Connect with us

Actualitate

Delta Dunării, un colţ de paradis! Turiştii români şi străini sunt vrăjiţi de această zonă, o capodoperă a naturii

Published

on

Delta Dunării, un colţ de paradis! Printre toate frumuseţile de care se bucură ţara noastră, un loc aparte îl ocupă, fără îndoială, Delta Dunării, raiul iubitorilor de natură şi al celor care doresc să evadeze din cotidian. Diversitatea zonei, originalitatea ţinutului şi peisajele încântătoare sunt definitorii pentru a descrie acest colţ de pământ autentic şi sălbatic, unic în Europa şi nu numai.

“Albastrul este culoarea tradiţională în astfel de sate pescăreşti. Cei de aici obişnuiesc să îşi vopsească casele, gardurile şi acoperişurile. Aţi observat acea pensiune care e administrată de un localnic şi bineînţeles este albastră.”, explică ghidul nostru

Acest ţinut sălbatic, dar în egală măsură exotic, este completat de bogăţia peisagistică, de fauna şi flora diversificată, transformând Delta într-o capodoperă a naturii.

În zonă sunt o mulţime de broaşte ţestoase, mai ales că este o rezervaţie naturală în apropiere. Şi, de asemenea, am observat vulpi şi căprioare.”, completează ghidul nostru

“În Delta Dunării există patru specii de nuferi: două sunt albe şi două galbene, iar aici îi vedem pe cei galbeni mari. Mai există şi alţii mai mici, atât pentru cei albi, cât şi pentru cei galbeni.”, le mai explică ghidul turiştilor străini

Mai bine de 300 de specii de păsări trăiesc în Delta Dunării, iar aproape 1800 de tipuri de plante cresc pe aceste pământuri.

“Ştim că este unică în Europa. Următoarea deltă în apropiere, să zicem aşa, în Europa, se mai găseşte tocmai la Volga. În rest, niciun fluviu, niciun râu nu se mai varsă cum se varsă al nostru.   Nu am avut niciun turist nemulţumit după ce au făcut această croazieră au zis şi ei că toată experienţa trebuie trăită. Oricum ai povesti-o nu se compară, trebuie să vii aici, pentru că nu ai termen de comparaţie.”, declară DIANA SLAV, manager operaţional programe PARADIS TOURS

Şi, într-adevăr, nu există termen de comparaţie. Iar turiştii care ajung pe aceste fermecătoare plaiuri recunosc că au parte de o experienţă unică în itinerariul de vacanţă.

“Prima dată în Delta Dunării? Da. E nemaipomenit, chiar merită să veniţi în vacanţă aici. E liniştit, nedezvoltat, chiar recomandat pentru turiştii care vor să se relaxeze. Am înţeles că aţi fost şi în Thailanda. O comparaţie? Foarte diferite peisajele, iar aici e mult mai liniştit pentru cei doritori de natură. În Thailanda e mai multă petrecere, mai mult nisip, plajă, la fel ca în Mamaia.”, spune o turistă din România 

“La un moment dat, cineva mi-a spus: “Mă puteţi lăsa aici cu două canistre cu motorină şi nu aş şti cum să mă întorc.” Şi asta pentru că nu se merge pe aceeaşi rută. Chiar şi acum, la întoarcere, nu ne vom întoarce pe o altă rută.”, povesteşte ghidul expediţiei

Tot mai mulţi turişti de pe întreg mapamondul, odată ajunşi în România, vin să îşi petreacă un sejur în Delta Dunării, pentru a se convinge de poveştile fascinante rostite deja de cei care au vizitat Delta.

“Este superb! Sunt obişnuit să văd asemenea plante acasă în Canada, dar niciodată nu am văzut atât de multe. Sunteţi din Canada. Da, din Montreal, Canada.  Cred că este un loc ce merită vizitat. Să vezi atât de multă vegetaţie şi animale… este minunat!”, exclamă un turist din Canada

“Sunt Din Anglia. Eşti pentru prima dată în România? Da, exact. Şi ce părere ai, până acum, despre Delta Dunării? Este foarte frumos. De asemenea, e foarte multă linişte, ne bucurăm de natură care este încântătoare şi este un loc tocmai bun pentru iubitorii de păsări.”, completează şi acest turist din Anglia  

“Vom merge foarte-foarte încet pentru că avem un grup de pelicani care aşteaptă să fie pozaţi. Săptămâna trecută era doar unul cu doi pui, iar acum avem o familie întreagă.”, mai explică ghidul

Totodată, excursiile de o zi în Delta Dunării sunt tot mai râvnite de turişti, români şi străini deopotrivă, dar şi de constănţenii care vor să se bucure de acest colț de rai, unde natura și-a urmat cursul firesc, neîntreruptă de modernitate.

Iar o asemenea expediţie pe apă se încheie întotdeauna cu o masă pescărească. Un veritabil răsfăţ culinar, îndeosebi pentru turiştii străini.

