Connect with us

Turism

Cum arată cele mai înfricoşătoare poduri din lume

Published

on

Unele dintre cele mai impresionante construcţii din lume sunt podurile. Multe dintre ele au dus imaginaţia celor care le-au proiectat dincolo de realitate, iar aceste structuri atrag nenumăraţi vizitatori în fiecare an. De la un pod de frânghie dintr-un sat irlandez, la construcţii de ultimă generaţie din Franţa sau China, podurile asigură trecerea în siguranţă peste ape sau văi, dând de multe ori impresia că sfidează legile fizicii. Mai mult decât atât, au stârnit dintotdeauna imaginaţia oamenilor şi multe dintre ele au generat legende sau superstiţii. Din acest motiv, weather.com a întocmit şi un clasament al celor mai înfricoşătoare poduri din lume.

Pe primul loc se află Langkawi Sky Bridge din Malaezia. Acest pod pietonal, care înconjoară muntele Gunung Mat Chinchang, are 125 de metri lungime şi oferă o panoramă de 360 de grade a insulelor Langawi. Sky Bridge, la care nu se poate ajunge decât cu telecabina, se află la o altitudine de 600 de metri şi are o lăţime de doar 2 metri. Este un pod relativ nou, care a fost deschis pentru public în anul 2005.

Langkawi Sky Bridge, Malaezia

 

Puente de Ojuela, din Mexic este un pod suspendat din localitatea mexicană, fiind singura structură încă funcţională din Ojuela şi ocupă locul 2 în acest clasament. Aşezarea a devenit un oraş-fantomă la începutul secolului trecut după epuizarea resurselor de minereu şi închiderea minelor. Construcţia originală a fost proiectată de fraţii Roebling, care au conceput şi podul Brooklyn. Punete de Ojuela, care are o lungime de 300 de metri, a fost restaurat şi deschis pentru public, în special ca o atracţie turistică, în anul 1991.

Puente de Ojuela, Mexic

Pe locul 3 se află Sidu River Bridge, din China. Construcţia, care străbate munţii din bazinul Sichuan peste valea râului Sidu, deţine recordul pentru podul aflat la cea mai mare înălţime. Sidu River Bridge are o lungime de 1.2 kilometri şi este suspendat la 496 de metri deasupra prăpastiei. A fost deschis traficului în 2009, când a devenit cea mai înaltă structură de acest gen din lume, depăşind Royal Gorge Bridge şi Beipanjiang River Bridge.

Sidu River Bridge, din China

Carrick-a-Rede Rope Bridge, din Irlanda de Nord este pe locul 4, fiind un pod de  frânghie din apropierea satului Ballintoy din Irlanda de Nord şi este o atracţie turistică importantă în zonă. Acesta face legătura între insula Carricarede şi continent şi, deşi nicio persoană nu a căzut vreodată de pe pod şi nu s-au înregistrat niciun fel de accidente, unii oameni nu îndrăznesc să-l traverseze, fiind nevoie de intervenţia bărcilor pentru ca aceştia să poată părăsi insula. Carrick-a-Rede are o lungime de 20 de metri şi se află la 29 de metri deasupra apei.

Carrick-a-Rede Rope Bridge, Irlanda de Nord

Podul Capilano, situat în British Columbia, Canada, care traversează râul cu  acelaşi nume, atrage peste 800.000 de turişti în fiecare an şi se clasează pe locul 5. A fost construit în 1889, iniţial din cânepă şi lemn de cedru şi refăcut complet în 1956. Podul este legat de numeroase accidente, în special persoane care au căzut în prăpastia de dedesubt. Capilano Suspension Bridgre are o lungime de 140 de metri şi se află la 70 de metri deasupra râului.

Podul suspendat Capilano, Canada

Pe locul 6 se află U Bein, care traversează lacul Taugthaman, în Amarapura, Myanmar şi este cel mai lung pod din lemn de tec din lume. A fost construit de primarul oraşului, care a decis să recicleze coloanele din tec ale vechiului palat, odată cu mutarea la Mandalay. Podul are o lungime de 1.19 kilometri.

