Connect with us

Turism

Quo Vadis, Litoralul românesc? ANAT trage un semnal de alarmă

Published

on

În România, Litoralul reprezintă o comoară națională ce merită protejată și dezvoltată cu responsabilitate. În acest moment, Asociația Națională a Agențiilor de Turism (ANAT) dorește să atragă atenția opiniei publice și Ministerului Economiei, Antreprenoriatului și Turismului asupra situației îngrijorătoare în care se află litoralul românesc. Deși există numeroase provocări, putem și trebuie să depunem eforturi pentru a revitaliza această zonă emblematică pentru turismul național.

Recent, Litoralul nostru a fost martorul unor schimbări profunde, în special în zonele Mamaia și Năvodari, unde dezvoltarea imobiliară rapidă a dus la aglomerări excesive, deși au fost create și noi unități de cazare. Fenomenul a fost amplificat de campanii negative care au pus în discuție aspecte precum lățimea plajelor și calitatea nisipului, dar și alte ”probleme” care apar întotdeauna la debutul sezonului, precum alge, bacterii, mai nou holeră sau mine, creând o imagine distorsionată a Litoralului în ultimii doi ani.

”În România, toată lumea are o părere despre Litoralul românesc. Nimeni nu are păreri despre ramuri industriale, despre industria prelucrătoare, dar toți au păreri despre turism și fotbal, la care ne ”pricepem” cu toții. De ce? Pentru că suntem beneficiari. Campania anti-plajă, pe tema ”plajelor prea largi” și a nisipului cu scoici, a parcărilor extrem de scumpe și a lipsei de parcări, a afectat considerabil imaginea Litoralului în ultimii 2 ani. Domnul Cadariu, ministru timp de 2 ani și jumătate, a fost absent în privința industriei turismului, neînțelegând și neacordând atenție Litoralului. Nu s-a preocupat de imaginea Litoralului nici măcar o secundă. Multe dintre aceste teme ar fi trebuit rezolvate de către patronatele hoteliere dar acestea nu au făcut-o, iar ministerul de resort nu a alocat 3 ani niciun leu pentru promovarea litoralului, mai ales în timp ce acesta a fost atacat pe orice tema posibilă”, declară Alin Burcea, prim vicepreședinte ANAT.

Iată care sunt, din punctul nostru de vedere, principalele probleme ale litoralului românesc dar și soluțiile pentru rezolvarea lor:

1. Plaja are nisip și scoici. Cu toate că ANAT a solicitat în repetate rânduri Apelor Române Dobrogea, acestea nu au și, de asemenea, nu par interesate să achiziționeze mașini pentru sfărâmat scoici.
2. Licitațiile pentru plajă sunt întârziate, iar în acest an nu toate s-au desfășurat la timp. Plajele sunt costisitoare și sunt neglijate de către Apele Române Dobrogea. ANAT solicită ministrului Mediului, Apelor și Pădurilor să reevalueze strategia plajelor în întregime.
3. ANAT solicită ministrului Economiei, Antreprenoriatului și Turismului alocarea de fonduri pentru promovarea Litoralului. De asemenea, Organizațiile de Management al Destinației (OMD-uri), care acumulează milioane de euro anual, ar trebui să investească aceste sume eficient, pentru promovare și dezvoltare. Din păcate, rezultatele promovării încă nu se văd.
4. Costurile hoteliere explodează. TVA pentru cazare a crescut de la 5% la 9% începând cu 1 ianuarie, iar de la 1 septembrie se vehiculează posibilitatea altor creșteri ale cotei TVA pentru alimentația publică. Cum putem să mai promovăm un Litoral scump, cu probleme de imagine? 5. ANAT solicită ministrului Turismului să implementeze fiscalizarea miilor de apartamente închiriate, ceea ce ar aduce venituri extrem de importante la bugetul de stat.
6. ANAT solicită cooperarea cu Ministerul Economiei, Antreprenoriatului și Turismului în elaborarea unei strategii pentru participarea Litoralului românesc la târgurile internaționale de turism.

Asociația Națională a Agențiilor de Turism face un apel către toți factorii implicați să se unească în eforturile de a revitaliza și dezvolta Litoralul românesc, astfel încât acesta să rămână o destinație atractivă și durabilă pentru turiști din întreaga lume. Să nu uităm că Litoralul aparține patrimoniului turistic național, a fost mândria turismului românesc și acum necesită, mai mult ca oricând, atenția tuturor.

