Magazinele online pierd lunar șansa de a-și crește veniturile cu până la 30%, iar în peste 70% din cazuri sunt alocate greșit bugetele de promovare în online, în lipsa unei analize precise asupra performanței produselor, arată o analiză realizată de TRUDA, primul business românesc de machine learning capabil să analizeze în timp real performanța în online pentru a promova produsele care se vând cel mai bine în industria de ecommerce.
În general, în medie, 9% din totalul de produse dintr-un magazin online generează venituri mari sau profit mare raportat la traficul generat de acestea, potrivit unei analize TRUDA asupra a 1,5 milioane de produse în 80 de magazine din domeniile încălțăminte, accesorii fashion, food&bio, casă și grădină, puericultură, cărți, mobilă și make-up.
Odată identificate cele mai performante produse dintr-un magazin online, acestea pot fi promovate mai eficient către clienți, fiind obținută astfel o creștere de până la 30% a ratei de conversie și de până la 50% a numărului de comenzi. Totodată, prin promovarea produselor performante, va fi obținută și o reducere a costurilor de marketing cu cel puțin 20%, potrivit datelor TRUDA.
Pentru a putea identifica produsele performante acestea sunt etichetate pe categorii – produse performante, produse în trend, produse neperformante, interval de preț. În 2022, magazinele online au alocat bugete de 5,7 milioane de euro pentru promovarea în Google Ads, din care produsele HERO (performante) au consumat doar 12,3%. Costul per tranzacție a fost de 17,5 lei, cu 47% mai ieftin decât produsele fără nicio etichetă, iar produsele etichetate ca fiind neperformante au consumat doar 7% din costul total de advertising.
Pentru 2023, reprezentanții TRUDA le recomandă magazinelor online să găsească un echilibru între a promova produse către clienții deja existenți și potențialii clienți și să identifice produsele care sunt foarte bune și cele care trag business-ul în jos. Ca tendințe, CPC-ul (cost per click) va continua să crească, iar cele mai cumpărate produse vor continua să fie cele din categoria de preț 1-100 lei, în acest caz 92% dintre comenzi sunt plasate în ziua în care userii au intrat pe site.
sursa foto: agentiemarketingonline.com