“Ciorba de peşte a fost foarte bună, foarte gustoasă, mai ales cu mujdei de usturoi şi ardei iute. Peştele a fost delicios. “, spune un turist străin

Excursiile de o zi în Delta Dunării se regăsesc în portofoliul agenţiei Paradis Tours Constanţa, care le propune astfel turiştilor şi constănţenilor o experienţă desăvârşită.

“Avantajul este că oamenii îşi pot lăsa maşina în parcare şi se pot bucura de experinţă. Noi îi preluăm cu maşina din apropierea hotelului şi îi ducem oferindu-le tot pachetul: plimbare, cum a fost cazul acesta, o excursie în Deltă. Ei se plimbă cu bărcuţa, au parte şi de o masă pescărească cu captura zilei. Tariful pentru o excursie în Deltă ajunge la 235 lei, care include şi masa pescărească, iar tariful de Balcik ajunge la 140 lei şi include accesul la aceste domenii ale Reginei Maria, cu tot cu Grădina Botanică.”, declară  DIANA SLAV, manager operaţional programe PARADIS TOURS  

La finalul unei astfel de zile, concluzia este una singură: încântătoare ţară avem! Şi odată ce am trăit o asemenea experienţă în acest ţinut măiestos al Deltei Dunării, ne vom dori să revenim…iar şi iar.

Actualitate

Trafic record în Portul Constanța

Published

on

Traficul de mărfuri în Portul Constanța este cel mai mare din istorie. 63 de milioane de tone de mărfuri au intrat și au ieșit din România prin cel mai mare port pe care îl avem la Marea Neagră. Ponderea o dețin cerealele, urmate de petrol, minereuri și combustibili minerali solizi. Deși foarte multe segmente ale economiei au avut de suferit din cauza pandemiei de coronavirus, cifrele arată că traficul de mărfuri din Portul Constanța nu a fost lovit de criză, ci, mai mult, a înregistrat o creștere de 14 %.

După 11 luni de activitate, autoritățile portuare au tras linie, iar surpriza a fost uriașă. România a derulat mărfuri pe cale maritimă într-un ritm nemaivăzut până acum. Cifrele traficului naval sunt dincolo de orice așteptări.

În ciuda pandemiei care a înghețat multe domenii economice, importurile și exporturile economiei românești prin Portul Constanța au continuat să urce.

Estimările Minsterului Agriculturii arată că România a produs anul acesta mai bine de 30 de milioane de tone de cereale. Țara noastră este în acest moment cel mai mare exportator de cereale din UE, urmată fiind de Franța. Exporturile masive pe cale maritimă au generat investiții mari în instalațiile de încărcare, portuare.

Acesta este doar un terminal însă Constanța are câteva astfel de firme care operează nave cerealiere. Au crescut semnificativ și cantitățile de petrol brut, combustibili minerali solizi și minereuri tranzacționate. Un singur terminal specializat pe minereu încarcă sau descarcă 2.000 de tone în fiecare oră.

În ceea ce privește criza mondială a containerelor, oficialii Portului Constanța spun că nu-i afectează așa tare, cel puțin deocamdată. Scăderea ar fi sub două puncte procentuale.

Continue Reading

Actualitate

Taxele pentru înmatricularea mașinilor second-hand ar putea fi majorate

Published

on

Taxele pentru înmatricularea mașinilor second-hand ar putea fi majorate. De asemenea, ar putea fi luate și alte măsuri pentru reducerea numărului de mașini poluante.

Ministrul Mediului, Tanczos Barna, a declarat că numărul autoturimelor second-hand nou înmatriculate este în continuare prea mare. Acesta a subliniat că vor fi necesare măsuri suplimentare, în contextul în care, la negocierea PNRR, Comisia Europeană ne-a impus să scoatem din circulaţie un sfert de milion de autovehicule vechi şi poluante, până în 2026.

Pe lângă programul ”Rabla”, ministrul a avansat ca soluție majorarea unor taxe existente deja.

”În continuare sunt mai multe maşini second-hand înmatriculate în România decât maşini noi, în ciuda efortului uriaş făcut anul acesta de minister şi de Administraţia Fondului pentru Mediu. Noi am pornit anul acesta cu 440 de milioane de lei buget pentru Rabla Clasic, faţă de 400, am avut o majorare de 10%. De atunci suntem deja la peste 600 de milioane de lei, adică peste 50% în plus faţă de anul trecut la Rabla Clasic şi am triplat la maşinile electrice bugetul. Bugetele s-au consumat, suspendăm Rabla în decembrie şi reluăm programul în februarie 2022. Deci degeaba investim noi foarte mult şi venim din partea statului cu acest sprijin către cei care cumpără maşini noi, dacă pe partea cealaltă înmatriculările se fac la liber. De aceea propun şi colegilor mei din coaliţie să avem în balanţă cele două măsuri: de stimul pentru maşinile noi şi de descurajare. Descurajarea se face ori prin majorare de taxe, ori prin taxă nouă. Guvernul a spus că nu vom introduce taxe noi, rămâne varianta ca anumite taxe existente, în cazul maşinilor vechi şi foarte poluatoare, să fie majorate. Noi va trebui să avem un parteneriat cu autorităţile publice locale, că acolo se plătesc taxele pe autoturisme şi să găsim o modalitate de a descuraja înmatricularea maşinilor mai vechi.”, a declarat Tanczos Barna, ministrul Mediului

În acest sens, el a subliniat că Guvernul poate creşte plafonul până la care pot fi impuse taxele locale pentru autovehicule poluante.

