Connect with us

Societate

ProInfo – pregătirea resursei umane în Informatică

Published

on

Universitatea „Ovidius” din Constanța, în calitate de Beneficiar, anunță începerea activităților în cadrul proiectului „ProInfo – pregătirea resursei umane în Informatică“. Proiectul este cofinaţat din Fondul Social European prin Programul Operațional Capital Uman 2014-2020, Componenta 1: Măsuri de optimizare a ofertelor de studii din învățământul superior în sprijinul angajabilității, Axa prioritară 6: Educație și competențe, Cod apel: POCU/320/6/21/Operațiune compozită O.S. 6.7, 6.9. 6.10, Cod proiect: 122837.

CONFERINȚA DE LANSARE a proiectului „ProInfo – pregătirea resursei umane în Informatică“ va avea loc MARȚI, 5 MARTIE 2019, ora 1200, la sediul Universității „Ovidius” din Constanța, Bulevardul Mamaia nr. 124, Aula B.

Obiectivul general al proiectului „ProInfo – pregătirea resursei umane în Informatică“ vizează potențarea oportunităților de dezvoltare a societății la nivel local și regional, în domeniul securității cibernetice, prin intermediul unei oferte educaționale actualizată și diversificată, dezvoltată în strânsă corelare cu prioritățile strategice regionale și naționale, însoțită de un pachet de măsuri de atragere a tinerilor către studiu, acompaniată de acțiuni de creștere a competențelor personalului didactic și care, împreună, să contribuie la maximizarea șanselor de angajare pentru viitorii absolvenți din învățământul terțiar, universitar și non-universitar tehnic.

Proiectul își propune atingerea următoarelor obiective specifice:

  1. Îmbunatățirea nivelului de competențe pentru 50 de membri ai personalului didactic angajat al Universității „Ovidius“ din Constanța de la nivelurile de învățământ terțiar universitar și terțiar non-universitar tehnic în ceea ce privește proiectarea și furnizarea unor programe de studii moderne și flexibile, adaptate nevoilor cursanților/studenților de a se raporta la cerințele pieței muncii corelate cu prioritățile strategice de dezvoltare ale Romaniei;
  2. Creșterea nivelului de adecvare al capacităților socio-emoționale și profesionale la cerințele unei pieți a muncii în continuă schimbare pentru un număr de 300 de studenți din anii terminali ai ciclurilor de studii de licență/masterat (din care 61 de studenți vor proveni din grupuri vulnerabile), prin intermediul dezvoltării și furnizării unui pachet de 6 cursuri complementare programei universitare, cu un conținut inovator și o componentă aplicativă semnificativă orientate către creșterea angajabilității.
  3. Extinderea ofertei educaționale de nivel terțiar non-universitar tehnic prin înființarea și autorizarea colegiului tehnic cu specializările “Analist programator” și “Administrator rețele locale și comunicații”, elaborarea programelor de studii aferentă celor 2 calificări profesionale și pilotarea acestora cu un număr de minim 40 de cursanți (din care 10 aparțin grupurilor vulnerabile) timp de cel putin 1 an universitar.
  4. Creșterea ratei de acces și participare la învățământul terțiar universitar și non-universitar tehnic concomitent cu reducerea ratei de abandon prin intermediul unui pachet de măsuri compus din sprijin financiar în suma forfetară de 300 lei/lunar și consiliere profesională pentru 71 de studenți/cursanți, precum și din acțiuni complementare de tip «întâlniri cu angajatorii» destinate tuturor cursanților/studenților din grupul țintă.

Obiectivele proiectului „ProInfo – pregătirea resursei umane în Informatică“ se încadrează în Planul Strategic al Universității „Ovidius“ din Constanța 2016-2020, oferind un mediu educațional atractiv, atât cu ajutorul unor stimulente financiare direcționate către cei care aparțin grupurilor vulnerabile, cât și prin intermediul unor activități complementare de tip «întâlniri cu angajatori» dedicate grupului lărgit de cursanți și studenți.

Proiectul „ProInfo – pregătirea resursei umane în Informatică“ este cofinaţat din Fondul Social European prin Programul Operațional Capital Uman 2014-2020.