Actualitate

Amenzi contravenționale consistente pentru unități de primire turistică de pe litoral, după minivacanța de Sfânta Maria

Published

on

Mai multe structuri de turism de pe litoral au fost verificate de specialiștii din cadrul Direcției Generale Turism a MEAT, în minivacanța de Sfânta Maria. Controlul a vizat 25 de structuri de primire turistică cu funcțiuni de cazare, 17 structuri de primire  turistică cu funcțiuni de alimentație, 8 plaje și o  agenție de turism. Verificările au fost derulate atât pe baza sesizărilor primite, acestea reprezentând 14 dintre cazuri, restul fiind acțiuni tematice (12 situații) și  reverificări (8). În cazul acțiunilor de reverificare a măsurilor dispuse anterior s-a constatat că în doar două situații acestea au fost îndeplinite, la restul de 6 fiind aplicate amenzi contravenționale în cuantum total de 238.000 lei.

Controlul a relevat că în continuare există structuri care funcționează ilegal, fără deținerea autorizației provizorii de funcționare/certificatului de clasificare sau cu o altă structură a spațiilor decât cea prevăzută în fișa anexă a certificatelor de clasificare, că unii operatori nu respectă condițiile generale de funcționare și criteriile minime obligatorii avute în vedere la clasificarea structurilor de primire turistică, dar și netransmiterea spre radiere a certificatului de clasificare la încetarea activității structurii de primire turistică.

În ceea ce privește plajele, în urma verificărilor s-a constatat funcționarea beach-barurilor fără a deține autorizație provizorie de funcționare/certificat de clasificare eliberat MEAT, dar și faptul că unii operatori nu respectau procentul de 30% pentru zona destinată plajei pe nisip. Mai mult, au fost identificate sectoare de plaja neigienizate, prezentând resturi vegetale, ambalaje, umbrele/saltele deteriorate care au fost remediate în timpul controlului sub supravegherea echipelor de control și a reprezentanților de la Apele Române.

Pentru zone care aparțin domeniului public aflate într-o stare deplorabilă cu gunoaie de diverse feluri (materiale de la construcții dezafectate, ambalaje deteriorate, vegetație, resturi menajere cu miros pestilențial etc.) echipa de control a MEAT a solicitat Poliției Locale și Primăriei Constanța igienizarea acestora în regim de urgență, lucru care a fost realizat prin firma de salubrizare a Primăriei, situația fiind astfel remediată.

 

Continue Reading

Actualitate

ASF avertizează: Atenție la asigurările de călătorie în perioada vacanțelor de vară!

Published

on

Vara este perioada ideală pentru a explora noi destinații și a ne bucura de timpul liber. Înainte de a porni la drum, asigurați-vă că aveți toate documentele necesare și că ați verificat valabilitatea asigurării de călătorie. Este esențial să fiți protejați în caz de evenimente neprevăzute, cum ar fi anulări, accidente sau probleme medicale.

Sfaturi utile din partea ASF:

1. Verificați acoperirea asigurării: Asigurați-vă că polița dvs. de asigurare acoperă toate destinațiile și activitățile planificate.

2. Documentele la îndemână: Păstrați la îndemână copia poliței de asigurare și numărul de contact pentru asistență în caz de urgență.

3. Asigurarea auto: Dacă plecați cu mașina, verificați valabilitatea asigurării RCA și asigurarea CASCO pentru a fi acoperiți în caz de accident.

4. Citiți termenii și condițiile: Înainte de a semna o poliță, citiți cu atenție toate detaliile, inclusiv excluderile și limitele de acoperire.

Bucurați-vă de vacanță în siguranță!

Mai multe detalii găsiți pe site-ul ASF: www.edutime.ro

Continue Reading

Actualitate

Relaxare și distracție, la Ana Hotels Europa în Eforie Nord

Published

on

Ana Hotels Europa își așteaptă oaspeții cu numeroase facilități și beneficii. Un exemplu în acest sens este Ana Health Spa.

Centrul spa cu apă sărată este o adevărată oază de relaxare, fiind principala destinație românească de wellness din România. Aici terapiile de eliminare a stresului se îmbină cu tratamentele balneare de vindecare și ritualuri antice de relaxare. De asemenea, oaspeții beneficiază de tratamente tradiționale pe bază de apă și nămol din Lacul Techirghiol, precum și de multiple proceduri.

„Fiind în apropierea acestei minuni a naturii cu care ne-a binecuvântat în Dobrogea, în această zonă a litoralului noi folosim în centrul nostru SPA în special resursele naturale furnizate de lacul Techirghiol, nămolul și apa sărată. Deci terapiile noastre principale merg în zona de a folosi aceste resurse, atât în cele 2 piscine, una este interioară, una este exterioară o noutate absolută în România din 2018. Este singura piscină cu apă sărată existentă într-o proximitate a unei locații de 4 stele plus facilitățile aduse de nămol rece care se face în mod normal la malul lacului Techirghiol într-o locație cu standard pentru că acolo oferim și nămol, se poate face și masaj cu nămol în aer liber, dar în același timp se poate da jos nămolul în căzile cu apă sărată din lacul Techirghiol, iar după aceea urmează îmbăierea în piscină”, a declarat Iuliana Tasie, Director General Ana Hotels „Europa”.

