Connect with us

Actualitate

Diana Slav, la “raport”! Cel mai reprezentativ ghid de la malul mării ne-a împărtăşit o parte din experienţele sale în turism

Published

on

În interviul următor vom avea ocazia să cunoaştem un om de excepţie! Diana Slav, căci despre ea este vorba, şi-a făcut timp să răspundă întrebărilor noastre, în reprize, deoarece programul său este extrem de încărcat. Programări, rezervări, excursii, călătorii – toate acestea fac parte din itinerariul de zi cu zi al Dianei. Iar Diana este un om poveste, căci are atât de multe de povestit, încât vom publica acest interviu în două părţi.

Reporter: Diana, de mai bine de cinci ani eşti cel mai reprezentativ ghid al oraşului Constanţa. Ce te-a determinat să te apuci de „Constanta Walking Tour”?

Diana Slav: Poate că o să surprindă răspunsul, dar a trebuit să plec din oraş si din ţară ca să devin mândră de oraşul meu şi dornică să îl prezint şi altora.

Când am început să călătoresc, am făcut tururi pietonale ori de câte ori am putut. Şi am început să înţeleg şi organizarea unui astfel de tur. Şi cam ce trebuie să ofere el. Şi aşa am realizat că, de fapt, avem în Constanţa chiar mai multe poveşti decât multe oraşe vizitate de mine, doar că pe ale noastre nu le ştie aproape nimeni şi cu siguranţă nu le prezenta nimeni.

 

Conceptul de walking tours a început înca din anii ‘70 în Europa şi de obicei era făcut de studenţi, ajungându-se acum la organizaţii cu program bine aranjat, cu echipă şi cu diverse tururi tematice.

Cam asta a fost scânteia, cam de aici a pornit mândria locală şi patriotismul în formă aplicată, fiindcă nu făcea nimeni un astfel de tur promovat în online, astfel încât am decis să încep eu. Nu ştiam exact nici cum să fac turul, aveam doar o idee de traseu în cap, nu ştiam nici cine mă va găsi în primă faza.

Am lansat pagina de facebook în iunie 2013 şi am avut prima solicitare de la trei fete din Polonia, în septembrie 2013. O să ţin minte această primă experienţă, pentru că ele de fapt veniseră aici la recomandarea uneia din din ele. Doar că aceasta venise în vârf de sezon, în august şi fusese impresionată de viaţa de noapte din Mamaia. Fiind trecut de jumătatea lui septembrie, s-au trezit că acea viaţă de noapte nu mai e disponibilă şi problema era că nici cluburile din oraş nu-şi deschiseseră încă porţile.

Plus de asta, centrul vechi era în plin şantier, procesul de restaurare stradal, iar două din ele erau în papuci de plajă, deci cam greu să se plimbe.  Aşa că ne-am oprit la jumătatea turului la un cocktail şi le-am căutat cluburi deschise şi ce posibilităţi şi oferte au.

R: Cum decurge o zi din viaţa ta, alături de turişti, în plin sezon estival?

D.S.: E un fel de haos organizat, eu prefer să îl numesc aşa. Fiindcă niciodată nu seamană o zi cu alta şi nici măcar planul unei zile nu mi se păstrează de cele mai multe ori până la finalul de zi, dar încerc să rămân flexibilă şi să fiu deschisă schimbărilor sau provocărilor, ajungând uneori la nişte mici recorduri personale, de tururi sau diverse activităţi strecurate în aceleaşi 24 de ore pe care le are disponibile orice om, de altfel.

În această vară, care a fost prima dedicată acestor activităţi turistice, o zi normală a decurs cam aşa:

– dacă aveam excursie de o zi, trezirea se făcea pe la 5-6 dimineaţa, returul în oraş pe la 7-8 seara şi uneori mai strecuram şi un tur pietonal. În excursii, oricum povestim foarte mult, fiindcă dacă tot traversăm Dobrogea, cu siguranţă nu voi lăsa locurile tranzitate fără să le dezvalui istoria şi orice detaliu pe care îl consider eu interesant.

