Connect with us

Administratie/politica

Noul spital de la Mioveni

Published

on

A avut loc o nouă vizită tehnică pe șantierul noului spital din Mioveni, unde managerul de proiect și reprezentanții constructorului au prezentat consilierilor locali stadiul lucrărilor și termenele de execuție.

După cum se poate observa și în pozele susprinse în interiorul spitalului în această dimineață, majoritatea secțiilor sunt finalizate în procent de peste 80%.

Reamintim că spitalul va avea şase etaje, cu secţii de maternitate, ginecologie, pediatrie, neurologie, chirurgie, cardiologie, bloc operator şi spaţii auxiliare cu birouri.

Printre avantajele acestei unități medicale se numără generatoarele cu ajutorul cărora spitalul poate funcționa timp de 48 de ore, adăpostul antiatomic pentru 100 de persoane, cele 11 căi de evacuare și panourile solare ce vor asigura 25 % din necesarul de încălzire pentru apă. Totodată, sălile de operație vor fi dotate cu aparatură de top, de la computer tomograf până la echipament de chirurgie minim invazivă.

Sursa http://arges-stiri.ro/2019/02/28/noul-spital-de-la-mioveni-galerie-foto/

Actualitate

Noul Contract-cadru pentru sistemul asigurărilor de sănătate, în dezbatere publică

Published

on

CNAS a publicat pe site-ul instituției, în secțiunea „Transparență decizională”, proiectul de Hotărâre de Guvern pentru aprobarea pachetelor de servicii și a Contractului-cadru care reglementează condițiile acordării asistenței medicale, a medicamentelor și a dispozitivelor medicale, tehnologiilor și dispozitivelor asistive în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate pentru anii 2021-2022.

Proiectul conține o serie de propuneri care au ca principal scop asigurarea unui acces mai bun la serviciile medicale de prevenție, precum și la serviciile medicale necesare pentru diagnosticarea, tratamentul și monitorizarea afecțiunilor.

De asemenea, se urmărește inversarea piramidei serviciilor de asistență medicală, prin creșterea ponderii serviciilor acordate în medicina primară și în ambulatoriul de specialitate și reducerea internărilor nejustificate.

În acest sens, proiectul prevede:

  • consultații acordate la distanță pentru pacienții cu afecțiuni cronice;
  • terapii psihiatrice la distanţă, precum și servicii conexe actului medical, furnizate de psiholog și logoped, din ambulatoriul de specialitate.

Pentru bolnavii cu boli cronice stabilizate și cu schemă terapeutică, medicii din spital pot prescrie pacienților, la externare, medicamente pentru o perioadă de până la 90/91/92 de zile, așa cum era reglementat pentru medicii de familie și medicii de specialitate din specialitățile clinice aflați în relație contractuală cu casele de asigurări de sănătate, cu excepția medicamentelor ce fac obiectul contractelor cost-volum/cost-volum-rezultat, pentru care perioada de prescriere se menține până la 30/31 de zile.

Atât în pachetul minimal de servicii medicale, cât și în pachetul de bază, se propune introducerea consultațiilor la domiciliu pentru urmărirea lăuzei la 4 săptămâni de la naștere, în plus față de consultația la domiciliu la externarea din maternitate.

„Se regăsesc în acest proiect și o parte din măsurile implementate în perioada pandemiei, care s-au dovedit a fi benefice pentru sistem și care ne dorim să aibă un caracter permanent. De asemenea, pe fiecare domeniu de asistență medicală am gândit o serie de măsuri care să asigure un acces mai facil la serviciile necesare pacienților. Însă, pentru menținerea stării de sănătate a populației și prevenirea îmbolnăvirilor avem nevoie de o prevenție mai bună, prin care putem îmbunătăți substanțial și raportul cost-eficiență din sistem. În acest sens, normele la Contractul-cadru vor completa și detalia toate acele măsuri care vor contribui la o prevenție mai bună.”, a declarat Adrian Gheorghe, președintele CNAS.

CNAS va publica în scurt timp calendarul consultărilor cu partenerii de dialog social, astfel încât forma finală a proiectului de Contract-cadru să fie definitivată în timp util, iar proiectul de act normativ să fie supus aprobării Guvernului până la data de 1 iunie 2021, urmând a fi implementat începând cu data de 1 iulie 2021

 

Continue Reading

Actualitate

31 martie – deadline pentru viza anuală a autorizaţiei de funcţionare/programului de funcţionare

Published

on

Vizarea actelor administrative se face în baza cererii (formular tip) și a dovezii de achitare a taxei. La eliberarea actelor administrative vizate, se va prezenta dovada deținerii contractului de colectare deșeuri reciclabile încheiat cu un operator economic autorizat.

Lista firmelor autorizate în acest sens poate fi consultată pe site-ul Agenției Naționale pentru Protecția Mediului Constanța (APM Constanța/Deșeuri/Deșeuri ambalaje/Gestionarea ambalajelor și deșeuri de ambalaje/Operatori economici autorizați pentru colectare/valorificare și reciclare deșeuri de ambalaje). De asemenea, lista, în forma actualizată și valabilă la această dată, poate fi găsită și pe site-ul Primăriei Constanța la secțiunea anunțuri.