Ana Hotels Europa aduce la malul mării magia momentelor de neuitat a unei zile speciale și oferă posibilitatea organizării de evenimente.

„Facilitățile ne permit și în zona de săli de conferințe în lateral deasupra piscinei avem o terasă care dă spre piscină și spre grădină unde putem organiza evenimente mai micuțe gen botezuri sau nunți mai intime, dar și pentru o seară liniștită, ieșirea din peisajul normal al zilelor de muncă în orașul nostru poți să faci o incursiune foarte frumoasă gastronomică în Eforie, la hotel Europa în zona de restaurant unde am lansat meniul de vară cu o bucătărie internațională deosebită, cu pește proaspăt, cu tot felul de inovații, cu meniuri dietetice, cu câteva tipuri de deserturi unice”, a declarat Iuliana Tasie, Director General Ana Hotels „Europa”.

Localizat pe malul Mării Negre, în stațiunea Eforie Nord, Ana Hotels Europa, recent modernizat, își așteaptă oaspeții cu grădini luxuriante, camere spațioase, un nou design și un centru spa de renume internațional.

Continue Reading

Turism

Destinația Mamaia – Constanța, promovată în rândul tour-operatorilor străini la Târgul de turism WTM de la Londra

Published

on

Stațiunea Mamaia și orașul Constanța vor fi de astăzi cunoscute tour-operatorilor străini și liniilor aeriene low cost din Europa și din întreaga lume. Prima zi a Târgului de Turism WTM de la Londra a debutat cu multă voie bună, invitați de seamă la standul României și întâlniri cu reprezentanți ai tour-operatorilor străini interesați să includă destinația Mamaia Constanța în cataloagele lor de prezentare, dar și să vândă pachete turistice atractive pentru sezonul de vară 2024.

 “Prima zi a târgului de turism de la Londra a fost pe atât de frumoasă, pe atât de provocatoare. Vrem să promovăm destinația Mamaia Constanța și să ne facem vizibili atât în Europa, cât și în afara ei. Astăzi am avut câteva întâlniri cu tour-operatori din Italia, Spania, India, dar și cu mai multe companii aeriene low cost din Europa interesate de destinația noastră. Ne-am bucurat să îi avem la desk-ul Mamaia Constanța Black SEA Coast pe reprezentanții Wizz Air Magazine, una dintre cele mai cunoscute reviste distribuite pe o linie aeriană la nivel mondial. Vom iniția contactarea lor după încheierea celor trei zile ale evenimentului de la Londra. Totodată, am fost onorați să avem la standul destinației Mamaia Constanța Black Sea Coast invitați speciali. Îi mulțumim doamnei Ambasador a României la Londra, Laura Popescu, interesată să ne sprijine în vânzarea destinației noastre către tour-operatorii străini. Ambasada României în Marea Britanie ne-a arătat deschidere cu privire la promovarea noastră în rândul companiilor străine. Ne bucurăm totodată, de faptul că astăzi la standul României au fost prezenți mai mulți reprezentanți ai tour-operatorilor străini care au vizionat filmele noastre de prezentare cu stațiunea Mamaia, respectiv orașul Constanța, fiind plăcut impresionați de facilitățile oferite de hotelierii de pe litoral. Am avut o prezentare de peste 100 de slide-uri la standul României, unde cei prezenți au putut cunoaște destinația. Sperăm ca și următoarele două zile de târg să ne aducă viitoare parteneriate la fel de fructuoase”, susține George Măndilă, Președinte Organizația de Management al destinației Mamaia Constanța.

În următoarele două zile, reprezentanții organizației noastre vor transmite în continuare informații și imagini cu ceea ce se întâmplă la târg. Litoralul românesc este reprezentat de o delegație formată din: Sebastian Ionuț Puznava, vice președinte OMD Mamaia Constanța, Laurențiu Oprescu – reprezentant al Aeroportului Internațional Mihail Kogălniceanu, Enache Bucovală – președinte OMD Județul Constanța, George Măndilă, Președinte OMD Mamaia- Constanța, Diana Tătaru și Alina Bădilă – din cadrul Biroului Relații Internaționale, Comunitare și Turism al Primăriei municipiului Constanța și Oana Silviana Crăciun din partea echipei de comunicare a Organizației.

Participarea asociației noastre la târgurile internaționale de turism face parte din activitățile OMD-ului pentru promovarea destinației Mamaia- Constanța.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2022 CityPressConstanta || citytvconstanta@gmail.com || 075.888.2222