– dacă rămâneam în oras, având deja programat cel puţin un tur, cu siguranţă răspundeam la zeci de telefoane / mailuri / mesaje, programând alte excursii sau tururi, poate puţin pe la birou şi, clar, mult pe teren. Recordul a fost de 4 tururi în aceeaşi zi;  recordul de durată al unui tur a fost de 3 ore, iar recordul de participanţi a fost de 80-100 persoane. În astfel de zile, acea normă recomandată de 10.000 de paşi, la mine se depăşeşte cu mult!

R: Ce obiective turistice le prezinţi turiştilor în expediţiile tale?

D.S.: Din fericire, aşezarea centrului vechi ne ajută, este o zonă compactă peninsulară, care îmi oferă o poveste bine închegată. Pot porni de la zidurile cetăţii antice şi apoi să intru în istoria modernă. De cele mai multe ori, încerc să aflu şi dacă au mai vizitat alte oraşe din România, dacă plănuiesc să viziteze, dacă au ceva pasiuni speciale, uneori sunt foarte interesaţi de anumite detalii din arhitectură sau istorie şi atunci mă pot adapta şi pe aceste aspecte.

Cu excepţia unui singur muzeu (cel militar), toate celelalte sunt la îndemână şi ele pentru a face parte din recomandări, la fel şi partea artistică de teatru sau concerte clasice şi balet.

Unde nu stăm bine? Nu avem info center pentru turişti, nu avem hărţi cu adevărat utile, nu avem standuri de suveniruri. Oamenii îşi doresc să îşi cheltuie banii la noi pe astfel de amintiri şi nu prea au opţiuni în acest sens.

R: Să nu uităm nici de expediţiile de o zi în Delta Dunării, în timpul verii. Cum decurge o astfel de experienţă?

Până în această vară, doar colaborasem pe acest proiect, acum preluând şi partea logistică. Din perspectiva unui turist, eu zic că este cea mai bună opţiune care să îţi permită să savurezi fără grijă o excursie de o zi.

Turiştii sunt preluaţi în cursul dimineţii din fiecare staţiune, iar plimbarea în Deltă se face chiar din mijlocul Deltei, ca să poata ajunge cât mai uşor direct la nuferi, evitând canalele principale şi intrând în zona de lacuri şi de canale foarte înguste.

Şi în acest caz, nu există o zi identică cu alta, niciodată nu ştim câte păsări ne vor onora cu prezenţa, iar vânătoarea fiind interzisă de aproximativ 10 ani, păsările sunt astfel mai relaxate când trecem pe lângă ele. Şi nici nu facem vizite invazive, la fel cum le menţionăm de foarte multe ori turiştilor faptul că nuferii nu se rup, iar aici cea mai uşoară comparaţie o fac cu floarea de colţ, fiindcă toata lumea ştie că sunt flori protejate.

Tot acolo le oferim şi experienţa unei mese pescăreşti, întotdeauna fiind captura zilei, iar marea majoritate vor alege acest gen de experienţă. Mai ales că alături le oferim şi un pahar de vin de la o cramă locală cu certificare bio.

R: Ce diferenţe ai sesizat, de-a lungul timpului, între turiştii români şi cei străini?

D.S.: Turiştii străini deja ştiu cum se desfăşoară astfel de experienţe şi îşi doresc foarte mult astfel de excursii organizate.

Intrarea în Uniunea Europeană a ajutat foarte mult, turiştii români învăţând şi ei avantajele unor asemenea experienţe, astfel încât, de la an la an, cerinţele au fost în creştere.

Şi tot de la turiştii români aş putea zice că mi-am luat şi recomăndări pentru alte excursii care pot fi organizate pe viitor.

R:  Şi, dacă tot ai amintit acest detaliu, ce recomandări ai pentru grupurile de turişti sosiţi pe litoral? Şi care sunt cele mai frecvente întrebări pe care le auzi de la aceştia?

D.S.: Recomandările mele pentru turişti ar fi să nu lase pe ultima zi excursia dorită; să nu mai lase pe ultima clipă telefonul dat pentru excursie; să nu mai sune în dimineaţa zilei cu nori sperând să mai prindă un loc în autocar. Încerc să trec cu vederea şi să consider excepţii telefoanele date la ora 6 dimineaţa sau la ora 11 noaptea.

