Connect with us

Administratie/politica

Peste 13.000 de elevi clujeni primesc burse de la primărie

Published

on

Primăria Cluj-Napoca acordă burse tuturor elevilor care au media peste 8,50 şi nota 10 la purtare. Săptâmâna trecută, în cadrul unei şedinţe a consiliului local , a fost aprobat cuantumul acestora pentru anul 2019.

Astfel, valorile lunare ale celor 4 categorii de  burse acordate elevilor, din învăţământul preuniversitar de stat, sunt:

  • 130 lei – bursă de performanţă;
  • 100 lei – bursă de merit;
  •   85 lei – bursă de studiu;
  •   80 lei – bursă de ajutor social.

Pentru semestrul I al anului şcolar 2018-2019 municipalitatea clujeană a aprobat acordarea a 13.195 burse. Dintre acestea, 10.311 sunt burse de merit, 261 burse de performanţă, 409 burse de studiu şi 2.214 burse de ajutor social.

 

Actualitate

Cristina Chiriac, Președinte CONAF: “Un viitor egal, într-o lume post pandemică”

Published

on

Anul 2020 a fost unul dificil. Pandemia COVID-19 nu a cruțat pe nimeni și a fost deosebit de provocatoare pentru femeile din întreaga lume. Medicii, asistentele medicale, profesorii – locuri de muncă deseori ocupate de femei – s-au trezit în prima linie a pandemiei. Participarea și conducerea deplină și eficientă a femeilor în toate domeniile vieții determină progresul pentru toată lumea.

Cu toate acestea, femeile sunt încă subreprezentate în viața publică și în luarea deciziilor, așa cum se arată în raportul recent al secretarului general al ONU. Femeile sunt șefi de stat sau de guvern în 22 de țări și doar 24,9% din parlamentarii naționali sunt femei. În ritmul actual de progres, egalitatea de gen în rândul șefilor de guvern va dura încă 130 de ani. Pe fondul pandemiei însă, studiile arată o posibilă întârziere cu încă 25 de ani a parității de gen, lucru care ar face ca “nu doar în timpul vieții noastre, ci nici în timpul vieții copiilor noștri să nu asistăm la o egalitate de gen.”

Cristina Chiriac, Președintele CONAF, a declarat cu ocazia zilei de 8 Martie: “Îmi doresc un viitor egal într-o lume post-pandemică! Să luăm un moment pentru a mulțumi femeilor pentru curajul, compasiunea și contribuția lor în această perioadă greu încercată. Cred că este momentul în care egalitatea de gen trebuie să fie în centrul recuperării post-pandemice, iar femeile să fie mai bine reprezentate în poziția de lider: în politică, în consiliile de administrație ale companiilor. Când femeile conduc, vedem rezultate pozitive. Unele dintre cele mai eficiente și exemplare răspunsuri la pandemia COVID-19 au fost conduse de femei. Și femeile, în special femeile tinere, sunt în fruntea mișcărilor diverse, inclusiv online și pe stradă pentru justiție socială, schimbări climatice și egalitate în toate părțile lumii. CONAF va continua să lupte pentru această cauză, mizând pe implicarea, dedicarea și pregătirea profesională a doamnelor.”

Președintele CONAF se alatură, astăzi, manifestului la nivel mondial ca Ziua Internațională a Femeii din acest an să fie un raliu pentru egalitatea generațiilor, de a acționa pentru un viitor egal pentru toți. În acest sens, la nivel internațional, în perioada 29-31 martie începe în Mexico City, Forumul pentru egalitatea generației, cea mai importantă convocare pentru investiții și acțiuni în domeniul egalității de gen și culminează cu Parisul în iunie 2021. Acesta va atrage cu siguranță lideri, vizionari și activiști din întreaga lume, pe o platformă virtuală, pentru a promova schimbări transformatoare și durabile pentru generațiile viitoare.

 “Nu vom sta deoparte. La nivelul României acționăm pentru ca femeile să fie recunoscute și apreciate și din acest punct de vedere facem progrese importante. Ne implicăm și ne dorim să sporim numărul firmelor conduse de femei în domenii de interes precum inovarea, contribuind la competitivitate şi la oportunităţi egale. Traversăm o perioadă de schimbări majore la nivelul economiilor lumii şi este nevoie de o nouă abordare a dezvoltării unui nou flux de întreprinderi inovatoare fondate împreună de femei şi investitori bărbaţi. Cred în puterea de muncă, dăruire şi implicare a femeilor antreprenor într-o economie digitală aflată într-o continuă dinamică. Avem nevoie de o reprezentare a femeilor care să se reflecte în toată diversitatea și abilitățile lor și în toate situațiile culturale, sociale, economice și politice. Acesta este singurul mod în care vom obține schimbări sociale reale, care încorporează femeile în procesul de luare a deciziilor la fel de egal și ne avantajează pe toți”, concluzionează Cristina Chiriac.

sursa foto: CONAF

Continue Reading

Actualitate

Noul Contract-cadru pentru sistemul asigurărilor de sănătate, în dezbatere publică

Published

on

CNAS a publicat pe site-ul instituției, în secțiunea „Transparență decizională”, proiectul de Hotărâre de Guvern pentru aprobarea pachetelor de servicii și a Contractului-cadru care reglementează condițiile acordării asistenței medicale, a medicamentelor și a dispozitivelor medicale, tehnologiilor și dispozitivelor asistive în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate pentru anii 2021-2022.

Proiectul conține o serie de propuneri care au ca principal scop asigurarea unui acces mai bun la serviciile medicale de prevenție, precum și la serviciile medicale necesare pentru diagnosticarea, tratamentul și monitorizarea afecțiunilor.

