Connect with us

Actualitate

STOP abuzurilor din rezervaţie, cu aplicaţia Radarul Deltei Dunării!

Published

on

Începând de astăzi, 5 martie, aplicaţia Radarul Deltei Dunării este funcţională. Proiectul a fost realizat la iniţiativa Asociaţiei ,,Salvaţi Flora şi Fauna Deltei Dunării”, cu sprijinul Administraţiei Rezervaţiei Biosferei Deltei Dunării (ARBDD). Aplicaţia poate fi descărcată online, de orice utilizator, pe telefonul mobil, pentru Android, din GooglePlay. Cu ajutorul acesteia, orice turist, sau localnic, poate monitoriza personal, accesul autovehiculelor şi al ambarcaţiunilor în Biosfera Delta Dunării.

,,Practic, aplicaţia Radarul Deltei Dunării reprezintă un instrument civic, aflat la îndemâna fiecărui utilizator, cu ajutorul căreia poate interveni şi preveni rapid, cu un efort minim de timp în combaterea pescuitului ilegal din Delta Dunării, dar succesul acesteia depinde în mare măsură, de fiecare dintre noi, turişti sau localnici, de modul în care societatea civilă se va implica activ pentru a proteja această Rezervaţie a Biosferei, a doua deltă europeană, ca dimensiune. (…). Important este să putem creşte considerabil numărul de observatori voluntari, care pot monitoriza şi semnala eventualele nereguli sesizate în Delta Dunării”, susţine Delia Popescu, coordonator proiecte în cadrul Asociaţiei ,,Salvaţi Flora şi Fauna Deltei Dunării”.

Odată instalată pe telefonul mobil, aplicaţia permite oricărei persoane, care observă o ambarcaţiune susceptibilă de braconaj, să poată verifica imediat, după numărul de înmatriculare sau numele ambarcaţiunii, dacă aceasta are permis de acces în Rezervaţia Biosferei Delta Dunării.

Aceeaşi procedură este valabilă şi pentru verificarea permisului unui autovehicul, prin simpla introducere a numărului de înmatriculare. În funcţie de datele introduse, aplicaţia Radarul Deltei Dunării afişează două variante de răspuns: ,,Există permis valabil!” sau ,,Nu există permis valabil!”.

În situaţia în care, după verificarea numărului de înmatriculare al ambarcaţiunii sau al autovehiculului, utilizatorul constată că nu există permis de acces, poate apela numărul 0.800.827.233, un serviciu telefonic gratuit, dedicat sesizării problemelor din Rezervaţia Biosferei Delta Dunării.

Actualitate

Moş Nicolae şi Moş Crăciun şi-au anunţat vizita la Cumpăna

Published

on

Moşii, Nicolae şi Crăciun, și-au umplut desăgile cu daruri și sunt pregătiți să ajungă în comuna Cumpăna, la toți cei 1769 de copii, școlari și preșcolari, dar şi la cei 35 de micuţi din creşa „Raza de Soare”.

 

,,Cei mai îndrăgiți bătrânei cu barba albă țin la respectarea tradiției și, deși pandemia i-a pus și pe ei în dificultate, au găsit sprijin, ca în fiecare an, la reprezentanții Primăriei și Consiliului Local Cumpăna, ai Liceului Tehnologic Nicolae Dumitrescu, dar și ai asociației Cumpăna Tinerilor, care îi vor ajuta să împartă cadourile tuturor copiilor. Cadourile vor ajunge la voi începând cu luna decembrie, luna darurilor și bucuriei.”, promite Mariana Gâju, primarul comunei.

 

Moș Nicolae și Moș Crăciun, vor fi întâmpinaţi cu luminițe de sărbători, ce vor îmbrăca festiv comuna.