Legat de întrebări frecvente, chiar mă gândeam…(fiindcă am un document salvat în acest sens) dacă să fac publice cele mai hazlii întrebări sau cerinţe venite din partea lor. Iată, aşadar, mai jos, doar o parte dintre acestea:

– locul 1 în acest top: Bună ziua, să ştiţi că eu sunt în vacanţă, iar creierul meu este şi el!”

– “Aş dori să fac o… rezervaţie!”

– “Şi ne luaţi cu barca din Mamaia până în Deltă şi înapoi?”

– “Barca are şi toaletă?!”

– “Facem o oprire la baltă/canal şi pentru o baie?
– Ştiţi, e rezervaţie naturală, nu e zona de plajă sau îmbăiat.”

– “Excursia până la Balcic e croazieră? Mergem cu vaporul?”

– “Dar nu puteţi să mă preluaţi de la supermarket-ul din colţ?”

– “Bună ziua, daţi-mi-l pe şofer, că vreau să îl întreb ceva pentru excursia în Deltă.
– Ştiţi, eu sunt organizator, vă pot da eu aceste detalii.
– Aaa… dar nu asta mă interesează, eu vreau să ştiu de unde cumpăr peşte!”

Şi astfel, cu această tentă comică, vom încheia prima parte a interviului nostru cu Diana Slav, dar cu promisiunea că vom reveni şi cu partea a doua în zilele următoare.

sursa foto: Facebook Diana Slav

 

Actualitate

Conducerea Spitalului Județean: Medicul UNC, unul dintre cei mai mari medici cu care ne mândrim peste hotare

Published

on

Conducerea Spitalului Clinic Județean de Urgență “Sf. Apostol Andrei” Constanța a transmis un mesaj de condoleanțe pentru familia medicului Octavian Unc, subliniind faptul că virusul Covid-19 a învins din nou. 

„Noi, colectivul Spitalului Clinic Județean de Urgență “Sf. Apostol Andrei” Constanța ne despărțim, cu nespusă tristețe, de un mare OM, un mare doctor, un mare profesor, un mare suflet. Profesorul Dr. Dumitru Octavian UNC a plecat, prea repede, la Ceruri, în ciuda eforturilor depuse de colegii noștri. Covid-19 a învins din nou.

Profesorul Dr. Dumitru Octavian UNC a fost și va rămâne unul dintre cei mai mari chirurgi din Constanța, din Dobrogea, din România. Unul dintre cei mai mari medici cu care ne mândrim peste hotare. Unul dintre oamenii care a salvat mii și mii de oameni, aici, la Spitalul Clinic Județean de Urgență “Sf. Apostol Andrei” Constanța.

Despre activitatea sa profesională este greu să povestim în câteva cuvinte. M-am iniţiat ca medic stagiar, în secţia de Chirurgie a Spitalului Judeţean Constanţa, unde am primit pentru prima oară”Acul” primei operaţii chirurgicale de la dr. Vasile Sârbu, alături de care am dobândit dragostea de chirurgie, spunea însuși Profesorul Dr. Dumitru Octavian Unc. A venit ca medic stagiar la Spitalul Județean Constanța în 1985, în 1994 a devenit medic specialist, medic primar în 1998 iar din 2011 până în 2014 a condus Clinica de Chirurgie din cadrul SCJU Constanța. A fost iubit de colegi, de studenți și de pacienți, deopotrivă.

Cuvintele sunt prea mici, în aceste momente grele. Transmitem sincere condoleanțe familiei îndoliate. Dumnezeu să-l odihnească în pace!

“Zâmbetul dulce și bun l-ai ascuns/Lăsându-ne-n schimb o mare de plâns/ Și troc ai făcut pe nori doar cu El/ Luându-ți pe ascuns, pământ prentru cer”( Dumitru Octavian Unc, Pământ pentru cer)”, a transmis conducerea SCJU.