U Bein, Myanmar

Trift Bridge este cel mai lung pod destinat exclusiv traficului pietonal din munţii Alpi şi se află pe locul 7 în clasament. Acesta asigură traversarea lacului Trifsee, de lângă Gamden, Elveţia. Are o lungime de 170 de metri, o înălţime de 100 de metri şi atrage peste 20.000 de vizitatori anual.

Trift Bridge, Elveţia

Pe locul 8, Bosfor Bridge este un pod suspendat ancorat cu stâlpi de oţel şi suporturi înclinate, care are o lungime de 1510 metri şi se află la 64 de metri deasupra nivelului mării. Când a fost construit era al patrulea cel mai lung pod din lume şi primul din afara Statelor Unite. Construcţia, care traversează strâmtoarea Bosfor, impresionează prin faptul că leagă două continente, Europa şi Asia şi două cartiere ale Istanbulului.

Podul Bosfor, Turcia

Deschis în 2004, desupra văii râului Tarn, din Franţa, Viaductul Millau devenea cea mai înaltă construcţie de acest gen din lume, clasându-se pe locul 9. Viaductul Millau este un pod hobanat, cu o lungime de 2460 de metri şi o înălţime de 271 de metri. Construcţia face parte din autostrada care leagă Parisul de Montpellier.

Viaductul Millau, Franţa

Royal Gorge Bridge, din Statele Unite a fost podul aflat la cea mai mare înălţime timp de aproape 70 de ani. Construcţia, ce ocupă locul 10, traversează râul Arkansas la 291 de metri, şi a fost realizată în doar şase luni, în 1929. A fost devansat abia în anul 2001, iar în 2003 un amator de senzaţii tari şi-a pierdut viaţa încercând să planeze pe deasupra structurii.

Royal Gorge Bridge, Statele Unite

sursa: Mediafax.ro

sursa foto: corn.org, wikipedia.org

Turism

Brașov – capitala turismului românesc și a sporturilor de iarnă

Published

on

Extinderea domeniului schiabil, deschiderea aeroportului și diversificarea vieții culturale pot face din Brașov capitala sporturilor de iarnă și a turismului românesc. Aceasta este concluzia participanților la dezbaterea publică “Turismul românesc: Între impas și oportunitate”, organizată de Confederația Națională pentru Antreprenoriat Feminin (CONAF), Alianța pentru Turism (APT) și Camera de Comerț și Industrie Brașov (CCIBV).

Prezent la discuții, Președintele Consiliului Județean Brașov, Adrian Veștea, a declarat: “Consider că subiectul este de mare interes şi necesită un dialog continuu, constant şi eficient între factorii de decizie din domeniul turistic, autorităţile administraţiei publice locale şi administraţia centrală, care împreună pot contribui la stimularea dezvoltării turismului în România şi la repoziţionarea acestuia ca pilon de creştere economică sustenabilă. Judeţul Braşov a fost în ultimii patru ani principala destinaţie turistică a României şi continuă să îşi menţină poziţia fruntaşă, în ciuda condiţiilor economice dificile cauzate de pandemie.” Domnia sa a vorbit despre oportunitatea pe care Brașovul o are odată cu deschiderea aeroportului, care va facilita accesul turiștilor români sau străini, cât și despre îmbunătățirea infrastructurii – drum alternativ înspre/dinspre Brașov pe Valea Doftanei – care vizează creșterea gradului de ocupare turistică a județului pe tot parcursul anului. “Pentru îndeplinirea acestui deziderat al nostru, pe lângă implicarea activă a administraţiei judeţene în tot ceea ce înseamnă susţinerea activităţilor turistice, sunt necesare măsuri concrete de la nivel central care să determine relansarea turismului după perioada pandemică”, a concluzionat Președintele CJ Brașov.

