Connect with us

Administratie/politica

Spitalul de Pediatrie ”Mama și Copilul”, încă un pas spre implementare

Published

on

Consiliul Județean Constanța continuă demersurile în cadrul proiectului spitalului de pediatrie Mama și copilul. După multe eforturi, contestații și blocaje, Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor a emis decizia sa cu privire la contestațiile formulate împotriva rezultatului procedurii de achiziție. Astfel, cele cinci firme asociate care au câștigat proiectul rămân în picioare, iar administrația județeană poate semna contractul, ca mai apoi să fie emis ordinul de începere pentru serviciile de proiectare și execuție.

Reprezentanții Consiliului Județean Constanța pot răsufla ușurați. Proiectul privind construirea Spitalului de Pediatrie Mama și Copilul avansează, iar veștile sunt bune. În luna aprilie 2023, instituția a lansat licitația pentru proiectarea și execuția lucrărilor aferente obiectivului de investiții. Valoarea achiziției este de peste 430 de milioane de lei, fără TVA. O asociere de firme a câștigat contractul, iar ulterior alte două firme au depus contestații la Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor.

”Partea de evaluare a ofertelor a celor cinci oferte primite a fost finalizată încă din septembrie de către CJ, iar toți cei cinci ofertanți au depus oferte tehnice conforme, deci nu au fost descalificări, diferența făcând-o valoarea ofertei, compania cu prețul cel mai scăzut fiind cea câștigătoare a contractului. Din septembrie și până acum ne-am confruntat cu aceaste două contestații”, a declarat Petre Enciu, vicepreședinte CJ Constanța 

La începutul acestui luni, Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor a respins contestațiile celor două firme, astfel, licitația a fost deblocată, iar Consiliul Județean poate semna contractul.

”Cele doua companii care au formulat aceste contestații au depus și o cauțiune de două milioane de lei, și că avem posibilitatea de a executa această cauțiune. În momentul în care vom primi decizia oficială de respingere a contestațiilor de la cnsc vom proceda imediat la semnarea contractului și la emiterea ordinului de începere”, a declarat Petre Enciu, vicepreședinte CJ Constanța 

Întregul obiectiv de investiții ar trebuie să fie finalizat în luna iunie a anului 2026. Spitalul de pediatrie de la Constanța a fost tăiat însă de la finanțare din PNRR, după ce Comisia Europeană a dispus ajustarea fondurilor prevăzute prin acest program, în domeniul sănătăţii. Proiectul însă merge mai departe.

”Până în acest moment nu avem nicio înștiințare din partea Guvernului cu privire la finanțare și suțin încă o dată că Ministerul Sănătății și Guvernul ar trebui să-și revizuiască lista neagră de proiecte din domeniul sănătate fluturată cu atâta ușurință de Comisia Europeană în așa zisa negociere a PNRR”, a declarat Petre Enciu, vicepreședinte CJ Constanța 

Investiția în structura de sănătate județeană va beneficia de un număr total de 365 paturi din care, pentru spitalizare continuă – 247 paturi, pentru spitalizare de zi – 79 paturi,  pentru ATI  – 39 paturi, două blocuri de operații, Bloc 1 – Obstetrică/Ginecologie – 5 săli,  Bloc 2 – Chirurgie pediatrică – 4 săli și de două unități primiri urgențe, UPU Pediatrie, UPU  Obstetrică/Ginecologie.

Actualitate

Facilități fiscale, pentru locuitorii din Ovidiu!

Published

on

În data de 9 septembrie 2024 Consiliul Local al orașului Ovidiu a adoptat HCL nr. 204/09.09.2024 privind anularea accesoriilor aferente obligațiilor bugetare restante, în conformitate cu OUG nr.107/2024 pentru reglementarea unor măsuri fiscal-bugetare în domeniul gestionării creanțelor bugetare și a deficitului bugetar pentru bugetul general consolidat al României în anul 2024.