Continue Reading

Actualitate

Angajări fără concurs, din rândul civililor, la Jandarmeria Tulcea

Published

on

În conformitate cu prevederile art. 27 alin. (1) din Legea nr. 55/2020 privind unele măsuri pentru prevenirea şi combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, cu modificările şi completările ulterioare, Ordinului M.A.I. nr. 46/2020 pentru aprobarea procedurii privind ocuparea fără concurs a posturilor vacante din unitățile M.A.I. pe durată determinată de 6 luni, Ordinului M.A.I. nr. 86/2020 privind stabilirea unor măsuri pentru angajarea de personal fără concurs, în condiţiile art. 27 alin. (1) din Legea nr. 55/2020 privind unele măsuri pentru prevenirea şi combaterea efectelor pandemiei de COVID-19,

Având în vedere prevederile adresei Inspectoratului General al Jandarmeriei Române nr. 80.430/31 din 10.10.2020 privind lista cu posturile aprobate Inspectoratului de Jandarmi Județean Tulcea, spre a fi încadrate, fără concurs, pentru o perioadă determinată ce nu poate depăși 30 de zile de la data încetării stării de alertă, Inspectoratul de Jandarmi Județean Tulcea „Mareșal Alexandru Averescu” organizează selecţieprin încadrare directă/rechemare în activitate, pentru ocuparea următoarelor funcţii, fără concurs, pentru o perioadă determinată ce nu poate depăși 30 de zile de la data încetării stării de alertă, astfel:

  1. Subofiţer operativ principal – Serviciul Ordine și Siguranță Publică (1 funcție)

Cerinţe de ocupare din fişa postului:

  • Categoria de personal care poate ocupa postul: – subofiţer;
  • Gradul militar necesar ocupantului postului: – sergent major;
  • Pregătirea necesară ocupantului postului:
  • pregătire de bază: şcoală militară sau studii civile cu diplomă de bacalaureat;
  • „Apt medical” astfel încât să-şi poată îndeplini în bune condiţii sarcinile specifice postului;
  • „Apt psihologic” la testarea psihologică pentru ocuparea funcţiei.
  1. Subofiţer operativ principal – Detaşamentul 1 Jandarmi Mobil (4 funcții):

Cerinţe de ocupare din fişa postului:

  • Categoria de personal care poate ocupa postul: – subofiţer;
  • Gradul militar necesar ocupantului postului: – sergent major;
  • Pregătirea necesară ocupantului postului:
  • pregătire de bază: şcoală militară sau studii civile cu diplomă de bacalaureat;
  • „Apt medical” astfel încât să-şi poată îndeplini în bune condiţii sarcinile specifice postului;
  • „Apt psihologic” la testarea psihologică pentru ocuparea funcţiei.
  1. Subofiţer operativ principal (conducător auto) – Detaşamentul 1 Jandarmi Mobil (1 funcție):

Cerinţe de ocupare din fişa postului:

  • Categoria de personal care poate ocupa postul: – subofiţer;
  • Gradul militar necesar ocupantului postului: – sergent major;
  • Autorizaţii speciale pentru exercitarea atribuţiilor – permis de conducere categoria „B”;
  • Pregătirea necesară ocupantului postului:
  • pregătire de bază: şcoală militară sau studii civile cu diplomă de bacalaureat;
  • „Apt medical” astfel încât să-şi poată îndeplini în bune condiţii sarcinile specifice postului;
  • „Apt psihologic” la testarea psihologică pentru ocuparea funcţiei.
  1. Subofiţer operativ principal (marinar) – Detaşamentul 1 Jandarmi Mobil (1 funcție):

Cerinţe de ocupare din fişa postului:

  • Categoria de personal care poate ocupa postul: – subofiţer;
  • Gradul militar necesar ocupantului postului: – sergent major;
  • Pregătirea necesară ocupantului postului:
  • pregătire de bază: şcoală militară sau studii civile cu diplomă de bacalaureat;
  • Autorizaţii speciale pentru exercitarea atribuţiilor: atestat în postul/funcţia/componenta de specialitate de la bordul navei (în perioada de valabilitatea a atestatului);
  • „Apt medical” astfel încât să-şi poată îndeplini în bune condiţii sarcinile specifice postului;
  • „Apt psihologic” la testarea psihologică pentru ocuparea funcţiei.
  1. Subofiţer operativ principal (conducător șalupă) – Detaşamentul 1 Jandarmi Mobil (1 funcție):

