Connect with us

Societate

Donează sânge, salvează o viață! În această perioadă este nevoie de sânge

Published

on

În fiecare an, în verioada verii, numărul celor care donează sânge scade simţitor. În acelaşi timp, nevoia de sânge este aceeaşi, sau, câteodată, chiar mai mare. Pentru a facilita procesul de donare pentru cei care doresc să ofere acest ajutor, dar care nu pot ajunge în timpul programului obișnuit, Centrul Regional de Transfuzii Sanguine Constanța va fi deschis şi sâmbătă, 28 iulie 2018, în intervalul orar 9:00 -13:00.

Pot dona sânge persoane cu vârstă cuprinsă între 18-65 ani, cu greutatea peste 50 kg, care nu au suferit de hepatită,TBC, sifilis, ulcer, epilepsie, diabet zaharat, boli de inimă.

Persoanele peste 50 de ani sunt rugate să aducă de la medicul de familie o adeverință din care să reiasă că nu sunt în evidență cu boli de inimă și neurologice.

Cu trei zile înainte de donare este interzis consumul de băuturi alcoolice! În ziua donării se recomandă un mic dejun ușor și minim 500 ml lichide.

Persoanele care efectuează o donare completă (450 ml sânge) beneficiază la cerere de:

-7 tichete de masă pentru produse alimentare;

-o zi liberă la locul de muncă, în ziua donării, în cazul donatorilor salariați, scutire de la frecvență în ziua donării în cazul elevilor, studenților și militarilor;

-decontarea cheltuielilor de transport în comun în ziua donării între localitatea de domiciliu/ reședința înscrisă în actul de identitate și localitatea unde se efectuează donarea de sânge.

-reducere 50% la transportul în comun pentru donatorii din orașul Constanța pentru o perioadă de o lună.

Donatorii sunt așteptați în fiecare zi de luni până vineri de la 7:30-13:30 la sediul din str. Nicolae Iorga nr 85. Pentru informații privind donarea de sânge puteți suna la 0241.616.035 sau 0341.180.014 (în intervalul orar 7.30-16.30).

Arhiepiscopia Tomisului se implică în criza de sânge

Preoţii vor să contribuie la campania de strângere de sânge din judeţul nostru şi să-şi ajute semenii aflaţi în suferinţă. În acest scop, Arhiepiscopia Tomisului şi Centru Regional de Transfuzii Sanguine Constanţa au încheiat, un protocol de colaborare, care are două obiective majore:

  1. Îmbunătățirea răspunsului cetățenilor județului la nevoia tot mai crescândă de sânge și componente sanguine necesare tratamentului transfuzional;
  2. Diseminarea informațiilor privind deschiderea centrului de recrutare donatori de celule stem din cadrul CRTS Constanța.

Donarea de sânge și de țesuturi se transformă într-un dar personal făcut aproapelui, repetat pe parcursul vieții. Totodată, donarea de sânge și de țesuturi NU constituie o încălcare a principilor ce stau la baza creștinismului.

Mai mult decât atât, o echipă medicală se deplasează la parohiile care doresc să participle la această acţiune. Chiar în perioada următoare, mai exact în data de 5 august, o echipă medicală de la Centrul Regional de Transfuzii Sanguine Constanţa, se va afla la Parohia Sfinţii Arhangheli Mihail şi Gavriil din comuna Topraisar, pentru a fi mai aproape de toţi cei care doresc să doneze sânge.

 

Actualitate

PACTUL PENTRU MUNCĂ: Digitalizarea relațiilor de muncă, o prioritate

Published

on

La inițiativa Confederației Naționale pentru Antreprenoriat Feminin (CONAF) și Federația Patronală Petrol și Gaze (FPPG), a fost lansat, în urmă cu doi ani, “PACTUL PENTRU MUNCĂ” (PPM), un proiect prin care au fost identificate soluții și strategii care, pe termen scurt și mediu, pot contribui la echilibrarea pieței forței de muncă în România și la crearea unui cadru legislativ care să asigure o evoluție coerentă a pieței muncii. Pactul pentru Muncă a adus în fața partidelor politice și autorităților de resort măsuri concrete.