La rândul său, Primarul Municipiului Brașov, Allen Coliban, a declarat: “Extinderea domeniului schiabil și promovarea evenimentelor culturale diversificate vor face din Brașov un centru turistic important. Mizăm, de asemenea, pe educația în turism – la nivel de Brașov se traduce în dezvoltarea învățământului dual, școala hotelieră și universitate – ce dezvoltă personal specializat care sa lucreze în turism”. Primarul Brașovului a vorbit, de asemenea, despre inovare și digitalizare care vor contribui la transformarea Brașovului în hub turistic important în zona Centru. “Printre obiectivele avute în vedere de Primărie, pot enumera Parcul Natural Brașovia pentru un turism eco, durabil, renovarea Centrului Vechi și a clădirilor de patrimoniu cât și investiții în promovare, cultură si domeniul schiabil”, a punctat Allen Coliban.

Alături de autoritățile publice locale, reprezentanți ai Camerei de Comerț și Industrie Brașov, organizații patronale recunoscute în domeniu, la dezbatere au participat și reprezentanți ai mediului de afaceri, antreprenori angrenați în turism care susțin nevoia implicării active în acest sector care trebuie să reprezinte un pilon stabil de creștere și dezvoltare durabilă economică.

Ștefan Țînț, proprietarul Grand Hotel Teleferic din Poiana Brașov, a ridicat problema forței de muncă din sector. Domnia sa consideră că legislația pieței muncii trebuie revizuită, astfel încât să ofere angajatorilor români care angajează personal din spațiu extracomunitar siguranța că aceștia nu pot migra de la un angajator la altul. “Avem nevoie de personal specializat în turism și din acest motiv suntem nevoiți să importăm forță de muncă, în special din zona extracomunitară (Asia). Legislația în domeniu lasă însă un avantaj real pentru cei care angajează lucrători extracomunitari aflați deja în țară în detrimentul celor care plătesc taxe de aducere și formalitățile legale. Trebuie gandită o formulă echitabilă în acest sens”, a declarat Ștefan Țînț.

De aceeași parere este și Călin Ile, Președinte al Federației Industriei Hoteliere din România ( FIHR) care crede că trebuie lucrat în continuare la scoaterea economiei “gri” la suprafață, la măsuri de susținere și dezvoltare a forței de muncă calificate și funcționale în domeniu, la internaționalizarea serviciilor pentru a putea vorbi de turism de calitate în țara noastră. “ Dacă toate aceste deziderate vor fi aplicate, cred că în următorii cinci ani putem vorbi de dublarea numărului de turiști în România, din care 40% să reprezinte turiștii străini și 60% români”, a concluzionat Ile.

Moderatorii evenimentului au fost: Cristina Chiriac, Președintă a CONAF și Andreea Negru, Președintă a Asociației pentru Dezvoltarea Antreprenoriatului Autohton, iar ca organizator și speaker a fost prezent Dragoș Anastasiu, Președinte al Alianței pentru Turism. La dezbatere, au luat parte în calitate de speakeri: Silviu Costea, Președinte al Camerei de Comerț și Industrie Brașov, Adrian Veștea, Președinte al Consiliului Județean Brașov, Mihai Văsii, Prefect – Instituția Prefectului Județul Brașov, Allen Coliban, Primarul Municipiului Brașov, Eleonora Ion, Membru al CONAF Brașov, Călin Ile, Președinte al Federației Industriei Hoteliere din România, Ștefan Țînț, administrator al Teleferic Grand Hotel, Roxana Cojocea, Președintă a Asociației de Turism Poiana Brașov, Daniela Marișcu, Fondatoarea Aquatica Experience, Lucian Marinescu, Membru al Consiliului de Administrație al Companiei Hoteliere Intercontinental România/Premiere Hospirality, Petre Gorgon– partener „Rows- Roads with Stories”.

Proiectul “Turismul românesc: Între impas și oportunitate” va continua pe 29 septembrie la Vâlcea, în octombrie la Suceava, în noiembrie la Cluj și București. Demersul vine în sprijinul operatorilor din turism şi servicii conexe, în vederea identificării de soluţii la problemele cu care aceştia se confruntă şi cu scopul poziţionării turismului românesc pe axa de dezvoltare sustenabilă. Confederaţia Naţională pentru Antreprenoriat Feminin subliniază că a iniţiat acest proiect naţional în contextul în care turismul, lovit crunt de criza coronavirus, caută soluţii pentru revenirea la normalitate.

