Connect with us

Administratie/politica

Începe distribuirea tichetelor RESPECT

Published

on

Primăria Municipiului Constanța anunță că începând de mâine, 21.04.2021 demarează distribuirea la domiciliu a tichetelor valorice din prima tranșă a Programului RESPECT, beneficiarilor stabiliți prin HCL nr. 24/23.02.2016.

Astfel, vor primi tichetele valorice:

  1. Persoanele care au calitatea de pensionar sau sunt indemnizate în baza legilor speciale și ale căror venituri lunare cumulate în sumă netă sunt mai mici sau cel mult egale cu suma de 1.840 lei;
  2. Persoanele fără niciun venit care împlinesc în anul de referință cel puțin vârsta de 60 de ani;
  3. Persoanele cu handicap grav sau accentuat;
  4. Persoanele care beneficiază de venit minim garantat stabilit în baza Legii                             nr. 416/2001;
  5. Persoanele care au calitatea de reprezentant legal al familiei care beneficiază de alocație pentru susținerea familiei acordată în baza Legii nr. 277/2010, inclusiv soțul sau soția reprezentantului legal;
  6. Alte persoane vulnerabile  sau aflate în situații de dificultate, care nu se încadrează la lit. a) – e) și care au împlinit cel puțin vârsta de 18 ani în anul de referință.

În prima tranșă s-au încadrat beneficiarii înscriși în program în perioada 16.11.2020-31.03.2021.

Persoanelor care la data de 31.03.2021 figurau cu restanțe la bugetul local le-a fost respins dreptul la tichete valorice.

În anul 2021 se vor mai distribui tichete valorice în următoarele tranșe:

  • tranșa a 2 a în luna mai;
  • tranșa a 3 a în luna iunie;
  • tranșa a 4 a în luna iulie;
  • tranșa a 5 a în luna august;
  • tranșa a 6 a în luna octombrie;
  • tranșa a 7 a în luna noiembrie;
  • tranșa a 8 a în luna decembrie.

Actualitate

Vama Veche după minivacanța de 1 Mai

Published

on

Comisarii Gărzii Naționale de Mediu din cadrul Comisariatului Județean Constanța au efectuat acțiuni de inspecție și control în Vama Veche, pentru a verifica măsurile de salubrizare a staţiunii luate de administrația locală Limanu după minivacanța de 1 Mai.

Urmare a verificărilor efectuate, UAT Limanu a fost sancționată cu amendă de 15.000 de lei pentru nerespectarea obligației legale privind colectarea separată a deșeurilor generate pe raza localității și neasigurarea unei stări corespunzătoare de salubrizare.

În ceea ce privește zona de plajă, se colaborează permanent cu inspectorii din cadrul Apele Române Dobrogea-Litoral şi se realizează verificări la operatorii economici de pe litoral.

 

Continue Reading

Actualitate

Facilități fiscale pentru constănţeni, până în luna ianuarie 2022

Published

on

Serviciul Public de Impozite și Taxe Constanța informează contribuabilii care au obligații de plată la bugetul local, restante la data de 31 martie 2020, că până la data de 31 ianuarie 2022, inclusiv, pot beneficia de anularea accesoriilor (majorărilor de întârziere).

Aceste facilități fiscale se aplică atât persoanelor fizice, cât și persoanelor juridice. Pentru a beneficia de anularea majorărilor de întârziere, trebuie îndeplinite următoarele condiţii:

  • achitarea tuturor obligațiile bugetare principale, restante la 31 martie 2020 inclusiv, până la data depunerii cererii de anulare a accesoriilor;
  • achitarea obligațiilor bugetare principale și accesorii, cu termene de plată cuprinse între data de 1 aprilie 2020 și data depunerii cererii de anulare a accesoriilor, inclusiv;
  • depunerea unei cereri de anulare a accesoriilor, dupa îndeplinirea în mod corespunzător a condițiilor prevăzute mai sus, dar nu mai târziu de 31 ianuarie 2022.

Debitorii care doresc să beneficieze de anularea majorărilor de întârziere pot depune o notificare cu privire la intenția lor și își pot achita debitul și eșalonat, până cel târziu la data de 31 ianuarie 2022.

