Connect with us

Turism

Poiana Braşov, un loc de poveste. Aici am realizat un interviu cu un român autentic, din inima Ardealului

Published

on

Dacă spunem „Poiana Braşov”, spunem „Polul turismului de iarnă”, în România. Nu este doar concluzia miilor de turişti români şi străini care vizitează vestita staţiune montană, ci şi declaraţia lui Gabriel Roşca, manager-ul hotelului ESCALADE, unul dintre reperele unităţilor de cazare din Poiană. Am avut ocazia să-l cunoaştem şi să realizăm un interviu extrem de interesant, mai ales pentru dobrogeni. Gabriel Roşca este un român veritabil, care ţine extrem de mult la tradiţiile ţării noastre, tradiţii pe care încearcă să le promoveze pe cât posibil. Căci, în viziunea sa, „este foarte important pentru noi, pentru români să înţelegem cât de important este să promovăm tradiţiile, pentru că un ambasador mai bun în lume nu există!”

Reporter: Cum v-aţi pregătit pentru sezonul rece, pentru a vă întâmpina oaspeţii odată cu sărbătorile de iarnă?

Gabriel Roşca: De regulă, începem pregătirile pentru sărbătorile de iarnă, respectiv Crăciun şi Revelion, cu şase luni înainte. Aceste pregătiri sunt foarte importante pentru noi, pentru clienţii hotelului, pentru clienţii staţiunii Poiana Braşov cu tot ce presupune logistica, alimentaţia, cu atât mai mult spectacolele de folclor. De ce mizăm pe acest detaliu? Pentru că e foarte important pentru noi, pentru români să înţelegem cât de important este să promovăm tradiţiile, pentru că un ambasador mai bun în lume nu există.

R: În ce constau pachetele turistice pentru Crăciun şi pentru Revelion?

G.R.: Pentru un pachet de Crăciun pentru o cameră de două persoane cu un copil, tariful ajunge până la 3.000 de lei, având pachete cu demipensiune, avem spa, avem loc de joacă interior, dar şi în aer liber, două piste de bowling, piscină, dar şi alte servicii. Cu atât mai mult, bucătarii noştri specialişti se pregătesc cu meniuri tradiţionale româneşti, diversificăm şi cu meniuri internaţionale, dar ne axăm foarte mult pe tradiţie. Şi pentru că am amintit de tradiţii, trebuie să vă spun că, în copilărie şi în liceu am făcut parte dintr-o fanfară ţărănească, o fanfară în care aveam costume tradiţionale româneşti, aveam undeva la patru generaţii: 80 de ani, 60, 40 şi noi, copiii şi aveam un entuziasm debordant de a cânta. Eu sunt instrumentist la trompetă şi cântam cu plăcere. De ce amintesc aceste detalii? Noi, românii, ar trebui să promovăm tot mai mult tradiţiile şi să aducem folclorul, prin hotelieri, prin Ministerul Turismului, în casele noastre, cât mai aproape de oameni. Să promovăm cât mai bine folclorul autentic, muzica autentică, pentru că riscăm să pierdem aceste tradiţii. În fanfara noastră aveam aceste aşa-zise „învârtite” din zona Ardealului, pe care fără îndoială nu le veţi mai întâlni poate peste 10-15 ani. Eu sunt din oraşul Rupea din „Inima Ardealului” şi împreună cu primarul de acolo încercăm ca Fanfara Ţărănească să găsească copii şi tineri pentru a duce mai departe aceste tradiţii.  Şi chiar insist că e necesar să porţi un costum autentic popular la un eveniment, pentru a promova cât mai mult turismul. Turismul, de fapt, e o industrie şi face legătura între toate ţările pe plan internaţional şi astfel putem ajunge acolo unde trebuie să fim, căci avem resurse şi potenţial.

R: Într-adevăr, mizând pe această nişă, a turismului, putem face cinste României peste hotare. Iar pe tradiţii mizaţi dvs. aici, la hotelul dvs. Aşadar, organizaţi frecvent astfel de evenimente şi petreceri tradiţionale.

G.R.: Aşa este, dar tot trebuie să creştem numărul lor, să creştem şi mai mult amploarea unor astfel de spectacole, pentru că nu putem face mereu doar cu un solist sau doi astfel de evenimente. În Braşov avem câţiva solişti care sunt consacraţi, printre care şi Rodica Stan şi mă bucur tare mult că o cunosc, iar ea mă ajută foarte mult în promovarea hotelului.

