Connect with us

Actualitate

Start Up Nation 2018, pentru viitorii antreprenori

Published

on

Statul ajută tinerii antreprenori, iar asta o dovedeşte programul Start Up Nation, ajuns în 2018 la cea de-a doua ediţie. Universitatea Ovidius din Constanţa, colaborator al proiectului, a fost locul în care şi-au dat întâlnire cei interesaţi de accesarea fondurilor pentru propriile afaceri.

“Ne bucurăm că suntem alături de comunitatea locală prin organizarea acestui eveniment. Credem în inovare, în creativitatea firmelor mici care pornesc, credem în antreprenoriat şi de aceea, credem noi, Universitatea este cea mai potrivită pentru astfel de evenimente”, a declarat Mihai Gîrţu, profesor universitar în cadrul Universităţii Ovidius.

De la eveniment nu au lipsit reprezentanţi ai Agenţiei pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii, Atragere de Investiţii şi Promovare a Exportului Constanţa, ai instituţiilor publice locale, ai Camerei de Comerţ, Industirie, Navigaţie şi Agricultură Constanţa, ai firmelor aplicante în cadrul proiectului Start Up Nation, dar şi antreprenori din regiunea Sud Est. Faţă de anul trecut, grila din 2018 a avut mici schimbări.

“Faţă de ediţia de anul trecut a Start Up Nation 2017, grila a suportat mici modificări, care vin în avantajul antreprenorilor constănţeni şi aş puncta faptul că pe grilă, serviciile le vor obţine cei care vor aplica pe codul CAEN de serviciu, vor obţine acelaşi punctaj ca şi producţia, ceea ce, spun eu, este un mare avantaj  pentru constănţeni, pentru dobrogeni, în general, pentru că marea majoritate a firmelor din Constanţa sunt axate pe partea de comerţ şi servicii”, a spus Directorul Exectutiv  A.I.M.M.A.I.P.E. Constanţa, George Fulina.  

Pentru 2018 s-a mărit, de asemenea, pragul de la 50 la 60% a investiţiei în echipamente tehnologice. Aceste modificări, spun specialiştii în domeniu, vin în avantajul antreprenorilor pe partea de plan de afaceri, numărul angajaţilor rămânând la fel.

“S-a mărit bugetul, avem un buget de două miliarde de lei, vor fi eligibili cel puţin 10 mii de beneficiari. Primul venit, primul servit…După ultima întâlnire pe care am avut-o cu mediul de afaceri şi cu consultanţii, domnul Ministru a spus că ne mai gândim, este în dezbatere publică 30 de zile, se pare că nu va mai fi primul venit, primul servit”, a mai spus  Directorul Exectutiv  A.I.M.M.A.I.P.E. Constanţa, George Fulina. 

Iar anul trecut, programul Start Up Nation s-a dovedit de un real succes, fiind create noi locuri de muncă la nivelul judeţului Constanţa.

“Programul Start Up Nation 2017 a adus la nivelul judeţului Constanţa, aproximativ 250 de proiecte şi a creat peste 500 de locuri de muncă. Consider că esenţa Start Up Nation este aceea de a îndrăzni şi de a dori să fii antreprenor, astfel că, în calitate de Prefect, voi depune toate eforturile pentru a încuraja şi sprijini dezvoltarea spiritului antreprenorial”, a declarat Prefectul Judeţului Constanţa, Dumitru Jeacă.  

“Avem bani pentru 10 mii de proiecte, le aşteptăm pe toate, singurul lucru pe care mi-l doresc şi îl spun din toată inima,  îmi doresc să vină proiecte bune asumate, atât de beneficieri cât şi de consultant”, a declarat  Secreterul de Stat în cadrul M.M.A.C.A., Paula-Marinela Pîrvulescu.

Alina are 28 de ani, este designer vestimentar şi anul trecut a aplicat pentru programul Start Up Nation. Deja are trei angajaţi, dar şi pe cineva în probe, pentru al patrulea post în cadrul firmei. Spune că, deşi, se aştepta ca accesarea fondurilor să dureze mult, nu s-a întâmplat aşa şi a intrat în posesia banilor destul de repede. Ne-a zis că a optat pentru cerere de plată, ceea ce i-a facilitat  procesul de acodare a sumei respective.

