Connect with us

Turism

Reduceri considerabile, pe litoralul bulgăresc

Published

on

Numeroase avantaje pentru o vacanță la mare în Bulgaria, în septembrie. Potrivit experților în turism, litoralul bulgăresc este una dintre destinațiile de top alese de către turiștii români pentru vacanțele apropiate de casă, chiar și la început de toamnă, tocmai pentru că în septembrie, prețurile sunt oricum reduse cu aproximativ 20-30% față de perioada vârfului de sezon.

Pe litoralul bulgăresc începe perioada reducerilor. La ofertele deja existente se adaugă reduceri suplimentare de 20-30% și chiar și până la 40% în unele cazuri, care duce la un preț mai mic cu peste 50% față de vârful de sezon. Având în vedere situația în care ne aflăm, generată de inflație și de criza economică prin care trecem, este o perioadă ideală din toate punctele de vedere de petrecere a concediilor, mai ales că multe hoteluri de pe litoralul bulgăresc rămân deschise până în luna octombrie.

“Noi vom avea turiști străini până în 15 octombrie. Încet-încet, din septembrie vom începe să închidem hotelurile de sus, din zona de munte, cele de 3 stele și vom ține doar hotelurile de 4-5 stele din zona de plajă. Iar turiștii care au rezervări la cele pe care le vom închide vor fi relocați la hotelurile de 4 și chiar 5 stele.”, declară DIMA PUSNAVA, director Romanian Market in Albena

Serviciile și condițiile excelente, cazarea în regim all inclusive dominantă, atracțiile din zona de coastă, se alătură de asemenea argumentelor pro unei vacanțe în Bulgaria, mai ales în această perioadă cu reduceri considerabile.

Dacă te numeri printre cei care vor să evite soarele puternic și temperaturile prea ridicate, printre cei care vor să viziteze obiective și atracții într-un cadru cât mai degajat sau printre cei care vor să meargă alături de copiii mici într-un hotel cât mai cochet și totodată apropiat de casă, e posibil să faci alegerea potrivită îndreptându-te către litoralul vecinilor bulgari la început de toamnă.

Actualitate

3000 km de trasee cicloturistice, pentru descoperirea frumuseților României

Published

on

Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației (MDLPA) a elaborat și finalizat ghidul solicitantului pentru proiectele finanțate prin Componenta 11 – Turism și cultură a Planului Național de Redresare și Reziliență (PNRR), anunță ministrul Cseke Attila:

,,Este ultimul apel de proiecte pentru programele derulate din PNRR de Ministerul Dezvoltării, iar aceste investiții vor contribui la asigurarea unei rețele de trasee cicloturistice la nivel național și european.”.

Bugetul total alocat acestei componente este de 247,5 milioane de euro pentru realizarea a 3.000 km trasee cicloturistice, în vederea creșterii accesibilității zonelor turistice. Aceasta presupune amenajarea traseelor pe digurile de protecție la inundație ale cursurilor de apă, în zonele forestiere, în zonele protejate, pe drumurile publice cu trafic redus, pe amplasamentele căilor ferate dezafectate etc., valorificând în mod durabil elementele de patrimoniu și peisaj natural și cultural.

Principalii beneficiari ai acestei investiții sunt unitățile administrativ-teritoriale, instituțiile publice și autoritățile administrației publice centrale, instituțiile de interes public, unitățile de cult sau organizațiile neguvernamentale. Proiectele pot fi depuse în parteneriat sau individual de către beneficiarii reprezentați de autorități ale administrației publice centrale.

Ghidul poate fi consultat aici: https://mdlpa.ro/pages/pnrr

Începând cu data de 29 noiembrie 2022, MDLPA va pune la dispoziția potențialilor beneficiari aplicația electronică www.mdlpa.ro/investitii/PNRR, iar depunerea proiectelor se va putea face începând cu data de 5 decembrie 2022.