R: Revenind după această încântătoare „paranteză” a dialogului nostru, vă rog să ne spuneţi ce le-aţi pregătit turiştilor şi pentru Revelion.

G.R. Ei bine, avem pachete ce presupun patru nopţi de cazare cu demipensiune, acces la toate serviciile şi facilităţile hotelului nostru. Suntem pregătiţi cu un spectacol tradiţional românesc. Avem un ansamblu folcloric din care şi doamna Rodica Stan face parte, dar avem şi o formaţie din zona Braşovului.

R: Cum a decurs până acum sezonul pentru dvs. aici, în Poiana Braşov?

G.R.: Dacă spunem „Poiana Braşov”, ştim că e un „pol al turismului de iarnă”, dar cu atât mai mult am extins perioada din vară. Pentru că foarte multe companii sunt interesate de perioada din primăvară şi din toamnă, pentru evenimentele corporate sau teambuilding. Suntem foarte atenţi cu această nişă, pentru că dacă vrem să susţinem turismul cât mai sănătos, trebuie să avem grijă de partea de corporate. Sunt numeroase firme care vin la noi, iar dacă ne gândim bine, noi putem promova România prin aceste firme, acestea fiind multinaţionale şi deseori întâlnim în cadrul acestor firme şi cetăţeni de altă naţionalitate. Aşadar, trebuie să fim interesaţi pentru a satisface aceste cerinţe şi găzduirea unor astfel de turişti la standarde cât mai înalte în hotelul nostru.

R: Cum este compartimentat, concret, hotelul Escalade din Poiana Braşov?

G.R.: Dispunem de 64 de spaţii de cazare, unde putem găzdui aproximativ 150-180 de persoane, cu tot cu copii. Dispunem de un centru spa, unde găsim o saună uscată, o saună umedă, sala de fitness, jacuzzi, dar şi sala de jocuri în partea de jos a hotelului, cât şi bowling cu două piste.

R: Serivicii şi facilităţi deosebite, iată, la standarde de 4 stele.

G.R.: Aşa este! Şi eu zic că…noi, românii, ne plângem prea mult. De exemplu, dacă mergem în Austria nu o să găsim un hotel ca în Poiana Braşov. Aşa utilat şi curat şi cu atâtea facilităţi. Suntem printre primele hoteluri din Poiana Braşov. De altfel, în Poiana Braşov şi în România avem locaţii bune şi în creştere. Aşadar, ar trebui să „consumăm” mai mult turism românesc! Totodată, ştim prea bine că şi litoralul românesc s-a dezvoltat foarte mult şi este într-o continuă creştere.

R: Aţi avut, de-a lungul timpului, şi turişti străini din staţiuni montate vestite în Europa. Care a fost feedback-ul acestora după ce au fost cazaţi aici şi au vizitat Poiana Braşov?

G.R.: Ei bine, primul impact a fost… “Wow, România!” Ei bine, da, în România se poate. Chiar dacă nu avem pârtii de schi precum cele din Austria, atât de mari, dar în Poiana Braşov avem un administrator foarte bun în colaborare cu Primăria şi se ocupă foarte bine. Astfel, pârtiile de schi sunt la mare înălţime şi la standarde înalte. Se pregătesc încă din septembrie. Cu siguranţă, colegii noştri de aici chiar şi acum sunt pe partii, iar acestea vor fi pregătite cum trebuie pentru sezonul de iarnă.

R: Ce mesaj aveţi pentru turiştii de la malul mării? De ce ar trebui să aleagă constănţenii să îşi petreacă sărbătorile de iarnă în Poiana Braşov?

G.R.: Noi, cei de aici, şi constănţenii suntem fraţi! Fraţi prin alianţă, să zic aşa! Îi aşteptăm cu drag, cu plăcere! Clienţii din Constanţa, alături de cei din Bucureşti şi cei din judeţul Prahova sunt cei care ne trec pragul cel mai des. Aceştia „consumă” în continuare turism din Braşov şi Poiana Braşov.

sursa foto:  http://www.escalade.ro/

Turism

Cum ne vom organiza vacanțele în 2021. Previziuni privind cele mai populare destinații ale românilor

Published

on

Coronavirus-ul încă există, dar acest lucru nu înseamnă că nu ne putem bucura de vară și de concediu în siguranță. Singura condiție este să respectăm cu strictețe măsurile de siguranță, de distanțare socială și de igienă.