În urma discuțiilor dintre reprezentanții Boardului PPM și Ministrul Muncii și Protecției Sociale, Raluca Turcan, au fost prezentate măsurile mediului de afaceri, printre care amintim: transformarea digitală a autorităților publice, digitalizarea dialogului social, sediul electronic pentru firme și semnătura electronică. Pentru piața muncii era necesar un cadru legislativ adecvat prin care să se deruleze rapid și eficient relația angajator – salariat sau, după caz, angajator – salariat, terț, inclusiv autoritate.

“Felicit Ministrul Muncii pentru dialogul cu noi și pentru promptitudinea implementării unor măsuri care să elimine birocrația și să fluidizeze circuitul documentelor. Ceea ce a reclamat mediul de afaceri în timpul dezbaterilor noastre a fost birocrația excesivă, neadaptată noilor condiții și nevoia de digitalizare în sistemul public. Iată că, printr-un efort comun, se creionează un act normativ, care are ca principal scop tocmai aceste deziderate. Continuăm colaborarea și lucrul împreună pentru a implementa cât mai multe măsuri menite să stimuleze piața muncii și să creeze oportunități de angajare facile și soluții rapide pentru angajatori.”, a declarat CRISTINA CHIRIAC, președinte CONAF

Conform proiectului de lege, apărut și în spațiul public, atât angajatul cât și angajatorul vor putea utiliza semnătura electronică la încheierea contractului, iar această modalitate va putea fi folosită de angajator și pentru alte documente, cum ar fi cele înaintate către instituții publice. Mai mult, angajatorul va avea obligația să își instruiască salariații cu privire la echipamentele și tehnologiile necesare telemuncii.

“Este doar o primă serie de măsuri identificate de mediul de afaceri și implementate de autorități. Am prezentat variante de lucru și propuneri de flexibilizare a pieței forței de muncă și am primit un răspuns pozitiv din partea acestora. Ne propunem ca împreună să identificăm soluții viabile astfel încât să reușim să flexibilizăm piața muncii și să creăm condiții noi de funcționare atât pentru angajați cât și pentru angajatori, corelate cu realitățile economice”, a concluzionat președintele CONAF.

“PACTUL PENTRU MUNCĂ” reprezintă o inițiativă demarată în anul 2019 de către Confederația Națională pentru Antreprenoriat Feminin (CONAF) împreună cu Federația Patronală Petrol și Gaze (FPPG). Din anul 2020 s-a alăturat, în calitate de partener strategic, Confederația Patronală CONCORDIA. Ulterior, pe parcursul proiectului s-au alăturat Confederația Patronală din Industria Română (CONPIROM), Asociația Națională a Antreprenorilor (ANAA), Asociația pentru Dezvoltarea Antreprenoriatului Autohton (ADAA), Camera de Comerț și Industrie Româno – Germană, Academia de Studii Economice din București (ASE), Universitatea București și CA Magda Volonciu și Asociații.

Confederaţia Naţională pentru Antreprenoriat Feminin este singura confederație din România ce reuneşte interesele femeilor antreprenor într-o structură închegată. CONAF a luat ființă ca urmare a necesității de a crea o cultură antreprenorială adaptată la noile trenduri în materie de business și asta, nu numai pentru antreprenoriatul feminin, ci și pentru întregul mediu antreprenorial. CONAF reprezintă cea mai mare entitate de acest gen din România, o organizație care promovează și susține antreprenoriatul românesc, lucru fără precedent și care deschide orizonturi de colaborare și cooperare atât pe plan intern cât și internațional. CONAF are în componența sa 2 federații, 9 patronate, 5 asociații și 18 sucursale.

sursa foto: CONAF

Continue Reading

Diverse

S-a încheiat recensământul de probă

Published

on

Peste 50 de mii de gospodării au participat la recensământul de probă, desfășurat în perioada 1 februarie – 31 martie, în România. Recensământul de probă a vizat testarea capacităţii de colectare a datelor, modul de funcţionare a soluţiei tehnice pentru auto-recenzare, precum şi organizarea fluxului de lucru în procesul de recenzare.

Institutul Naţional de Statistică a efectuat în perioada 1 februarie – 31 martie 2021 recensământul de probă, în etapa de pregătire a Recensământului populaţiei şi locuinţelor care va avea loc în cursul anului 2022, iar la acesta au participat 50.000 de gospodării din întreaga ţară, conform unui comunicat emis de INS.