El a declarat că şi în luarea unei astfel de decizii autorităţile trebuie să aibă în vedere că există categorii de persoane vulnerabile, care nu îşi permit achiziţionarea unei maşini mai scumpe din cauza situaţiei financiare, iar acestea vor avea nevoie de ”mai mult sprijin” din partea statului.

 

Continue Reading

Actualitate

Se lansează noul mers al trenurilor

Published

on

Vești bune de la Căile Ferate Române. Se lansează noul Mers al trenurilor 2021-2022. Noul Mers al trenurilor 2021-2022 prevede circulaţia zilnică, în medie, a 1.200 de trenuri operate de CFR Călători, în funcţie de perioada din an. Acesta va intra în vigoare din 12 decembrie și va fi valabil până la data de 10 decembrie 2022.

Reprezentanții CFR spun că prin intermediul noului mers al trenurilor oferta de transport de pasageri este adaptată cererii de piaţă. Sunt optimizate duratele de parcurs, dar şi programul şi capacitatea de transport, în limita resurselor disponibile.

Spre exemplu s-a decis îmbunătăţirea ofertei de transport România – Ungaria prin frontiera Curtici, asigurându-se pe timpul zilei trenuri la interval de două ore. Au fost introduse în plus patru perechi de trenuri, pe relațiile  Timişoara – Budapesta şi retur, Arad – Budapesta şi retur, si Arad – Szolnok şi retur. Trenul “PRIETENIA” cu destinația Chișinau, va circula de două ori pe săptămână în  această lună.

De la Chişinău – Bucureşti în zilele de joi/vineri şi duminică/luni respectiv Bucureşti – Chişinău în zilele de luni/marţi şi vineri/sâmbătă) şi de trei ori pe săptămână în anul 2022.

Pe relaţia Bucureşti – Constanţa şi retur au fost planificate trenuri Inter Regio şi Regio Expres la interval de o oră. Astfel vor circula 24 de trenuri în rang IR şi Regio Expres pe relaţia Bucureşti – Constanţa şi retur, faţă de 13 trenuri câte au fost anul trecut. În relaţia Constanţa – Bucureşti Nord – Braşov şi retur vor circula trei perechi de trenuri, faţă de două perechi în prezent.

Pe ruta Bucureşti – Constanţa, trenurile Inter Regio vor circula cu viteza maximă de 160 km/h, trenurile Regio Expres cu viteza maximă de 150 km/h, iar trenurile Regio vor circula cu maxim 120 km/h. În fine există noutăți și pentru trenurile care merg spre aeroportul Henry Coandă.

Acestea  vor circula pe ruta Bucureşti Nord – Pajura – Mogoşoaia fără modificarea duratei de parcurs, iar celelalte trenuri vor circula pe ruta Bucureşti Nord – Chitila – Mogoşoaia cu o durată de parcurs mai mare cu aproximativ 10 minute.

Continue Reading

Actualitate

Migranți opriți la graniță

Published

on

Cinci migranți ilegali turci și o călăuză au fost opriți de la intrarea în țară noaptea trecută. Aceștia încercau să intre în România prin Punctul de Frontieră Băneasa și se deplasau spre Făurei, când au fost observați de polițiștii de la Garda de Coastă.

Imediat, echipaje mobile s-au deplasat în zonă, fiind oprite și identificate  cinci persoane. Polițiștii de frontieră au extins cercetările în teren, iar în pădurea din apropierea localității Făurei, a fost identificată şi cea de-a șasea persoană. Deoarece persoanele nu își justificau prezența în zonă, au fost conduse la sediul instituției pentru efectuarea de verificări suplimentare.

Oamenii legii spun că cei în cauză sunt şase cetățeni turci, toți bărbați, cu vârste cuprinse între 19 și 43 ani, care au trecut fraudulos frontiera de stat a României dinspre Bulgaria. Cinci dintre cetăţenii turci descoperiţi au spus în timpul audierilor că intenționau să ajungă în Vestul Europei, fiind ajutați de către cea de-a șasea persoană descoperită ulterior de polițiștii de frontieră în pădurea din apropierea localității.

În cauză, se efectuează cercetări sub aspectul săvârşirii infracţiunilor de trafic de migranți și intrare în țară prin trecerea ilegală a frontierei de stat, sub directa coordonare a Parchetului de pe lângă Tribunalul Constanța.

Totodată, fată de cetăţeanul turc, implicat în călăuzirea grupului, a fost emisă ordonanţă de reţinere pentru 24 de ore, urmând a fi propuse masuri preventive.

Cei cinci cetăţeni turci urmează a fi preluaţi de către autoritățile de frontieră bulgare, prin Punctul de Trecerea Frontierei Ostrov, în baza Acordului de readmisie între România și Republica Bulgaria.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2021 CityPressConstanta || citytvconstanta@gmail.com || 075.888.2222