Connect with us

Actualitate

Sibiu: trend ascendent al accidentelor de muncă

Published

on

Bilanț deloc îmbucurător, la Sibiu, al inspectorilor în Protecția Muncii.  În anul 2018, Inspectoratul Teritorial de Muncă Sibiu a fost înștiințat cu privire la  producerea a 294 de accidente de muncă, dintre care, 272 evenimente soldate cu incapacitatea temporară de muncă a lucrătorilor,16 evenimente mortale, 3 evenimente colective şi 3 incidente periculoase.

Potrivit unui comunicat de presă emis de instituție, comparativ cu anii trecuţi, accidentele de muncă înregistrează un trend ascendent, în condiţiile creşterii numărului de angajaţi la nivelul judeţului Sibiu, în anul 2018 faţă de anul 2016 cu 2.296 de lucrători (creştere de 1,5%). De asemenea, în 2018 faţă de anul 2017, se constată creşterea cu un procent de 54% a accidentelor de muncă de circulaţie şi de traseu.

Conform sursei citate, sectoarele de activitate în care s-au înregistrat cele mai multe accidente de muncă au fost transporturile, fabricarea autovehiculelor de transport rutier şi fabricarea echipamentelor electrice.

“Analizând profilul accidentaţilor în muncă, se constată că cel mai frecvent se accidentează lucrătorii cu o vechime în muncă şi la locul de muncă, mici, primele zile ale săptămânii şi orele de început ale dimineţii fiind cele în care incidenţa producerii accidentelor este cea mai mare”, a specificat Remus Furtună, inspector şef ITM Sibiu.

În urma cercetării evenimentelor, inspectorii de muncă au stabilit că 3 dintre evenimentele mortale se încadrează ca accidente de muncă, 3 evenimente ca accidente colective, 8 evenimente mortale sunt accidente petrecute în afara muncii, iar 3 evenimente au fost, datorită componentelor electrice defecte care au determinat producerea unui scurt încadrate ca incidente periculoase. Acestea din urmă au fost incendii cauzate de nefuncţionalitatea corespunzătoare a sistemelor de monitorizare şi control aparţinând echipamentelor de muncă circuit . Incidentele s-au soldat doar cu pagube materiale, fără victime.

De asemenea au fost avizate dosarele de cercetare întocmite de angajatori pentru 173 de accidente cu incapacitate temporară de muncă, 26 de evenimente au fost avizate ca accidente în afara muncii şi 23 de evenimente au fost înregistrate ca accidente uşoare (incapacitatea temporară de muncă a lucrătorilor implicaţi în eveniment a fost mai mică de trei zile).

Deşi în anul 2018, în judeţul Sibiu, a desfăşurat diferite activităţi cu caracter zilier un număr de 4.751 de persoane, a fost înregistrat un singur eveniment în care a fost implicat un zilier.

De asemenea au fost confirmate 5 accidente de muncă suferite de lucrători români în afara graniţelor ţării şi un accident de muncă suferit de un cetăţean străin care desfăşura activitate la un angajator din judeţul Sibiu.

Sursa: agerpres.ro

Sursa foto: ssmregis.ro

Actualitate

Tunel urban, lăsat în paragină

Published

on

Primul tunel urban construit în România a ajuns în paragină. Construcția, ridicată de către inginerul Anghel Saligny este  înconjurata de gunoaie și vegetație, iar în timp ce autoritățile din țările civilizate transformă astfel de obiective în spații neconvenționale, ale noastre le dau uitării. În urma cu trei ani a existat o tentativă de reabilitare a tunelului, însă aceasta nu s-a materializat nici până acum.

Tunelul de cale ferată, din zona Portului, este o adevarată comoară arhitecturală și inginerească, însă din păcate nu este apreciată la adevărata ei valoare. Povestea tunelului se leagă strâns de prima cale ferată care a fost făcută în Dobrogea și care lega Cernavodă de Constanța, inaugurată la jumătatea secolului al XIX-lea. Pentru una dintre ramificațiile căii ferate a fost nevoie de un tunel special pentru că malurile din zonă se surpau. Tunel care există și astăzi.