Diverse

Ziua Internațională a Pământului, marcată la Cumpăna

Published

on

Ziua Internațională a Pământului a fost marcată la fel ca în fiecare an în comuna constănțeană Cumpăna. Cu acest prilej, aproape 40 de voluntari au luat parte la o amplă acțiune de ecologizare, desfășurată în cel mai nou parc din localitate.

În frunte cu primarul comunei Cumpăna, numeroși localnici s-au alăturat demersului și au plantat pe parcursul Zilei Internaționale a Pământului aproximativ 70 de arbori, din diferite specii, cum ar fi: castani, tei, arțari, salcie și nuci.

“An de an, la Cumpăna, a devenit o tradiție ca noi, pe 22 aprilie, să ne unim și să plantăm copaci, să plantăm flori, care să dăinuie în comuna noastră și să prindă rădăcini în pământul comunei Cumpăna, care să înfrumusețeze și să țină curat pământul.”, declară MARIANA GÂJU, primarul comunei Cumpăna

Alături de reprezentanții autorităților locale și de voluntari s-a aflat și deputatul Lucian Lungoci.

“Marcăm această zi prin acțiuni de ecologizare, acțiuni de mediu în tot județul Constanța. Acum, am răspuns invitației primăriei comunei Cumpăna, unde alături de doamna primar și de oamenii din comună, în acest parc am plantat aproximativ 70 de arbori din diferite specii.”, declară LUCIAN LUNGOCI, deputat

Parcul în care au fost plantați cei 70 de puieți este cea mai nouă zonă de recreere din comuna Cumpăna și unul dintre cele mai frumoase parcuri din localitate.

sursa foto: Primăria Cumpăna

Continue Reading

Actualitate

Un Paşte mai bun!

Published

on

Crucea Roșie Constanţa a început ieri, 21 aprilie, distribuirea celor 250 de pachete cu alimente primite de la Fundaţia Tuna şi Liceul Internaţional Constanţa. Primele pachete, din campania ,,Un Paște mai bun!”, au ajuns la familii din localităţile Valu lui Traian şi Garliciu.

Astăzi, Crucea Roșie Constanţa distribuie pachetele cu alimente în comunele Pantelimon şi Vulturu. Acţiunea va continua în următoarele zile şi în alte localităţi constănţene, pentru a aduce bucurie cu ocazia Sărbătorilor Pascale.

Continue Reading

Societate

Seniorii Constanței, premiați

Published

on

102 seniori ai Constanței sunt premiați luna aceasta de municipalitate, după o viață în care au muncit și au contribuit, fiecare în felul său, la clădirea orașului de la malul mării. Astfel, Primăria Constanța îi celebrează pe cei care au împlinit 80, 90, 100 de ani și pe cei care sărbătoresc 50 de ani de căsătorie trimițându-le banii oferiți drept cadou acasă, prin mandat poștal.

Sumele puse la dispoziție de administrația locală pentru constănțenii care au împlinit aceste venerabile vârste sunt următoarele – 300 de lei pentru seniorii trecuți de 80 de ani, 500 de lei pentru cei de 90 de ani, cu 1.000 de lei pentru cei care au împlinit 100 de ani și 300 de lei pentru cei care au petrecut împreună peste jumătate de secol.

Pentru a intra în posesia sumelor, constănțenii care se încadrează în criteriile amintite trebuie să trimită adresa de e-mail primarie@primaria-constanta.ro următoarele documente:

– cerere tip;

– copie conform cu originalul a certificatului de naștere;

– copie conform cu originalul a cărții de identitate;

– copie conform cu originalul a certificatului de căsătorie- pentru cei care aniversează 50 de ani de căsătorie.

Documentele se pot depune și la Centrul de Informare pentru Cetățeni, situat în Bulevardul Alexandru Lăpușneanu, nr.116 C (incinta City Park Mall, etajul I, aripa nouă), în zilele de luni, marți, miercuri, vineri între orele 08.30-16.30, iar în ziua de joi între orele 08.30 – 18.30. Pentru relații suplimentare, Centrul de Informare Cetățeni va fi apelat la nr. de tel 0241/485.533.

De asemenea, cererile nu se primesc înainte de data aniversării, iar pentru cupluri este necesar ca ambii soți să fie în viață.

