Connect with us

Actualitate

Monitorizare 24h/24h pentru agresori, persoane aflate sub control judiciar sau în arest la domiciliu

Published

on

Începând de astăzi, 16 iulie, Ministerul Afacerilor Interne supune dezbaterii publice proiectul de Lege privind monitorizarea electronică în cadrul unor proceduri judiciare și execuțional penale, precum și pentru modificarea unor acte normative. Proiectul de lege reglementează înființarea și funcționarea Sistemului Informatic de Monitorizare Electronică, modul de utilizare a dispozitivelor electronice de supraveghere (denumite generic „brățări electronice”) și modul de acțiune în situația în care persoanele supravegheate încalcă obligațiile impuse.

Sistemul de monitorizare va fi utilizat și în cadrul altor proceduri judiciare sau execuțional penale, respectiv cu ocazia executării măsurii controlului judiciar, controlului judiciar pe cauțiune sau a arestului la domiciliu, precum și pentru supravegherea la distanță a deținuților, atunci când se deplasează pentru diverse activități în exteriorul penitenciarului.

Proiectul de lege stabilește un mecanism de monitorizare care permite delimitarea clară a responsabilităților: pe de o parte, organele de supraveghere (personalul din cadrul Poliției Române și Administrației Naționale a Penitenciarelor), iar, pe de altă parte, organele de intervenție, care vor interveni în cazul producerii unei alerte, pe principiul „celui mai apropiat organ de ordine publică” (din Poliția Română, Poliția de Frontieră Română, Jandarmeria Română, eventual poliția locală).

Organul de supraveghere va întocmi un „dosar electronic”, ce va conține o serie de date cu privire la persoană și măsura judiciară sau execuțional penală care a impus monitorizarea electronică. Identitatea celui care poartă dispozitivul electronic va fi cunoscută doar de ofițerul de caz și numai în măsura în care se generează o alertă, ce notifică încălcarea unei reguli, va fi posibilă asocierea identificatorului brățării cu datele cu caracter personal existente în dosarul electronic. Aceste date vor fi transmise către cel mai apropiat echipaj care poate realiza intervenția.

În cazul persoanelor supravegheate, se vor utiliza dispozitive electronice de supraveghere mobile, montate nedetașabil pe gleznă sau (dacă există rațiuni medicale) pe braț. De asemenea, vor exista și dispozitive fixe, care se vor monta în imobilul în care se execută măsura dispusă de organul judiciar sau de care persoana supravegheată nu are voie să se apropie.

Sistemul de monitorizare a fost gândit astfel încât să fie asigurată compatibilitatea componentelor sale cu Serviciul de Urgenţă 112. Monitorizarea se va realiza fără intervenție umană, în mod automat și continuu, iar, alertele vor fi transmise, de asemenea, în mod automat, atunci când va fi detectată o încălcare a regulilor de monitorizare. Aceste alerte se transmit direct către dispeceratul de urgență operat de către poliție, constituit în cadrul Sistemului 112, care la rândul său va sesiza organele de intervenție.

 

Foto: penitenciarul.ro

 

Actualitate

Nodul rutier de pe A4, Ovidiu-Agigea, deschis circulației rutiere

Published

on

D.R.D.P. Constanța anunță că, ieri, 27 ianuarie 2022, ora 14:00, s-a deschis circulația rutieră în Nodul Rutier C.I.C. (Centrul de Întreținere și Coordonare) Poiana, situat pe Autostrada A4, calea 1 (Ovidiu-Agigea), km 4+790 – calea 2 (Agigea-Ovidiu), km 6+700.

Pe raza de competență teritorială a localității Ovidiu, drumul comunal DC 89 este neamenajat circulației publice.

Sursa: D.R.D.P. Constanța

Continue Reading

Actualitate

Constanţa, 64 de adăposturi antiaeriene

Published

on

Iminența războiului din Ucraina, dar și poziția strategică pe care o are țara noastră, au pus pe jar autoritățile locale de la Constanța. Municipalitatea a început să pregătească toate adăposturile subterane în caz de bombardament aerian, aflate pe teritoriul orșsului. Multe au fost renovate, dotate cu instalații de aer, apă și grupuri sanitare. În caz de necesitate un singur adăpost de agest gen poate găzdui până la 200 de oameni, în funcție de suprafața fiecăruia.

Folosite până nu de mult drept boxe în care locatarii își țineau proviziile pentru iarnă, adăposturile de protecție civilă redevin acum ceea ce ar fi trebuit să fie de la bun început: locuri în care populația să se poată adăposti în caz de război. Adăposturile Locale de Apărare Antiaeriană au fost construite în anii ‘7o odată cu ridicarea blocurilor de locuințe, iar în timp multe s-au deteriorat, astfel că reabilitarea lor era mai mult decât necesară.

