Connect with us

Cultura/Educatie

Povestea violonistei de la malul mării

Published

on

Iarina este o tânără violonistă care a reuşit să depăşească orice aşteptare în domeniul muzicii. La doar 10 ani, prestaţia sa artistică este considerată un succes de către publicul spectator.

R: Cum ti-ai descoperit pasiunea pentru vioară?

Iarina: Nu eu mi-am descoperit pasiunea, ci mama mea care m-a înscris la Colegiul Naţional de Arte „Regina Maria. Am început vioara din clasa întâi, mi-a plăcut foarte mult şi îmi place în continuare.

R: Am cunoscut foarte mulţi tineri talentaţi de la Colegiul „Regina Maria”, iar acum suntem încântaţi să te cunoaştem şi pe tine. Ne poţi împărtăşi cum se desfăşoară orele tale de studiu la vioară?

Iarina: Îmi cânt piesele, iar când găsesc o greşeală, o studiez, iar apoi cânt de mai multe ori.

R: Îţi mai aduci aminte ce piesă ai interpretat prima dată?

Iarina: Prima piesă pe care am cântat-o a fost Allegro de Suzuki.

R: Această piesă ţi-a rămas în suflet?

Iarina: Da. Cu siguranţă mi-o voi aminti şi peste ani…

R: Iarina, tu încă eşti un copil. Cum reuşeşti să îmbini şcoala cu orele lungi de studiu la vioară?

Iarina: Este greu, într-adevăr. Trei, patru ore de studiu şi scoală…dar nimic nu este imposibil. Am învăţat să îmi organizez timpul.

R: Care este materia ta preferată?

Iarina: Matematica.

R: Unde îţi doreşti să îţi îndrepţi paşii în viitor? Te-ai gândit?

Iarina: Da, îmi doresc să ajung o mare violonistă. Să am spectacole pe marile scene ale lumii.

R: În ce ţară ai vrea să mergi?

Iarina: Oriunde, numai să cânt.

R: Ce simţi în momentul în care urci pe scenă şi interpretezi în faţa unui public numeros şi în faţa unui juriu?

Iarina: Mă gândesc că sunt pe o scenă imensă şi că nu este nimeni în jur…şi cânt.

R: Ce emoţii te curpind când afli că eşti câştigătoare?

Iarina: Este cel mai frumos sentiment. Îmi dă putere să merg mai departe.

R: Care a fost cel mai emoţionant moment pe care l-ai trăit pe scenă?

Iarina: Odată eram la un concurs, iar cei din juriu erau preocupaţi de alte lucruri. Când am început eu să cânt, au ridicat privirea şi se uitau la mine ca şi când eram cea mai mare violonistă şi interpretam cea mai frumoasă piesă.

sursă foto: arhivă personală Florentina Leşcaru

Actualitate

30 de tineri talentaţi au devenit bursieri ai programului naţional Tinere Talente 2021

Published

on

Fundaţia Regală Margareta a României anunţă debutul ediţiei 2021 a programului Tinere Talente şi numele celor 30 de noi bursieri la categoria muzică şi arte vizuale. Aceştia sunt tineri artişti care studiază la instituţiile de învăţământ vocaţional din ţară, şi care provin din familii cu venituri reduse. Programul Tinere Talente le va oferi sprijin pentru a urma şi a dezvolta o carieră artistică, prin acordarea de burse, sesiuni de mentorat intergeneraţional şi masterclass-uri, precum şi prin promovarea actelor lor artistice.

Începând cu anul 2008, Fundaţia Regală Margareta a României creează oportunităţi egale pentru tinerii talentaţi români, oferind un sprijin complex care contribuie la dezvoltarea şi valorificarea talentului lor. Bursele Tinere Talente se acordă tinerilor cu vârsta cuprinsă între 14 – 24 ani, care studiază la liceele şi universităţile cu profil muzical şi artistic din România, şi a căror situaţie financiară îi limitează în împlinirea adevăratului potenţial şi exprimarea artistică.

Depunerea dosarelor de candidatură a avut loc în perioada noiembrie-decembrie 2020, când 156 de tineri şi-au exprimat intenţia de a deveni bursieri. Procesul de selecţie a constat în analiza dosarelor depuse, selecţia candidaţilor de către juriul de specialitate, interviuri on-line şi anchete sociale. Evaluarea portofoliului de către un juriu de specialitate, compus din personalităţi din mediul artistic şi academic, a reprezentat etapa decisivă, în urma căreia au fost selectaţi cei mai buni 30 de candidaţi, în funcţie de talentul şi potenţialul artistic demonstrate. Printre tinerii admişi în program, se regăsesc şi 4 bursieri alumni. Aceştia sunt foşti bursieri, care îşi vor contina pregătirea, dar care vor avea şi rolul de îndrumători pentru noii bursieri, prin împărtăşirea propriei experienţe acumulate în cadrul programului.

sursa foto: tineretalente.org

Continue Reading

Actualitate

Club online de educație financiară, pentru studenți

Published

on

Ești student și ești pasionat de bursă, asigurări sau pensii private? Înscrie-te în Student Club, cel mai recent program de educație financiară lansat de Autoritatea de Supraveghere Financiară.

