Connect with us

Cultura/Educatie

La UOC, studenții înscriși în cadrul proiectului „ProInfo – pregătirea resursei umane în Informatică“, încep cursurile online

Published

on

Universitatea „Ovidius” din Constanța (UOC) va organiza, luni, 19 octombrie 2020, începând cu ora 12:00, o întâlnire online la adresa: http://bit.ly/CursuriCyber, în vederea dezbaterii oportunităților activităților de formare ce se vor realiza în cadrul proiectului „ProInfo – pregătirea resursei umane în Informatică“, cod proiect: 122837, pentru studenții din grupul țintă.

UOC reia, în această lună, seria celor șase cursuri complementare. Astfel, studenții înscriși vor putea participa la următoarele cursuri gratuite, susținute de specialiști cu renume național și internațional în domeniul Cyber Security, în mediul online:

  • Curs 1: Web Semantic și Ontologii (WSO);
  • Curs2: Recunoașterea formelor și căutarea de date în spațiul web (RFC);
  • Curs 3: Securitatea sistemelor software (SSS);
  • Curs 4: Securitatea aplicațiilor Web (SAW):
  • Curs 5: Machine Learning (ML);
  • Curs 6: Online Threats to Modern Organizations (OTMO).

Fiecare activitate de formare prevede 28 de ore de curs și 28 de ore de seminar, din care 14 ore de aplicații practice. La finalul cursurilor complementare, studenții vor susține un test de aptitudini teoretice și practice, în urma căruia li se va elibera un Certificat de absolvire a cursului complementar. Certificatul de absolvire va recunoaște finalizarea cursurilor complementare și dobândirea cunoștințelor specifice. Proiectul are ca țintă atingerea unui număr  de 300 de studenți.

Planificarea cursurilor pentru luna octombrie 2020 va fi postată pe pagina web a proiectului http://proinfo.univ-ovidius.ro/, dar și pe platforma de e-learning (MS Teams), în care se vor susține toate cursurile și laboratoarele.

Pentru buna desfășurare a activităților în medii virtuale, studenții vor primi, prin poșta electronică, link-ul de acces pentru fiecare curs, conform planificării, și vor putea interacționa live, folosind orice device, precum smartphone-ul, tableta, desktop-ul sau laptop-ul, cu specialistul care ține, în ziua respectivă, activitatea de formare, dar și cu restul colegilor.

După încheierea procesului de pilotare a celor 6 cursuri demarate în cadrul proiectului „ProInfo – pregătirea resursei umane în Informatică“, acestea vor fi incluse în oferta educațională a UOC, mai precis în cadrul programelor de studii ale programului de studii universitare de licență Informatică, sub forma unor discipline opționale.

Potrivit Cererii de finanțare, în proiectarea și elaborarea programei pentru cele 6 cursuri complementare s-a ținut cont de necesitatea introducerii unor servicii de facilitare a învățării adresate studenților, corelate cu nevoile pieței muncii din sectoarele economice competitive/domeniile identificate prin SNC și SNCDI.

Proiectul „ProInfo – pregătirea resursei umane în Informatică“ este cofinaţat din Fondul Social European prin Programul Operațional Capital Uman 2014-2020.

Cultura/Educatie

Premieră pentru învățământul universitar din Constanța

Published

on

Pentru prima dată în România, în anul universitar 2020-2021, opt universități pilotează programe de studii universitare de master didactic. Printre cele opt universități din țară care au primit câte 50 de locuri pentru master didactic se află și  Universitatea „Ovidius” din Constanța cu specializările Științe inginerești aplicate, Administrarea afacerilor, Psihologie și Biologie.

Astfel, un masterat didactic este de fapt un program de formare inițială pentru cariera didactică, prevăzut încă de la adoptarea Legii  educației naționale,  ce a fost implementat pentru prima dată în luna iunie a acestui an.

Vestea bună pentru studenții constănțeni este faptul că programul are o durată de doi ani și se adresează absolvenților cu diplomă de licență sau echivalentă, interesați să dezvolte o carieră didactică, înscriși la un program de master didactic din același domeniu fundamental, corespunzător specializării dobândite prin studiile de licență. Astfel, absolventul va prezenta o singură lucrare de disertație care vizează, la nivelul ipotezei formulate, ambele specializări.