  • Organizatori:CONAF, Alianța pentru Turism, Camera de Comerț și Industrie Brașov, Asociatia Nationala a Antreprenorilor,
  • Parteneri: Școala de Business, Asociația pentru Dezvoltarea Antreprenoriatului Autohton, EXIM Bank
  • Sponsori: Do Security, Agricin, Salesianer, Radisson Blu,
  • Parteneri media: Antena 3 Constanța, Agerpres, Antena 3 Vâlcea, Ziarul News, EVZ, Capital, The Diplomat, Obiectiv Vocea Brăilei, Ziarul Bursa, Revista Cariere, Tranzit, Chindia Media, Money, Profit TV, Vocea Vâlcii, Litoral TV, Canal 33, Cluj Today, Brasov.net, La pas prin Brasov, NewsBv.ro, Transilvania360, Radio Brasov, MixTv, TvBv, Ultima Ora.

Sursa foto: CONAF

Continue Reading

Actualitate

„Turismul românesc: între impas și oportunitate”- cea de-a doua dezbatere publică care pune accent pe soluțiile de revenire a turismului în era post-pandemie va avea loc la Brașov

Published

on

Seria evenimentelor dedicate revigorării turismului românesc și identificării de oportunități viabile pentru ca această ramură economică să reprezinte un procent crescut din PIB continuă cu dezbaterea de la Brașov – cel mai important oraș din regiunea de dezvoltare Centru, pe 2 septembrie, pe platoul din fața Cetățuiei de pe Strajă a Brașovului. Camera de Comerț și Industrie Brașov s-a alăturat organizatorilor, aducând plus valoare proiectului prin recunoscuta sa implicare in susținerea mediului de afaceri brașovean.

La nivel național, județul Brașov ocupă locul II, după județul Constanța, constituind cea mai importantă și frecventată zonă sub aspectul turismului cu caracter montan, concentrând totodată o mare diversitate de obiective turistice.

Confederația Națională pentru Antreprenoriat Feminin CONAF împreună cu Alianța Pentru Turism au inițiat o serie de dezbateri publice, în marile centre turistice din țară, pentru a face o radiografie a problemelor actuale din domeniul turistic și a prezenta, public, o serie de măsuri venite să stimuleze acest sector.

Cristina Chiriac, Președinte CONAF, a declarat: “Turismul joacă un rol important datorită potențialului său economic și de ocupare a forței de muncă, precum și implicațiilor sale sociale și de mediu. Județul Brașov ocupa la sfârșitul anului 2019 locul 5 la nivel național în privința contribuției la Produsul Intern Brut. Cred că un sistem eficient de evaluare, un management al calităţii consecvent şi pe termen lung şi un sistem de informare acurat ar trebui să însoţească viitoarea dezvoltare a sectorului turistic, astfel încât ponderea turismului în PIB, la nivel național să crească simțitor. Avem nevoie de profesionişti bine pregătiţi şi motivaţi, relaţii comerciale orientate către consumatori, inovaţii şi procese de învăţare care să contribuie la dezvoltarea turismului în următoarea perioadă. “

“Vorbim mereu despre potențialul uriaș pe care turismul îl are și ne gândim la câteva orașe și zone, care atrag cei mai mulți turiști. Nu este suficient să avem natura încă sălbatică, locuri autentice, orașe istorice, trebuie să facem lucruri, să acționăm aliniat și punctual, să construim parteneriate public-private și să schimbăm mentalitatea de tip „la noi nu se poate”. România poate avea o strategie coerentă pentru creșterea ponderii turismului în economie și în promovarea țării noastre”, a declarat Dragoș Anastasiu, Președintele Alianței pentru Turism APT.

Deși am traversat o perioadă dificilă la nivel mondial, în care turismul a fost grav afectat de pandemie, în prima jumătate a acestui an,  sosirile turiștilor au crescut cu 52%, iar pe județe numărul de sosiri ale turiştilor în structurile de primire turistică a înregistrat valori mai mari în: Braşov (424.600 persoane), Municipiul Bucureşti (326.900 persoane), Constanța (198.900 persoane), Prahova (176.400 persoane), Bihor (169.700 persoane), potrivit datelor INS pentru perioada 1 ianuarie-30 iunie 2021.

