Connect with us

Turism

Cum arată cele mai înfricoşătoare poduri din lume

Published

on

Unele dintre cele mai impresionante construcţii din lume sunt podurile. Multe dintre ele au dus imaginaţia celor care le-au proiectat dincolo de realitate, iar aceste structuri atrag nenumăraţi vizitatori în fiecare an. De la un pod de frânghie dintr-un sat irlandez, la construcţii de ultimă generaţie din Franţa sau China, podurile asigură trecerea în siguranţă peste ape sau văi, dând de multe ori impresia că sfidează legile fizicii. Mai mult decât atât, au stârnit dintotdeauna imaginaţia oamenilor şi multe dintre ele au generat legende sau superstiţii. Din acest motiv, weather.com a întocmit şi un clasament al celor mai înfricoşătoare poduri din lume.

Pe primul loc se află Langkawi Sky Bridge din Malaezia. Acest pod pietonal, care înconjoară muntele Gunung Mat Chinchang, are 125 de metri lungime şi oferă o panoramă de 360 de grade a insulelor Langawi. Sky Bridge, la care nu se poate ajunge decât cu telecabina, se află la o altitudine de 600 de metri şi are o lăţime de doar 2 metri. Este un pod relativ nou, care a fost deschis pentru public în anul 2005.

Langkawi Sky Bridge, Malaezia

 

Puente de Ojuela, din Mexic este un pod suspendat din localitatea mexicană, fiind singura structură încă funcţională din Ojuela şi ocupă locul 2 în acest clasament. Aşezarea a devenit un oraş-fantomă la începutul secolului trecut după epuizarea resurselor de minereu şi închiderea minelor. Construcţia originală a fost proiectată de fraţii Roebling, care au conceput şi podul Brooklyn. Punete de Ojuela, care are o lungime de 300 de metri, a fost restaurat şi deschis pentru public, în special ca o atracţie turistică, în anul 1991.

Puente de Ojuela, Mexic

Pe locul 3 se află Sidu River Bridge, din China. Construcţia, care străbate munţii din bazinul Sichuan peste valea râului Sidu, deţine recordul pentru podul aflat la cea mai mare înălţime. Sidu River Bridge are o lungime de 1.2 kilometri şi este suspendat la 496 de metri deasupra prăpastiei. A fost deschis traficului în 2009, când a devenit cea mai înaltă structură de acest gen din lume, depăşind Royal Gorge Bridge şi Beipanjiang River Bridge.

Sidu River Bridge, din China

Carrick-a-Rede Rope Bridge, din Irlanda de Nord este pe locul 4, fiind un pod de  frânghie din apropierea satului Ballintoy din Irlanda de Nord şi este o atracţie turistică importantă în zonă. Acesta face legătura între insula Carricarede şi continent şi, deşi nicio persoană nu a căzut vreodată de pe pod şi nu s-au înregistrat niciun fel de accidente, unii oameni nu îndrăznesc să-l traverseze, fiind nevoie de intervenţia bărcilor pentru ca aceştia să poată părăsi insula. Carrick-a-Rede are o lungime de 20 de metri şi se află la 29 de metri deasupra apei.

Carrick-a-Rede Rope Bridge, Irlanda de Nord

Podul Capilano, situat în British Columbia, Canada, care traversează râul cu  acelaşi nume, atrage peste 800.000 de turişti în fiecare an şi se clasează pe locul 5. A fost construit în 1889, iniţial din cânepă şi lemn de cedru şi refăcut complet în 1956. Podul este legat de numeroase accidente, în special persoane care au căzut în prăpastia de dedesubt. Capilano Suspension Bridgre are o lungime de 140 de metri şi se află la 70 de metri deasupra râului.

Podul suspendat Capilano, Canada

Pe locul 6 se află U Bein, care traversează lacul Taugthaman, în Amarapura, Myanmar şi este cel mai lung pod din lemn de tec din lume. A fost construit de primarul oraşului, care a decis să recicleze coloanele din tec ale vechiului palat, odată cu mutarea la Mandalay. Podul are o lungime de 1.19 kilometri.

