Connect with us

Societate

Împreună pentru copiii defavorizați din județul Constanța

Published

on

Preotul paroh Claudiu Banu de la Biserica Sfântul Mina este cunoscut credincioșilor pentru campaniile de într-ajutorare a celor care au mare nevoie de acest lucru. Multe campanii umanitare au fost demarate de către acesta în ultima perioadă. Acum, pentru că anul școlar bate la ușă, preotul Banu s-a gândit să strângă ghiozdane cu rechizite pentru copiii mai puțin norocoși din satele din împrejurimea județului Constanța.

Pentru că școala se apropie cu pași repezi, toți copiii au nevoie să meargă în prima zi cu tot ce le trebuie, un ghiozdan complet, cu rechizite pentru a le folosit cu drag în noul an școlar. Însă nu toți viitorii elevi sunt atât de privilegiați. Mulți dintre ei provin din familii defavorizate și nu își permit financiar un ghiozdan.

Preotul paroh de la Biserica Sfântul Mina din Constanța, Claudiu Banu le vine în ajutor copiilor mai puțin norocoși din satele sărace cu o campanie de strângere de ghiozdane echipate cu tot ce le trebuie.

Campania „Spune nu abandonului școlar” îi invită pe constănțeni să dea din puținul lor pentru cei loviți de soartă. Preotul Banu nu este la prima campanie de acest fel, acesta fiind cunoscut pentru actele de caritate pe care biserica Sfântul Mina le desfășoară.

Constănțenii, dar și turiștii aflați pe litoral trebuie să știe că dacă vor să îi ajute pe copiii din satele sărace, pot dona un ghiozdan complet care să conțină caiete, creioane, pixuri, stilou, rigle, truse de matematică și tot ce are nevoie un elev în prima zi de școală.

Ghiozdanele pot fi aduse la Biserica Sfântul Mina până pe 3 septembrie și se vor îndrepta către elevii din localitățile din județul Constanța, Poiana, Culmea, Nazarcea, Poarta Albă, Nisipari, Valea Dacilor, Siminoc, Bărăganu și Potârnichea.

 

Societate

20 Mai – Ziua mondială a albinelor

Published

on

Ziua mondială a albinelor este marcată, în fiecare an, la 20 mai pentru a evidenţia importanţa albinelor pentru umanitate şi pentru a atrage atenţia asupra necesităţii protejării acestora, dar şi a altor polenizatoare. Data aleasă reprezintă ziua de naştere a lui Anton Jana considerat un pionier şi un expert important al apiculturii moderne.
Apicultorii pot beneficia de fondurile disponibile prin Programul Naţional Apicol (PNA) pentru perioada 2020-2022. Bugetul total al PNA este de 169.621.000 lei, din care contribuția Uniunii Europene este de 50%, respectiv 84.810.500 lei, iar valoarea pentru anul 2022 este de 60.196.000 lei.
Nu uitați: Termenul de depunere a cererilor de intenție este 30 iunie și termenul limită de depunere a cererii de plată şi a documentelor justificative este 31 iulie 2022.
Vă reamintim că Programul Național Apicol vine cu o serie de modificări și completări menite să simplifice accesarea unor măsuri din program:
🔹 au fost eliminate o serie de documente, respectiv copia actului care atestă autorizarea sanitară-veterinară pentru comercializare a furnizorilor de medicamente, precum și documentul care confirmă notificarea produselor proteice solide;
🔹 s-a introdus posibilitatea depunerii copiei manualului de utilizare/a instrucțiunilor de montare și întreținere a acestor mijloace, după caz, în locul copiei cărţii tehnice;
🔹 s-au definit produsele care intră în componența echipamentului de protecție, respectiv bluze/jachete apicole, pantaloni sau combinezoane apicole, mască apicolă si mănuși apicole, în vederea decontării corecte a acestora, ținând cont de faptul că au prețuri diferite la facturare;
🔹 s-a definit categoria de „produse proteice solide”, respectiv produse proteice solide care se administrează ca atare, fără posibilitatea de a fi reconstituite, pentru clarificări și o aplicare unitară;
🔹 s-a reglementat faptul ca membrii formei asociative care sunt beneficiari ai serviciilor de consultanță, promovare și/sau perfecționare să nu fie furnizori de astfel de servicii în cadrul Programului, evitându-se astfel crearea de condiţii artificiale;
🔹 se reglementează posibilitatea redistribuirii sumelor neutilizate în cadrul unei acțiuni către celelalte acțiuni;
🔹 se reglementează sancțiunea de excludere de la plată pentru refuzul controlului la faţa locului la data comunicată, precum și pentru lipsa produselor pentru care s-a solicitat sprijin în cererea de plată.