Pe țări, cele mai multe sosiri ale turiştilor străini cazaţi în structurile de primire turistică cu funcţiuni de cazare au provenit din Germania (23.900), Italia (18.70), Franţa (12.700), S.U.A. (11.800) și Ungaria (9.800).

“Avem potențial turistic ridicat, însă este necesar să facem modificări structurale importante: prelungirea sezonului turistic pe litoral până la cel puțin 9 luni, măsuri de susținere și încurajare a mediului privat care optează pentru desfășurarea extinsă a activității, cât și îmbunătățirea calității serviciilor și personal calificat care să satisfacă și cele mai exigente cerințe. Anul 2021 este unul al incertitudinii post-pandemice, cu toate că s-au făcut pași de revenire la normalitate, totuși suntem sub umbrela unor semne de întrebare majore la nivel mondial. Trebuie avut în vedere că investiția în dezvoltarea industriei turistice, fie că vorbim de stimulente fiscale sau măsuri punctuale dedicate acestui sector, va genera plus valoare și venituri cel mai devreme în 2023. Ca urmare, cred că astăzi, trebuie concretizată o strategie viabilă care să contribuie peste 2-3 ani la creșterea ponderii turismului în PIB”, a concluzionat Președintele CONAF.

Proiectul “Turismul românesc: între impas și oportunitate” va continua pe 29 septembrie la Râmnicu Vâlcea, în octombrie la Suceava, în noiembrie la Cluj și București. Demersul vine în sprijinul operatorilor din turism şi servicii conexe, în vederea identificării de soluţii la problemele cu care aceştia se confruntă şi cu scopul poziţionării turismului românesc pe axa de dezvoltare sustenabilă. Confederaţia Naţională pentru Antreprenoriat Feminin subliniază că a iniţiat acest proiect naţional în contextul în care turismul, lovit crunt de criza coronavirus, caută soluţii pentru revenirea la normalitate.

Organizatori: CONAF, Alianța pentru Turism, Camera de Comerț și Industrie Brașov, Asociatia Nationala a Antreprenorilor,

– Parteneri: Școala de Business, Asociația pentru Dezvoltarea Antreprenoriatului Autohton, EXIM Bank

–  Sponsori: Do Security, Agricin, Salesianer, Radisson Blu,

–  Parteneri media: Antena 3 Constanța, Agerpres, Antena 3 Vâlcea, Ziarul News, EVZ, Capital, The Diplomat, Obiectiv Vocea Brăilei, Ziarul Bursa, Tranzit, Chindia Media, Money, Profit TV, Vocea Vâlcii, Litoral TV, Canal 33, Cluj Today, Brasov.net, La pas prin Brasov, NewsBv.ro, Transilvania360, Radio Brasov, MixTv, TvBv, Ultima Ora.

Sursa foto: CONAF

Continue Reading

Actualitate

CFR Călători: legături directe cu stațiunile de la Marea Neagră până pe 15 septembrie

Published

on

Deși programul estival Trenurile Soarelui 2021 se încheie pe 5/6 septembrie, CFR Călători asigură până la data de 15 septembrie 2021 continuitatea călătoriei până la Mangalia prin menținerea unor legături cu trenuri directe din București Nord, Iași și Suceava. De asemenea, se vor asigura legături din București Nord la trenuri dinspre Baia Mare, Beclean pe Someș, Sighetu Marmației, Bistriția Nord, Cluj Napoca, Brașov, Arad şi Craiova.