În privința recensământului propriu-zis care se va desfăşura în prima parte a anului 2022, fiecare persoană va avea posibilitatea de a se autorecenza prin simpla accesare a unui link, se elimină complet chestionarele pe hârtie, iar recenzorii vor folosi tablete puse la dispoziţie de Serviciul de Telecomunicaţii Speciale.

Potrivit INS, recensământul de probă a avut în vedere testarea următoarelor activităţi: organizarea generală a recensământului (inclusiv aspecte metodologice); colectarea, înregistrarea, stocarea şi prelucrarea datelor; funcţionalitatea sistemului integrat IT; reacţia populaţiei în ceea ce priveşte cunoaşterea scopurilor recensământului, recepţionarea conţinutului acestuia şi gradul de participare la recensământ.

Recensământul de probă al populaţiei şi locuinţelor s-a desfăşurat în trei etape. INS precizează că recensământul de probă şi-a atins obiectivele propuse şi a furnizat informaţiile necesare pentru îmbunătăţirea în continuare a modului de organizare şi desfăşurare a recensământului propriu-zis din anul 2022. Informaţiile colectate au fost prelucrate în conformitate cu legislaţia în vigoare privind protecţia datelor cu caracter personal şi anonimizate imediat după intrarea în sistem. De asemenea, datele colectate la recensământul de probă nu vor fi făcute publice, nu vor fi utilizate în alte scopuri decât cele pur statistice şi nici diseminate în vreun fel.

sursa foto: arenamedia.ro

Continue Reading

Actualitate

SPIT Constanţa reaminteşte…

Published

on

Termenul de depunere a declaratiilor fiscale de impunere/scădere este de 30 de zile, de la data dobândirii sau a înstrăinării clădirilor, terenurilor sau mijloacelor de transport. Proprietarul are obligația să depună declarația fiscală însoţită de documentele doveditoare.

Declarațiile fiscale pot fi depuse și online, fară a mai fi necesară deplasarea în sediile agențiilor fiscale, prin accesarea site-ului www.spit-ct.ro, la sectiunea ,,Servicii online/ Declaratii fiscale” (cu sau fără autentificare), sau prin e-mail la următoarele adrese:

Formularele necesare operațiunilor fiscale și tipul documentelor justificative ce trebuie anexate se regăsesc pe site-ul www.spit-ct.ro, la secțiunea ,,Persoane fizice/Persoane juridice – Documente declarare”.

 

 

Sursa: Serviciul Public de Impozite și Taxe Constanța

Continue Reading

Sanatate

Echipă mobilă de vaccinare, la Cumpăna

Published

on

Vești bune pentru localnicii din Cumpăna. Cei care doresc să se vaccineze împotriva Covid-19, dar nu au posibilitatea de a se deplasa la centrul de vaccinare din localitate, au la dispoziție, începând din această săptămână, o echipă mobilă de vaccinare.

Pentru a veni în sprijinul celor care nu au posibilitatea de a merge la centrul de vaccinare din localitate, Primăria Cumpăna a dispus înființarea unei echipe mobile, care se va deplasa la casele localnicilor care doresc să își facă vaccinul împotriva virusului Sars-Cov 2. Echipa mobilă de vaccinare este constituită din medic, asistent medical şi un poliţist local.

“Subliniem: persoane nedeplasabile. Aceasta este dovedită de gradul de handicap, de actul medical pe care îl eliberează medicul de familie. Astfel, echipa mobilă s-a deplasat deja, într-o singură zi, la 30 de persoane nedeplasabile, fiind vaccinate în același timp și persoanele însoțitoare. Este o acțiune foarte bună, care vine în sprijinul locuitorilor, mai ales acelora aflați în nevoie.”, declară MARIANA GÂJU, primarul comunei Cumpăna

De asemenea, în perioada următoare, inspectorii de asistență socială din cadrul Primăriei Cumpăna vor actualiza lista persoanelor cu nevoi speciale, pentru a se asigura că toți cetățenii aflați în această situație vor beneficia de vaccin.

sursa foto: svz.de

Continue Reading

Trending

Copyright © 2021 CityPressConstanta || citytvconstanta@gmail.com || 075.888.2222