Connect with us

Actualitate

Noi activităţi şi domenii în care pot fi angajaţi zilieri

Published

on

Guvernul a aprobat, prin ordonanţă de urgenţă, includerea unor noi activităţi şi domenii pe lista celor în care zilierii pot desfăşura exclusiv muncă necalificată:

  • activităţi de organizare a expoziţiilor, târgurilor şi congreselor;
  • publicitate;
  • activităţi de interpretare artistică, suport pentru interpretarea artistică şi gestionare a sălilor de spectacole;
  • creşterea şi reproducţia animalelor semidomesticite şi a altor animale;
  • activităţi de alimentaţie (catering) pentru evenimente;
  • activităţi de întreţinere peisagistică – plantarea, îngrijirea şi întreţinerea de parcuri şi grădini;
  • – restaurante;
  • baruri şi alte activităţi de servire a băuturilor;
  • activităţi ale grădinilor zoologice, botanice şi ale rezervaţiilor.

Ordonanţa de urgenţă mai stabileşte că niciun zilier nu poate lucra pentru acelaşi beneficiar pe o perioadă mai lungă de 90 de zile, cumulate pe durata unui an calendaristic. Excepţie fac persoanele care prestează activităţi în domeniul agriculturii, creşterii animalelor în sistem extensiv prin păşunatul sezonier al ovinelor, bovinelor, cabalinelor, activităţi sezoniere în cadrul grădinilor botanice aflate în subordinea universităţilor acreditate, precum şi în domeniul viticol. În cazul acestora, perioada nu poate depăşi 180 de zile cumulate pe durata unui an calendaristic.

Cuantumul remuneraţiei brute orare nu poate fi mai mic decât valoarea/oră a salariului de bază minim brut garantat şi se acordă la sfârşitul fiecărei zile de lucru sau la sfârşitul săptămânii.

Zilierul va avea, potrivit noului act normativ, calitatea de asigurat în sistemul public de pensii. Sarcina calculării, plăţii şi declarării contribuţiei de asigurări sociale, pentru veniturile realizate din activitatea zilierilor, revine beneficiarului de lucrări.

În plus, în situaţia producerii unui accident de muncă sau în cazul apariţiei unei boli profesionale, beneficiarul este obligat să asigure plata cheltuielilor aferente îngrijirilor medicale necesare.

Actul normativ introduce, în acelaşi timp, un concediu de odihnă suplimentar anual, plătit, de trei zile, pentru salariatele care urmează o procedură de fertilizare ,,in vitro”.

 

Sursa: Ministerul Muncii şi Justiţiei Sociale

Actualitate

Cristina Chiriac, președinte CONAF: “Implicarea femeilor în politică nu mai poate fi ignorată!”

Published

on

Participarea și conducerea egală a femeilor în viața politică și publică sunt esențiale pentru atingerea obiectivelor de dezvoltare durabilă până în 2030. Cu toate acestea, datele arată că femeile sunt subreprezentate la toate nivelurile de luare a deciziilor la nivel mondial, iar realizarea parității de gen în viața politică este departe.

Femeile sunt șefi de stat sau de guvern în doar 21 de țări, iar 119 țări nu au avut niciodată o femeie lider. În ritmul actual, paritatea în cele mai înalte decizii de putere nu va fi atinsă încă 130 de ani. Doar 10 țări au o femeie șef de stat și 13 țări au o femeie șef de guvern, arată datele Organizației Națiunilor Unite.

La nivel mondial, doar 21% dintre miniștrii guvernamentali sunt femei, iar 14 țări au un procent de 50% sau mai multe femei în cabinet. Cu o creștere anuală de doar 0,52 puncte procentuale, paritatea de gen în funcțiile ministeriale nu va fi atinsă înainte de 2077, conform acelorași date. Cele cinci portofolii cele mai frecvent deținute de femeile miniștri sunt: familia / copiii / tinerii / vârstnicii / cu dizabilități; urmat de afaceri sociale; mediu / resurse naturale / energie; Ocuparea forței de muncă / forța de muncă / formarea profesională și afacerile femeilor / egalitatea de gen.

“O politică ostilă femeilor nu prea mai este posibilă. Până și politicienii profund machiști știu că fără voturile femeilor nu mai pot câștiga niciun fel de alegeri. Femeile trebuie cucerite – cu idei politice. Dar și cu candidate. Pentru că femeile aleg candidate feminine, dacă au de ales. Cel mai bun exemplu actual îl reprezintă Estonia, devenit unicul stat din lume cu femei atât în funcțiile de Președinte, cât și de Prim-ministru. De asemenea, în Germania, exista formaţiunea conservatoare CDU, care, prin Angela Merkel, a reușit să convingă electoratul feminin”. Ca urmare, președintele CONAF este de părere că “femeile trebuie așadar să fie conştiente de puterea lor şi să sancţioneze, în mod consecvent, politica dacă aceasta le ignoră. Este o obligaţie care derivă din dreptul lor de vot, cucerit cu greu și pentru care multe femei mai luptă încă în diferite colţuri ale lumii pentru ca un mic pas înapoi să nu devină unul mare; pentru a se merge înainte spre binele femeilor din întreaga lume.”, declară CRISTINA CHIRIAC, președinte CONAF