Student Club este o comunitate în care se vor învăţa şi se vor dezbate noțiuni, concepte și mecanisme de funcționare aferente piețelor financiare non-bancare. Se va discuta pe marginea unor studii de caz concrete.

Student Club se adresează atât studenților din facultățile cu profi economic/financiar, cât și celor din facultățile cu profil umanist. În cadrul Student Club vor fi dezvoltate și abilități interpersonale, așa numitele soft skills, care sunt apreciate de către angajatori.

Cursurile sunt gratuite, vor avea loc online (pe Zoom) și vor fi susținute de lectori din cadrul ASF. În prima fază, sunt disponibile 100 de locuri, iar primul curs va avea loc pe 26 martie 2021.

Mai multe detalii găsiţi aici.

 

Continue Reading

Cultura/Educatie

O comedie englezească şi un spectacol reinventat la fiecare reprezentaţie, în weekend, la Teatrul de Stat Constanţa

Published

on

În acest weekend, Teatrul de Stat Constanţa vă invită la un program ce vă provoacă să vă înveseliţi, să meditaţi la ironia sorţii, dar şi să participaţi la construcţia în timp real a unui spectacol.

Sâmbătă, 6 martie, de la ora 19:00, vă aşteptăm la “Memoria apei” de Shelagh Stephenson, în traducerea şi regia lui Vladimir Anton.

Trei surori, cu firi şi trasee de viaţă total diferite, se reunesc după mulţi ani şi îşi confruntă amintirile din copilărie, constatând că nicio situaţie trecută nu are pentru toate aceleaşi contururi şi aceleaşi semnificaţii; că fiecare dintre surori îşi aminteşte altceva, traumele fiecăreia fiind diferite. Îşi reiau certurile, disputele, rivalităţile, dar regăsesc, treptat, şi afecţiunea ce le leagă, şi mecanismele prin care se susţin reciproc.

Din distribuţie fac parte Dana Dumitrescu, Liviu Manolache, Alina Manţu, Georgiana Rusu, Laura Iordan-Adrian şi Andu Axente. Scenografia este semnată de Maria Miu, iar lighting design-ul, de Lucian Moga.

Duminică, 7 martie, de la ora 19:00, vă invităm din nou la “Meciul de comedie”, în regia lui Dragoş Muscalu, un spectacol care este de fiecare dată altfel, căci se bazează pe sugestiile spectatorilor. Ei sunt aceia care le spun actorilor ce să interpreteze pe scenă, iar capacitatea de improvizaţie a acestora din urmă este cheia succesului fiecărei reprezentaţii. Tot spectatorii, prin aplauzele lor, decid care dintre cele două echipe ce se înfruntă pe scenă – Real Stavrid sau AC Biban – este câştigătoarea meciului.

În distribuţie: Mirela Pană, Florina Stănculeţ, Andrei Cantargiu, Remus Archip, Cătălina Mihai, Lucian Iftime, Florin Aioane, Andrei Bibire, Ecaterina Lupu, Ştefan Mihai, Vlad Linţă. Actorii sunt acompaniaţi live de pianistul Mădălin Nicolae Muşat, care improvizează şi el o muzică adecvată poveştilor inventate de actori pornind de la un cuvânt, un nume sau o meserie. Scenografia este creată de Lăcrămioara Dumitraşcu.

Sursa foto: TSC

Continue Reading

Actualitate

Debutează programul ,,Școală după școală”, în județul Constanța

Published

on

În Monitorul Oficial din 19 februarie, au fost publicate normelor metodologice de aplicare a programului pilot ,,Școala după școală”. Scopul principal este organizarea, în școlile cu clase de învățământ primar și gimnazial, de activități care să-i ajute pe elevi în formarea competențelor specifice, în sporirea șanselor de succes școlar și de acces la niveluri superioare de educație.

Pentru programul „Școala după școală”, sunt eligibili elevii, până la clasa a VIII-a inclusiv, aflați în risc de părăsire timpurie a școlii și/sau în risc/situație de eșec școlar, în special elevii care nu au avut acces, sau au avut acces deficitar, la activitățile educaționale desfășurate prin intermediul tehnologiei și al internetului.

De asemenea, programul se adresează şi elevilor care aparțin unor grupuri vulnerabile (romi, elevi din mediul rural, elevi cu dizabilități și elevi din comunitățile dezavantajate economic), care îndeplinesc cel puțin unul dintre următoarele criterii:

  • nu au avut acces, sau au avut acces deficitar, la activitățile educaționale desfășurate prin intermediul tehnologiei și al internetului, întrucât nu dispun de echipamente informatice proprii sau nu beneficiază de conexiune la internet;
  • se află în situație de corigență la sfârșitul semestrului I al anului școlar 2020-2021, sau au situația școlară neîncheiată la cel puțin o disciplină;
  • au nevoie de ore remediale, necesitate dovedită de rezultatele școlare obținute în semestrul anterior, sau la evaluarea inițială de la începutul semestrului în derulare.

Înscrierea în program, se realizează prin depunerea documentelor la unitatea de învățământ unde studiază elevii eligibili. La nivelul județului Constanța, s-au centralizat solicitări pentru aproximativ 1000 de elevi.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2021 CityPressConstanta