Connect with us

Actualitate

La Deva, autoritățile recomandă modificarea Legii Educației: Consiliile Județene trebuie obligate să asigure transportul elevilor

Published

on

Dezbaterile celei de-a șasea ediții a „Pactului pentru Tineri”, de la Deva, au descris impactul abandonului școlar, au examinat impulsurile acestuia și au evaluat eforturile locale de reducere a intensității fenomenului. Autoritățile locale consideră că unul dintre instrumentele care pot susține eforturile de reducere a abandonului școlar ar putea fi introducerea obligativității asigurării transportului elevilor de către Consiliile Județene, idee care ar presupune modificări în proiectul Legii Educației. În plus, autoritățile responsabile au avertizat asupra pericolului consumului de droguri de către minori, realitate care impune derularea unor campanii de prevenție în școli.

„Pactul pentru Tineri” este un proiect dificil, deoarece nu descrie doar intensitatea dramatică a fenomenului abandonului școlar, ci și îngrijorarea privind viitorul economic și social al unor generații care vor intra în competiția globală fără a-și exploata complet abilitățile profesionale și capitalul uman. Deși îngrijorătoare, statisticile nu surprind intensitatea reală a abandonului școlar, nici din perspectiva acurateței cifrelor și nici din aceea a impulsurilor care-l stimulează, însă, confirmă necesitatea unei acțiuni coordonate în care guvernanții, autoritățile locale, profesorii, părinții și mediul de afaceri trebuie să colaboreze activ în viitor”, consideră Cristina Chiriac, Președinta CONAF.

„Cu fiecare dezbatere pe care am avut-o în ultimele șase luni, mi-a fost tot mai greu să văd luminița de la capătul tunelului. Sute de mii de copii se confruntă cu probleme inimaginabile pentru mulți dintre noi. Sărăcia, ignoranța, neglijența, consumul de substanțe sunt doar câteva pete care definesc radiografia abandonului școlar la nivel național. De la București lucrurile par altfel, mult mai luminoase. Când ajungi, însă, în teritoriu, abia atunci descoperi România adevărată. Știu și înțeleg că așteptările sunt imense, la fel ca și eforturile pe care echipa proiectului Pactul pentru Tineri le face și tocmai de aceea apreciez enorm implicarea, dedicarea și deschiderea celor care au pus umărul în acest proiect. Ce am reușit în aceste șase luni? Am reușit să trezim, să zguduim puțin România din temelii. Pe unde am fost, am lăsat amprente. Inclusiv astăzi, ne sună inspectori școlari de la Botoșani, Vaslui, etc., să ne întrebe ce se mai poate face. Am reușit să aducem autoritățile centrale și locale împreună, să propunem înființarea unui comitet interministerial pentru a găsi soluții de reducere a abandonului școlar și pe această cale, mulțumesc domnului prim-ministru Nicolae Ionel Ciucă. Nu este suficient, știu, dar nu putem repara un fenomen înrădăcinat deja, într-un interval de timp atât de scurt. Este clar că ne trebuie soluții integrate pentru o problematică atât de complexă, însă există și soluții punctuale, ca de ex: scoaterea din sertar a legii consimțământului, pentru a proteja copiii abuzați, lege care va ajuta și la scăderea numărului mamelor minore”, a mai spus președinta CONAF.

Viitorul copiilor este un subiect de maximă importanță și prezența sa pe agenda CONAF este esențială pentru reducerea fenomenului abandonului școlar, consideră Marius Budăi, ministrul Muncii și Solidarității Sociale. În plus, parteneriatul care implică mediul privat poate oferi tinerilor oportunități de pregătire în meserii de care societatea are nevoie, a observat ministrul Muncii.