Cerinţe de ocupare din fişa postului:

  • Categoria de personal care poate ocupa postul: – subofiţer;
  • Gradul militar necesar ocupantului postului: – sergent major;
  • Pregătirea necesară ocupantului postului:
  • pregătire de bază: şcoală militară sau studii civile cu diplomă de bacalaureat;
  • Autorizaţii speciale pentru exercitarea atribuţiilor: atestat în postul/funcţia/componenta de specialitate de la bordul navei (în perioada de valabilitatea a atestatului);
  • „Apt medical” astfel încât să-şi poată îndeplini în bune condiţii sarcinile specifice postului;
  • „Apt psihologic” la testarea psihologică pentru ocuparea funcţiei.
  1. Subofiţer operativ principal – Detaşamentul 3 Jandarmi Măcin – Plutonul 1 Jandarmi Măcin (1 funcție):

Cerinţe de ocupare din fişa postului:

  • Categoria de personal care poate ocupa postul: – subofiţer;
  • Gradul militar necesar ocupantului postului: – sergent major;
  • Pregătirea necesară ocupantului postului:
  • pregătire de bază: studii medii de medicină veterinară (cu diplomă de bacalaureat);
  • „Apt medical” astfel încât să-şi poată îndeplini în bune condiţii sarcinile specifice postului;
  • „Apt psihologic” la testarea psihologică pentru ocuparea funcţiei.
  1. Subofiţer operativ principal – Detaşamentul 3 Jandarmi Măcin – Plutonul 2 Jandarmi Babadag (1 funcție):

Cerinţe de ocupare din fişa postului:

  • Categoria de personal care poate ocupa postul: – subofiţer;
  • Gradul militar necesar ocupantului postului: – sergent major;
  • Pregătirea necesară ocupantului postului:
  • pregătire de bază: studii medii de medicină veterinară (cu diplomă de bacalaureat);
  • „Apt medical” astfel încât să-şi poată îndeplini în bune condiţii sarcinile specifice postului;
  • „Apt psihologic” la testarea psihologică pentru ocuparea funcţiei.

 Pentru a putea participa la selecție, persoanele interesate trebuie să îndeplinească, în mod cumulativ, următoarele condiţii generale:

  • să aibă cetăţenia română şi domiciliul în România;
  • să cunoască limba română scris şi vorbit;
  • să aibă capacitate deplină de exerciţiu;
  • să aibă vârsta de minimum 18 ani împliniţi;
  • să aibă un comportament corespunzător cerinţelor de conduită admise şi practicate în societate;
  • să nu aibă antecedente penale sau să nu fie în curs de urmărire penală ori de judecată pentru săvârşirea de infracţiuni, cu excepţia situaţiei în care a intervenit reabilitarea;
  • să nu fi fost destituiţi dintr-o funcţie publică sau să nu le fi încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare în ultimii 7 ani;
  • să nu fi desfăşurat activităţi de poliţie politică, astfel cum sunt definite prin lege;
  • să nu fi fost trecute în rezervă / să nu le fi încetat raporturile de serviciu la împlinirea vârstei standard de pensionare pentru limită de vârstă prevăzute de legislaţia de asigurări sociale şi pensii care reglementează sistemul public de pensii pentru instituţiile din domeniul apărării naţionale, ordinii publice şi siguranţei naţionale ori din motive imputabile lor.

Nu pot fi încadrate, persoanele care au mai avut  calitatea de cadru militar/poliţist, dacă:

  • au încetat raporturile de serviciu în condiţiile art. 69 lit. c), h), i) şi k) din Legea nr. 360/2002 privind Statutul poliţistului, cu modificările şi completările ulterioare;
  • au fost trecute în rezervă în condiţiile art. 85 lit. a), d), i), j), k) şi ale art. 87 din Legea nr. 80/1995 privind statutul cadrelor militare, cu modificările şi completările ulterioare.

