Connect with us

Uncategorized

Salată de spanac cu cartofi dulci

Published

on

Ingrediente:

  • 500g cartofi dulci, curăţaţi şi tăiaţi felii groase de vreun centimentru
  • ulei de măsline
  • 100g frunze de baby spanac
  • 4 linguri de seminţe de pin
  • 1 ceapă (de preferinţă roşie), tăiată peştişori
  • 3 linguri oţet balsamic
  • 2 linguri miere
  • 1 lingură muştar tradițional, din ăla cu boabe
  • sare, piper

Mod de preparare:

Fierbe feliile de cartofi dulci, la foc foarte mic, în apă cu puţină sare. Scurge-le, apoi amestecă-le uşurel cu 2 linguri de ulei de măsline. Asezonează.

Încinge bine o tigaie-grill și pune feliile de cartof dulce€“ și pe-o parte şi pe cealaltă, să se înmoaie şi să se caramelizeze. Întoarce-le o singură dată, să nu se rupă şi să facă dungi frumoase. Ia din tigaie şi așază pe o farfurie să se răcorească.

Pentru sosul salatei, amestecă oţetul balsamic, mierea şi muştarul, apoi adaugă sare şi piper proaspăt măcinat, după gust.

Într-un castron mare, aşază frunzele de spanac, presară deasupra ceapa şi semințele de pin. Pune feliile de cartof dulce călduţe peste toate acestea şi toarnă tot dressingul.

Poftă bună!

Uncategorized

Start Rabla pentru Electrocasnice!

Published

on

Începând de luni, 21 noiembrie 2022, ora 10:00, până vineri, 25 noiembrie 2022, ora 23:59, persoanele fizice își pot crea conturi de utilizator în aplicația informatică pentru înscrierea în programul Rabla pentru Electrocasnice.

Dacă aveți deja un cont creat în sesiunile anterioare ale programului, nu mai este necesar să vă creați unul nou, ci doar să vă autentificați.

După înscrierea solicitanților, demarează etapele de selecție, în aplicația informatică, a voucherelor aferente echipamentelor incluse în program, astfel:

  • Etapa I – Selecția voucherelor aferente categoriei din care fac parte mașinile de spălat rufe/vase și frigiderele/congelatoarele (5 decembrie 2022, ora 10:00 – 9 decembrie 2022, ora 23:59, sau până la epuizarea bugetului), cu un buget alocat de 25 milioane lei;
  • Etapa II – Selecția voucherelor aferente categoriei din care fac parte laptopurile și tabletele (12 decembrie 2022, ora 10:00 – 16 decembrie 2022, ora 23:59 sau până la epuizarea bugetului), cu un buget de 10 milioane lei;
  • Etapa III – Selecția voucherelor aferente categoriei din care fac parte aparatele de aer condiționat, uscătoarele de rufe și aspiratoarele (19 decembrie 2022, ora 10:00 – 23 decembrie 2022, ora 23:59 sau până la epuizarea bugetului), cu buget de 15 milioane lei.

Echipamentele incluse în program și sumele aferente fiecăruia sunt:

  • 400 de lei pentru mașini de spălat rufe, inclusiv cu uscător având cel puțin noua clasa energetică C;
  • 400 de lei pentru mașini de spălat vase având cel puțin noua clasa energetică D;
  • 400 de lei pentru aparate de aer condiționat, inclusiv aparate de aer condiționat portabile, cu eficiență energetică la răcire cel puțin A++;
  • 400 lei pentru categoria frigidere/combine frigorifice/lăzi frigorifice/congelatoare având cel puțin noua clasă energetică E;
  • 400 lei pentru uscătoare de rufe cu eficiență energetică cel puțin A++;
  • 200 de lei pentru aspiratoare cu un consum de energie mai mic de 43 kWh/an;
  • 500 de lei pentru laptopuri;
  • 300 de lei pentru tablete.

 

Continue Reading

Uncategorized

Sancționați pentru faptele lor

Published

on

Nerespectarea legislației din domeniul protecției mediului, sancționată de polițiștii locali din Constanța. În ultima perioadă, oamenii legii au desfășurat mai multe activități în urma cărora au aplicat nu mai puțin de 289 de sancțiuni contravenționale în valoare totală de aproape 180.000 de lei.

Oamenii legii au verificat modul în care persoanele fizice sau juridice predau gunoiul menajer către operatorul de salubritate, dacă se respectă graficul de ridicare a deșeurilor ori dacă terenurile proprietate privată sunt îngrijite corespunzător. În urma verificărilor s-au aplicat 289 de sancțiuni contravenționale în valoare totală de 178.950 lei.