,,Abandonul școlar este o problemă în cadrul căreia trebuie să ne implicăm, inclusiv din perspectiva venitului minim de incluziune, care vizează cu prioritate persoanele aflate în situații vulnerabile. Copiii trebuie îndrumați în carieră, avem nevoie de accentuarea învățământului tehnologic, dar și a celui dual. Trebuie să arătăm copiilor din România că există și alte meserii, nu doar cea de IT-ist, care să le asigure dezvoltarea. În parteneriat cu mediul de afaceri, vreau să depășim paradigma salariului minim. Dacă avem tineri calificați, pe care să îi orientăm spre meseriile de care societatea are nevoie, putem crește veniturile românilor și să le oferim un viitor la ei în țară,” a declarat domnul ministru Marius Budăi.

Proiectul „Pactul pentru Tineri” este o inițiativă a CONAF din acest an, care se integrează perfect în agenda Comisiei Europene, oferă idei pentru recalibrarea legislației și susține importanța măsurilor de prevenție a abandonului școlar, a precizat Natalia Intotero Președinta Comisiei pentru Învățământ din Camera Deputaților.

,,Inițiativa Pactul pentru Tineri este binevenită, în 2023 anul declarat de Comisia Europeană drept anul tineretului, acordăm o atenție sporită asupra a tot ceea ce înseamnă politici pentru tineri și politici educaționale. România, după mulți ani de discuții, de dezbateri, se pregătește de o nouă legislație în domeniul educațional. Faptul că ați realizat o unitate la nivelul organizațiilor non-guvernamentale și să aduceți alături de dumneavoastră decidenții politici este extraordinar. Pe lângă ceea ce face statul, este important dialogul permanent cu elevii și părinții. Putem face mai mult pentru copiii noștri, și este o prioritate pentru membrii Parlamentului. Programe precum masa caldă și sănătoasă pentru toți elevii, transportul școlar gratuit, acordarea de burse sociale, burse de merit, rechizite, sprijinul pentru copiii cu probleme de sănătate, toate vor continua să se dezvolte. Educația merită mai mult, pentru că să investești în educație înseamnă să investești în economie, și îi felicit pe cei implicați în acest proiect, în mod special pe cei care sunt părinți, care au copiii lor, dar au grijă și de copiii țării. Fiecare copil de astăzi este adultul de mâine. Este cel care va duce mai departe societatea românească”, a spus doamna Natalia Intotero.

Statisticile privind amploarea fenomenului abandonului școlar sunt îngrijorătoare și este atât momentul unor reglaje punctuale, cum ar fi asigurarea transportului școlar prin implicarea Consiliilor Județene, cât și cel al colaborării cu mediul privat, pentru orientarea profesională a tinerilor, a observat domnul Laurențiu Nistor, Președintele Consiliului Județean Hunedoara.

,,Una din cauzele abandonului școlar abordate astăzi este lipsa transportului școlar, o problemă prezentată clar de președinta CONAF, doamna Cristina Chiriac, și pe care am ridicat-o personal la cel mai înalt nivel, fiind de părere că putem contribui, de la nivelul Consiliului Județean, la rezolvarea ei. Doresc să introducem în proiectul de lege al educației obligativitatea contribuției Consiliilor Județene de a asigura transportul școlar al copiilor. În județul Hunedoara nu am rămas indiferenți, și am acordat prioritate pentru finanțarea implicării primarilor în îmbunătățirea educației pe plan local, pentru soluționarea cazurilor concrete cu care ne confruntăm. Spre exemplu, la Aninoasa am văzut copii ai căror părinți sunt plecați la muncă în străinătate, aflându-se în grija bunicilor care la rândul lor nu au avut acces la educație. Aceștia trebuie să primească un sprijin real, nu doar ajutoare sociale! De asemenea, trebuie să privim spre viitor, să susținem orientarea spre meseriile de care avem nevoie la nivelul societății, să susținem activitatea școlilor profesionale, și să coordonăm integrarea tinerilor pe piața muncii”, a spus domnul Laurențiu Nistor.

Deși abandonul școlar este un fenomen care a debutat în urmă cu mai mulți ani, este prima oară când sunt organizate dezbateri serioase pe tema acestui flagel periculos pentru societate, consideră doamna Vetuța Stănescu, deputat care reprezintă județul Hunedoara.