DOSARUL DE RECRUTARE va cuprinde următoarele documente:

  • cerere de înscriere la selecţie adresată Inspectorului Șef al I.J.J. Tulcea, conform modelului anexat la prezentul anunţ prin care se individualizează funcţia şi structura pentru care se candidează;
  • curriculum vitae, model Europass, conform modelului anexat;
  • copii ale documentelor care atestă nivelul şi specializarea studiilor impuse de cerinţele postului;
  • copii ale actului de identitate, carnetului de muncă şi, dacă este cazul, livretului militar;
  • copii ale certificatului de naştere al candidatului, soţului/soţiei şi fiecărui copil, ale certificatului de căsătorie, precum şi, după caz, ale hotărârilor judecătoreşti privind starea civilă;
  • o fotografie color 9×12 cm;
  • adeverinţă din care să rezulte că este „apt” din punct de vedere psihologic, eliberată de un psiholog atestat de către Colegiul Psihologilor din România, prin care să ateste cel puţin aptitudinea privind portul şi utilizarea armamentului şi muniţiilor supuse autorizării. Evaluarea psihologică se va realiza de către psihologul unităţii în care este prevăzut postul, doar pentru persoana selecţionată, anterior încadrării;
  • adeverinţă, conform modelului prevăzut de Ordinul M.A.I. nr. 105/2020, anexată la prezentul anunț, eliberată de medicul de familie și avizată, anterior transmiterii în format electronic, de către medicul de unitate din cadrul Centrului Medical Județean Tulcea – sediul Serviciului Teritorial al Poliției de Frontieră Tulcea, str. Isaccei, nr. 103, mun. Tulcea, care să cuprindă antecedentele medicale personale semnificative şi care să ateste că starea de sănătate este corespunzătoare postului pentru care candidează; Fişa medicală tip M.A.I. se întocmeşte doar de persoana selecţionată, în cel mai scurt timp de la încadrare conform prevederile legale în vigoare;
  • declaraţia de confirmare a cunoaşterii şi acceptării condiţiilor de recrutare, prin care arată că este de acord cu verificarea îndeplinirii criteriilor de aptitudine medicală şi cu efectuarea de verificări de specialitate. Totodată, persoana interesată va declara faptul că, în situaţia în care, după încadrare, în urma verificărilor realizate, se va constata neîndeplinirea criteriilor medicale sau/şi a cerinţelor de conduită, va trece în rezervă;
  • declaraţie pe proprie răspundere că nu a luat contact cu persoane infectate / suspecte de infectare cu noul coronavirus (SARS-CoV-2) şi că nu a călătorit în ultimele 2 luni în afara teritoriului naţional, nu se află în izolare sau carantină, conform modelului anexat la prezentul anunţ.

Cererea de înscriere împreună cu dosarul de recrutare, în volum complet, întocmite conform modelelor anexate, vor conţine informaţii detaliate cu privire la îndeplinirea tuturor condiţiilor obligatorii de participare la selecție şi vor fi înaintate la Inspectoratul de Jandarmi Judeţean „Mareșal Alexandru Averescu” Tulcea exclusiv electronic (e-mail), în format .pdf (scanat), pe adresa contact@jandarmeriatulcea.ro, până la data de 04.11.2020, ora 16:00. Numai persoanele care au fost selectate în vederea încadrării, au obligaţia de a prezenta documentele în original, pentru certificare.

ATENȚIE ! Ulterior depunerii dosarului, fiecărei persoane interesate i se va atribui și transmite (ca răspuns la e-mail) un cod unic ce va fi folosit la identificarea ulterioară a acesteia și la postarea datelor de interes pe site-ul unității (exemplu: Ionescu Ion – cod unic: 4321765).

La selecţie pot participa numai persoanele interesate ale căror dosare sunt complet şi corect întocmite.

ATENȚIE ! Nu se admite completarea dosarului după primirea e-mail-ului de către unitate și atribuirea codului unic de identificare!