Continue Reading

Actualitate

PACTUL PENTRU MUNCĂ: Digitalizarea relațiilor de muncă, o prioritate

Published

on

La inițiativa Confederației Naționale pentru Antreprenoriat Feminin (CONAF) și Federația Patronală Petrol și Gaze (FPPG), a fost lansat, în urmă cu doi ani, “PACTUL PENTRU MUNCĂ” (PPM), un proiect prin care au fost identificate soluții și strategii care, pe termen scurt și mediu, pot contribui la echilibrarea pieței forței de muncă în România și la crearea unui cadru legislativ care să asigure o evoluție coerentă a pieței muncii. Pactul pentru Muncă a adus în fața partidelor politice și autorităților de resort măsuri concrete.

În urma discuțiilor dintre reprezentanții Boardului PPM și Ministrul Muncii și Protecției Sociale, Raluca Turcan, au fost prezentate măsurile mediului de afaceri, printre care amintim: transformarea digitală a autorităților publice, digitalizarea dialogului social, sediul electronic pentru firme și semnătura electronică. Pentru piața muncii era necesar un cadru legislativ adecvat prin care să se deruleze rapid și eficient relația angajator – salariat sau, după caz, angajator – salariat, terț, inclusiv autoritate.

“Felicit Ministrul Muncii pentru dialogul cu noi și pentru promptitudinea implementării unor măsuri care să elimine birocrația și să fluidizeze circuitul documentelor. Ceea ce a reclamat mediul de afaceri în timpul dezbaterilor noastre a fost birocrația excesivă, neadaptată noilor condiții și nevoia de digitalizare în sistemul public. Iată că, printr-un efort comun, se creionează un act normativ, care are ca principal scop tocmai aceste deziderate. Continuăm colaborarea și lucrul împreună pentru a implementa cât mai multe măsuri menite să stimuleze piața muncii și să creeze oportunități de angajare facile și soluții rapide pentru angajatori.”, a declarat CRISTINA CHIRIAC, președinte CONAF

Conform proiectului de lege, apărut și în spațiul public, atât angajatul cât și angajatorul vor putea utiliza semnătura electronică la încheierea contractului, iar această modalitate va putea fi folosită de angajator și pentru alte documente, cum ar fi cele înaintate către instituții publice. Mai mult, angajatorul va avea obligația să își instruiască salariații cu privire la echipamentele și tehnologiile necesare telemuncii.

“Este doar o primă serie de măsuri identificate de mediul de afaceri și implementate de autorități. Am prezentat variante de lucru și propuneri de flexibilizare a pieței forței de muncă și am primit un răspuns pozitiv din partea acestora. Ne propunem ca împreună să identificăm soluții viabile astfel încât să reușim să flexibilizăm piața muncii și să creăm condiții noi de funcționare atât pentru angajați cât și pentru angajatori, corelate cu realitățile economice”, a concluzionat președintele CONAF.

“PACTUL PENTRU MUNCĂ” reprezintă o inițiativă demarată în anul 2019 de către Confederația Națională pentru Antreprenoriat Feminin (CONAF) împreună cu Federația Patronală Petrol și Gaze (FPPG). Din anul 2020 s-a alăturat, în calitate de partener strategic, Confederația Patronală CONCORDIA. Ulterior, pe parcursul proiectului s-au alăturat Confederația Patronală din Industria Română (CONPIROM), Asociația Națională a Antreprenorilor (ANAA), Asociația pentru Dezvoltarea Antreprenoriatului Autohton (ADAA), Camera de Comerț și Industrie Româno – Germană, Academia de Studii Economice din București (ASE), Universitatea București și CA Magda Volonciu și Asociații.

Confederaţia Naţională pentru Antreprenoriat Feminin este singura confederație din România ce reuneşte interesele femeilor antreprenor într-o structură închegată. CONAF a luat ființă ca urmare a necesității de a crea o cultură antreprenorială adaptată la noile trenduri în materie de business și asta, nu numai pentru antreprenoriatul feminin, ci și pentru întregul mediu antreprenorial. CONAF reprezintă cea mai mare entitate de acest gen din România, o organizație care promovează și susține antreprenoriatul românesc, lucru fără precedent și care deschide orizonturi de colaborare și cooperare atât pe plan intern cât și internațional. CONAF are în componența sa 2 federații, 9 patronate, 5 asociații și 18 sucursale.

sursa foto: CONAF

Continue Reading

Trending

Copyright © 2021 CityPressConstanta || citytvconstanta@gmail.com || 075.888.2222