul agricol pe baza declaraţiei date de reprezentatul legal al unităţii, însoţită de documente.

Nedeclararea, la termenele stabilite şi în forma solicitată, a datelor care fac obiectul Registrului Agricol, refuzul prezentării documentelor şi refuzul permiterii accesului primarului ori persoanelor împuternicite de acesta în vederea verificării corectitudinii informaţiilor din declaraţie constituie contravenţie şi se sancţionează cu amendă de la 100 lei la 500 lei pentru persoanele fizice, respectiv cu amendă de la 300 lei la 1500 lei pentru persoanele juridice.

 

Continue Reading

Actualitate

Recomandări ANRE pentru persoanele nemulţumite de facturile la energie electrică și gaze naturale

Published

on

Clienții finali care au neclarități privind facturarea energiei electrice și a gazelor naturale, trebuie să se adreseze furnizorului care a emis factura. Ca răspuns, acesta are obligația să transmită informaţii clare despre modul în care a fost calculată valoarea facturii, în special în cazul în care aceasta nu este bazată pe consumul real.

Dacă răspunsul primit de la furnizor îl nemulţumeşte, clientul final are posibilitatea să se adreseze Autorităţii Naționale de Reglementare în domeniul Energiei (ANRE) sau altor instituții care au atribuții în acest sens, chiar și instanței de judecată.

ANRE recomandă clienților finali de energie electrică/gaze naturale următoarele:

  • să încheie o convenție de consum cu furnizorul de energie electrică/gaze naturale;
  • să solicite citirea lunară a contorului;
  • să verifice dacă facturarea s-a efectuat potrivit indexului transmis;
  • să verifice în contract perioada în care trebuie transmis indexul către furnizor și să beneficieze de mecanismul autocitirii pentru a evita facturarea unui consum estimat şi ulterior regularizarea acestuia;
  • să verifice dacă facturarea s-a efectuat potrivit indexului transmis;
  • să nu ignore notificările transmise de furnizorul de energie privind modificarea condițiilor contractuale, în special modificarea prețurilor/tarifelor.

Dacă modificările comunicate de furnizor încalcă condițiile contractuale (preț fix pe o anumită perioada de timp), clientul are dreptul să sesizeze ANRE sau alte instituții care au atribuții în acest sens, chiar și instanța de judecată.

În cazul clientului casnic, dacă în urma regularizării suma plătită în plus este mai mare de 100 lei, atunci furnizorul este obligat să o restituie în termen de 5 zile de la data emiterii facturii de regularizare. Sumele sub această valoare vor fi compensate în contul facturilor următoare.

Pentru informaţii, Autoritatea Națională de Reglementare în domeniul Energiei (ANRE) pune la dispoziţia consumatorilor de energie electrică și gaze naturale linii telefonice de tip „Call-center”, ce pot fi apelate la numărul 0374554265 (telefon cu tarif normal în rețeaua Orange, apelabil din toate rețelele) și la numărul 0219782 (telefon cu tarif normal în rețeaua Telekom, apelabil din toate rețelele).

De asemenea, consumatorii pot depune petiții pentru aspecte care țin de încălcarea cadrului de reglementare și a legislației primare incidente, prin intermediul rubricii Petiții pusă la dispoziție pe site-ul ANRE.

 

Continue Reading

Actualitate

Se reînnoiesc dosarele pentru beneficiarii pachetelor alimentare, la Mangalia

Published

on

Direcția Asistență Socială Mangalia anunță beneficiarii pachetelor alimentare că reînnoirea dosarelor se face anual, prin depunerea documentelor solicitate în termen de maximum 30 de zile calendaristice de la data modificării acestora, ca urmare a măririi punctului de pensie și a majorării pensiei sociale minime garantate. Astfel, se vor reînnoi următoarele documente pentru pachetul lunar cu alimente:

  • cuponul de pensie sau alte documente justificative ale veniturilor pentru ceilalți membri ai familiei,
  • actele de identitate dacă au fost preschimbate sau au survenit modificări ale adresei de domiciliu.

Documentele se depun la sediul Direcției Asistență Socială, conform programului:

  • luni – miercuri – 08:00 – 16:00
  • joi – 08:00 – 18:00
  • vineri – 08:00 – 14:00,

sau online, la adresa de e-mail: social@primaria.mangalia.ro.

Pentru mai multe detalii, cei interesați pot apela numărul de telefon 0341 140 113.

 

Continue Reading

Actualitate

SPIT Constanţa redeschide punctul de lucru din VIVO

Published

on

Serviciul Public de Impozite și Taxe Constanța informeză contribuabilii că începând de luni, 10 ianuarie 2022, se redeschide punctul de lucru SPIT din centrul comercial VIVO, în zona Gastro Auchan. Programul de lucru cu publicul este de luni până duminică, în intervalul orar 10:00–22:00.

Persoanele fizice și juridice beneficiază de următoarele servicii:

  • achitarea, doar prin intermediul cardului bancar (comisionul tranzacției va fi de 0%), a obligațiilor fiscale datorate precum și a proceselor-verbale de constatare a contravenției;
  • eliberarea de user și parolă în vederea utilizării platformei online e-Tax Constanța;
  • acordarea de informaţii, asistenţă şi consultanţă fiscală contribuabililor.

 

Continue Reading

Trending

Copyright © 2022 CityPressConstanta || citytvconstanta@gmail.com || 075.888.2222