Connect with us

Administratie/politica

Deputatul constănţean Mircea Titus Dobre (PRO România) – modificare legislativă pentru sprijinirea agriculturilor români

Published

on

Deputatul constănţean Mircea Titus Dobre și candidatul la funcția de Președinte al Consiliului Judeţean Constanța, Răzvan Filipescu (PRO România), împreună cu ceilalți colegi parlamentari PRO România, au introdus două amendamente importante pentru completarea OUG 37/2020, privind acordarea unor facilități pentru creditele acordate de instituții de credit și instituții financiare nebancare anumitor categorii de debitori, prin care fermierii să fie protejați de efectele devastatoare ale secetei.

Prin votul final de astăzi, de la Camera Deputaților, fermierii vor beneficia de suspendarea plății ratelor bancare pe o perioadă de până la 18 luni, dar fără a depăși data de 31.10.2021, prin prelungirea corespunzătoare a maturității creditului, fără costuri suplimentare. Facilitățile se acordă exclusiv debitorilor afectați direct sau indirect de toate tipurile de secetă, conform prevederilor ordinului comun nr. 97/63/2020 al Ministrului Afacerilor Interne și Ministrului Agriculturii și Dezvoltării Rurale.

„Noi am subliniat faptul că producătorii agricoli, care se confruntă acum cu o lipsă acută de lichidități, trebuie să fie susținuți, ajutați să depășească această perioadă critică. Impactul secetei asupra agriculturii este major, din cauza compromiterii totale sau parțiale a recoltelor însămânțate în toamna anului 2019. Activitatea agricolă reprezintă un domeniu vital pentru economie și pentru întreaga populație a României, iar situația actuală riscă să genereze efecte sociale, pe fondul restrângerii activităților și desfacerii contractelor de muncă în domeniul, care ar putea genera blocaje economice și financiare, cu efecte asupra circulației monetare și a băncilor, dar mai ales efecte directe asupra industriei alimentare românești”, a declarat candidatul la funcția de Președinte CJ Constanța, Răzvan Filipescu.

Producătorii agricoli afectați de secetă trebuie să fie ajutați pentru că acum au ajuns în imposibilitatea achitării furnizorilor de inputuri în agricultură. Neavând bani, nu mai pot onora contractele de arendă, ceea ce va genera efecte asupra surselor de venit ale proprietarilor de teren agricol. De asemenea, nu mai pot achita ratele scadente pentru finanțarea activităților curente în agricultură, a echipamentelor și utilajelor agricole, a terenurilor agricole și a spațiilor de depozitare.

„Le mulțumim colegilor din celelalte partide care au fost alături de noi și au votat proiectul de lege. Pentru agricultorii din România am introdus aceste două amendamente esențiale, care ar trebui să fie susținute și votate de toate partidele politice, pentru că nu este vorba despre campanie electorală, ci despre salvarea agriculturii și a oamenilor din acest sector de activitate. De asemenea, rugăm colegii din celelalte partide, în special din PNL – care au votat ÎMPOTRIVĂ, să nu atace la Curtea Constituțională această lege, pentru că nu ar face decât să prelungească agonia fermierilor care oricum au deja foarte multe probleme, în acest moment”, a declarat  şi deputatul PRO România, Mircea Titus Dobre.

,,PRO România face un apel la solidaritate, pentru a veni împreună în sprijinul agricultorilor români. Susținerea acestora înseamnă susținerea agriculturii din România și a întregii economii, mai ales acum, când la nivel mondial deja se dezbate problema unei posibile crize alimentare, în viitorul apropiat, dacă nu vor fi luate toate măsurile necesare pentru a proteja producția agricolă și industria alimentară”, au mai subliniat liderii PRO România.

 

Administratie/politica

Pachete cu cărți pentru elevii din Năvodari

Published

on

Primăria Năvodari implementează la nivelul unităților școlare din oraș un proiect pilot privind încurajarea lecturii în rândul elevilor.

Proiectul, inițiat de primarul Chelaru Florin și viceprimarul Dumitrașcu Costel Aurelian, prevede acordarea tuturor elevilor, de la clasa pregătitoare până la clasa a VIII-a, a câte unui pachet cu cărți adaptat vârstei și ciclului școlar.

Toate titlurile au fost selectate de către cadrelele didactice, tocmai pentru a corespunde nevoilor elevilor. La clasa pregătitoare, s-a luat decizia ca pachetul să cuprindă auxiliare și caiete de lucru de care învățătoarele au nevoie la ore și care ar fi trebuit cumpărate de părinți.

Astăzi au ajuns cutiile cu cărți și a început distribuirea lor în unitățile școlare din oraș. În total, 2950 de elevi vor beneficia de acest program, pe care Primăria dorește să îl reia și anul viitor, în colaborare cu unitățile școlare și părinții.

Sursa: Primăria Năvodari

Continue Reading

Administratie/politica

Mihai Lupu, președintele CJC: “Inteligența artificială și digitalizarea sunt cheia către un viitor mai bun”

Published

on

Mihai Lupu, Președintele Consiliului Județean Constanța se află în aceste zile la Congresul Comitetului de Guvernare, ca membru titular în cadrul Comisiei de Guvernanță, care are loc la Palais de l’Europe, din Strasbourg.
Orașele și regiunile inteligente, combaterea discursului instigator la ură, precum și identitatea regională sunt doar câteva dintre temele aflate pe agenda de lucru a Comitetului. De asemenea, membrii Comitetului vor lua în considerare spre adoptare un raport intitulat „Dincolo de alegeri: utilizarea metodelor deliberative în municipiile și regiunile europene”.
„Inteligența artificială și digitalizarea sunt cheia către un viitor mai bun și răspunsul la exigențele curente. De la telefoanele și televizoarele pe care le folosim, platformele pe care facem plăți și până la mașinile cu care circulăm, totul este astăzi interconectat. Despre cum vor arăta orașele și regiunile viitorului și ce pași concreți se fac pentru a folosi noi tehnologii și instrumente de inteligență artificială în furnizarea de servicii publice se discută zilele acestea în cadrul acestui congres”, a declarat Mihai Lupu, Președintele Consiliului Județean Constanța.