Absolventul primind o singură diplomă, care atestă competențele didactice și pentru cea de-a doua specializare și care îi conferă dreptul de a preda respectivele discipline de studiu.

Conform legii, universitățile pot organiza aceste programe de studii universitare de master didactic prin parteneriate între departamentele sau facultățile de profil și structurile instituționale precum departamente sau facultăți cu profil psihopedagogic.

Continue Reading

Cultura/Educatie

Noul președinte al Comunității Armâne din România, un tulcean

Published

on

Tulceanul Sterică Fudulea a fost ales la finalul săptămânii în funcţia de președinte al Consiliului Director al Comunității Armâne din România. Cunoscut ca un activist convins şi un iubitor de cultură şi tradiţie aromână, Sterică Fudulea este unul din vectorii care promovează în ţară şi străinătate imaginea aromânilor, fiind şi un militant convins în ceea ce reprezintă drepturile şi recunoaştrea istorică a acestora, ca minoritate.

„Astăzi începe un nou pas în activitatea mea de suflet, cea de președinte al Consiliului Director al Comunității Armâne din România. Este o nouă îndatorire care mă onorează dar care mă și obligă la realizări pentru armâname. Felicitări echipei conduse de președintele Constantin Damov pentru activitatea depusă ”, a declarat Sterică Fudulea.

(Adzâ ahurhi ună nauâ jgloatâ tu zânatea mea di suflit.
Atsea di prezidentu a Cosiliului di Cumândâseari a Farâei Armâneshtsâ dit România.
Easti unâ nauâ teşi tsi mi tânjiseashti ama shi cari inji da borgea s-aducu amintatic ţi armânami.
Haristo a pareii cumândâsitâ di prezidentul Constantin Damov ţi copusul tsi-l adrarâ.)

Continue Reading

Cultura/Educatie

38 unități de învățământ constănțene își schimbă scenariul

Published

on

Prefectul județului Silviu Iulian Coșa a convocat Comitetul Județean pentru Situații de Urgență, în sistem electronic pentru votarea hotărârii numărul 43 a CJSU ce prevede modificarea scenariilor de funcționare pentru 38 de unități de învățământ constănțene. Astfel două unități școlare trec din scenariul 1, în scenariul 3 la Pecineaga și Cogealac. De asemenea 10 școli constănțene își schimbă scenariul din 2 în 3 la Școala Gimnazială „Gala Galaction” Mangalia, Școala Gimnazială Spectrum Constanța, Școala Gimnazială nr. 10 „Mihail Koiciu” Constanța, Liceul Tehnologic „Tomis” Constanța, Liceul Tehnologic „Ion Podaru” Ovidiu, Liceul Teoretic „Traian” Constanța, Liceul Teoretic „Lucian Blaga” Constanța, Grădinița cu Program Prelungit „Mugurel” Constanța, Liceul Tehnologic „Pontica” Constanța și Liceul Teoretic „George Călinescu” Constanța.

De asemenea, Școala Gimnazială „Viceamiral Ioan Murgescu” Valu lui Traian trece din scenariul 1, în scenariul 2, ca urmare a ratei incidenței cumulate între 1/1.000 locuitori și 3/1.000 locuitori. Totodată, din scenariul 3, în scenariul 2, trec 8 unități de învățământ din județ, ca urmare a finalizării perioadei în care a fost aprobat prin CJSU scenariul 3.

Un număr total de 15 unități de învățământ trec din scenariul 2, în scenariul 1, după ce rata incidenței a scăzut sub 1/1.000 de locuitori sau în urma asigurării condițiilor de învățare „față în față” din Corbu, Cernavodă, Movila Verde, Costinești, Schitu, Arsa și Cotu Văii.

Nu în ultimul rând, două grădinițe aflate în subordinea Unității Militare 02022 Constanța au solicitat trecerea în scenariul 2 de funcționare, ca urmare a ratei incidenței cumulate peste 1.5/1.000 de locuitori în municipiile Constanța și Mangalia. Este vorba despre Grădinița cu Program Prelungit „Căluțul de Mare” Constanța, respectiv Grădinița cu Program Prelungit „Pescăruș” Mangalia.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2020 CityPressConstanta