Cererile și notificările se pot depune la ghișeele SPIT, pot fi trimise prin e-mail sau prin poștă la următoarele agenții fiscale:

  • Agenția fiscală nr.1, Centrul Comercial TOM, stand B6b, e-mail: ag1@spit-ct.ro;
  • Agenția fiscală nr.2, Strada Nicolae Grindeanu nr.66, e-mail: ag2@spit-ct.ro;
  • Agenția fiscală nr.3, Strada Sulmona nr.22, e-mail: ag3@spit-ct.ro;
  • Agenția fiscală nr.4, Strada Badea Cârțan nr.3, e-mail: ag4@spit-ct.ro;
  • Agenția fiscală nr.5, Bd. Alexandru Lăpușneanu nr.116C (City Park Mall), e-mail: ag5@spit-ct.ro;
  • Agenția fiscală nr. 6 , Bd. Tomis nr.112, e-mail: ag6@sp.

 

 

 

 

 

Sursa: SPIT Constanţa

Continue Reading

Actualitate

Un nou termen pentru românii din diaspora

Published

on

AFIR a prelungit termenul de accesare a fondurilor europene, pentru submăsura 6.1 – ,,Sprijin pentru instalarea tinerilor fermieri”.

Până în data de 5 iulie 2021, românii din diaspora pot obține fonduri europene de până la 50.000 de euro, pentru deschiderea unei ferme agricole în România.

Sunt eligibili tinerii români din străinătate care îndeplinesc unul dintre următoarele criterii:

  • au absolvit în ultimele 60 de luni dinaintea depunerii cererii de finanțare un program de studiu în domeniul agricol, postuniversitar, universitar sau preuniversitar, în țări membre UE sau în țări terțe UE;
  • au avut un loc de muncă în țări membre UE, sau în țări terțe UE, în domeniul agricol, cel puțin 3 luni în ultimele 24 luni, anterioare depunerii cererii de finanțare.

Sprijinul public acordat prin PNDR pentru instalarea tinerilor fermieri este 100% nerambursabil, în valoare de 40.000 de euro sau de 50.000 de euro, în funcție de dimensiunea exploatației agricole. Dimensiunea exploatației agricole se poate calcula și prin noua aplicație pusă la dispoziție pe pagina de internet a AFIR.

Finanțarea se acordă sub formă de sumă forfetară în două tranșe: 75% din cuantumul sprijinului la semnarea contractului de finanțare și 25% din cuantumul sprijinului, în funcție de implementarea corectă a Planului de Afaceri, fără a depăși trei ani (cinci ani pentru exploatațiile pomicole), de la semnarea contractului de finanțare.
Acordarea sprijinului va fi proporțională cu gradul de îndeplinire a Planului de Afaceri.

Mai multe detalii sunt disponibile pe site-ul AFIR – Investiții PNDR, secțiunea ,,Submăsura 6.1 – Instalare tineri fermieri”.

 

Continue Reading

Actualitate

Se eliberează cărți de identitate, la Constanţa

Published

on

Cererile depuse pentru eliberarea cărților de identitate (cu excepția celor care au necesitat verificări suplimentare), până la data de 9 aprilie 2021, inclusiv, sunt soluționate. Actele de identitate se ridică de la ghișeul Restituiri care funcţionează după următorul program:

  • luni, marți, miercuri, vineri, între orele 8:30-16:30;
  • joi, în intervalele orare 9:30-12:30 și 15:30-18:30.

La nivelul municipiului Constanța, termenul de eliberare al actelor de identitate este de 30 zile. Conform Legii nr. 55/2020 privind unele măsuri pentru prevenirea şi combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, documentele eliberate de autoritățile publice care expiră în perioada stării de alertă își păstrează valabilitatea pe toată perioada stării de alertă și 90 zile de la încetarea acesteia.

În categoria documentelor eliberate de instituţiile şi autorităţile publice intră și actele de identitate, astfel că documentele expirate după data de 1 martie 2020 își păstrează valabilitatea pe perioada mai sus menționată și pot fi utilizate de către titulari în relația cu instituțiile publice și persoanele juridice de drept privat, care au obligația de a le accepta.

Pentru orice informație și pentru evitarea deplasărilor inutile, puteţi apela numărul de telefon 024166 15 10 sau puteţi trimite un e-mail la adresa: evidentapopulatiei@primaria-constanta.ro.

 

 

Continue Reading

Trending

Copyright © 2021 CityPressConstanta || citytvconstanta@gmail.com || 075.888.2222