Continue Reading

Actualitate

O nouă sesiune Rabla Electrocasnice

Published

on

Cea de-a doua ediție, din acest an, se va desfășura la fel ca prima și anume în etape. Începând de vineri, 19 noiembrie, ora10:00, persoanele fizice au la dispoziție 7 zile pentru înscrierea în program prin crearea contului de utilizator în aplicația informatică.

,,Toți cei interesați să participe în program, în oricare dintre etape, trebuie să își creeze un cont de utilizator. Este foarte important acest pas, deoarece prin intermediul acestui cont veți putea selecta electrocasnicele dorite în fiecare dintre cele trei etape. În cazul în care aveți deja un cont de utilizator, creat în prima ediție de anul acesta a programului, nu trebuie să vă creați alt cont, ci doar să vă autentificați utilizând adresa de e-mail și parola setată de dumneavoastră. În cazul în care ați uitat datele contului, acestea pot fi recuperate urmând pașii descriși în aplicația informatică.”, a declarat președintele AFM, Lóránd-Árpád FÜLÖP.

Calendarul de desfășurare a programului pentru această sesiune este următorul:

  • 11.2021, ora 10:00 – 25.11.2021, ora 23:59 – înscrierea persoanelor fizice în aplicație, prin crearea conturilor de utilizator;
  • 11.2021, ora 10:00 – 02.12.2021, ora 23:59 –  Etapa I – selecția voucherelor aferente categoriei din care fac parte mașinile de spălat rufe/vase și frigiderele/congelatoarele;
  • 12.2021, ora 10:00 – 09.12.2021, ora 23:59 – Etapa II – selecția voucherelor aferente categoriei din care fac parte televizoarele, laptopurile și tabletele;
  • 12.2021, ora 10:00 – 16.12.2021, ora 23:59 – Etapa III – selecția voucherelor aferente categoriei din care fac parte aparatele de aer condiționat, uscătoarele de rufe și aspiratoarele.

Perioada de derulare a unei etape de selecție a voucherelor dintr-o categorie este de 7 zile sau până la epuizarea bugetului alocat etapei respective. Bugetul alocat pentru noua etapă este de 34 milioane lei.

Sumele aferente fiecărui echipament sunt:

  • 400 de lei pentru mașini de spălat rufe, inclusiv cu uscător având cel puțin noua clasa energetică C;
  • 400 de lei pentru mașini de spălat vase având cel puțin noua clasa energetică D;
  • 400 de lei pentru aparate de aer condiționat, inclusiv aparate de aer condiționat portabile, cu eficiență energetică la răcire cel puțin A++;
  • 400 lei pentru categoria frigidere/combine frigorifice/lăzi frigorifice/congelatoare având cel puțin noua clasă energetică E;
  • 400 lei pentru televizoare având cel puțin noua clasă energetică G;
  • 400 lei pentru uscătoare de rufe cu eficiență energetică cel puțin A++;
  • 200 de lei pentru aspiratoare cu un consum de energie mai mic de 43 kWh/an;
  • 500 de lei pentru laptopuri;
  • 300 de lei pentru tablete.

Pentru laptopuri și tablete se poate preda la schimb fie un echipament de tip calculator personal, compus din unitate centrală și monitor, fie un alt echipament inclus în program, cu excepția laptopurilor și tabletelor vechi. În cazul mașinilor de spălat vase, precum și pentru uscătoarele de rufe, se poate preda la schimb orice echipament vechi inclus în program.

Noutatea acestei sesiuni este introducerea a două noi clase energetice pentru televizoare, astfel că se vor putea achiziționa televizoare având cel puțin noua clasă energetică G.

O altă noutate este că voucherul este nominal şi netransmisibil şi nu poate fi utilizat decât de persoana căreia i-a fost emis, în urma înscrierii în aplicaţia informatică.

Listele cu beneficiarii aprobați vor fi publicate pe site-ul instituției, www.afm.ro, la secțiunea dedicată programului. Valabilitatea voucherelor este de 15 zile de la data validării acestora de către AFM, termen în care trebuie utilizate la un comerciant inclus în program.

 

Continue Reading

Actualitate

CHAT – un nou serviciu electronic al ANAF

Published

on

Agenția Națională de Administrare Fiscală lansează CHAT, un nou serviciu electronic disponibil pe www.anaf.ro, începând cu data de 22 noiembrie 2021. Acest serviciu se află în fază de testare până la sfârșitul anului și poate fi accesat aici. Prin intermediul serviciului CHAT, contribuabilii pot beneficia de asistență pentru accesarea serviciilor disponibile pe portalul instituțional.

În situația în care contribuabilii doresc alte informații decât cele cu privire la serviciile disponibile pe portalul ANAF, aceștia trebuie să apeleze la celelalte modalități de acordare a asistenței, cum ar fi Call Center ANAF.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2021 CityPressConstanta || citytvconstanta@gmail.com || 075.888.2222