Astfel, debitorii persoane fizice sau juridice, de drept public sau privat, asocieri și alte entități fără personalitate juridică persoane fizice care desfășoară activități economice în mod independent sau exercită profesii liberale, care la data de 31 august 2024 inclusiv, au obligații bugetare principale restante datorate bugetului local al orașului Ovidiu, pot beneficia de anularea dobânzilor, penalităților și accesoriile aferente, în condițiile prevăzute de hotărârea mai sus menționată.

Dobânzile, penalitățile și toate accesoriile aferente obligațiilor bugetare principale, restante la data de 31 august 2024 inclusiv, se anulează dacă sunt îndeplinite cumulativ următoarele condiții:

a) toate obligațiile bugetare principale restante la data de 31 august 2024 inclusiv, administrate de organul fiscal local, se sting prin orice modalitate prevăzută la art. 22 din Legea nr. 207/2015, cu modificările și completările ulterioare, până la data depunerii cererii de anulare a accesoriilor inclusiv, dar nu mai târziu de data de 25 noiembrie 2024;

b) sunt stinse prin orice modalitate prevăzută de art. 22 din Legea nr. 207/2015, cu modificarile și completările ulterioare, până la data depunerii cererii de anulare a accesoriilor inclusiv, toate obligațiile bugetare principale și accesorii administrate de organul fiscal local cu termene de plată cuprinse între data de 1 septembrie 2024 și data depunerii cererii de anulare a accesoriilor inclusiv, dar nu mai târziu de data de 25 noiembrie 2024;

c) debitorul să aibă depuse toate declarațiile fiscale, până la data depunerii cererii de anulare a accesoriilor inclusiv. Această condiție se considera îndeplinită și în cazul în care, pentru perioadele în care nu s-au depus declarații fiscale, obligațiile fiscale au fost stabilite, prin decizie, de către organul fiscal local;

d) debitorul depune cererea de anulare a accesoriilor după îndeplinirea în mod corespunzator a condițiilor prevăzute la lit. a)-c), până la data de 25 noiembrie 2024 inclusiv, sub sancțiunea decăderii.

Cererile și notificările contribuabililor care doresc să beneficieze de anularea obligațiilor bugetare accesorii pot fi depuse la sediul primăriei orașului Ovidiu din str. Sănătații, nr.7, trimise prin poștă sau pe adresa de e-mail: primariaovidiu@gmail.com, până la data de 25 noiembrie 2024 inclusiv, sub sancțiunea decăderii.

Continue Reading

Actualitate

Mariana GÂJU: Împreună pentru o cauză nobilă!

Published

on

Primarul comunei Cumpănă a transmis un mesaj de suflet pentru locuitori și persoanele care pot ajuta familiile aflate în necaz:

„Dragi locuitori ai comunei Cumpăna, dragi prieteni.Așa cum probabil ați auzit deja, la data de 25.08.2024 pe strada Nucilor nr. 47 a avut loc un incendiu în urma căruia acoperișul casei în care locuiesc două familii a ars în totalitate.

Noi am demonstrat în nenumărate rânduri, că suntem o mare familie care se ajută reciproc la nevoie, apelăm și de această dată la generozitatea dumneavoastră, a oamenilor cu suflet mare, pentru a-i ajuta cu orice este omenește posibil.

Nu considerați apelul nostru o obligație. Este doar o rugăminte, un apel umanitar pentru o familie aflată în mare necaz.

Cei care doresc să doneze o pot face în contul :

RO31RNCB0600179720240001

TITULAR CONT: IGNAT GRAFIRA

Persoană de contact pentru o altă formă de sprijin este doamna ENACHE ANIȘOARA, care poate fi contactată la numărul de telefon:0729040555.

Vă mulțumim anticipat.

ÎMPREUNĂ PENTRU O CAUZĂ NOBILĂ!

Cu deosebit respect și mulțumiri,

MARIANA GÂJU

Primarul Comunei Cumpăna”.