Printre abaterile constatate menționăm: aruncarea gunoiului menajer la coșuleț stradal, nesalubrizarea carosabilului în perimetrul șantierelor prin murdărirea drumului public cu diverse materiale/substanțe, scoaterea gunoului menajer în alte tipuri de recipiente decât europubele (saci, cutii, bidoane), nerespectarea graficelor de ridicare a deseurilor menajere, depozitarea/abandonarea deșeurilor de orice tip pe domeniul public, neigienizarea terenurilor afectate de vegetație crescută în exces ori depozitări de deșeuri de orice fel.

De asemenea, s-au dispus și măsuri complementare pentru remedierea neconformităților constatate.
Constănțenii sunt sfătuiți să gestioneze în mod corespunzator deșeurile și să mai arunce în coșulețele stradale sau pe lângă acestea pungile cu gunoi menajer. În fiecare cartier există platforme de colectare a deșeurilor. Polițiștii locali fac apel la constănțeni să semnaleze în continuare orice fapte ce țin de protecția mediului la numerele de telefon 0241.484.205 și 0341/922 sau la adresa de mail a poliției locale.

sursa foto: Primăria Constanța

Continue Reading

Uncategorized

Eroi în timpul liber! Un pompier și prietena lui, asistentă la SAJ, ajutor în cazul unui accident

Published

on

Andrei, pompier la ISU Dobrogea și prietena lui, asistent medical la SAJ, primii care au intervenit la un accident rutier grav. Au acordat primul ajutor cu bebelușul lor în brațe!

Sergentul major Andrei Alexandru Banciu are 29 de ani. Din luna februarie a acestui an, s-a alăturat salvatorilor constănțeni. Este conducător autospecială.

Miercuri dimineața, obosit după tura de serviciu de 24 de ore, a plecat să își ia prietena și bebelușul în vârstă de numai 7 luni și să îi aducă acasă. Între localitățile Nicolae Bălcescu și Dorobanțu, drumul era blocat de o mulțime de mașini. În depărtare, Andrei a observat un autoturism avariat și un autotren. Și-a dat imediat seama că este vorba despre un accident rutier.

„Am depășit coloana de mașini și am ajuns aproape de locul accidentului. Cred că se petrecuse cu mai puțin de un minut înainte să ajungem noi. Trei persoane erau rănite, printre care și un copil – o fetiță. Nu avea mai mult de 4 sau 5 ani. Am rugat un șofer din trafic să stea cu bebelușul și, împreună cu prietena mea, care este asistent medical la Serviciul de Ambulanță, am acordat primul ajutor victimelor“, povestește Andrei.

Până la sosirea echipajelor care au fost alertate imediat, colegul nostru a verificat autovehiculul, luând toate măsurile pentru a se asigura că nu va exista pericolul unei explozii ori scurgeri de combustibil, în timp ce prietena lui a acordat îngrijirile medicale victimelor.

„La un moment dat, a trebuit să luăm bebelușul pentru că începuse să plângă după noi. Cu băiețelul în brațe, am continuat să acordăm ajutor fetiței care era foarte speriată, țipa, plângea“, a mai povestit Andrei.

Câțiva șoferi de tir i-au ajutat pe cei doi salvatori: au adus apă pentru victime și niște pături pe care să se întindă, una dintre persoanele rănite acuzând dureri în zona lombară.

Felicitări, ție, Andrei și prieteni tale! Suntem mândri că avem asemenea colegi, pregătiți mereu să sară în ajutorul oricui are nevoie, punând, de multe ori, propria familie pe locul al II-lea!

Ce să faceți dacă sunteți martorii unui accident rutier, până la sosirea echipajelor de prim ajutor:

  1. Sunați imediat la numărul unic de urgență 112;
  2. Indicați cât puteți de precis zona în care a avut loc accidentul;
  3. Încercați să oferiți operatorilor 112 cât mai multe detalii despre accident: câte autovehicule sunt implicate, câte victime sunt, dacă sunt încarcerate sau nu, dacă sunt conștinete, dacă există scurgeri de combustibil ori alte situații care pot pune în pericol și pe ceilalți participanți la trafic etc.;
  4. Scoateți victimele din mașină doar în cazul în care autovehiculul se poate prăbuși într-o prăpastie, există pericolul ca acesta să explodeze ori să ia foc, se află lângă elemente grele de construcție (case, blocuri, stâlpi etc.) ori copaci care se pot prăbuși peste el. Dacă nu există astfel de pericole, NU încercați să extrageți victima/victimele din autovehicul;
  5. Rămâneți alături de victimă/victime până la sosirea echipajelor de prim-ajutor;
  6. Mențineți mereu contactul cu victimele: vorbiți cu ele – puteți să le spuneți că s-a sunat la 112, că salvatorii sunt pe drum; încercați să le liniștiți, să le induceți starea de calm pe cât se poate;
  7. Cel mai important lucru din toate: NU ASISTAȚI IMPASIBLI dacă niciunul dintre martori nu intervine! Primele momente, până la sosirea salvatorilor, pot face diferența dintre viață și moarte!