Până la data de 15 septembrie 2021, vor avea circulația prelungită până la Mangalia următoarele trenuri:

  • IR 1581/ R 8385 București Nord (plecare 07:10) – Constanța (sosire 09:31/ plecare 09:45) – Mangalia (sosire 10:46);
  • R 8378/ IR 1582 Mangalia (plecare 11:55) – Constanța (sosire 13:06 /plecare 14:00) – București Nord (sosire 16:19);
  • IR 1585 / R 8397 București Nord (plecare 17:10) – Constanța (sosire 19:32/plecare 19:45) – Mangalia (sosire 20:46);
  • R 8382/ IR 1580 Mangalia (plecare 06:30) – Constanța (sosire 07:42/plecare 08:20) – București Nord (sosire 10:40);
  • IR 12862 / R 8383 Iași (plecare 22:30)/ Suceava (plecare 22:31) – Constanța (sosire 06:50/plecare 07:45) – Mangalia (sosire 08:53);
  • R 8398 / IR 12861 Mangalia (plecare 20:00) – Constanța (sosire 21:08/plecare 22:00) – Iași (sosire 06:16) / Suceava (sosire 05:49).

Conexiunea dintre București și Constanța va fi asigurată zilnic de 18 trenuri, din care 14 InterRegio (câte 7 pe sens) şi 4 Regio (câte 2 pe sens). După data de 15 septembrie 2021, legătura cu Constanța se va menține atât cu trenuri directe din Brașov, Iași/Suceava, cât și prin trenurile cu schimbare în București Nord dinspre marile orașe din țară.

 

Continue Reading

Turism

Sezon estival perfect, în Bulgaria

Published

on

Bulgaria, tărâm românesc. Cel puțin în privința numărului de turiști autohtoni, care au luat cu asalt, în acest sezon estival, litoralul bulgăresc. În stațiunea Albena, de pildă, gradul de ocupare în majoritatea hotelurilor este de 100%, iar la unul dintre resort-urile de lux, ponderea turiștilor români este de 95%.

Zilnic, recepțiile unităților de cazare din stațiunile bulgărești abundă de turiști. În marea lor majoritate, români. Cei mai mulți dintre aceștia aleg hotelurile all-inclusive de 4 și 5 stele și afirmă că au găsit aici locul potrivit pentru o vacanță perfectă, din care nu le lipsește nimic.

“Ne place pe litoralul bulgăresc, considerăm că raportul preț-calitate este unul foarte bun comparativ cu România. Am ales Albena pentru ceea ce ne oferă ca și facilități de agrement pentru copii și pentru serviciile all-inclusive am ales anul acesta.”, spune o turistă din România

“După cum vedeți, aici avem o zonă foarte frumoasă de piscine și cu un mic aquapark amenajat, avem în interior și un centru spa, cu piscină, sală de sport și multe alte facilități. Și un lucru interesant, în hotel avem la etajele 8 și 9 camere executive, iar pentru aceste camere, oaspeții au la dispoziție lounge-ul VIP, care are o vedere superbă către mare.”, declară ELENA DOROVSKAYA, general manager hotel 5 stele

“Ținând cont că suntem în al doilea an de pandemie, ne așteptam să fie cel mult la nivelul anului trecut, însă spre surpriza noastră plăcută, a mers cu mult mai bine decât anul trecut, iar acum suntem la capacitate maximă.”, declară DIMA PUSNAVA, director Romanian Market Albena

Un alt punct de referință pe harta turismului bulgăresc este acest resort de 5 stele, unic pe litoralul Mării Negre. Aici, turiștii au parte de un veritabil răsfăț și nu puțini sunt cei care revin aici an de an.

“În această locație în care ne aflăm acum și care este unică pe tot litoralul bulgăresc sau chiar din Europa, gradul de ocupare este de 100%, din care 95% sunt români. Este singura locație în care avem 18 piscine, dintre care 8 piscine infinity și 10 piscine normale.”, declară DIMA PUSNAVA, director Romanian Market Albena

Iar pentru ca lecția de turism impusă bulgari să fie completă, este bine de amintit faptul că sezonul estival în țara vecină va continua până în luna octombrie. Iar ofertele de vacanță cu discount-uri considerabile pentru anul viitor vor fi cât de curând disponibile.

Continue Reading

Nordis Hotels

Exclusiv auto

Trending

Copyright © 2021 CityPressConstanta || citytvconstanta@gmail.com || 075.888.2222