Documentele pentru viza anuală a programului de funcționare, se pot depune:

  • prin email, agenti.economici@primaria-constanta.ro;
  • online, prin Punctul de Contact Unic Electronic;
  • la Centrul de Informare pentru Cetățeni, cu sediul în bd. Al. Lăpușneanu nr. 116 C, incinta City Park Mall, etaj 1, aripa nouă.

Pentru anul 2021, taxele aferente vizării autorizațiilor de funcționare pot fi consultate pe site-ul primăriei. Taxa pentru vizarea programului de funcționare este de 111 lei.

Relații suplimentare puteţi obţine la Centrul de Informare pentru Cetățeni, situat în Bd. Al. Lăpușneanu nr.116C (incintă City Park Mall – etaj I, aripa nouă), sau la numerele de telefon: 0241/488136 sau 0241/488192.

 

Continue Reading

Actualitate

Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei propune reglementări mai simple, mai eficiente în construcții

Published

on

Vor fi simplificate reglementările din domeniul construcțiilor, a anunțat ministrul dezvoltării, lucrărilor publice și administrației, Cseke Attila. Sunt în vigoare 589 de prevederi legale, unele foarte vechi, cea mai veche datează din 1970.

„Reglementările nu corespund realității actuale, și necesită modificări. Am identificat 44 de acte normative care trebuie modificate cu prioritate. În acest sens a fost constituit un grup de lucru care va avea sarcina de a elabora un set de prevederi mai simple și mai eficiente în domeniul construcțiilor, și de a actualiza în permanență aceste normative.”, a subliniat Cseke Attila.

Reglementările din domeniu trebuie corelate cu cele internaționale, în vigoare în Uniunea Europeană. Normativa privind siguranța în caz de incendiu trebuie revizuită, atât pentru construcțiile din domeniul învățământului (creșe, grădinițe și școli), dar și în alte domenii, pentru că nu a fost actualizată de mai mulți ani. De asemenea, prevederile privind eficientizarea energetică a clădirilor, trebuie actualizate cu scopul de a putea construi clădiri verzi, pasive din punct de vedere al protejării mediului înconjurător.

Totodată, ministerul a anunțat și actualizarea prevederilor normative, adoptate în 1997, privind construcția creșelor, având în vedere că va demara, în acest an, conform programului de guvernare, un proiect amplu de construcție de creșe noi. Actul normativ în vigoare are 79 de pagini, din care se vor elimina 30, și se vor modifica restul prevederilor care necesită actualizare.

Continue Reading

Actualitate

2 milioane de lei – cuantum sancţiuni aplicate de ANRE

Published

on

Având în vedere sesizările primite din partea consumatorilor, ANRE a demarat și a finalizat acțiunile de control desfășurate la furnizorii de energie electrică.

Au fost verificate următoarele aspecte:

  • modul de organizare şi funcționare a centrelor de telefonie (call-center);
  • respectarea obligației de a comunica solicitantului, în scris, în termen de maximum 15 zile lucrătoare de la data primirii cererii, a unei oferte privind condițiile de furnizare a energiei electrice pe piața concurențială;
  • respectarea obligației de încheiere a contractului de furnizare a energiei electrice în termen de maximum 5 zile de la data transmiterii de către clientul final a documentelor necesare.

ANRE a constatat nerespectări ale reglementărilor privind activitatea de furnizare a energiei electrice, în contextul liberalizării pieței de energie electrică, și a aplicat mai multe sancțiuni:

  • Furnizorul HIDROELECTRICA a fost sancționat cu amenda contravențională în valoare de 410.000 lei pentru:

– nerespectarea în totalitate prevederilor legale privind modul de organizare şi funcționare a centrelor de telefonie (call-center);

– nerespectarea termenului de 15 zile lucrătoare de transmitere a ofertelor privind condițiile de furnizare a energiei electrice pe piața concurențială;

– nerespectarea termenului de 5 zile de încheiere a contractelor de furnizare a energiei electrice;

  • Furnizorii ELECTRICA FURNIZARE și E.ON ENERGIE ROMÂNIA au fost sancționați fiecare cu amendă contravențională în valoare de 400.000 lei pentru:

– nerespectarea termenului de 15 zile lucrătoare de transmitere a ofertelor privind condițiile de furnizare a energiei electrice pe piața concurențială;

– nerespectarea termenului de 5 zile de încheiere a contractelor de furnizare a energiei electrice;

  • Furnizorii ENEL ENERGIE și ENEL ENERGIE MUNTENIA au fost sancționați fiecare cu amendă contravențională în valoare de 400.000 lei pentru nerespectarea termenului de 5 zile de încheiere a contractelor de furnizare a energiei electrice.

 

Continue Reading

Trending

Copyright © 2021 CityPressConstanta