U Bein, Myanmar

Trift Bridge este cel mai lung pod destinat exclusiv traficului pietonal din munţii Alpi şi se află pe locul 7 în clasament. Acesta asigură traversarea lacului Trifsee, de lângă Gamden, Elveţia. Are o lungime de 170 de metri, o înălţime de 100 de metri şi atrage peste 20.000 de vizitatori anual.

Trift Bridge, Elveţia

Pe locul 8, Bosfor Bridge este un pod suspendat ancorat cu stâlpi de oţel şi suporturi înclinate, care are o lungime de 1510 metri şi se află la 64 de metri deasupra nivelului mării. Când a fost construit era al patrulea cel mai lung pod din lume şi primul din afara Statelor Unite. Construcţia, care traversează strâmtoarea Bosfor, impresionează prin faptul că leagă două continente, Europa şi Asia şi două cartiere ale Istanbulului.

Podul Bosfor, Turcia

Deschis în 2004, desupra văii râului Tarn, din Franţa, Viaductul Millau devenea cea mai înaltă construcţie de acest gen din lume, clasându-se pe locul 9. Viaductul Millau este un pod hobanat, cu o lungime de 2460 de metri şi o înălţime de 271 de metri. Construcţia face parte din autostrada care leagă Parisul de Montpellier.

Viaductul Millau, Franţa

Royal Gorge Bridge, din Statele Unite a fost podul aflat la cea mai mare înălţime timp de aproape 70 de ani. Construcţia, ce ocupă locul 10, traversează râul Arkansas la 291 de metri, şi a fost realizată în doar şase luni, în 1929. A fost devansat abia în anul 2001, iar în 2003 un amator de senzaţii tari şi-a pierdut viaţa încercând să planeze pe deasupra structurii.

Royal Gorge Bridge, Statele Unite

sursa: Mediafax.ro

sursa foto: corn.org, wikipedia.org

Turism

Sprijin… și nu prea

Published

on

În incercarea de a-și salva afacerile grav afectate de pandemie, patronii din domeniul HORECA mai fac un pas înainte. S-a dat startul la inscrierile pentru ajutoarele de stat nerambursabile. Se merge pe principiul “primul venit, primul servit” și chiar dacă șansele de a beneficia de aceste granturi sunt mici, patronii spun că este nevoie de astfel de măsuri pentru a salva acest domeniu.

Agenți de turism, hotelieri, patroni de terase sau restaurnate, deopotriva, cu toții au avut de suferit din cauza coronavirusului. De când s-a declanșat pandemia, rezervările au început să se anuleze pe bandă rulantă, restauranele și terasele s-au închis, iar hotelurile la fel.

În tot acest timp, operatorii din turism, agenții, hotelierii sau patronii de tarase, au cerut de urgență măsuri pentru ca afacerile lor să nu se ducă pe apa sâmbetei. Chiar și așa, multe agenții de turism nu au mai putut să acopere pierderile și au tras obloanele.

Ca să evite însă un nou faliment, Asociația Națională a Agențiilor de Turism vrea acum măsuri concrete de sprijinire a acestui domeniu. Iar primul pas pare să fi fost făcut odată cu deschiderea sesiunii de înscrieri pentru obținere de împrumut de la stat, din fonduri nerambursabile. 7.000 de firme se înscriseseră deja la 10 minute de la lansarea aplicaţiei, iar după jumătate de oră, erau mai bine de 13.000. Valoarea totatala a granturilor este de 150.000 de euro.

Ideal ar fi, susțin operatorii ca aceste granturi oferite de stat să fie egale cu valoarea taxelor achitate în anul 2019, iar acest lucru ar trebui realizat până cel târziu la finalul anului 2020. De asemenea, este nevoie de reducerea cotei de TVA la 5% pentru agenţiile de turism începând cu 1 ianuarie 2021 dar și prelungirea acordării voucherelor de vacanţă.