”Dacă 2020 a fost anul incertitudinilor din punct de vedere al călătoriilor, pentru 2021 avem speranțe mari. De ce? Pentru că avem deja un istoric, știm cum să ne protejăm și pentru că vrem să trăim iar emoția alegerii vacanței!”, declară SEBASTIAN CONSTANTINESCU, director general Travel Planner.

Iata câteva idei despre cum să-ți organizezi vacanța în 2021:

  1. Găsește o agenție de turism care să-ți fie alături în alegerea destinației și ofertei perfecte pentru tine, care te va ține la curent cu reglementările în vigoare pentru destinația aleasă și care te va reprezenta în orice situație întâmpinată.
  2. Alege o destinație mai apropiată de casă (Bulgaria, Grecia, Turcia). Deoarece aviația a fost una dintre industriile puternic afectate, turismul va căpăta o tentă regională, majoritatea turiștilor preferând să călătorească cât mai aproape de casă.
  3. Alege să călătorești cu automobilul personal. Este mult mai sigur decât transportul cu autocarul sau cu avionul. Vei asigura, până la destinație, siguranța familiei/prietenilor fără să fii nevoit să împarți spațiul cu străini.
  4. Înainte de a face o rezervare, vorbește cu agentul tău de turism sau documentează-te despre situația locală privind cazurile de infecție COVID-19: câte cazuri au fost în ultimele zile și săptămâni, care sunt restricțiile impuse de autorități, ce condiții trebuie îndeplinite.
  5. Caută ofertele ce au condiții superflexibile. Early booking-ul rămâne o variantă ideală de a beneficia de reduceri substanțiale. În contextul actual poți face o rezervare cu un minimum de avans (5%), diferența urmând a fi achitată până cu 7-15 zile înainte de plecare.
  6. Last minute-ul va fi probabil o tendință generală pentru 2021, însă nu te poți baza niciodată că o astfel de ofertă va exista sau nu pe destinația / hotelul care te-ar putea interesa.
  7. În contextul actual, măsurile luate de hotelieri și flexibilitatea ofertelor vor conta mai mult decât prețul plătit pe un pachet turistic. Alege o ofertă convenabilă, însă înainte de toate asigură-te că îndeplinește toate aceste aspecte, chiar dacă asta înseamnă să plătești puțin mai mult.
  8. Verifică dacă țara de destinație impune carantinarea sau testarea la intrare. De asemenea, dacă România impune carantinarea/autoizolarea la întoarcerea din concediu.
  9. Obține informații în prealabil cu privire la datele de contact ale ambasadelor și consulatelor din România în țările de tranzit sau în țara de destinație – cea mai bună sursă fiind site-ul Ministerului Afacerilor Externe.
  10. Verifică dacă hotelul a luat toate măsurile de prevenție, în conformitate cu reglementările în vigoare. De asemenea, întreabă dacă acesta oferă toate serviciile dorite de tine (dacă este permis accesul la SPA, piscină interioară, loc de joacă pentru copii etc).
  11. Caută hoteluri/resorturi mari unde se vor putea respecta distanțarea socială și măsurile de siguranță. De asemenea, să fii sigur că hotelurile de lanț și de renume vor pune preț întotdeauna pe siguranța oaspeților.

Este posibil ca o parte dintre hoteluri să nu se deschidă nici în 2021, așa cum s-a întâmplat în 2020. Acest lucru s-ar putea să pună presiune pe cerere (care va fi în creștere față de 2020), așadar dacă ai un hotel preferat e bine să îl rezervi din timp. Acest aspect reprezintă un motiv în plus pentru a vă adresa agențiilor de turism, care cunosc foarte bine evoluția pieței și ofertelor.

  1. Este de recomandat mai mult ca niciodată să-ți faci o asigurare de călătorie.
  2. Pregătește-te să ai în bagaj un mic safety kit necesar în aceste timpuri: gel dezinfectant, măști, mănuși etc.
  3. Încearcă să faci plățile doar cu cardul. Astfel, eviți să pui mâna pe bancnote și ești mult mai safe.

