Connect with us

Societate

Luni, 4 martie, începe prima etapă de înscriere în învăţământul primar pentru anul şcolar 2019-2020

Published

on

În conformitate cu prevederile ordinului de ministru nr. 3.181/2019, prima etapă din procesul de completare și depunere a cererilor de înscriere a copiilor în învățământul primar se desfășoară între 4 și 22 martie.

Părinții/tutorii legal instituiți/reprezentanții legali pot completa cererea-tip de înscriere online sau la secretariatul unității de învățământ în care se dorește înscrierea copilului, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educației Naționale. Validarea cererii-tip este obligatorie și se realizează în unitatea de învățământ în care se dorește înscrierea, în prezența părintelui și a unui membru al comisiei (cel puțin), zilnic, între orele 8 – 18:00 (luni-vineri).

În clasa pregătitoare pot fi înscriși copiii care împlinesc vârsta de 6 ani până la 31 august 2019, inclusiv. La solicitarea părinţilor, copiii care împlinesc vârsta de 6 ani în perioada 1 septembrie – 31 decembrie 2019, inclusiv, pot fi înscriși dacă evaluarea dezvoltării psihosomatice atestă pregătirea pentru parcurgerea cu succes a clasei pregătitoare. Evaluarea dezvoltării psihosomatice a copiilor se efectuează sub coordonarea Centrului Judeţean/al Municipiului Bucureşti de Resurse şi Asistenţă Educaţională (CJRAE/CMBRAE) în perioada 26 februarie – 20 martie.

Fiecare unitate de învăţământ în care se organizează clasa pregătitoare are obligaţia să instituie, cu caracter informativ, Ziua porţilor deschise, în intervalul 26 februarie – 9 martie. De asemenea, fiecare unitate de învățământ, trebuie să afișeze numărul de clase pregătitoare care vor funcționa în anul școlar 2019-2020.

Aceste informații, precum și circumscripţiile şcolare, perioada de desfăşurare a evaluării dezvoltării psihosomatice și adresele unităţilor/instituţiilor în care se desfăşoară evaluarea psihosomatică trebuie afişate și pe site-urile inspectoratelor şcolare judeţene/pagina web a Inspectoratului Şcolar al Municipiului Bucureşti, respectiv pe site-urile unităţilor de învăţământ (dacă există).

Fiecare locuinţă este arondată unei unităţi de învăţământ din proximitate – şcoala de circumscripţie. Inspectoratele şcolare judeţene și Inspectoratul Școlar al Municipiului Bucureşti au responsabilitatea organizării sau, după caz, a reorganizării circumscripţiilor. Nu în ultimul rând, inspectoratele şcolare vor soluţiona orice situaţie legată de înscrierea în învăţământul primar, în interesul educaţional al elevului.

Inspectoratele şcolare şi unităţile de învăţământ au și misiunea de a asigura permanent, corect şi cât mai rapid, informarea şi consilierea părinţilor pe tema prevederilor legale şi ale metodologiei de înscriere.

A doua etapă de completare/depunere a cererilor-tip de înscriere este programată între 2 și 8 aprilie și se adresează copiilor care nu au fost înscriși/nu au participat în prima etapă, cererile fiind completate din nou, în funcție de locurile disponibile.

Actualitate

SPIT Constanţa reaminteşte…

Published

on

Termenul de depunere a declaratiilor fiscale de impunere/scădere este de 30 de zile, de la data dobândirii sau a înstrăinării clădirilor, terenurilor sau mijloacelor de transport. Proprietarul are obligația să depună declarația fiscală însoţită de documentele doveditoare.

Declarațiile fiscale pot fi depuse și online, fară a mai fi necesară deplasarea în sediile agențiilor fiscale, prin accesarea site-ului www.spit-ct.ro, la sectiunea ,,Servicii online/ Declaratii fiscale” (cu sau fără autentificare), sau prin e-mail la următoarele adrese:

Formularele necesare operațiunilor fiscale și tipul documentelor justificative ce trebuie anexate se regăsesc pe site-ul www.spit-ct.ro, la secțiunea ,,Persoane fizice/Persoane juridice – Documente declarare”.

 

 

Sursa: Serviciul Public de Impozite și Taxe Constanța

Continue Reading

Sanatate

Echipă mobilă de vaccinare, la Cumpăna

Published

on

Vești bune pentru localnicii din Cumpăna. Cei care doresc să se vaccineze împotriva Covid-19, dar nu au posibilitatea de a se deplasa la centrul de vaccinare din localitate, au la dispoziție, începând din această săptămână, o echipă mobilă de vaccinare.