“Dacă n-ar fi fost fondurile,  n-aş fi reuşit să îmi deschid, pentru că am cumpărat toate utilajele din fondurile respective, mi-am decontat şi chiria şi salariile, pe o anumită perioadă şi dacă nu ar fi fost ele, nu aş fi reuşit să fac de una singură această investiţie. Am discutat cu un prieten şi aşa am aflat de program.  Apoi am mers la un consultatnt şi mi-a povestit despre Start Up Nation şi ce implică şi s-a potrivit cu activitatea cu care voiam eu să o desfăşor”, a declarat Alina Avram.   

Potrivit datelor Ministerului pentru Mediul de Afaceri, rezultatele Start-Up Nation de anul trecut s-au materializat în faptul că microintreprinderi, IMM-uri cu activitate în producţie, IT, afaceri creative, servicii și comerț, au primit în număr mare, fonduri nerambursabile de la stat de până la 200.000 de lei.

 

Actualitate

Situație ingrată cauzată de platformele pentru deșeuri menajere

Published

on

Începând cu data de 1 iulie 2022, Polaris M Holding se regăsește în imposibilitatea de a opera, în condiții de siguranță, un numar de 52 dintr-un total de 389 de platforme supraterane pentru deșeuri menajere, aflate pe raza municipiului Constanța. Aceste platforme se află într-o stare avansată de degradare și reprezintă un real pericol pentru operatorii de salubrizare, deoarece aceștia trebuie să pătrundă în interiorul platformelor pentru a manevra containerele în vederea evacuării deșeurilor.

Pentru a remedia această situație, în data de 15.06.2022, Polaris M Holding SRL a transmis Primăriei Municipiului Constanța, proprietarul acestor platforme de colectare, inventarul platformelor degradate, însoțit de imagini care să ateste starea celor 52 de platforme supraterane.

Polaris M Holding a înștiințat Primăria Municipiului Constanța, Garda Națională de Mediu și Agenția de Mediu despre modul de colectare de la aceste platforme, până când starea lor fizică va fi remediată.

“În situația actuală, amplasarea containerelor de colectare în imediata apropiere a platformelor supraterane reprezintă o soluție temporară, care asigură continuitate serviciului de salubrizare și oferă siguranță angajaților companiei. Am decis să adoptăm acestă soluție până la finalizarea lucrărilor de reabilitare și înlăturare a stării de pericol.

Menționăm că operațiunile de colectare a deșeurilor menajere, la aceste puncte, se vor desfășura conform graficului actual.”, precizează Polaris M Holding într-un comunicat de presă.

Sursa foto: Polaris M Holding

Continue Reading

Actualitate

Trenurile vor reduce viteza din cauza caniculei

Published

on

Compania Naţională de Căi Ferate a transmis că, începând de astăzi, 29 iunie şi până vineri, 1 iulie când sunt anunţate temperaturi caniculare, se vor lua măsurile speciale pentru desfăşurarea traficului feroviar în condiţii de siguranţă.

În această perioadă, personalul care se ocupă de întreţinerea infrastructurii feroviare va efectua revizii suplimentare pe reţea, în regiunile aflate sub atenţionare de cod galben şi, respectiv, cod portocaliu. Aceştia vor verifica direct căile, vor măsura şi înregistra permanent evoluţia temperaturilor la nivelul şinei. Totodată, în intervalele orare în care temperatura şinelor va depăsi 50 de grade Celsius, pe anumite intervale de staţii unde se impune, se va reduce viteza considerabil, astfel încât traficul feroviar să se desfăşoare în depline condiţii de siguranţă.