Continue Reading

Actualitate

Jucării, îmbrăcăminte și încălțăminte pentru copii, contrafăcute, în valoare de peste un million de lei, reținute de inspectorii vamali

Published

on

Inspectorii vamali din cadrul Biroului Vamal de Frontieră Constanța au reținut aproximativ 12 000 bucăți jucării, îmbrăcăminte și încălțăminte pentru copii, susceptibile de a fi contrafăcute. Bunurile au o valoare totală de aproximativ 1.100.000 lei și au fost descoperite ca urmare a controlului efectuat asupra mărfurilor aflate într-un container sosit din China, aparținând unei societăți comerciale cu sediul în București.

În data de 26 august 2024, inspectorii vamali din cadrul Biroului Vamal de Frontieră Constanța – Direcția Regională Vamală București au efectuat controlul fizic asupra mărfurilor aflate într-un container sosit din China, aparținând unei societăți comerciale cu sediul în București.

Ca urmare a controlului, inspectorii vamali au descoperit aproximativ 12.000 bucăți jucării, îmbrăcăminte și încălțăminte pentru copii susceptibile de a aduce atingere drepturilor de proprietate intelectuală pentru mai multe mărci protejate la nivel internațional. Valoarea totală a bunurilor, dacă ar fi fost comercializate pe piaţă la preţul de vânzare cu amănuntul al unui produs original, este de aproximativ 1.100.000 lei.

În conformitate cu reglementările naționale și europene privind unele măsuri pentru asigurarea respectării drepturilor de proprietate intelectuală în cadrul operațiunilor de vămuire, autoritatea vamală a reținut bunurile susceptibile de a fi contrafăcute în vederea trimiterii spre expertizare, la finalizarea cazului urmând a fi dispuse măsurile legale care se impun.

Menționăm că deși se pot vinde cu preţuri atractive, mărfurile contrafăcute prezintă riscuri care pun în pericol sănătatea și siguranța cetățenilor.

 

 

Sursa: Autoritatea Vamală Română

Continue Reading

Actualitate

Agenția Națională pentru Locuințe (ANL) a recepționat, în orașul Murfatlar, 16 locuinţe pentru tineri, destinate închirierii

Published

on

Locuințele (apartamente cu 2 camere) au fost construite în amplasamentul din strada General Vasile Milea fn, zona Stadion, pe un regim de înălţime P+2E+M (parter+2 etaje+mansardă), valoarea investiției fiind de 3.493.32,60 lei (inclusiv TVA).

Până în prezent, în județul Constanța, ANL a finalizat, în cadrul aceluiași program, 1.696 de unități locative în localitățile: Constanța (554), Basarabi (96), Medgidia (96), Cernavodă (104), Ovidiu (96), Mangalia (156), Eforie Nord (60), Cumpăna (128), Costineşti (64), Hârşova (96), Valu lui Traian (52), Techirghiol (24), Cogealac (24), Năvodari (64), Mihail Kogălniceanu (58) și Murfatlar (24).

Programul de construcții de locuințe pentru tineri, destinate închirierii, a fost lansat de ANL în anul 2001. Locuinţele sunt construite pe terenuri puse la dispoziţia Agenției de către autorităţile publice locale, beneficiarii fiind tineri între 18 şi 35 de ani, care îndeplinesc condiţiile prevăzute de lege pentru a putea accesa o astfel de locuinţă. Accesarea se face prin depunerea de cereri la primării, care urmează să întocmească listele de repartiţii.

În prezent, locuinţele pentru tineri pot fi achiziţionate de chiriași, după o perioadă de închiriere de minimum un an, prin achitarea de rate lunare egale către autorităţile publice locale, prin contractarea de credite ipotecare de la instituții financiare autorizate, inclusiv cu garanția statului, sau cu achitarea integrală a preţului final din surse proprii.

Sumele necesare finanțării programului se asigură de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei (MDLPA), din bugetele locale, precum și din alte surse legal constituite.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2022 CityPressConstanta || citytvconstanta@gmail.com || 075.888.2222