CALENDARUL DESFĂŞURĂRII PRINCIPALELOR ACTIVITĂŢI, este următorul:

  • perioada de depunere a dosarelor de recrutare în volum complet: 19.10.2020 – 04.11.2020, orele 16.00, inclusiv.
  • verificarea dosarelor de recrutare de către comisii: până la data de 06.11.2020, orele 16.00;
  • postarea pe site-ul unității a tabelului cu persoanele interesate (cu folosirea codului unic atribuit) ale căror dosare au fost corect și complet întocmite, precum și a unui tabel cu persoanele interesate respinse ca urmare a transmiterii unor dosare incomplete și/sau incorecte: în data de 09.11.2020, după verificarea acestora de către comisii;
  • susținerea examinării psihologice la unitate: în perioada 17 – 19.11.2020conform unei planificări ce va fi postată pe site-ul unității;

* În cazul în care persoana selecționată este declarată ,,inapt” la evaluarea psihologică, următoarea persoană clasată în ordinea descrescătoare, în urma interviului, va fi contactată telefonic pentru a fi evaluată psihologic;

  • susţinerea interviului, care va fi înregistrat audio și video: în perioada 12 – 16.11.2020, începând cu orele 09:00, conform unui grafic stabilit ulterior și postat pe site-ul unității în timp util, în funcție de numărul de candidați, la sediul Inspectoratului de Jandarmi Judeţean „Mareșal Alexandru Averescu” Tulcea, de principiu, astfel:
  • în data de 12.11.2020, începând cu orele 09.00 – susținerea interviului pentru funcția de la Serviciul Ordine și Siguranță Publică;
  • în data de 13.11.2020, începând cu orele 09.00 – susținerea interviului pentru funcțiile de la Detașamentul 3 Jandarmi Măcin;
  • în perioada 14 – 16.11.2020, începând cu orele 09.00 – susținerea interviului pentru funcțiile de la Detașamentul 1 Jandarmi Mobil.

ATENȚIE: În urma susținerii interviului, nu pot fi formulate contestații !

Accesul în sediul Inspectoratului de Jandarmi Județean Tulcea se va realiza cu cartea de identitate valabilă, iar ţinuta va fi decentă.

De asemenea, candidații vor purta mască de protecție în contextul epidemiologic actual, vor proceda la igienizarea mâinilor folosind dezinfectanții asigurați la intrarea în instituție și li se va verifica temperatura corporală cu ajutorul unui scanner termic non-contact din dotarea unității. Prevederile Ordinului Comun al M.S.  – M.S. nr. 874 / 81 din 2020 vor fi aplicate corespunzător.

Alte date şi informaţii cu privire la organizarea şi desfăşurarea selecţiei vor fi făcute publice prin publicarea pe pagina oficială www.jandarmeriatulcea.ro şi afişarea la sediul Inspectoratului de Jandarmi Judeţean Tulcea din str. Isaccei, nr. 105, mun. Tulcea, conform precizărilor comisiilor de selecţie, în timp util.

Relaţii suplimentare se pot obţine la numărul de telefon 0240/534.012, interior 24.407 sau 24.535.

Anunţul este publicat pe site-ul instituţiei www.jandarmeriatulcea.ro începând cu data de 19.10.2020.

Prezentul anunț este însoțit de următoarele ANEXE, care vor trebui să se regăsească în dosarul de recrutare:

  1. Model cerere solicitare înscriere la selecție;
  2. Modele declarație de confirmare a luării la cunoștință despre condițiile legale, criteriile specifice, condițiile de organizare a selecției și măsurile care vor fi luate în cazul neîndeplinirii acestora;
  3. Model adeverință medicală – medic de familie;
  4. Model declarație pe propria răspundere;
  5. Model declarație Covid-19;
  6. Model consimțământ cazier;
  7. Îndrumar întocmire autobiografie;
  8. Model C.V. – format Europass;
  9. Model tabel nominal cu rudele și soțul / soția persoanei interesate.