Continue Reading

Uncategorized

Repere din activitatea polţiştilor de imigrări din Constanţa, în anul 2021

Published

on

În cursul anului 2021, poliţiştii Serviciului pentru Imigrări al judeţului Constanța au asigurat managementul şederii şi rezidenţei pe teritoriul României pentru 9878 de persoane, cetăţeni din state terţe şi europeni. Au fost depistaţi 46 de străini în situaţii ilegale şi emise 117 decizii de returnare. De asemenea, au fost eliberate 4837 de avize de angajare pentru lucrători permanenţi şi detaşaţi. Totodată, poliţiştii de imigrări au aplicat 4 sancţiuni contravenţionale în valoare de 43.000 lei.

Activitatea poliţiştilor din cadrul Serviciului pentru Imigrări al judeţului Constanţa s-a desfăşurat pe parcursul anului 2021 în conformitate cu atribuţiile conferite de legislaţia în vigoare pe linie de migraţie şi luând în considerare dispoziţiile legale, recomandările şi măsurile emise de prevenire şi limitare a răspândirii infectării cu coronavirus (COVID-19).

Astfel, în ceea ce priveşte dreptul de şedere/rezidenţă pe teritoriul României, în anul 2021, poliţiştii din cadrul Inspectoratului General pentru Imigrări – Serviciul pentru Imigrări al judeţului Constanţa au asigurat managementul şederii şi rezidenţei pentru 9878 de persoane, dintre care 8430 străini din state terţe, cei mai mulţi din Turcia, Republica Moldova, Nepal, Sri Lanka si Bangladesh şi 1448 de cetăţeni ai Uniunii Europene/SEE/CH, majoritatea din Italia, Germania şi Spania.

Principalele scopuri pentru care străinii şi-au stabilit reşedinţa pe teritoriul României sunt angajarea în muncă şi reîntregirea familiei.

Ca urmare a aprobării dreptului de şedere au fost emise 4952 de permise de şedere, dintre care 4784 pentru şedere temporară şi 168 pentru şedere pe termen lung. Au fost eliberate 376 de certificate de înregistrare şi 47 cărţi de rezidenţă permanentă pentru cetăţenii Uniunii Europene/SEE/CH .

În aceeaşi perioadă, au fost înregistrate 5147 de cereri pentru eliberarea avizelor de angajare în muncă, fiind emise 4837 de avize de angajare pentru lucrători permanenţi şi detaşaţi, 310 de cereri fiind respinse.

Pe linia combaterii şederii ilegale, în perioada de referinţă, au fost organizate 30 de acţiuni cu forţe proprii şi în cooperare cu instituţiile cu atribuţii în domeniu, în urma cărora au fost depistaţi 46 străini în situaţii ilegale. S-au emis decizii de returnare de pe teritoriul României în 8 cazuri ca urmare a refuzului prelungirii dreptului de şedere, 28 de cazuri pentru revocarea dreptului de şedere, 41 de cazuri pentru revocarea vizei de intrare, 7 pentru anularea dreptului de şedere, 1 caz anularea vizei şi 3 pentru şedere ilegală. Totodată, în 13 cazuri s-a dispus emiterea deciziei de returnare sub escorta de pe teritoriul României şi într-un caz luarea în custodie publică a unui străin.

Totodată, au fost aplicate 4 sancţiuni contravenţionale în valoare de 43.000 de lei, pentru nerespectarea prevederilor OUG 194/2002 privind regimul străinilor în România, republicată, şi a prevederilor OG 25/2014 privind încadrarea în muncă şi detaşarea străinilor pe teritoriul României, cu modificările şi completările ulterioare.

Controlul permanent asupra respectării legalităţii şederii în România a străinilor, combaterea migraţiei ilegale şi a muncii nedeclarate rămân acţiunile noastre prioritare, măsuri care contribuie la creşterea gradului de siguranţă al cetăţeanului.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2022 CityPressConstanta || citytvconstanta@gmail.com || 075.888.2222