Connect with us

Uncategorized

SPAGHETE CARBONARA

Published

on

Ingrediente:
  • 160-200 g paste
  • 120 g guanciale
  • 2 linguri  de parmezan sau pecorino
  • sare
  • piper negru
  • 1-2 linguri ulei de măsline
  • 2 ouă întregi
  • 1 gălbenuş

Mod de preparare:

Punem la fiert apa cu câte o linguriţă de sare pentru fiecare litru. În momentul în care apa fierbe se adaugă spaghetele. Nu se adaugă tot smocul într-un loc, ci se ţine strâns în mijloc şi îi dăm druml să se deschidă ca o floare. Nu se adaugă ulei în apă.

Guanciale se taie felii grosuţe şi apoi în cubuleţe . Se vor prăji în tigaie şi trebuie să aibă o anumită dimensiune pentru a nu se topi de tot. Dacă le tăiaţi foarte subţiri, nu va mai rămâne mai nimic din guanciale pentru că este foarte gras şi grăsimea va ieşi la prăjire.

Într-o tigaie antiaderentă mai încăpătoare se pun 1-2 linguri ulei de măsline. De la acesta sosul va deveni mai cremos, mai catifelat. Se adaugă cubuleţele şi se prăjesc la foc mediu circa 4-5 minute.

Între timp alegem un castron încăpător în care spargem ouăle. Amestecăm ouăle cu un tel, doar uşor, cât să se omogenizeze albuşul cu gălbenuşul. Nu se bat spumă! Se adaugă parmezanul ras (sau pecorino) şi piperul proaspăt măcinat.

În cele 4-5 minute în care se prăjeşte guanciale avem timp suficient. Nu adăugăm parmezan până se îngroaşă ouăle, compoziţia de ouă trebuie să curgă uşor. Nu adăugăm nici sare întrucât atât guanciale cât şi brânza sunt sărate. În plus, şi pastele fierb în apa sărată.

Pentru ca sosul să fie cremos, se mai adaugă acel gălbenuş în plus. Spaghetele fierte  se scot după cele 8 minute din apa clocotită şi se adaugă imediat  în tigaia cu şunca prăjită, care încă e pe foc. Ouăle bătute cu brânza rasă se toarnă peste pastele din tigaie şi se amestecă delicat. Se pot pune şi 1-2 polonice din apa fierbinte în care au fiert pastele pentru a obţine un sos şi mai cremos. La final, puteţi pune parmezan ras deasupra.

Poftă bună!

Sursă foto: Delish.com

Uncategorized

UE recrutează specialiști în relații externe

Published

on

Oficiul European pentru Selecția Personalului (EPSO) informează că Uniunea Europeană recrutează specialiști (gradele AD 5 și AD 7) în domeniul relațiilor externe.

Atribuțiile principale ale personalului selectat vor fi:

  • promovarea și protejarea intereselor și a valorilor UE în relațiile sale cu țările terțe și cu organizațiile internaționale;
  • acordarea de sprijin în aplicarea politicii externe și de securitate comune (PESC) a Uniunii;
  • cooperarea cu serviciile diplomatice naționale din statele membre ale UE, precum și cu Consiliul UE și cu Comisia Europeană, pentru a asigura coerența între diferitele domenii ale acțiunii externe a Uniunii.

Condiţiile de participare la procesul de selecţie sunt:

  • cetățenie europeană;
  • cunoașterea temeinică a uneia dintre cele 24 de limbi oficiale ale UE;
  • cunoașterea la un nivel satisfăcător a limbii engleze sau franceze;
  • pentru gradul AD 5, trebuie să fi absolvit studii universitare de cel puțin 3 ani, urmate de cel puțin 1 an de experiență profesională în domeniul relațiilor externe;
  • pentru gradul AD 7, trebuie să fi absolvit studii universitare de cel puțin 3 ani, urmate de cel puțin 7 ani de experiență profesională în domeniul relațiilor externe sau să fi absolvit studii universitare de cel puțin 4 ani, urmate de cel puțin 6 ani de experiență profesională relevantă.

Persoanele selectate își vor desfășura activitatea în cadrul Serviciului European de Acțiune Externă (SEAE).

Termenul limită pentru depunerea candidaturii este 13 octombrie 2020, ora 12:00 (după-amiaza), ora Bruxelles-ului.

Mai multe informații despre criteriile și procedura de selecție, precum și despre modalitatea de depunere a candidaturii găsiţi la adresa web : external-relations.eu-careers.eu.

 

 

Continue Reading

Uncategorized

Turismul aerian, pe avarii

Published

on

În plină pandemie şi criza generată de COVID aeroporturile româneşti se zbat să supravieţuiască. La mare, de exemplu, poţi judeca turismul şi după cursele aeriene. Mihail Kogălniceanu este un aeroport pustiu unde aterizează 3 avioane într-o săptămână. Situaţia este la fel peste tot. Traficul aerian de pasageri s-a prăbuşit de la începutul crizei. În aceste condiţii bulgarii au reuşit să ne ia faţa până  şi la acest capitol. Pe aeroportul din Varna sunt 10 zboruri zilnic iar la Burgas 21.

Avem o mare frumoasă cu plaje de lux, dar şi cu staţiuni încăpătoare. Avem şi un aeroport în Constanţa, pentru ca turiştii să ajungă mai uşor pe litoral. Pentru oricine, asta ar fi reţeta succesului în turism. Doar că în România, este fix pe dos. În cea mai aglomerată lună a anului, August, doar un avion aterizează pe Aeroportul Mihail Kogălniceanu. Este o cursă de la Londra, o dată pe săptămână. Turişti cât să-numeri pe degetele de la o mână.

Şi din păcate situaţia este la fel pe mai toate aeroporturile din România. Criza provocată de pandemia de Covid a dus la disponibilizări în masă, rezilieri de contracte şi zboruri anulate pe bandă rulantă. Puţine au fost situaţiile în care s-au găsit soluţii de moment. Aşa se face că în primele şase luni ale anului numărul de pasageri a scăzut de la 10 milioane la doar 4. Numai în luna iulie scăderea a fost de 75 la sută. Per total anul acesta se aşteaptă la o scădere de aproximativ 60 la sută.

În aceste condiţii ajutoarele financiare oferite de către statul român aeroporturilor şi companiilor aeriene sunt aproape vitale pentru a putea depăşi această criză.

Reprezentanţii companiilor aeriene româneşti susţin că dacă situaţia nu se va înrăutăţi va exista o stabilizare şi atunci  putem vorbi despre o revenire pentru anul viitor. Asociaţia Internaţională de Transport aerian este însă mai pesimistă şi dă ca termen de revenire la nivelul înregistrat înainte de declanşarea crizei, anul 2024.

 

Continue Reading

Uncategorized

Autobuzul CiTy Tour, tras pe dreapta

Published

on

Traseele City Tour cu autobuzele etajate au fost suspendate în această dimineaţă, în Constanţa, din cauza condiţiilor meteo nefavorabile. Potrivit reprezentanţilor CT Bus, autobuzele etajate vor reveni în trafic imediat ce vremea o va permite.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2020 CityPressConstanta