 GRAFICUL ȘI LOCUL DE DESFĂȘURARE A SELECȚIEI

 

Nr. crt. Activităţile
Termen/perioada
Responsabili
1. Postarea pe pagina de internet a unităţii a anunţului privind ocuparea unor posturi vacante pe o durată determinată, ce nu poate depăși 30 de zile de la data încetării stării de alertă 19.10.2020 Biroul Resurse Umane
2. Depunerea dosarelor de recrutare, în volum completîn format electronic, la adresa de e-mail contact@jandarmeriatulcea.ro , de către persoanele interesate 19.10 – 04.11.2020 , orele 16.00 Persoanele interesate
3. Verificarea, de către comisiile de selecție, a îndeplinirii cerinţelor de ocupare stabilite în fişa postului, a condiţiilor legale şi criteriilor specifice prevăzute de statutele profesionale precum și de actele normative specifice domeniului de activitate Până la data de 06.11.2020 Comisiile de selecție
4. Întocmirea procesului verbal, de către comisia de selecţie, care conține concluziile verificărilor dosarelor de recrutare 09.11.2020
5. Postarea tabelelor cuprinzând rezultatele verificărilor dosarelor de recrutare a persoanelor interesate care nu îndeplinesc precum și a celor care îndeplinesc condițiile de participare 09.11.2020
6. Realizarea interviurilor cu persoanele care îndeplinesc condiţiile de participare la selecţie, astfel: 

v    în data de 12.11.2020, începând cu orele 09.00 – susținerea interviului pentru funcția de la Serviciul Ordine și Siguranță Publică;

v    în data de 13.11.2020, începând cu orele 09.00 – susținerea interviului pentru funcțiile de la Detașamentul 3 Jandarmi Măcin;

v    în perioada 14 – 16.11.2020, începând cu orele 09.00 – susținerea interviului pentru funcțiile de la Detașamentul 1 Jandarmi Mobil; în funcție de numărul de persoane interesate, interviul se va desfășura pe baza unui grafic publicat pe site-ul unității;

12 – 16.11.2020 Comisiile de selecție
7. Susţinerea evaluării psihologice de către persoanele selecționate pentru ocuparea posturilor vacante, la sediul unității 17 – 19.11.2020 Psihologul de unitate
8. Întocmirea procesului verbal, de către comisia de selecţie, care conține concluziile procedurii parcurse și prezentarea acestuia inspectorului şef în vederea luării deciziei cu privire la persoanele care vor ocupa posturile vacante 20.11.2020 Comisiile de selecție
9. Afişarea listei cu candidaţii selectați pentru ocuparea posturilor vacante 20.11.2020
10. Prezentarea documentelor care presupun certificarea pentru conformitate cu originalul, de către persoanele selectate. 21.11.2020 Biroul Resurse Umane; 

Persoanele selectate

11. Întocmirea fişei medicale-tip M.A.I. Începând cu data de 21.11.2020 Persoanele selectate
12. Emiterea actului administrativ de încadrare a personalului selecţionat şi aducerea acestuia la cunoştinţa persoanelor încadrate în vederea prezentării la locul de muncă în cel mai scurt timp posibil

Continue Reading

Actualitate

Ora de iarnă nu modifică mersul trenurilor

Published

on

CFR Călători informează că, începând din 25 octombrie 2020, în activitatea de transport feroviar de pasageri se va trece la ora Europei Orientale, ora 4 AM devenind ora 3 AM.
Trecerea la ora Europei Orientale nu modifică mersul trenurilor în vigoare.
În noaptea de 24/25 octombrie 2020, când ora 4 AM devine ora 3 AM, toate trenurile de călători care au ora de plecare din staţiile de formare după ora 4 AM vor pleca la orele din Mersul de tren în vigoare, respectând ora Europei Orientale. Trenurile de călători aflate în circulaţie după ora 4 AM, ora oficială de vară, vor opri în staţiile din parcurs stabilite, unde vor staţiona până la ora de plecare din orarul în vigoare după noua oră a Europei Orientale, iar trenurile care mai au de parcurs o distanţă scurtă până la staţia finală îşi vor continua mersul până la destinație.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2020 CityPressConstanta