Continue Reading

Recomandarea saptamanii

Recomandări pentru vacanța de sărbători

Published

on

Deși mai timid anul acesta, având în vedere contextul actual, românii se gândesc deja la vacanța de iarnă. Fie că vorbim de Crăciun sau de Revelion, ofertele sunt numeroase, iar rezervările prind deja contur.

Și anul acesta, cele mai atractive destinații, dar și cele mai solicitate pentru sărbătorile de iarnă sunt stațiunile montane din România. Cu toate acestea, agenții de turism propun și destinații externe, cum ar fi Turcia, Grecia sau Egipt.

“Au fost lansate oferte pentru România, dar destul de timid, dar există preferințe care sunt acoperite de toate ofertele lansate deja și au fost lansate, de asemenea, ofertele pentru destinații externe, pachetele pentru revelioanele în străinătate, iar cea mai solicitată rămâne Turcia, pentru că sunt tarife scăzute față de anii anteriori. Egiptul, de asemenea, Grecia, oferte pentru insula Creta, mai călduroasă în lunile de iarnă.”, declară CORINA MARTIN, manager agenție de turism

Desigur, există oferte și pentru românii care se vor încumeta să călătorească mai mult și mai departe. De pildă, Laponia, cunoscută și ca “Țara lui Moș Crăciun” este pregătită să își întâmpine și în acest an turiștii din lumea întreagă.

“Laponia este o destinație pe care românii deja o știu, pentru că de vreo 15 ani se organizează cel puțin un zbor charter în fiecare an. Anul acesta, ar fi trebuit să nu mai fie, dar cumva a apărut o agenție de turism care și-a asumat acest risc, riscul unui zbor direct în condițiile actuale. Dar cumva noi am văzut acest zbor direct ca pe un avantaj, pentru că vom solicita testare covid la urcarea în avion și practic vom avea garanția că toată lumea este în regulă și vom călători fără griji. Pachetul include și asigurare storno, care are și clauză covid, asta însemnând că dacă cineva este cumva depistat pozitiv, nu mai poate veni în excursie, dar își poate recupera 100% banii plătiți pe excursie.”, declară RĂZVAN PASCU, antreprenor marketing turistic 

Deși turismul mondial trece printr-o perioadă deloc favorabilă, atâta vreme cât sunt respectate întocmai măsurile de siguranță, turiștii se pot bucura fără griji de o binemeritată vacanță.

sursa foto: santaclausvillage.com

Continue Reading

Actualitate

Statul român ar putea garanta 100% din valoarea voucherelor de turism oferite ca alternativă la returnarea banilor

Published

on

Ministerul Economiei, Energiei și Mediului de Afaceri (MEEMA)  face demersuri pentru a veni în sprijinul operatorilor economici din turism și propune garantarea în procent de 100% a voucherelor oferite ca alternativă la rambursare, aferente călătoriilor anulate în contextul pandemiei COVID-19.

În ședința de guvern, de săptămâna trecută, a fost prezentată o Ordonanță de Urgență pentru instituirea a două scheme de ajutor de stat, sub formă de garanții și sub formă de granturi, destinate operatorilor economici din turism.

Proiectul de act normativ prevede ca statul român să garanteze, în procent de 100%, voucherele oferite turiștilor de către agențiile de turism și structurile turistice cu funcțiuni de cazare, ca alternativă la rambursările în numerar aferente călătoriilor anulate, în cazul insolvenței emitenților voucherelor.

În egală măsură, se dorește acoperirea primelor de garantare datorate de beneficiarii schemei de ajutor de stat pentru garantarea voucherelor oferite turiştilor, ca alternativă la rambursările pentru pachetele turistice şi serviciile unice de călătorie, anulate în contextul pandemiei COVID-19.

Cele două scheme de ajutor de stat vor avea o durată limitată, până la 31 decembrie 2020. Prin urmare, vor fi garantate doar voucherele emise până la această dată, indiferent de durata lor de valabilitate. Măsurile de sprijin propuse vor intra în vigoare doar după aprobarea Comisiei Europene.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2020 CityPressConstanta