,,Astăzi, după dezbatere, vom găsi și soluții astfel încât acest flagel să fie redus. Avem, în 2022, un număr mare de mame minore – 59 în Hunedoara, patru sub vârsta de 16 ani. Trebuie să fim atenți la educația copiilor noștri. Apreciez implicarea primarilor care susțin demersurile de reabilitare și dotare a școlilor, care investesc nu doar în școală, ci și în sprijinirea familiilor aflate în situații vulnerabile, care merg acolo pentru a rezolva problemele. Ei sunt baza de la care pornește educația sănătoasă, iar toate aceste eforturi duc la reducerea abandonului școlar și la creșterea calității învățământului,” a adăugat doamna deputat Vetuța Stănescu.

Abandonul școlar are cauze multiple, atât sociale, cât și psihologice și pedagogice, iar Ministerul Educației face eforturi pentru a spori atractivitatea școlii și a oferi sprijin elevilor aflați în situații vulnerabile, a declarat doamna Antoneta-Georgina Bolchiș, Secretar de stat în Ministerul Educației.

,,Ministerul Educației oferă o atenție sporită problematicilor abandonului și absenteismului școlar și acordă prioritate nevoilor educaționale și socio-emoționale ale fiecărui copil din România, inclusiv ale celor cu cerințe speciale. În spatele fenomenului abandonului școlar se ascund cauze psihologice, pedagogice, sociale – un copil care manifestă o conduită școlară deviantă are nevoi care nu sunt satisfăcute de contextul social în care se află. Orice copil are nevoie de un cămin, de securitate, de alimentație sănătoasă, de acces la servicii de sănătate și de suport psihologic specializat. Copiii au nevoie să se simtă acceptați necondiționat, valorizați, să știe că au șansa de a-și atinge potențialul de dezvoltare, că toți sunt suficienți de buni, indiferent de notă. Copilului anului 2023 îi place să petreacă timp emoțional de calitate în familie, alături de părinți, și își doresc să fie îmbrățișați cât mai des. Atunci când aceste nevoi vor fi satisfăcute, nu vom mai vorbi despre conduita școlară deviantă. Ministerul Educației vine în sprijinul elevilor prin pachete sociale, prin PNRAS care urmărește creșterea atractivității școlare, și a suplimentat sistemul educațional cu 1200 de posturi de consilieri școlari, pentru ca specialiștii din școli să fie disponibili pentru suportul copiilor,” a declarat doamna Secretar de stat Antoneta Bolchiș.

Proiectul ,,Pactul pentru Tineri” poate genera soluții pentru reducerea abandonului școlar și a efectelor sale. „Problematica abandonului aparține tuturor, nu doar unei singure instituții”, a declarat doamna Geanina Marina Ianc, Director General, Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului Hunedoara.

„Consecințele fenomenului sunt complexe, multiple și foarte grave, iar în atenția noastră ajung prea puține, astfel că cei vulnerabili nu pot beneficia de sprijinul necesar în centrele noastre. De multe ori, mamele minore nu pot avea acces la educație formală, integrare pe piața muncii și sprijin pentru creșterea copiilor, nu au un reprezentant legal care să le ajute, nu au documentația legală, și ajung cu greu la autorități. Copiii de azi sunt adulții de mâine și trebuie să înțelegem că prestațiile sociale nu au dus tot timpul la un rezultat pozitiv. Avem nevoie de servicii integrate, de centre specializate, de servicii de consiliere accesibile tuturor celor care au nevoie, întrucât ajutoarele nu ajung întotdeauna unde trebuie, și să ne concentrăm demersurile asupra susținerii independenței și autonomiei acestor persoanelor vulnerabile, pentru a ridica întreaga societate. DGASPC invită autoritățile să solicite finanțare pentru centrele de zi. Un copil nu se dezvoltă pozitiv indiferent de condițiile în care locuiește, trebuie să aibă sprijinul necesar,” a afirmat doamna director general Geanina Ianc.