De asemenea, se urmărește inversarea piramidei serviciilor de asistență medicală, prin creșterea ponderii serviciilor acordate în medicina primară și în ambulatoriul de specialitate și reducerea internărilor nejustificate.

În acest sens, proiectul prevede:

  • consultații acordate la distanță pentru pacienții cu afecțiuni cronice;
  • terapii psihiatrice la distanţă, precum și servicii conexe actului medical, furnizate de psiholog și logoped, din ambulatoriul de specialitate.

Pentru bolnavii cu boli cronice stabilizate și cu schemă terapeutică, medicii din spital pot prescrie pacienților, la externare, medicamente pentru o perioadă de până la 90/91/92 de zile, așa cum era reglementat pentru medicii de familie și medicii de specialitate din specialitățile clinice aflați în relație contractuală cu casele de asigurări de sănătate, cu excepția medicamentelor ce fac obiectul contractelor cost-volum/cost-volum-rezultat, pentru care perioada de prescriere se menține până la 30/31 de zile.

Atât în pachetul minimal de servicii medicale, cât și în pachetul de bază, se propune introducerea consultațiilor la domiciliu pentru urmărirea lăuzei la 4 săptămâni de la naștere, în plus față de consultația la domiciliu la externarea din maternitate.

„Se regăsesc în acest proiect și o parte din măsurile implementate în perioada pandemiei, care s-au dovedit a fi benefice pentru sistem și care ne dorim să aibă un caracter permanent. De asemenea, pe fiecare domeniu de asistență medicală am gândit o serie de măsuri care să asigure un acces mai facil la serviciile necesare pacienților. Însă, pentru menținerea stării de sănătate a populației și prevenirea îmbolnăvirilor avem nevoie de o prevenție mai bună, prin care putem îmbunătăți substanțial și raportul cost-eficiență din sistem. În acest sens, normele la Contractul-cadru vor completa și detalia toate acele măsuri care vor contribui la o prevenție mai bună.”, a declarat Adrian Gheorghe, președintele CNAS.

CNAS va publica în scurt timp calendarul consultărilor cu partenerii de dialog social, astfel încât forma finală a proiectului de Contract-cadru să fie definitivată în timp util, iar proiectul de act normativ să fie supus aprobării Guvernului până la data de 1 iunie 2021, urmând a fi implementat începând cu data de 1 iulie 2021

 

Continue Reading

Actualitate

31 martie – deadline pentru viza anuală a autorizaţiei de funcţionare/programului de funcţionare

Published

on

Vizarea actelor administrative se face în baza cererii (formular tip) și a dovezii de achitare a taxei. La eliberarea actelor administrative vizate, se va prezenta dovada deținerii contractului de colectare deșeuri reciclabile încheiat cu un operator economic autorizat.

Lista firmelor autorizate în acest sens poate fi consultată pe site-ul Agenției Naționale pentru Protecția Mediului Constanța (APM Constanța/Deșeuri/Deșeuri ambalaje/Gestionarea ambalajelor și deșeuri de ambalaje/Operatori economici autorizați pentru colectare/valorificare și reciclare deșeuri de ambalaje). De asemenea, lista, în forma actualizată și valabilă la această dată, poate fi găsită și pe site-ul Primăriei Constanța la secțiunea anunțuri.

Documentele pentru viza anuală a programului de funcționare, se pot depune:

  • prin email, agenti.economici@primaria-constanta.ro;
  • online, prin Punctul de Contact Unic Electronic;
  • la Centrul de Informare pentru Cetățeni, cu sediul în bd. Al. Lăpușneanu nr. 116 C, incinta City Park Mall, etaj 1, aripa nouă.

Pentru anul 2021, taxele aferente vizării autorizațiilor de funcționare pot fi consultate pe site-ul primăriei. Taxa pentru vizarea programului de funcționare este de 111 lei.

Relații suplimentare puteţi obţine la Centrul de Informare pentru Cetățeni, situat în Bd. Al. Lăpușneanu nr.116C (incintă City Park Mall – etaj I, aripa nouă), sau la numerele de telefon: 0241/488136 sau 0241/488192.

 

Continue Reading

Actualitate

Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei propune reglementări mai simple, mai eficiente în construcții

Published

on

Vor fi simplificate reglementările din domeniul construcțiilor, a anunțat ministrul dezvoltării, lucrărilor publice și administrației, Cseke Attila. Sunt în vigoare 589 de prevederi legale, unele foarte vechi, cea mai veche datează din 1970.

„Reglementările nu corespund realității actuale, și necesită modificări. Am identificat 44 de acte normative care trebuie modificate cu prioritate. În acest sens a fost constituit un grup de lucru care va avea sarcina de a elabora un set de prevederi mai simple și mai eficiente în domeniul construcțiilor, și de a actualiza în permanență aceste normative.”, a subliniat Cseke Attila.

Reglementările din domeniu trebuie corelate cu cele internaționale, în vigoare în Uniunea Europeană. Normativa privind siguranța în caz de incendiu trebuie revizuită, atât pentru construcțiile din domeniul învățământului (creșe, grădinițe și școli), dar și în alte domenii, pentru că nu a fost actualizată de mai mulți ani. De asemenea, prevederile privind eficientizarea energetică a clădirilor, trebuie actualizate cu scopul de a putea construi clădiri verzi, pasive din punct de vedere al protejării mediului înconjurător.

Totodată, ministerul a anunțat și actualizarea prevederilor normative, adoptate în 1997, privind construcția creșelor, având în vedere că va demara, în acest an, conform programului de guvernare, un proiect amplu de construcție de creșe noi. Actul normativ în vigoare are 79 de pagini, din care se vor elimina 30, și se vor modifica restul prevederilor care necesită actualizare.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2021 CityPressConstanta