Continue Reading

Societate

60 de noi stâlpi echipați cu corpuri de iluminat au fost montați în Portul Constanța

Published

on

Rețelele electrice din mai multe zone din Portul Constanța au fost modernizate cu fonduri proprii ale Administrației Porturilor Maritime SA Constanța, cu scopul de a crește calitatea infrastructurii din porturile maritime. Au fost montați 60 de noi stâlpi de iluminat în special în zonele unde a fost semnalată necesitatea îmbunătățirii iluminatului public.
În zona Poarta 5, pe șoseaua de legătură dintre portul vechi și portul nou, s-au montat 35 de stâlpi de 9 m înălțime echipați cu câte un corp de iluminat cu LED 150w și un stâlp înalt de 12 m echipat cu 3 proiectoare LED 180 W. Valoarea întregului lot este 682.636,31 lei fără TVA.
În zona Poarta 2, au fost instalați 9 stâlpi de 9 m înălțime, echipați cu câte un corp de iluminat cu LED 150W. Valoarea lotului este de 183.553,11 lei, fără TVA.
În zona Baza Tehnică Port Nou, au fost montați 8 stâlpi de 9 m înălțime, echipați cu câte un corp de iluminat cu LED 150W. Valoarea acestui lot este de 125.354,72 lei, fără TVA.
În zona parcării de la Rădăcina Mol 1S, s-a modernizat iluminatul exterior cu 7 stâlpi de 12 m, echipați cu proiectoare LED 180W. Valoarea lotului este de 129.142,55 lei, fără TVA.

Continue Reading

Actualitate

Vrei să lucrezi la Termoficare Constanța? Află pentru ce joburi poţi aplica

Published

on

Societatea Termoficare Constanţa angajează personal pentru ocuparea următoarelor posturi vacante:

  • deservent utilaj (buldoexcavatorist și tractorist);
  • sudor (electric și/sau autogen), pentru reparații rețea termoficare,
  • montator subansamble;
  • lăcătuș întreținere și reparații instalații;
  • prelucrător prin așchiere;
  • cititor contoare energie termică;
  • operator rețea transport (post compatibil cu calificarea de lăcătuș mecanic, instalator sanitar și/sau termic);
  • operator punct termic;
  • muncitor autorizat pentru instalații gaze;,
  • personal întreținere și reparații instalații/construcții (post compatibil cu calificarea de zidar, lăcătuș mecanic, instalator sanitar și/sau termic).

Angajatorul asigură pachet salarial atractiv și condiții sigure de lucru. Persoanele care au cunoștințe în practicarea uneia din meseriile menţionate anterior, dar nu dețin calificare vor fi școlarizate de societatea Termoficare Constanța.

Candidații trebuie să depună prin email la adresa office@termoficare-constanta.ro sau la sediul societății din strada Badea Cârțan nr.14 A, registratură, parter, următoarele documente:

  • cerere de angajare (care va conține date de identificare, adresa de corespondență și nr. telefon pentru contact);
  • copie carte identitate;
  • copie documente care atestă pregătirea profesională, diplome, (dovada calificării).

Probele practice vor fi susținute la punctul de lucru al societății Termoficare Constanța situat pe strada Interioară nr. 4, Secția Reparații, la o dată ce vă va fi comunicată după verificarea documentelor depuse.

Relații suplimentare pot fi obținute la numărul de telefon 0241 616 937/406 – Birou Resurse Umane.

Continue Reading

Societate

Dispecerat nou în Portul Constanța, pentru controlul centralelor termice

Published

on

Portul Constanța s-a dotat cu un dispecerat operațional pentru monitorizarea și controlul centralelor termice
CN Administrația Porturilor Maritime SA a implementat, din fonduri proprii, un sistem centralizat de operare și mentenanță a centralelor termice. Investiția a fost necesară avându-se în vedere că Portul Constanța deține licență de distribuție a energiei termice, este alimentat la rețeaua de gaze naturale și că există un interes major de înlocuire a centralelor termice din Portul Constanța care nu sunt alimentate cu gaze naturale, cu centrale noi, moderne, economice și performante, care să fie alimentate cu gaze naturale.
Cu ajutorul noului sistem de monitorizare este posibilă vizualizarea grafică a sistemelor și instalațiilor monitorizate, monitorizarea parametrilor de funcționare, emiterea comenzilor de funcționare de la distanță, înregistrarea evenimentelor, managementul alarmelor, stocarea datelor, realizarea rapoartelor, urmărirea operațiilor de întreținere etc. Acestea vor genera costuri reduse date de scăderea timpilor de intervenție pentru mentenanța corectivă, o monitorizare online a funcționării întregului sistem de distribuție a energiei termice, reducerea timpului de alimentare cu energie termică a consumatorilor.
Dispeceratul operațional pentru monitorizare și control centrale termice a fost structurat pe două loturi, valoarea totală fiind de 405.259 lei (fără TVA).

Continue Reading

Trending

Copyright © 2022 CityPressConstanta || citytvconstanta@gmail.com || 075.888.2222