“Menționăm faptul că aceaste măsuri sunt aplicate de toate companiile manageri de infrastructură și respectă normele de siguranţă feroviară pentru astfel de situații speciale. CFR SA va aviza permanent operatorii de transport feroviar de călători şi de marfă (OTF) când se impune reducerea vitezei de circulație și pe ce intervale de stații se va lua această măsură, astfel încât operatorii de transport feroviar de călători să informeze pasagerii din trenurile aflate deja în circulație, sau care urmează să circule în ziua respectivă, despre condițiile de trafic”, au transmis reprezentanții CFR.

Vă amintim că, în perioada 29 iunie – 1 iulie este emis un cod portocaliu de caniculă în nouă judeţe, iar în restul ţării, inclusiv Dobrogea, este emis un cod galben de caniculă.

Continue Reading

Actualitate

Aproape 600 de operatori economici și peste 2 tone de bijuterii din metale prețioase verificate de ANPC, în toată țara

Published

on

Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a început, la jumătatea lunii mai 2022, o amplă serie de acțiuni de verificare a modului în care se derulează comerțul cu obiecte din metale prețioase și cu pietre prețioase, la nivelul întregii țări.

Timp de o lună, comisarii ANPC au controlat 597 de operatori economici, care își desfășoară activitatea în acest domeniu. Cantitatea de bijuterii din metale prețioase verificată s-a ridicat la peste 2,2, tone, din care 1,87 tone s-au dovedit a avea abateri.

Până în acest moment, comisarii ANPC au aplicat amenzi contravenționale în valoare de peste 3,3 milioane de lei și 260 de avertismente. Pentru 2 operatori economici din municipiul București s-a propus suspendarea autorizației de funcționare.

Printre cele mai des întâlnite abateri constatate de echipele de control, se numără:

  • Comercializarea unor produse din metal prețios fără a purta marca de stat;
  • Deficiențe de etichetare (lipsa menționării pe etichete a gramajului, prețului, denumirea pietrei, ponderea acesteia în greutatea bijuteriei, a elementelor de identificare-caracterizare etc.);
  • Lipsa traducerii în limba română pe certificatul de conformitate sau de garanție;
  • Afișarea prețului obiectului în altă monedă decât leul (ex: euro);
  • Afilarea prețului produsului într-un mod greu vizibil;
  • Nerespectarea regimului promoțiilor;
  • Lipsa informațiilor complete referitoare la pietrele prețioase;
  • Lipsa balanței de verificare din magazine sau utilizarea unora fără verificare metrologică;
  • Neacordarea garanției obiectelor din metal prețios comercializate;
  • Lipsa afișării tarifelor de reparații.

 

Continue Reading

Actualitate

Sistem de plată, check-in şi acces la festivalul Neversea 2022

Published

on

Mai sunt doar câteva zile până la cea de-a patra ediţie Neversea, cel mai mare festival de pe o plajă din Europa. Organizatorii vin acum cu veşti despre accesul în festival şi sistemul de plată şi le recomandă fanilor să aleagă opţiunea de Check-in şi Top-up online pentru a se bucura de acces mai rapid pe The Island of Dreams.

Check-in-ul online poate fi realizat până la eveniment, iar cei care aleg să îl facă la faţa locului trebuie să achite o taxă de 25 de euro la punctul de Ticketing.

Organizatorii atrag atenţia că doar fanii înregistraţi în formularul de Check-in (online sau la locaţie) pot să primească brăţara de festival, în baza unui abonament sau a unui bilet de o zi, cu un cod de bare valid şi a unei cărţi de identitate.

Cei care au achiziţionat mai multe bilete pot efectua Check-in-ul şi pentru prietenii lor. În cazul în care posesorul unui bilet doreşte să îl transfere către o altă persoană, acesta trebuie să selecteze online din contul lui de Check-in opţiunea de Transfer Bilet. Apoi trebuie să completeze datele persoanei care va primi biletul (nume, prenume, email, telefon, localitate) şi să se asigure că biletul generat (pdf) ajunge în posesia noului destinatar.