Datele oficiale din rapoartele ONU 2020 arată ca doar 25% din totalul parlamentarilor naționali sunt femei, în creștere față de 11% în 1995. Doar patru țări au 50% sau mai multe femei în parlament în camere singulare sau inferioare: Rwanda cu 61%, Cuba cu 53%, Bolivia cu 53% și Emiratele Arabe Unite cu 50%. Alte 19 țări au atins sau au depășit 40%, inclusiv nouă țări din Europa, cinci din America Latină și Caraibe, patru din Africa și una din Pacific. Mai mult de două treimi din aceste țări au aplicat cote de gen – fie cote de candidați legislați, fie locuri rezervate – deschizând spațiu pentru participarea politică a femeilor în parlamentele naționale.

La nivel global, există 27 de state în care femeile reprezintă mai puțin de 10% din parlamentari în camerele unice sau inferioare, inclusiv patru camere simple / inferioare fără femei deloc. În ritmul actual de progres, paritatea de gen în organismele legislative naționale nu va fi atinsă până în 2063.

“Participarea politică echilibrată și partajarea puterii între femei și bărbați la luarea deciziilor este ținta convenită la nivel internațional. Ca urmare, implicarea femeilor în politică nu mai poate fi ignorată. Majoritatea țărilor din lume nu au atins echilibrul de gen, însă se militează la nivel cel mai înalt pe acest aspect. Există dovezi consolidate și din ce în ce mai mari că, conducerea femeilor în procesele decizionale politice le îmbunătățește. Îmi doresc ca la nivel național să fie promovate tot mai multe doamne în politică pentru a crea echilibru.  În afaceri, în politică și la nivelul societății în ansamblul său, nu ne putem valorifica pe deplin potențialul decât dacă utilizăm tot talentul și toată diversitatea de care dispunem.”, a concluzionat CRISTINA CHIRIAC, președinte CONAF

sursa foto: CONAF

Continue Reading

Actualitate

În atenția constănțenilor

Published

on

Atenție, constănţeni! Actele de identitate sunt valabile, chiar dacă au termenul de valabilitate expirat. Ca atare, cetățenii nu trebuie să se prezente la Serviciul Evidență Persoane pentru preschimbare.

Legea 55/2020 privind unele masuri pentru prevenirea si combaterea efectelor pandemiei de COVID-19 art.4 alin.(5) precizează clar că documentele eliberate de autoritățile publice care expiră în perioada stării de urgență și a stării de alertă își păstrează valabilitatea 90 zile de la încetarea stării de urgență/alertă.

Așadar, reprezentanții Primăriei Constanța fac apel la toate instituțiile să țină cont de legea care prevede menținerea valabilității actelor și să accepte documentele care au termenul de valabilitate expirat.

Dacă există o urgență și trebuie totuși să își preschimbe în această perioadă cartea de identitate, constănțenii trebuie să știe că își pot face programare online pe site-ul Direcției Locale de Evidență, pentru a evita aglomerația de la ghișeu. De pe același site pot afla și care sunt actele necesare pentru obținerea cărților de identitate și a vizelor de reședință, pe care cetățenii trebuie să le aibă la ei, pentru a nu fi nevoiți să se reprogrameze.

De asemenea, constănțenii care renunță la o programare sunt sfătuiți să anunțe acest lucru pe adresa de mail evidentapopulatiei@primaria-constanta.ro, pentru ca în locul lor să poată fi reprogramate alte persoane.

sursa foto: Primăria Constanța

Continue Reading

Actualitate

Cadrele medicale din Mangalia primesc a doua doză de vaccin

Published

on

Începând de astăzi, se va administra personalului medical, din Spitalul Municipal Mangalia, a doua doză de vaccin anti-COVID-19. De această dată, pentru a nu periclita activitatea din secțiile Pediatrie și Ginecologie, unde a funcționat inițial centrul de vaccinare, imunizarea cu rapelul anti-COVID-19 se va face la centrul de vaccinare din cadrul Sanatoriului Balnear Mangalia.

,,,Punctul de vaccinare destinat spitalului, pentru cea de-a doua doză de vaccin, este organizat în incinta Centrului de vaccinare, care funcționează în cadrul Sanatoriului Balnear Mangalia. Circuitele pentru personalul medical din spital vor fi separate, față de celelalte circuite pentru persoanele din faza a II-a și a III-a.”, a precizat Alina Dan, managerul unității medicale.

În perioada imediat următoare, vor primi rapelul pentru imunizare împotriva COVID-19 și cadrele medicale din Sanatoriul Balnear și de Recuperare Mangalia. La acelaşi centru de vaccinare, se va administra a doua doză de vaccin celor care deţin cabinete individuale și s-au înscris pe platforma oficială.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2020 CityPressConstanta