Connect with us

Diverse

O firmă din Cluj are Soluția Anului în IT-ul european

Published

on

Compania de tehnologia informației Life Is Hard (LIH), cotată la bursă, s-a impus în finala European IT & Software Excellence Awards (EITSEA), desfășurată la Royal Garden Hotel din Londra.

“Compania clujeană, calificată pentru al șaselea an consecutiv în finala EITSEA, a câștigat trofeul “Soluția Anului 2019” la categoria Public Sector or Utilities, cu soluția CityHealth. LIH a fost singura companie care a reprezentat România în finala desfășurată în acest an la Londra, la categoria menționată. Felicitări întregii echipe care a lucrat la dezvoltatea și la implementarea aplicației!”, a transmis conducerea Life Is Hard.

Platforma CityHealth face parte din suita de soluții smart city care permite implicarea directă a cetățenilor alături de administrațiile locale, pentru a rezolva în timp rapid mai multe categorii de probleme care pot afecta viața de zi cu zi a locuitorilor unui oraș. Aplicația este utilizată deja în șase orașe: Cluj-Napoca, Alba Iulia, Petroșani, Slobozia, Călărași și Zalău.

Ea a fost adoptată, în mai puțin de un an de la lansare, de 5.200 de cetățeni activi, care au transmis 11.300 de notificări către administrațiile locale, conform portalului România Pozitivă. Dintre cazurile semnalate se remarcă: iluminat public, deșeuri, câini vagabonzi, semafoare defecte, marcaje rutiere precum și probleme legate de lucrările de reabilitare aflate în desfășurare în sectorul public.

“Ne extindem constant expertiza și, spre deosebire de primele cinci ediții, când aplicațiile cu care am participat în cadrul competițiilor EITSEA erau destinate pieței de business, anul acesta LIH a concurat cu o soluție destinată sectorului public. Standardul platformei a fost apreciat și nominalizat printre cele mai bune. Această reușită o datorăm și administrațiilor locale unde am implementat soluția, dar și utilizatorilor activi ai CityHealth”, a declarat Erik Barna, directorul LIH.

Pentru a crește calitatea vieții în orașele din țară, LIH a lansat, în 2019, programul Update Romania, un demers de susținere a digitalizării comunităților locale prin care compania oferă gratuit, timp de doi ani, suita sa de aplicații CityApps tuturor orașelor sub 100.000 de locuitori. LIH este o prezență constantă în finala EITSEA.

Inovația și impactul sunt cele două atribute principale pe care le premiază EITSEA, una dintre cele mai prestigioase competiții pan-europene ale industriei, la care LIH a participat pentru prima dată în 2014, când a avut prima nominalizare în finală.

Compania a fost fondată în 2004 și face parte din grupul APS, condus de antreprenorul Cătălin Chiș. LIH este prima companie românească de software listată la Bursa de Valori București, are expertiză avansată în dezvoltarea de proiecte de digitalizare și a creat o platformă pentru brokerii de asigurări din țară, cu 450 milioane euro prime brute subscrise în 2017 și 25.000 de utilizatori zilnici.

Performanțele sale au determinat prezenţa succesivă a companiei în topurile Deloitte CE Technology Fast 50 şi în Top Deloitte FAST 500 EMEA (Europa, Estul Mijlociu, Africa).

Sursa https://ziuadecj.realitatea.net/economie/o-firma-din-cluj-are-solutia-anului-in-it-ul-european–183887.html

Diverse

S-a încheiat recensământul de probă

Published

on

Peste 50 de mii de gospodării au participat la recensământul de probă, desfășurat în perioada 1 februarie – 31 martie, în România. Recensământul de probă a vizat testarea capacităţii de colectare a datelor, modul de funcţionare a soluţiei tehnice pentru auto-recenzare, precum şi organizarea fluxului de lucru în procesul de recenzare.

Institutul Naţional de Statistică a efectuat în perioada 1 februarie – 31 martie 2021 recensământul de probă, în etapa de pregătire a Recensământului populaţiei şi locuinţelor care va avea loc în cursul anului 2022, iar la acesta au participat 50.000 de gospodării din întreaga ţară, conform unui comunicat emis de INS.

În privința recensământului propriu-zis care se va desfăşura în prima parte a anului 2022, fiecare persoană va avea posibilitatea de a se autorecenza prin simpla accesare a unui link, se elimină complet chestionarele pe hârtie, iar recenzorii vor folosi tablete puse la dispoziţie de Serviciul de Telecomunicaţii Speciale.

Potrivit INS, recensământul de probă a avut în vedere testarea următoarelor activităţi: organizarea generală a recensământului (inclusiv aspecte metodologice); colectarea, înregistrarea, stocarea şi prelucrarea datelor; funcţionalitatea sistemului integrat IT; reacţia populaţiei în ceea ce priveşte cunoaşterea scopurilor recensământului, recepţionarea conţinutului acestuia şi gradul de participare la recensământ.