Continue Reading

Actualitate

Asociația Constanța Restart demarează o campanie pentru Spitalul Clinic de Boli Infecțioase Constanța

Published

on

Ajutor pentru Spitalul Clinic de Boli Infecțioase Constanța. Asociația Constanța Restart demarează zilele acestea o campanie de strângere de fonduri pentru achiziția materialelor de protecție necesare personalului medical de la Spitalul Clinic de Boli Infecțioase Constanța.

„Situația extremă de pe câmpul de luptă cu virusul ucigaș ne-a determinat să ne implicăm! Hai alături de #ConstantaRestart în campania de strângere de fonduri pentru achizitia de materiale de protecție (ochelari, masti FFP2, masti medicale, etc.) necesare personalului medical din Spitalul de boli infectioase Constanța. Campania se va desfasura timp de 3 zile si se va derula prin intermediul Asociatiei Constanta Restart. Personal voi comanda, plati, receptiona si preda aceste materiale catre Spital. Puteti face o donatie in contul Asociatiei Constanta Restart – CIF 39954970, IBAN: RO66BRDE140SV71978321400 deschis la BRD Constanta sau direct de pe site (cu cardul): https://constantarestart.ro/implica-te-si-tu// – veti mentiona “donatie covid”. Dacă ai fost pacient in Spitalul de boli infectioase ori dacă ai vazut lupta care se da, permenent, in Spital – te rog sa ne ajuti sa ajutam cadrele medicale. Dacă nu ai fost, sprijină efortul nostru de a proteja cadrele medicale. Iti multumim in numele lor”, menționează Cătălin Filișan, directorul Asociației Constanța Restart.

Fiecare constanțean, și nu numai, este invitat să doneze o sumă de bani, pentru a ajuta medicii constănțeni.

Continue Reading

Actualitate

15 decembrie – start în programul Rabla pentru Electrocasnice!

Published

on

Programul are un buget de 40 de milioane de lei și va permite utilarea caselor cu aparate electrocasnice de ultimă generație, pentru cel puțin 100.000 de români.

,,Există o mare așteptare pentru acest program. De aceea, investim un buget dublu față de anul 2018. Toți ne ajutăm acasă de astfel de echipamente și ne bucurăm ori de câte ori ne mai cumpărăm ceva nou și modern, fie că este vorba despre un frigider în bucătărie sau un smart tv în sufragerie. Din 15 decembrie, orice român își va putea înlocui un aparat electric sau electrocasnic vechi cu unul nou.”, a declarat ministrul Mircea Fechet.

Rabla pentru Electrocasnice 2020 a introdus în lista echipamentelor finanțate prin AFM, patru produse care nu au existat în edițiile anterioare: aspiratoare, uscătoare de rufe, laptopuri și tablete.
Valoarea voucherului pentru fiecare dintre cele 9 echipamente finanțate este:

  • 500 de lei pentru laptopuri;
  • 400 de lei pentru aparate de aer condiționat, frigidere sau combine frigorifice, televizoare, uscătoare de rufe, mașini de spălat vase;
  • 300 de lei pentru tablete și mașini de spălat rufe;
  • 200 de lei pentru aspiratoare.

Pentru a obţine unul sau mai multe vouchere (pentru produse diferite), trebuie să vă înscrieţi online pe site-ul www.afm.ro, unde veţi completa datele personale și veţi bifa echipamentul/echipamentele pentru care doriţi finanțare. Imediat după acest proces, aplicația va emite un voucherul unic, pentru fiecare produs, cu o valabilitate de 15 zile.

Echipamentul vechi, care va fi predat comerciantului, trebuie să fie de același tip cu cel nou achiziționat, cu două excepții: pentru uscătoarele de rufe și pentru mașinile de spălat vase, sunt acceptate aparate vechi din restul listei programului.

În următoarea săptămână se va desfășura procesul de validare al comercianților înscrişi în program, iar lista cu aceştia va fi publicată pe site-ul AFM.

 

Continue Reading

Trending

Copyright © 2020 CityPressConstanta