Fără a include consumul de droguri în categoria cauzelor care au ca efect abandonul școlar, doamna Adriana Jude-Almășan, Comisar șef, coordonatorul Centrului de Prevenire, Evaluare și Consiliere Antidrog Hunedoara, a avertizat asupra numărului de consumatori minori, care reprezintă o treime din totalul celor incluși în programele de asistență din județ și a vorbit despre nevoia unei campanii de prevenție în școli.

,,Subiectul consumului de droguri este un subiect sensibil, special și  greu. Anul trecut am avut 57 de consumatori noi, care au intrat în programele noastre de asistență, dintre care 18 erau minori. Serviciile noastre au fost oferite atât lor cât și aparținătorilor. Am oferit servicii de evaluare, consiliere socială, psihologică, informare. Acești consumatori de droguri au ajuns la noi prin intermediul DIICOT, DASPG sau DAS, nu în ultimul rând din inițiativă proprie. Să știți că este foarte dificil ca un consumator de droguri să acceseze servicii din inițiative proprii. Pentru un consumator de substanțe interzise este cel mai greu să recunoască că are o problemă și facă ceva în acest sens. Ca politici de intervenții antidrog, scopul pe care îl urmărim este bineînțeles: prevenirea, dar și întârzierea debutului sau reducerea consumului de droguri și a efectelor negative ale acestuia în cadrul populației generale și în rândul grupurilor vulnerabile. Avem drept obiective de activitate informarea, educarea, creșterea nivelului de conștientizare a populației generale, școlare, dar și a grupurilor vulnerabile privind efectele consumului de substanțe interzise. Urmărim dezvoltarea unor atitudini și practici în rândul acestor categorii de populație, prin orientarea grupurilor țintă către activități recreaționale dezirabile social, ca alternativă la consumul de droguri. Când vorbim despre cauzele consumului de droguri nu vorbim despre o singură cauză, când vorbim de factori de risc, vorbim de un cumul de factori de risc și rezolvarea vine doar dacă acționăm coordonat,” a declarat doamna Comisar șef Adriana Jude-Almășan.

Dacă dezbaterile descriu fenomenul abandonului școlar, explorează conjunctura în care acesta se dezvoltă și pun pe agenda proiectului idei relevante, o serie de soluții concrete apar în cadrul atelierelor interactive care completează fiecare etapă a proiectului ,,Pactul pentru Tineri”, a declarat doamna Gabriela Alexandrescu, Head of Marketing & Digital Product Gas & Power, OMV Petrom.

,,Statisticile sunt îngrijorătoare, însă cazurile individuale ne frâng inima. 400.000 de copii aflați în afara sistemului educațional, care, prin natura lor, vor învăța, însă nu știm ce vor învăța și de la cine vor învăța, precum și ce impact va avea acest fenomen asupra societății. „Pactul pentru Tineri” este un proiect național, care lucrează atât cu instituții, cât și cu indivizi. Împreună, am inițiat o campanie de conștientizare care este în plină evoluție, Clasa M. Clasa Mamelor Minore, deoarece dorim să aducem alături de noi cât mai mulți oameni. Obișnuim să celebrăm campionii și olimpicii României, dar mă întreb, câți dintre aceștia se află în prezent printre cei 400.000 de copii aflați în afara sistemului de educație. Pentru a ne asigura că aceștia se dezvoltă, trebuie să ne implicăm în comunitate, iar noi suntem mândri să susținem acest proiect” a afirmat doamna Gabriela Alexandrescu.

Reducerea abandonului școlar și a numărului de cazuri de mame minore sunt priorități esențiale ale responsabililor din domeniul educației din județ, a spus doamna Maria Ștefănie, inspector școlar general, Inspectoratul Școlar Județean Hunedoara.