Probabil că ofertele speciale se vor păstra, dar există avantajul major că turiștii își pot alege ofertele la un preț avantajos, cu un avans mic. Ne așteptăm să crească interesul pentru vacanțe, mai ales după apariția vaccinului. Pe lângă aceasta, și dorința oamenilor de a călători a crescut. În general, a scăzut calitatea serviciilor. Este normal pentru această perioadă, ținând cont că hotelierii au pierdut sume uriașe. Totuși sunt hoteluri care au ales să păstreze investițiile. De aceea, clienții trebuie să se intereseze la agențiile de turism pentru acele deal-uri care merită. Putem spune că agențiile de turism au devenit mai importante ca oricând, consideră consultanții Travel Planner.

sursa foto: outoftown.com

Continue Reading

Turism

UNTOLD Odyssey, un nou concept

Published

on

UNTOLD, unul dintre cele mai mari festivaluri de muzică din Europa, lansează un concept nou de entertainment și le propune celor dornici de experiențe exclusiviste, de această data pe apă, UNTOLD Odyssey – un festival organizat pe un vas de croazieră, în Marea Mediterana. Vasul de croazieră va străbate destinații de top de pe harta mondială a distracției – Roma, Ibiza și Barcelona. Line-up-ul va fi de excepție, iar la bordul vasului vor urca unii dintre cei mai mari artiști și DJ-i de pe glob, care au făcut show-uri memorabile la festivalul UNTOLD.

UNTOLD Odyssey se va desfășura în perioada 9 – 13 iunie 2021. În cele cinci zile de croazieră, cei aflati pe vas vor avea parte de concerte live, show-uri de artificii și experiențe care vor face din această călătorie, una memorabilă. Pe lângă experiența unei croaziere pe mare, UNTOLD Odyssey va găzdui și 5 scene de muzică, de la EDM la techno și trance, zece restaurante incluse în tarif și 7 restaurante gourmet, zeci de baruri și zone de lounge, piscine, spa-uri, Aqua Park, săli de fitness, piste de alergare și de bowling, terenuri de baschet și fotbal, minigolf, bungee jumping, săli de jocuri, cazino, saloane de frumusețe, galerii de artă, o bibliotecă și magazine de lux.

 

Continue Reading

Actualitate

FAPT: “Turismul trebuie să devină o prioritate pentru noul guvern!”

Published

on

Turismul trebuie să devină o prioritate pentru noul govern! Federația Asociațiilor de Promovare Turistică din Romania atrage atenția asupra importanței creării unei instituții guvernamentale dedicate pentru turism.

Turismul se numără printre sectoarele cele mai afectate de pandemia de COVID-19, iar revigorarea acestui sector necesită o cooperare între toți actorii interesați și factori decidenți, coordonat de un minister de resort.

“Crearea unei instituții guvernamentale distincte este obligatorie în contextul impactului negativ major pe care pandemia de coronavirus l-a avut asupra industriei ospitalității. Această nouă structură va trebui să fie cea care va îndruma și coordona măsurile atât de necesare pentru salvarea a ceea ce a mai rămas din industrie.

Odată depășite provocările pandemiei, o structură distinctă va trebuie să susțină atragerea a cât mai multor fonduri europene în domeniul industriei ospitalității și va trebui să revigoreze serios imaginea României în afara țării. Acestea sunt doar două motive, dintr-o listă lungă, pentru care consider obligatorie nevoia unei structurii dedicate turismului. De asemenea, subliniez că acesta va trebui să fie mai eficientă și mai suplă decât cele pe care le-am avut în trecut. E necesar ca aceasta să livreze rezultate palpabile și apoi se poate discuta despre responsabilități și resurse suplimentare.”, declară MIHAI JURCA, președinte FAPT

FAPT are ca scop dezvoltarea turismului la nivel național, prin coordonarea activităților turistice într-un mod coerent, care să servească interesele membrilor și promovarea acestora pe plan național și internațional. Federația susține dezvoltarea unei organizații de management al destinației la nivelul României. Federația numără unele din cele mai importante organizații de management a destinației din România.

sursa foto: directbooking.ro

Continue Reading

Trending

Copyright © 2020 CityPressConstanta