Sunt prevăzute cu intrări standard de urgență, dar au și ieșiri speciale în cazul în care blocul ar fi bombardat și ușa ar fi blocată de moloz. Toate aceste adăposturi  de apărare locală antiaeriană au o caracteristică unică: gura aceea, care se numește gură-de-lup. Este, practic, un tunel de 20 metri lungime care dă afară pe o stradă vecină și o folosești doar când intrarea în acest adăpost este bombardată.

Constanţa are 64 de adăposturi antiaeriene pentru protecția populatiei, iar primăria le ia la mână pe toate. Acum se repară şi se zugrăvesc pereţii şi tavanele, se înlocuieşte și se vopsește  tâmplăria metalică, se montează obiecte sanitare noi, se verifică şi se remediază defecţiunile la instalaţia electrică,  se refac scurgerile sau se înlocuiesc uşile.

Par foarte puține față de numărul de locuitori, dar s-a ajuns aici de când vechile prevederi de apărare civilă au dispărut, în timp.

Blocurile cu adăpost pentru bombardament au câte un semn distinct la fiecare scară: un triunghi albastru pe fondul unui pătrat portocaliu. Oamenii ar trebuie să se orienteze după ele să-și caute salvarea în caz de pericol.

Legea spune că unui om îi este destinat 1 metru pătrat. Adăposturile au dimensiuni diferite, de la 48 mp până la 220 mp. Avantajul principal al acestor tipuri de adăposturi îl reprezintă grosimea pereţilor, construiţi astfel încât să facă faţă atacurilor antiaeriene.

Continue Reading

Actualitate

Banca Mondială a inclus Centrul de Zi pentru Copii în Ghidul Național de bune practici

Published

on

Centrul de Zi pentru Copii din cadrul Direcției Asistență Socială Năvodari a fost inclus în „Ghidul de modele alternative de dezvoltare a activității de prevenire a separării copilului de familie”.

Confirmarea a venit în această lună de la Banca Mondială, serviciul social de zi de la Năvodari fiind astfel validat ca model de bună practică alături de alte 59 de servicii sociale de zi din România.

La procesul de evaluare au participat 301 servicii sociale de zi din țara noastră. Centrul de Zi pentru Copii Năvodari a fost validat de Banca Mondială ca model de bună practică, după ce experții acestei instituții au evaluat, în cadrul unei întâlniri online, întreg personalul de specialitate al Centrului de Zi: asistent social, psiholog, educator, inspector de specialitate, și au stat de vorbă inclusiv cu părinții copiilor beneficiari.

În perioada următoare, cele 60 de modele de bună practică din Ghid vor fi sursă de inspirație pentru alte 100 de primării din mediul rural, care au în lucru dezvoltarea unor planuri de servicii de prevenire a separării copilului de familie.

Ghidul este promovat în cadrul proiectului derulat de Autoritatea Națională pentru Drepturile Persoanelor cu Dizabilități, Copii și Adopții (ANDPDCA).

Varianta digitală a Ghidului poate fi accesată aici: http://comunitate.copii.ro/prevenirea-separarii/

Continue Reading

Actualitate

Modalități de plată a impozitelor și taxelor locale

Published

on

Contribuabilii care achită integral sumele datorate bugetului local până la data de 31 martie 2022, beneficiază de bonificații de 10% pentru persoanele fizice și de 5% pentru persoanele juridice din cuantumul impozitului/taxei pe clădiri, impozitului/taxei pe teren și a impozitului pe mijloace de transport.

Plata obligațiilor fiscale se poate efectua prin următoarele modalități de plată dezvoltate de către instituție:

Online:

  • pe site-ul www.spit-ct.ro, secțiunea “Servicii online/Plata impozite”, integral sau în 5 rate prin programul BT;
  • pe site-ul www.ghiseul.ro;
  • prin serviciul Internet Banking;
  • prin ordin de plată predefinit pe canal electronic, utilizând Serviciul Internet Banking.

Prin intermediul telefonului mobil:

  • prin aplicația e-Tax Mobile – SPIT, disponibilă pe AppStore și PlayStore

Prin ordin de plată:

  • beneficiar Primăria Municipiului Constanța, cod fiscal: 4785631

Prin numerar sau prin  intermediul cardului bancar:

  • la orice agenție fiscală SPIT

Prin numerar (în municipiul Constanța):

  • prin serviciul Westaco Express;
  • la agențiile băncii;
  • la toate oficiile Poșta Română.

În situația în care cetățenii optează pentru plata impozitelor și taxelor locale la ghișeele SPIT, instituția reamintește că accesul este permis, în conformitate cu normele legale în vigoare, doar persoanelor care:

  • prezintă dovada de vaccinare împotriva virusului SARS-Cov-2 și pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare;
  • prezintă rezultatul negativ al unui test RT-PCR negativ pentru infecția cu virusul SARS-Cov-2 nu mai vechi de 72 de ore sau rezultatul negativ al unui test antigen rapid pentru infecția cu virusul SARS-Cov-2 nu mai vechi de 48 de ore;
  • se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi și a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu virusul SARS-Cov-2.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2022 CityPressConstanta || citytvconstanta@gmail.com || 075.888.2222