 

Continue Reading

Turism

Mangalia și stațiunile din sudul litoralului, prezente la Târgul de Turism al României

Published

on

Mangalia şi staţiunile din sudul litoralului vor fi reprezentate la ediția de toamnă a Târgului de Turism al României, care va avea loc, în perioada 10-13 noiembrie, la Romexpo Bucureşti.

Primăria Mangalia va promova serviciile turistice din staţiunile pe care le are în administrare, respectiv Saturn, Venus, Jupiter, Cap-Aurora, Neptun şi Olimp, la standul 17, aflat în pavilionul B1 al Complexului Romexpo. Pe toată perioada de desfășurare a evenimentului, reprezentanții Primăriei Mangalia vor întâmpina vizitatorii, cu materiale promoționale, precum tricouri personalizate, magneți, pixuri, stick-uri, broșuri, pungi personalizate, etc. Totodată, hotelierii vor prezenta la rândul lor, ofertele turistice pentru sezonul estival 2023.

„Mangalia sprijină și promovează turismul la Marea Neagră, atât prin proiectele de revitalizare a stațiunilor pe care le deține, cât și prin intensificarea legăturilor din spațiul transfrontalier româno-bulgar, cu accent pe dezvoltarea comună a patrimoniului cultural și turistic. În această vară, am finalizat lucrările de modernizare a infrastructurii din stațiunea Saturn și a falezei Mangalia-Saturn”, a declarat primarul Mangaliei, Radu Cristian.

El a mai explicat că „până la începutul sezonului estival 2023, vom finaliza și proiectul de revitalizare a stațiunii Neptun-Olimp și continuăm cu proiectul de modernizare a falezei din Cap-Aurora, astfel că toate stațiunile noastre vor deveni din ce în ce mai atractive pentru turiști, obiectivul final fiind acela de a avea o faleză pietonală de 9 km de coastă din Mangalia până în Olimp”.

Pe această cale, edilul orașului invită pe toți cei interesați, să viziteze standul Mangaliei pentru o cât mai bună informare despre cazare, oportunități de distracție și agrement, spa, etc. pentru petrecerea unui concediu estival cât mai plăcut la Mangalia şi în cele şase staţiuni.

sursa foto: mangalia.ro

Continue Reading

Turism

Înființarea OMD Constanța – Mamaia, în linie dreaptă

Published

on

După îndelungi așteptări, vin și vești bune pentru patronii din turismul constănțean. Aceștia au ajuns, în cele din urmă, la o înțelegere cu administrația locală. Mai exact, consilierii locali urmează să voteze luni, pe 31 octombrie, înființarea Organizației de Management al Destinației Mamaia – Constanța.

Consilierii locali constănțeni vor vota, la începutul săptămânii viitoare, proiectul de hotărâre privind înființarea Organizației de Management al Destinației (OMD) Mamaia – Constanța. În documentul oficial este menționat faptul că Municipiul Constanța are calitatea de membru-fondator și va contribui cu suma de 45.000 de lei, pentru constituirea patrimoniului inițial al asociației. În document se arată că Primăria Constanța are o cotizație anuală de 100% din echivalentul tuturor taxelor pentru promovarea turistică.

„Se aprobă cotizația anuală, în calitate de membru-fondator, a Municipiului Constanța, în procent de 100% din echivalentul tuturor taxelor speciale pentru promovarea turistică, colectate la nivelul destinației turistice. Sumele colectate din taxa de promovare a turismului și necheltuite, deja existente la data înființării asociației, se vor vira de către Municipiul Constanța în contul asociației «Organizația de Management al Destinației Mamaia – Constanța»“, potrivit proiectului de hotărâre.

Membrii fondatori care au adoptat statutul asociației sunt: Municipiul Constanța, Asociația Patronală RESTO, Organizația Patronală Mamaia – Constanța, respectiv Patronatul Marea Mamaia – Constanța.

