Connect with us

Societate

ProInfo – pregătirea resursei umane în Informatică

Published

on

Universitatea „Ovidius” din Constanța, în calitate de Beneficiar, anunță începerea activităților în cadrul proiectului „ProInfo – pregătirea resursei umane în Informatică“. Proiectul este cofinaţat din Fondul Social European prin Programul Operațional Capital Uman 2014-2020, Componenta 1: Măsuri de optimizare a ofertelor de studii din învățământul superior în sprijinul angajabilității, Axa prioritară 6: Educație și competențe, Cod apel: POCU/320/6/21/Operațiune compozită O.S. 6.7, 6.9. 6.10, Cod proiect: 122837.

CONFERINȚA DE LANSARE a proiectului „ProInfo – pregătirea resursei umane în Informatică“ va avea loc MARȚI, 5 MARTIE 2019, ora 1200, la sediul Universității „Ovidius” din Constanța, Bulevardul Mamaia nr. 124, Aula B.

Obiectivul general al proiectului „ProInfo – pregătirea resursei umane în Informatică“ vizează potențarea oportunităților de dezvoltare a societății la nivel local și regional, în domeniul securității cibernetice, prin intermediul unei oferte educaționale actualizată și diversificată, dezvoltată în strânsă corelare cu prioritățile strategice regionale și naționale, însoțită de un pachet de măsuri de atragere a tinerilor către studiu, acompaniată de acțiuni de creștere a competențelor personalului didactic și care, împreună, să contribuie la maximizarea șanselor de angajare pentru viitorii absolvenți din învățământul terțiar, universitar și non-universitar tehnic.

Proiectul își propune atingerea următoarelor obiective specifice:

  1. Îmbunatățirea nivelului de competențe pentru 50 de membri ai personalului didactic angajat al Universității „Ovidius“ din Constanța de la nivelurile de învățământ terțiar universitar și terțiar non-universitar tehnic în ceea ce privește proiectarea și furnizarea unor programe de studii moderne și flexibile, adaptate nevoilor cursanților/studenților de a se raporta la cerințele pieței muncii corelate cu prioritățile strategice de dezvoltare ale Romaniei;
  2. Creșterea nivelului de adecvare al capacităților socio-emoționale și profesionale la cerințele unei pieți a muncii în continuă schimbare pentru un număr de 300 de studenți din anii terminali ai ciclurilor de studii de licență/masterat (din care 61 de studenți vor proveni din grupuri vulnerabile), prin intermediul dezvoltării și furnizării unui pachet de 6 cursuri complementare programei universitare, cu un conținut inovator și o componentă aplicativă semnificativă orientate către creșterea angajabilității.
  3. Extinderea ofertei educaționale de nivel terțiar non-universitar tehnic prin înființarea și autorizarea colegiului tehnic cu specializările “Analist programator” și “Administrator rețele locale și comunicații”, elaborarea programelor de studii aferentă celor 2 calificări profesionale și pilotarea acestora cu un număr de minim 40 de cursanți (din care 10 aparțin grupurilor vulnerabile) timp de cel putin 1 an universitar.
  4. Creșterea ratei de acces și participare la învățământul terțiar universitar și non-universitar tehnic concomitent cu reducerea ratei de abandon prin intermediul unui pachet de măsuri compus din sprijin financiar în suma forfetară de 300 lei/lunar și consiliere profesională pentru 71 de studenți/cursanți, precum și din acțiuni complementare de tip «întâlniri cu angajatorii» destinate tuturor cursanților/studenților din grupul țintă.

Obiectivele proiectului „ProInfo – pregătirea resursei umane în Informatică“ se încadrează în Planul Strategic al Universității „Ovidius“ din Constanța 2016-2020, oferind un mediu educațional atractiv, atât cu ajutorul unor stimulente financiare direcționate către cei care aparțin grupurilor vulnerabile, cât și prin intermediul unor activități complementare de tip «întâlniri cu angajatori» dedicate grupului lărgit de cursanți și studenți.