,,Pentru noi, reprezintă o prioritate reducerea abandonului școlar, reducerea numărului de cazuri de violență școlară, a numărului de cazuri de bullying, de cyber bullying și nu în ultimul rând numărul de mame minore. În fiecare an școlar împreună cu directorii unităților de învățământ, cadrele didactice, în parteneriat cu părinții, dar și cu autoritățile publice locale căutăm soluții să îi menținem pe copii la școală și să îi ajutăm să finalizeze fiecare nivel de învățământ și mai mult decât atât să fie suficient de pregătiți în a face față cu succes în nivelul următor de pregătire sau din viață. Astfel am implementat o serie de programe, dar aș scoate în evidență proiectul “A doua șansă”. În acest moment, în județ sunt 17 unități de învățământ care oferă acest program. Programul se adresează oricărei persoane care nu a finalizat învățământul obligatoriu la timp. Avem parte și de o serie de proiecte cu finanțare europeană, obiectivul fiind reducerea abandonului școlar, de a-i susține pe elevii aflați în risc educațional sau pe cei care provin din familii dezorganizate. Nu putem fi satisfăcuți până când toți copiii au acces la toate serviciile necesare parcursului școlar,” a declarat doamna Inspector școlar general Maria Ștefănie.

Proiectul ,,Pactul pentru Tineri” ar fi trebuit, într-o Românie ideală, să dezbată nevoia de dezvoltare a capitalului uman, a tinerilor, mai exact crearea și rafinarea prin educație a cunoștințelor și abilităților aliniate cerințelor viitoarelor piețe de muncă, mai sofisticate din perspectiva dezvoltării tehnologice. Dezbaterile au avut un numitor comun: grija tuturor factorilor implicați și, mai ales, perspectiva lucidă a acestora asupra fenomenului abandonului școlar.

,,Suntem conștienți că economia viitorului va depinde de producția de înaltă tehnologie, iar tinerii noștri vor avea oportunități solide de a fi creativi și de a se realiza profesional. Conștientizarea intensității fenomenului abandonului școlar a impus însă și o schimbare în atitudinea mediului de afaceri. Dacă până acum companiile au avut tendința de a considera participarea la proiect drept o componentă a responsabilității lor sociale, acum înțeleg că trebuie să se implice în eforturile de reducere a abandonului școlar și de recalibrare a învățământului vocațional, mai degrabă decât în vânătoarea de talente care să contribuie la creșterea productivității”, a conchis doamna Cristina Chiriac, Președinta CONAF.

În cadrul evenimentului a fost prezentă și Cristina Herea, jurnalist și autor al cărții-document ,,România necunoscută”, dedicată promovării locurilor mai puțin populare din țara noastră, care au însă o încărcătură spirituală și culturală aparte. Volumul este publicat în scop caritabil: fondurile obținute din comercializare vor fi utilizate pentru înființarea unui centru pentru mame victime ale abuzului și sprijinirea copiilor abandonați în spital la naștere.

Evenimentul a fost moderat de jurnalista Laura HULUBEI, iar speakerii și facilitatorii prezenți au fost: Cristina CHIRIAC, Președintă CONAF, Natalia INTOTERO, Președinta Comisiei pentru Învățământ din Camera Deputaților, Vetuța STĂNESCU, Deputat, Marius BUDĂI, Ministrul Muncii și Solidarității Sociale, Antoneta-Georgina BOLCHIȘ, Secretar de stat în cadrul Ministerului Educației, Laurențiu NISTOR, Președintele Consiliului Județean Hunedoara, Geanina Marina IANC, Director General, Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului Hunedoara, Maria ȘTEFĂNIE, Inspector Școlar General, Inspectoratul Școlar Județean Hunedoara, Adriana JUDE-ALMĂȘAN, Comisar șef, Coordonatorul Centrului de Prevenire, Evaluare și Consiliere Antidrog Hunedoara, Gabriela ALEXANDRESCU, Head of Marketing & Digital Product Gas & Power, OMV Petrom, Părintele Radu TRIFON, consilier eparhial responsabil pentru proiecte educative în cadrul Episcopiei Devei și Hunedoarei, Amira Iasmina ABUGARARAH, Președintele Consiliului Elevilor, Adrian DINU, Președintele Asociației Județene de Părinți, Nadia TĂTARU, Președinte Asociatia Părinților Isteți, Dana NUȚĂ, Președintele Patronatului pentru Educație și Antreprenoriat Social și Managing Partner la Ability Hub, Sînziana IONIȚĂ-CIUREZ, Director Executiv, Asociatia SAMAS Sanatate pentru Mame si Sugari, Elisabeth BALLA, Psiholog clinician, Coach și Trainer în antreprenoriat și dezvoltare personală, Flori BICĂZAN, Mentor, Coach Specialist în Programare Neuro – Lingvstică, Trainer în domeniul dezvoltării personale, Emese BALOG, Psiholog, Trainer și Mentor în domeniul dezvoltării personale, Ciprian ANDRONACHE, Președintele Asociației FiiOm.