“RESTO Constanța se află practic printre inițiatorii înființării OMD Constanța-Mamaia, în regim de urgență această organizație trebuie să realizeze strategia de promovare și de dezvoltare a stațiunii Mamaia și a orașului Constanța ca destinație turistică 12 luni pe an, practic management-ul acestei destinații. De cinci ani de când nu mai există Asociația Litoral Delta-Dunării, nicio entitate nu a mai derulat și nu a asigurat promovarea acestei destinații, iar Mamaia a pierdut foarte mult la capitolul promovare și, desigur, și în privința numărului de turiști.”, declară CORINA MARTIN, președinte de onoare RESTO

De menționat este faptul că în proiectul de hotărâre este stipulată o colaborare între autoritățile publice locale și reprezentanții mediului de afaceri, în cadrul unui parteneriat public – privat.

Continue Reading

Turism

Apetitul românilor pentru destinațiile externe este mare, în ciuda temperaturilor ridicate din această vară

Published

on

Așa cum o indică un studiu recent, efectuat pe baza datelor BNR, potrivit căruia suma cheltuită de români pe vacanţe în străinătate ar putea ajunge la 6 miliarde de euro până la final de an, apetitul românilor de a călători este foarte mare, mai ales că în acest an nicio destinație importantă nu mai impune restricții.

Presa națională și internațională a relatat, luna aceasta, despre incendiile de pădure din state mediteraneene, populare în rândul românilor, precum Grecia, Croația, Spania sau Franța. Astfel de incendii nu reprezintă o noutate, datorită faptului că vara sunt înregistrate temperaturi foarte ridicate în aceste țări.

Asociația Națională a Agențiilor de Turism din România (ANAT) și mai multe agenții membre au luat legătura cu turiștii dar și cu partenerii din aceste țări (hotelieri, agenți de turism), care au transmis un mesaj liniștitor privind destinațiile turistice către care se îndreaptă românii. Este o realitate că incendiile au provocat daune economice foarte mari, dar în marea majoritate a cazurilor nu au afectat zonele turistice aflate în preferințele românilor. Mulți operatori locali dar și autorități din aceste țări au transmis că dimpotrivă, turiștii sunt așteptați, astfel contribuind și la sprijinirea destinațiilor.

Firește, incendii pot izbunci oriunde și în orice țară. Grecia a fost, din păcate, mult mai afectată de incendii în alți ani. În acest an, până în prezent incendiile au afectat 500 de hectare în această țară, însă, anul trecut au fost afectate 103.000 de hectare. În acest an au fost afectate în special regiuni din sudul Greciei (Peloponez), de lângă Atena și din insula Lesbos. Însă majoritatea românilor optează pentru Halkidiki, Riviera Olimpului, Paralia Katerini, Thassos, Rhodos, Creta, Skiathos, Mykonos, Zakynthos, Corfu, Lefkada, zone neafectate de incendii.

Potrivit ANAT, în prezent nu există renunțări din partea turiștilor pentru țările afectate de incendii. Oricum, agențiile de turism își informează permanent clienții în legătură cu siguranța destinației alese, de cele mai multe ori având la fața locului, pe lângă parteneri, și reprezentanți direcți. Autoritățile locale și naționale ale acestor țări intervin, din ce am observat, cât se poate de rapid pentru a neutraliza aceste incendii.

De asemenea, agențiile au grijă de turist și comunică de fiecare dată când este nevoie cu acesta. Touroperatorii au reprezentanți în aeroporturile de unde operează curse charter, care îndrumă turiștii și îi anunță în timp util, la orice oră din zi și din noapte, dacă sunt întârzieri. De altfel, turiștii preferă, pentru destinațiile clasice, pachetele turistice operate cu curse charter, avantajul acestora fiind că avioanele sunt închiriate de către touroperatori iar cursele sunt ”point to point”, fără conexiuni.

La ora actuală, principalele destinații externe mediteraneene ale românilor sunt Grecia, Turcia, Egipt, Italia, Spania, Croația, Muntenegru, Franța, Malta, Tunisia și Cipru.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2022 CityPressConstanta || citytvconstanta@gmail.com || 075.888.2222