În ultimii ani tunelul și zona din jurul lui a fost lăsată în paragină. S-au adunat gunoaiele, vegetația a crescut, în zonă sunt scurgeri masive de ape pluviale, iar locul  a fost dat uitării. Cu toate acestea, specialiștii spun că nu este prea târziu ca autoritățile să reacționeze. Infrastructura nu a fost grav afectată, iar o reabilitare urgentă ar salva obiectivul de la pieire.

Autoritățile au încercat să salveze contrucția în 2012 când, proprietarii tunelului au efectuat o serie de lucrări. Au fost dirijate apele pluviale. S-a etanşat şi consolidat tunelul prin injecţii cu răşini poliuretanice bicomponente în zonele cu infiltraţii puternice. De asemenea, s-au efectuat lucrări de căptuşiri de zidărie prin betonare pentru stoparea fenomenului de degradare.

De atunci însă au trecut 9 ani, timp în care tunelul a fost lăsat din nou în paragină. Ar fi avut o tentativă de a salva construcția, însă nici până acum nu s-a materializat. Între timp, în țările civilizate din Europa, astfel de construcții nu doar că sunt reabilitate, dar primesc și alte destinații funcționale.

Specialiștii spun că pentru salvarea unui astfel de monument este nevoie ca autoritățile să își dea mâna cu mediul privat și foarte important în acest caz este finanțarea.

Continue Reading

Actualitate

Continuă instrucția pe mare, pe fluviu, în teren și în aer

Published

on

Navele maritime și fluviale, precum și alte structuri specializate ale Forțelor Navale Române sunt planificate, 24 de ore din 24, în servicii de luptă permanente, pentru a asigura securitatea țării noastre la granița maritimă și fluvială.

Echipajele care execută serviciul de luptă “Garda cu nave” au fost dislocate, pe mare și pe fluviul Dunărea, în perioada 20-21 ianuarie, în raioane din aria de responsabilitate, pentru a desfășura activități de monitorizare a traficului naval, conform procedurilor standard de operare.

Dragorul maritim “Locotenent Lupu Dinescu” a ieșit din portul Constanța și a executat misiuni de supraveghere a traficului maritim în raioanele din sudul litoralului românesc al Mării Negre, iar vedeta fluvială „Locotenent Aurel Cornățeanu” a plecat din portul militar Brăila și a navigat în amonte, pe fluviul Dunărea, până la km 240, pentru a desfășura acțiuni de consolidare a capacității operaționale a structurilor flotilei fluviale.

Sursa foto: Forțele Navale Române

Continue Reading

Actualitate

Peste 12.000 de români au beneficiat de cursuri de formare profesională, în 2020

Published

on

Nu mai puțin de 12.086 persoane au participat, anul trecut, la programele de formare profesională organizate în centrele proprii şi regionale ale Agenţiei Naţionale pentru Ocuparea Forţei de Muncă. 

Din totalul participanţilor, 7.281 au fost şomeri, 3.088 au fost persoane beneficiare de formare la locul de muncă prin programe de ucenicie, 1.675 persoane nu au beneficiat de gratuitate, iar 22 de persoane au fost beneficiare de servicii gratuite din altă categorie decât şomerii.

Anul trecut, în cadrul ANOFM s-au organizat 487 de programe de formare profesională gratuite, dintre care 270 de programe de calificare/recalificare şi 217 programe de iniţiere, perfecţionare sau specializare.

Din cei 7.281 de şomeri care au participat la cursurile de formare, 4.597 persoane, adică 63,14%, aveau studii profesionale, liceale sau postliceale, 1.477 de şomeri (20,28%) aveau studii primare şi gimnaziale, iar 1.207 persoane (16,58%) aveau studii superioare.

În ceea ce priveşte categoriile de vârstă, 1.475 de şomeri (20,26%) aveau sub 25 de ani, 1.393 de persoane (19,13%) între 25 şi 35 de ani, 1.887 de şomeri (25,92%) aveau între 35 şi 45 de ani, iar 2.526 de şomeri (34,69%) – peste 45 de ani.

sursa foto: ceccarbusiness.ro

Continue Reading

Trending

Copyright © 2020 CityPressConstanta