Proiectul „ProInfo – pregătirea resursei umane în Informatică“ este cofinaţat din Fondul Social European prin Programul Operațional Capital Uman 2014-2020.

Actualitate

Se actualizează Registrul Agricol, la Techirghiol. E nevoie de noi declaraţii

Published

on

Primăria Techirghiol anunţă locuitorii oraşului că, în vederea completarii REGISTRULUI AGRICOL 2020-2024, conform prevederilor art.11 al O.G. 28/27.08.2008, până cel târziu pe 15 martie, au obligaţia de a declara autorităţilor locale următoarele bunuri:

  • teren intravilan/extravilan;
  • clădiri;
  • efectivul de animale pe specii/sex/vârstă;
  • mijloace de transport cu tracţiune animală şi mecanică.

Pe parcursul lunii mai 2022, este obligatorie declararea datelor privind categoria de folosinţă a terenului deţinut, suprafeţele cultivate şi numărul pomilor pentru anul agricol 2021.

Pentru efectuarea declaraţiei complete, în conformitate cu formularul Registrului Agricol, cetăţenii trebuie să aibă asupra lor următoarele documente:

  • BI/Carte de identitate sau certificat de naştere (pentru copii sub 14 ani) pentru toţi membrii gospodăriei;
  • acte de proprietate sau contract de utilizare, pentru teren intravilan/extravilan (indiferent de forma de deţinere), construcţii indiferent de destinaţie, utilaje şi atelaje.

La completare declaraţiei, se solicită informaţii despre:

  • suprafaţa de teren, modul de folosinţă al terenului, structura de culturi pentru anul agricol şi numărul de pomi (pe specii şi soiuri);
  • efectivul de animale, mişcarea lor (intrări-ieşiri, respectiv a vânzării-cumpărării, a produselor obţinute, a morţii şi sacrificări) şi date cu privire la producţia animală obţinută.

Înscrierea datelor privind clădirile şi terenurile, a titularilor dreptului de proprietate asupra acestora, precum şi schimbarea categoriei de folosinţă se va face numai în baza documentelor anexate la declaraţia făcută sub semnatură. Dacă nu există documente, înscrierea în Registrul Agricol se va face în baza declaraţiei sub semnătură privată.

Pentru entităţile cu personalitate juridică, datele se înscriu în registrul agricol pe baza declaraţiei date de reprezentatul legal al unităţii, însoţită de documente.

Nedeclararea, la termenele stabilite şi în forma solicitată, a datelor care fac obiectul Registrului Agricol, refuzul prezentării documentelor şi refuzul permiterii accesului primarului ori persoanelor împuternicite de acesta în vederea verificării corectitudinii informaţiilor din declaraţie constituie contravenţie şi se sancţionează cu amendă de la 100 lei la 500 lei pentru persoanele fizice, respectiv cu amendă de la 300 lei la 1500 lei pentru persoanele juridice.

 

Continue Reading

Actualitate

Recomandări ANRE pentru persoanele nemulţumite de facturile la energie electrică și gaze naturale

Published

on

Clienții finali care au neclarități privind facturarea energiei electrice și a gazelor naturale, trebuie să se adreseze furnizorului care a emis factura. Ca răspuns, acesta are obligația să transmită informaţii clare despre modul în care a fost calculată valoarea facturii, în special în cazul în care aceasta nu este bazată pe consumul real.

Dacă răspunsul primit de la furnizor îl nemulţumeşte, clientul final are posibilitatea să se adreseze Autorităţii Naționale de Reglementare în domeniul Energiei (ANRE) sau altor instituții care au atribuții în acest sens, chiar și instanței de judecată.