Pentru a veni în sprijinul celor care nu au posibilitatea de a merge la centrul de vaccinare din localitate, Primăria Cumpăna a dispus înființarea unei echipe mobile, care se va deplasa la casele localnicilor care doresc să își facă vaccinul împotriva virusului Sars-Cov 2. Echipa mobilă de vaccinare este constituită din medic, asistent medical şi un poliţist local.

“Subliniem: persoane nedeplasabile. Aceasta este dovedită de gradul de handicap, de actul medical pe care îl eliberează medicul de familie. Astfel, echipa mobilă s-a deplasat deja, într-o singură zi, la 30 de persoane nedeplasabile, fiind vaccinate în același timp și persoanele însoțitoare. Este o acțiune foarte bună, care vine în sprijinul locuitorilor, mai ales acelora aflați în nevoie.”, declară MARIANA GÂJU, primarul comunei Cumpăna

De asemenea, în perioada următoare, inspectorii de asistență socială din cadrul Primăriei Cumpăna vor actualiza lista persoanelor cu nevoi speciale, pentru a se asigura că toți cetățenii aflați în această situație vor beneficia de vaccin.

sursa foto: svz.de

Continue Reading

Actualitate

“Bizonul Negru” – ploaie de foc asupra unor ținte aflate în largul Mării Negre

Published

on

Poligonul de Trageri Capu Midia găzduiește în această perioadă un amplu exercițiu tactic cu trageri de luptă, intitulat “Bizonul Negru 21”.

Exercițiul planificat în urmă cu un an a început cu deplasarea tehnicii către Poligonul Capu Midia și a continuat prin ocuparea poziției de tragere, pregătirea muniției și executarea misiunilor de foc.

Instalațiile ArPR au lansat proiectile reactive către ținte dispuse în largul Mării Negre,  iar la final militarii au raportat: misiune îndeplinită.

 “Militarii instalației ca și ceilalți militari din cadrul bateriei au făcut față cu brio acestei provocări pentru că nu au mai tras cu această categorie de armament asupra obiectivelor dispuse la suprafața apei de foarte mult timp. De regulă, noi executăm misiuni în poligoanele Forțelor Terestre – Cincu, Smârdan sau Babadag.”, a declarat LUCIAN FULGANU, comandantul uneia dintre instalațiile de lansare

Exercițiul a presupus verificarea, evaluarea nivelului de instruire, a deprinderilor motrice și disponibilitatea militarilor la un efort fizic și psihic îndelungat și s-a desfășurat în cooperare cu structuri din cadrul Forțelor Trestre, cât și cu structuri din cadrul Forțelor Aeriene și Forțelor Navale.

Siguranța tragerilor a fost asigurată de specialiștii Poligonului Capu Midia.

Aplicația din Centrul Național de Instruire pentru Apărare Antiaeriană “General de brigadă Ion Bungescu” s-a desfășurat cu respectarea  măsurilor de prevenire și combatere a virusului  SARS-CoV-2.

sursa foto: Forțele Terestre Române

Continue Reading

Actualitate

Tichete sociale de Paște pentru localnicii din Năvodari

Published

on

Primăria Orașului Năvodari anunță persoanele interesate că mai pot depune cereri pentru acordarea tichetelor sociale cu ocazia Sărbătorilor Pascale 2021 până în data de 23 aprilie. Până în prezent, peste 2050 de persoane au solicitat acordarea acestui tip de beneficiu social.

Cererile, însoțite de documentele aferente fiecărei categorii de beneficiari în parte, se pot depune la sediul Direcției Asistență Socială Năvodari, din Str. Sănătății, nr. 2, de luni până vineri, între orele 09.00-15.00. Persoanele îndreptățite se vor prezenta cu actul de identitate original, pensionarii cu cuponul de pensie și persoanele încadrate în grad de handicap cu certificatul de încadrare în grad de handicap.

Primăria Orașului Năvodari oferă tichete sociale următoarelor categorii de beneficiari: pensionari cu venituri până în 1.450 de lei, persoane fără niciun venit, persoanele încadrate în grad de handicap grav sau accentuat, beneficiarii de venit minim garantat, precum și beneficiarii de alocație de susținere a familiei.

Valoarea nominală a unui tichet social este de 10 lei. În funcție de categoria socială din care fac parte beneficiarii, se pot acorda între 4 și 6 tichete sociale/persoană.

Distribuirea tichetelor sociale de Paște 2021 se va face prin Poșta Română, cu recomandare de primire, până în data de 29 aprilie 2021, în funcție de măsurile impuse de Ministerul Sănătății, pentru prevenirea și combaterea efectelor pandemiei de COVID-19.

Sursa foto: Primăria Năvodari

Continue Reading

Curtea Brancoveneasca

Trending

Copyright © 2021 CityPressConstanta