Sponsor principal: OMV Petrom

Parteneri: Asociația SAMAS, Asociația pentru Valori în Educație, Glasul Vieții – Dan Damaschin, Asociația WeHelp, Asociația Un Pas Spre Educație, Căminul Felix, Asociația Educație și Viitor, Uniunea Studenților din România, Fundația pentru Educație și Vocație, Asociația Părinților Isteți, Kids in Business, Federația Patronatelor pentru Educație și Antreprenoriat Social și Asociația „FiiOM”!

Sponsor: Carrefour România

Parteneri media: AGERPRES, Antena 3 Constanta, Antena3 Valcea, Profit News TV, Iași TV Life, Litoral TV, TeleM Iasi Regional, Comunitatea Via Cluj Tv, Radio Hit Iaşi – 94,9 FM, Realitatea.NET, Capital România, Alo,Iasi, AUTO BILD, BiziLive.tv, CursDeGuvernare.ro, Chindia Media, City Press TV, Clubantreprenor.ro, e-femeia.ro, EM360, Evenimentul Regional al Moldovei, Focus Energetic, Infofinanciar Romania, Televiziunea GRUP IUBIM Brașovul – TV IBv-Channel, La Pas Prin Brașov, Masini si Utilaje pentru Constructii, Revista Biz, Revista CARIERE, Săptămâna Financiară, Transilvania 365, Ultima ora, Vocea Vâlcii, Wall-Street.ro, Revista PSYCHOLOGIES, Energynomics, Transilvania Business, Financial Intelligence, Spot Media, Trafic Media și GOVNET, Fonduri Structurale, Itsy Bitsy, Kids in Business.

sursa foto: CONAF

 

Actualitate

Informații actualizate despre lucrarea RAJA ce vizează Năvodari, Corbu, Lumina și Sibioara

Published

on

În cursul nopții trecute, la nivelul punctelor de lucru deschise în cadrul lucrării programate în perioada 26 – 28 februarie 2024, echipele constructorului împreună cu cele ale RAJA au depus eforturi susținute pentru realizarea obiectivelor având în vedere complexitatea fiecărei intervenții în parte.

Lucrările executate pentru conectarea conductei de distribuție apă potabilă, cu diametrul de 1.000 mm, între stația de tratare și pompare Cota 20 și zona Pod Rutier (Ovidiu) sunt mult îngreunate deoarece golirea magistralei se realizează în mod anevoios, având în vedere diametrul, dar și lungimea. Și la ora actuală, echipele de intervenție depun un efort considerabil pentru realizarea operațiunilor de montare a unei vane de sectorizare a rețelei, pe instalația la nivelul căreia nu s-a finalizat procesul de golire.

Deși intervențiile sunt îngreunate de cantitatea mare de apă, echipele fac tot posibilul pentru a respecta graficul. La nivelul punctelor de lucru, deschise pentru conectarea noului tronson la rețeaua de distribuție, 8 echipe de intervenție și 9 utilaje lucrează de noaptea trecută, în regim continuu. În prezent, o parte din echipe acționează pentru blindarea vechii conducte, în timp ce, cu ajutorul utilajelor, se pune pe poziție noul tronson de legătură. Urmează să se realizeze sudura de cuplare a noii rețele la conducta existentă, dar și montarea unor vane de legătură pentru sectorizarea sistemului. Magistrala înlocuită are o vechime de peste 60 ani și a înregistrat numeroase avarii ce au dus la sistarea furnizării de apă către abonații deserviți. Mai mult, având în vederea degradarea tronsoanelor exista riscul unei avarii majore, ce ar fi dus la oprirea furnizării de apă pe o perioadă extinsă de timp.