ANRE recomandă clienților finali de energie electrică/gaze naturale următoarele:

  • să încheie o convenție de consum cu furnizorul de energie electrică/gaze naturale;
  • să solicite citirea lunară a contorului;
  • să verifice dacă facturarea s-a efectuat potrivit indexului transmis;
  • să verifice în contract perioada în care trebuie transmis indexul către furnizor și să beneficieze de mecanismul autocitirii pentru a evita facturarea unui consum estimat şi ulterior regularizarea acestuia;
  • să verifice dacă facturarea s-a efectuat potrivit indexului transmis;
  • să nu ignore notificările transmise de furnizorul de energie privind modificarea condițiilor contractuale, în special modificarea prețurilor/tarifelor.

Dacă modificările comunicate de furnizor încalcă condițiile contractuale (preț fix pe o anumită perioada de timp), clientul are dreptul să sesizeze ANRE sau alte instituții care au atribuții în acest sens, chiar și instanța de judecată.

În cazul clientului casnic, dacă în urma regularizării suma plătită în plus este mai mare de 100 lei, atunci furnizorul este obligat să o restituie în termen de 5 zile de la data emiterii facturii de regularizare. Sumele sub această valoare vor fi compensate în contul facturilor următoare.

Pentru informaţii, Autoritatea Națională de Reglementare în domeniul Energiei (ANRE) pune la dispoziţia consumatorilor de energie electrică și gaze naturale linii telefonice de tip „Call-center”, ce pot fi apelate la numărul 0374554265 (telefon cu tarif normal în rețeaua Orange, apelabil din toate rețelele) și la numărul 0219782 (telefon cu tarif normal în rețeaua Telekom, apelabil din toate rețelele).

De asemenea, consumatorii pot depune petiții pentru aspecte care țin de încălcarea cadrului de reglementare și a legislației primare incidente, prin intermediul rubricii Petiții pusă la dispoziție pe site-ul ANRE.

 

Continue Reading

Actualitate

Se reînnoiesc dosarele pentru beneficiarii pachetelor alimentare, la Mangalia

Published

on

Direcția Asistență Socială Mangalia anunță beneficiarii pachetelor alimentare că reînnoirea dosarelor se face anual, prin depunerea documentelor solicitate în termen de maximum 30 de zile calendaristice de la data modificării acestora, ca urmare a măririi punctului de pensie și a majorării pensiei sociale minime garantate. Astfel, se vor reînnoi următoarele documente pentru pachetul lunar cu alimente:

  • cuponul de pensie sau alte documente justificative ale veniturilor pentru ceilalți membri ai familiei,
  • actele de identitate dacă au fost preschimbate sau au survenit modificări ale adresei de domiciliu.

Documentele se depun la sediul Direcției Asistență Socială, conform programului:

  • luni – miercuri – 08:00 – 16:00
  • joi – 08:00 – 18:00
  • vineri – 08:00 – 14:00,

sau online, la adresa de e-mail: social@primaria.mangalia.ro.

Pentru mai multe detalii, cei interesați pot apela numărul de telefon 0341 140 113.

 

Continue Reading

Actualitate

SPIT Constanţa redeschide punctul de lucru din VIVO

Published

on

Serviciul Public de Impozite și Taxe Constanța informeză contribuabilii că începând de luni, 10 ianuarie 2022, se redeschide punctul de lucru SPIT din centrul comercial VIVO, în zona Gastro Auchan. Programul de lucru cu publicul este de luni până duminică, în intervalul orar 10:00–22:00.

Persoanele fizice și juridice beneficiază de următoarele servicii:

  • achitarea, doar prin intermediul cardului bancar (comisionul tranzacției va fi de 0%), a obligațiilor fiscale datorate precum și a proceselor-verbale de constatare a contravenției;
  • eliberarea de user și parolă în vederea utilizării platformei online e-Tax Constanța;
  • acordarea de informaţii, asistenţă şi consultanţă fiscală contribuabililor.

 

Continue Reading

Trending

Copyright © 2022 CityPressConstanta || citytvconstanta@gmail.com || 075.888.2222