După realizarea cu succes a Check-in-ului online, participanţii au posibilitatea să-şi creeze propria Puşculită de Festival. Astfel, fiecare participant îşi poate pune bani pe bilet, prin selectarea serviciului de Top-up. Suma încărcată va fi transferată şi activată pe brăţara de festival la orice punct de Credit Point din festival. Această modalitate de încărcare a brăţărilor va fi disponibilă şi în timpul festivalului şi va putea fi accesată direct din aplicaţia mobilă Neversea.

Tinerii sub 18 ani trebuie să aibă la ei, pe lângă biletul de acces şi actul de identitate, şi documentul care atestă acordul părinţilor. Acesta poate fi descărcat de pe parental-consent-ro NVS.docx, iar organizatorii recomandă să fie completat înainte de venirea la festival. Minorii sub 14 ani trebuie să vină însoţiţi de un părinte şi să deţină un bilet valid.

PROGRAM PRE-FESTIVAL PENTRU RIDICAREA BRĂŢĂRILOR

Organizatorii au pregătit şi anul acesta un program pre-festival. Asta înseamnă că fanii care au abonamente General Access îşi pot ridica brăţările de la festival, cu o zi înainte, pe 6 iulie, între 14:00 şi 22:00. În timpul festivalului, intervalul orar pentru ridicarea brăţărilor este între 14:00 şi 05:00.

Cei care au abonamente VIP îşi pot ridica brăţările de la de la festival, cu o zi înainte, pe 6 iulie, între 14:00 şi 22:00. În timpul festivalului, intervalul orar pentru ridicarea brăţărilor este între 14:00 şi 05:00.

Sistemul de plată de la Neversea este oferit prin sprijinul Băncii Raiffeisen şi este integrat cu sistemul de acces, care aduce mai multă siguranţă şi facilitate participanţilor.

Şi în acest an, brăţara de festival este realizată din plastic reciclat – RPET. Organizatorii au pregătit peste 65.000 de brăţări de acces cu sistemul de plată integrat. În perimetrul festivalului, vor exista peste 25 de puncte de încărcare a brăţărilor, iar pentru a se mişca mai rapid, organizatorii recomandă opţiunea de Top-up online.

Cei care doresc să îşi recupereze numerar banii de pe brăţară o pot face de la oricare dintre punctele Credit Point din festival sau la punctul din afara festivalului pâna luni, 11 iulie, ora 18:00, pentru tranzacţii cash. Participanţii care şi-au alimentat brăţările prin opţiunea Top-up online au posibilitatea să solicite restituirea sumelor necheltuite în cuantumul sumei încărcate online. Pentru refund online, fanii trebuie să completeze formularul de retur, disponibil din contul de festival creat iniţial, până la data de 15 iulie, ora 23:59.

În acest an, spaţiile de depozitare pentru participanţi vor fi poziţionate înainte de poarta de acces, la cortul destinat pentru Lockers, pus la dispoziţie tot împreună cu partenerul Raiffeisen Bank. Obiectele interzise sunt următoarele: droguri, alcool, sticle (inclusive sticle de parfum sau deodorant), biberoane, umbrele, produse cosmetice (excepţie cremă de plajă), rucsacuri sau borsete mai mari de 29 cm X 21 cm X 12 cm, conserve, artificii, lasere, spray-uri, cuţite, arme, obiecte contondente, bannere susţinute de beţe, scaune, lanţuri, articole pirotehnice, mâncare sau băuturi, animale, aparate foto sau video profesionale, inclusiv orice tip de aparat DSLR sau cu obiective detaşabile, orice tip de obicete care pot răni.

Este permis accesul cu medicamente însoţite de prescripţie medicală, insulină, picături pentru uz medical, spray inhalator pentru astm, doar dacă posesorii prezintă o scrisoare medicală sau orice alt document înlocuitor al acesteia şi în cantitatea maximă recomandată zilnic.

Neversea estel cel mai mare festival de pe o plajă din Europa. Cea de-a patra ediţie are loc între 7 şi 10 iulie în Constanţa.

Sursa foto: Neversea

Continue Reading

Trending

Copyright © 2022 CityPressConstanta || citytvconstanta@gmail.com || 075.888.2222