Imediat ce se vor finaliza conectările, se vor face manevrele de vane necesare pentru umplerea instalației și intrarea în presiune.

Compania de apă amintește consumatorilor că timpul necesar pentru încărcarea cu apă a rețelei de distribuție poate ajunge până la 24 ore, având în vedere lungimea, dar și diametrul conductei de 1000 mm. Prin urmare, reluarea furnizării apei potabile se va realiza în mod progresiv către consumatorii din Năvodari, Corbu, Lumina și Sibioara.

Investiția face parte din Contractul de Lucrări 22 „Reabilitarea și extinderea rețelelor de distribuție în localitatea Lazu, reabilitarea și extinderea rețelelor de distribuție și canalizare, reabilitare stație de pompare apa uzată, stații noi de pompare apă uzată și conducte de refulare aferente, din localitatea Agigea. Rețele apă Ovidiu, Cumpăna, Poiana. Aducțiuni Ovidiu, Poiana. Rețele de canalizare Ovidiu, Cumpăna, Poiana”, în valoare de aproximativ 70 milioane lei, derulat prin Programul Operațional Infrastructura Mare (POIM).

Având în vedere că au fost scoase din presiune sistemele de distribuție, echipele RAJA execută, în același timp, lucrări de reparații și întreținere, inclusiv montarea unor vane de legătură pentru sectorizarea sistemului și debitmetre pentru măsurarea și reglarea presiunii.

Continue Reading

Actualitate

ISU Tulcea, exercițiu de alarmare-evacuare în unitățile de învățământ

Published

on

Cu ocazia “Săptămânii Protecției Civile” personalul din cadrul Serviciului Pregătire Intervenție și Reziliența Comunităților a desfășurat la sfârșitul săptămânii trecute un exercițiu de alarmare – evacuare pentru cunoașterea regulilor de comportare, în cazul producerii unui cutremur,  în unitățile de învățământ.

Astfel, peste 150 de elevi și cadre didactice din cadrul Liceului Tehnologic Topolog și Școlii Gimnaziale Ciucurova, au luat parte la acest exercițiu și au aflat modul în care trebuie să se comporte în cazul producerii unui seism, dar și măsurile care trebuie întreprinse de cadrele didactice și personalul auxiliar. Această activitate a cuprins și acțiuni teoretice și practice de instruire, privind tehnicile de acordare a primului ajutor. Cei  trei voluntari din cadrul Programului “Salvator din pasiune” le-au arătat elevilor cât este de important să cunoaștem aceste tehnici, deoarece nu poți ști niciodată când cineva va avea nevoie de ajutor.

Informații despre modul de comportare în cazul producerii unor situații de urgență pot fi obținute prin accesarea platformei naționale de pregătire în situații de urgență https://fiipregatit.ro și aplicația de mobil DSU care poate fi descărcată gratuit din App Store și Google Play.

Continue Reading

Actualitate

Acțiune pentru verificarea transportului de persoane

Published

on

La data de 25 februarie, polițiști din cadrul Poliției Municipiului Constanța – Serviciul Municipal de Siguranță Rutieră au desfășurat o acțiune pentru verificarea legalității transportului de persoane.

Acțiunea s-a derulat pe principalele artere de circulație din municipiul Constanța. Astfel, au fost verificate aproximativ 50 de mijloace de transport de persoane. Au fost testați 18 conducători auto cu aparatul etilotest și 12 cu aparatul din dotare, în vederea stabilirii indiciilor cu privire la posibila prezență a substanțelor psihoactive.

În urma neregulilor constatate, au fost aplicate 29 de sancțiuni contravenționale, dintre care 13 pentru nerespectarea prevederilor H.G. 1317/2023 și 4 pentru nerespectarea regimului legal de viteză. Valoarea sancțiunilor contravenționale aplicate este de aproximativ 65.000 de lei.