Recensământul de probă al populaţiei şi locuinţelor s-a desfăşurat în trei etape. INS precizează că recensământul de probă şi-a atins obiectivele propuse şi a furnizat informaţiile necesare pentru îmbunătăţirea în continuare a modului de organizare şi desfăşurare a recensământului propriu-zis din anul 2022. Informaţiile colectate au fost prelucrate în conformitate cu legislaţia în vigoare privind protecţia datelor cu caracter personal şi anonimizate imediat după intrarea în sistem. De asemenea, datele colectate la recensământul de probă nu vor fi făcute publice, nu vor fi utilizate în alte scopuri decât cele pur statistice şi nici diseminate în vreun fel.

sursa foto: arenamedia.ro

Continue Reading

Diverse

Se lucrează la eliminarea cablurilor electrice suspendate

Published

on

Cablurile suspendate pe stâlpi fac ca imaginea orașului Constanța, în unele zone, să nu fie una chiar primitoare. Din acest motiv, Primăria Constanța, în colaborare cu operatorii reţelelor de comunicaţii, lucrează în această perioadă pentru eliminarea acestora.

După ce deținătorii rețelor au finalizat lucrările de etichetare și cosmetizare a cablurilor din cartierul Tomis Nord, delimitat de strada Soveja, bulevardul Aurel Vlaicu, bulevardul Tomis și bulevardul Alexandru Lăpușneanu, zilele acestea se lucrează la tăierea surplusurilor și a cablurilor rămase neetichetate.

Odată cu finalizarea acestei etape, lucrările de etichetare vor fi reluate în alte cartiere ale Constanței.

Participanții la trafic sunt rugați astfel să dea dovadă de înțelegere și să evite parcarea pe trotuarele de pe tronsonul pe care derulează lucrări.

sursa foto: Primăria Constanța

Continue Reading

Diverse

Îndemn pentru responsabilitate

Published

on

Atenționare pentru constănțeni. Autoritățile locale îi sfătuiesc pe cei care folosesc bicicletele din sistemul de bike sharing să se asigure că le returnează în mod corespunzător. În cazul în care se constată dispariția echipamentului, cetățenii pot fi trași la răspundere.

Odată cu acest avertisment, constănțenii trebuie să aibă în vedere procedura de returnare în siguranță a bicicletelor:

– să aleagă un slot liber cu LED de culoare verde.

– să apropie cardul de cititorul din partea dreaptă a acestuia, iar atunci când se aude semnalul sonor, se deschide poarta, iar LED-ul este de culoare portocalie.

– doar în acest moment poate fi cuplată bicicleta

– să verifice blocarea corespunzătoare a bicicletei prin tragerea acesteia înapoi.

– să se asigure că led-ul porții este de culoare verde.

Conform „Regulamentului privind utilizarea sistemului de bike-sharing din municipiul constanța și stațiunea Mamaia”, în cazul în care se constată dispariția echipamentului, se va stabili cărui utilizator îi aparține responsabilitatea, iar acesta va trebui să achite o sancțiune penalizatoare de 2.430 lei reprezentând contravaloarea prețului total de achiziție al bicicletei.

De asemenea, utilizatorul nu poate închiria o altă bicicletă, dacă anterior nu a predat-o în mod corespunzător.

Continue Reading

Diverse

Stațiunea Mamaia, în curățenie generală

Published

on

Stațiunea Mamaia a intrat în curățenie generală. Echipele acționează succesiv în cele șase zone de intervenție  în care a fost împărțită stațiunea. Astfel, stațiunea Mamaia își va întâmpina așa cum se cuvine turiștii odată cu debutul sezonului estival.

Pe lângă curățenia stradală, măturarea, spălarea trotuarelor și a carosabilului, aspirarea frunzelor, igienizarea platformelor de deșeuri, echipele execută lucrări de îndepărtare a nisipului adus de vânt pe promenadă, în zonele publice și pe căile de acces. Niciun aspect nu va fi neglijat, asigură reprezentanții Primăriei Constanța, astfel încât, la sfârșitul lunii aprilie, atât constănțenii, cât și turiștii să se poată bucura de o stațiune curată, ecologizată și igienizată.

De asemenea, reprezentanții Primăriei fac un apel la agenții economici din stațiune să asigure curățenia incintelor proprii și să își întâmpine vizitatorii în locuri curate și igienizate.

Pe această cale, municipalitatea atrage tuturor atenția: Păstrați curățenia! Aruncați gunoiul în locurile special amenajate și nu la întâmplare sau pe lângă acestea!

sursa foto: Primăria Constanța

Continue Reading

Curtea Brancoveneasca

Trending

Copyright © 2021 CityPressConstanta