De asemenea, a fost reținut în vederea suspendării un permis de conducere, pentru neacordare de prioritate pietonilor. Totodată, au fost retrase un certificat de înmatriculare și un set de plăcuțe cu numere de înmatriculare.

Continue Reading

Actualitate

Comandamentul Flotei „Viceamiral Vasile Urseanu”, 128 de ani de tradiție și profesionalism

Published

on

Comandamentul Flotei „Viceamiral Vasile Urseanu”, una dintre cele mai importante componente ale Forțelor Navale Române și una dintre cele mai reprezentative instituții pentru Armata României și județul Constanța, a marcat luni, 26 februarie, 128 de ani de la înființarea Diviziei de Mare, structură pe ale cărei tradiții le continuă în prezent.

De-a lungul timpului, Flota a parcurs ample transformări, îndeplinindu-și cu succes rolul de furnizor de securitate regională și de promovare a intereselor naționale. Prin participarea, an de an, la misiuni naționale și internaționale, a îndeplinit cu succes obiectivele Forțelor Navale, asumate de România în cadrul NATO și UE, contribuind totodată la dezvoltarea relațiilor de colaborare cu țările riverane Mării Negre.

În anul 2023, Comandamentul Flotei a scris o nouă filă de istorie, prin intrarea în serviciul Forțelor Navale Române, la data 27 septembrie, a vânătorului M 270 „Sublocotenent Ion Ghiculescu”, preluat de la Marina Regală Britanică, urmând ca în anul 2024, să sosească în țară și ce de-al doilea vânător de mine, M 271 „Căpitan Constantin Dumitrescu”. Prin înzestrarea Forțelor Navale Române cu cele două vânătoare de mine, alături de celelalte capabilități militare, România contribuie la executarea misiunilor specifice din zona de responsabilitate, pentru a consolida mediul de securitate din regiunea Mării Negre.

În prezent, Flota este alcătuită din structuri mobile și flexibile, capabile să execute toată gama de misiuni încredințate. Totodată, Comandamentul Flotei „Viceamiral Vasile Urseanu” este cea mai importantă mare unitate pe plan local, deținând și comenduirea garnizoanei Constanța, și cooperează cu structurile celorlalte categorii de forțe, în vederea relaționării permanente cu autoritățile locale și societatea civilă.

Cu ocazia sărbătoririi a celor 128 de ani de la înființare, personalul Comandamentului Flotei „Viceamiral Vasile Urseanu” a desfășurat o serie de manifestări culturale și sportive. Astfel, luni, 26 februarie, la Centrul de Conferințe al Forțelor Navale, a avut loc premierea personalului militar și civil care s-a remarcat prin obținerea de rezultate deosebite, precum și premierea câștigătorilor din cadrul competiției sportive ,,Cupa Flotei 2024”.

La activitate, au participat comandantul Flotei, contraamiral Cornel-Eugen Cojocaru, oficialități ale administrației locale, reprezentanți ai Ministerului Apărării Naționale și ai Forțelor Navale, comandanți de mari unități și unități din garnizoana Constanța, foști comandanți ai Flotei, precum și personalul comandamentului.

La data de 26 februarie 1896, Regele Carol I a hotărât, prin Decret Regal, înființarea Diviziei de Mare și a Diviziei de Dunăre, dând o nouă organizare Flotilei Regale. În actul de naștere al Diviziei de Mare, s-a stabilit reședința acesteia la Constanța, iar primul comandant al diviziei a fost numit colonelul Vasile Urseanu, denumire onorifică purtată în prezent cu cinste de către Comandamentul Flotei.

Actualul Comandament al Flotei are în subordine o flotilă de fregate, trei divizioane de nave de luptă, un grup de elicoptere și un divizion de rachete de coastă, cu care este în măsură să desfășoare acțiuni militare, pe timp de pace sau în caz de agresiune armată, în zona definită de apele maritime interioare, marea teritorială, zona contiguă și zona economică exclusivă ale României.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2022 CityPressConstanta || citytvconstanta@gmail.com || 075.888.2222