Connect with us

Turism

Cum arată cele mai înfricoşătoare poduri din lume

Published

on

Unele dintre cele mai impresionante construcţii din lume sunt podurile. Multe dintre ele au dus imaginaţia celor care le-au proiectat dincolo de realitate, iar aceste structuri atrag nenumăraţi vizitatori în fiecare an. De la un pod de frânghie dintr-un sat irlandez, la construcţii de ultimă generaţie din Franţa sau China, podurile asigură trecerea în siguranţă peste ape sau văi, dând de multe ori impresia că sfidează legile fizicii. Mai mult decât atât, au stârnit dintotdeauna imaginaţia oamenilor şi multe dintre ele au generat legende sau superstiţii. Din acest motiv, weather.com a întocmit şi un clasament al celor mai înfricoşătoare poduri din lume.

Pe primul loc se află Langkawi Sky Bridge din Malaezia. Acest pod pietonal, care înconjoară muntele Gunung Mat Chinchang, are 125 de metri lungime şi oferă o panoramă de 360 de grade a insulelor Langawi. Sky Bridge, la care nu se poate ajunge decât cu telecabina, se află la o altitudine de 600 de metri şi are o lăţime de doar 2 metri. Este un pod relativ nou, care a fost deschis pentru public în anul 2005.

Langkawi Sky Bridge, Malaezia

 

Puente de Ojuela, din Mexic este un pod suspendat din localitatea mexicană, fiind singura structură încă funcţională din Ojuela şi ocupă locul 2 în acest clasament. Aşezarea a devenit un oraş-fantomă la începutul secolului trecut după epuizarea resurselor de minereu şi închiderea minelor. Construcţia originală a fost proiectată de fraţii Roebling, care au conceput şi podul Brooklyn. Punete de Ojuela, care are o lungime de 300 de metri, a fost restaurat şi deschis pentru public, în special ca o atracţie turistică, în anul 1991.

Puente de Ojuela, Mexic

Pe locul 3 se află Sidu River Bridge, din China. Construcţia, care străbate munţii din bazinul Sichuan peste valea râului Sidu, deţine recordul pentru podul aflat la cea mai mare înălţime. Sidu River Bridge are o lungime de 1.2 kilometri şi este suspendat la 496 de metri deasupra prăpastiei. A fost deschis traficului în 2009, când a devenit cea mai înaltă structură de acest gen din lume, depăşind Royal Gorge Bridge şi Beipanjiang River Bridge.

Sidu River Bridge, din China

Carrick-a-Rede Rope Bridge, din Irlanda de Nord este pe locul 4, fiind un pod de  frânghie din apropierea satului Ballintoy din Irlanda de Nord şi este o atracţie turistică importantă în zonă. Acesta face legătura între insula Carricarede şi continent şi, deşi nicio persoană nu a căzut vreodată de pe pod şi nu s-au înregistrat niciun fel de accidente, unii oameni nu îndrăznesc să-l traverseze, fiind nevoie de intervenţia bărcilor pentru ca aceştia să poată părăsi insula. Carrick-a-Rede are o lungime de 20 de metri şi se află la 29 de metri deasupra apei.

Carrick-a-Rede Rope Bridge, Irlanda de Nord

Podul Capilano, situat în British Columbia, Canada, care traversează râul cu  acelaşi nume, atrage peste 800.000 de turişti în fiecare an şi se clasează pe locul 5. A fost construit în 1889, iniţial din cânepă şi lemn de cedru şi refăcut complet în 1956. Podul este legat de numeroase accidente, în special persoane care au căzut în prăpastia de dedesubt. Capilano Suspension Bridgre are o lungime de 140 de metri şi se află la 70 de metri deasupra râului.

Podul suspendat Capilano, Canada

Pe locul 6 se află U Bein, care traversează lacul Taugthaman, în Amarapura, Myanmar şi este cel mai lung pod din lemn de tec din lume. A fost construit de primarul oraşului, care a decis să recicleze coloanele din tec ale vechiului palat, odată cu mutarea la Mandalay. Podul are o lungime de 1.19 kilometri.

U Bein, Myanmar

Trift Bridge este cel mai lung pod destinat exclusiv traficului pietonal din munţii Alpi şi se află pe locul 7 în clasament. Acesta asigură traversarea lacului Trifsee, de lângă Gamden, Elveţia. Are o lungime de 170 de metri, o înălţime de 100 de metri şi atrage peste 20.000 de vizitatori anual.

Trift Bridge, Elveţia

Pe locul 8, Bosfor Bridge este un pod suspendat ancorat cu stâlpi de oţel şi suporturi înclinate, care are o lungime de 1510 metri şi se află la 64 de metri deasupra nivelului mării. Când a fost construit era al patrulea cel mai lung pod din lume şi primul din afara Statelor Unite. Construcţia, care traversează strâmtoarea Bosfor, impresionează prin faptul că leagă două continente, Europa şi Asia şi două cartiere ale Istanbulului.

Podul Bosfor, Turcia

Deschis în 2004, desupra văii râului Tarn, din Franţa, Viaductul Millau devenea cea mai înaltă construcţie de acest gen din lume, clasându-se pe locul 9. Viaductul Millau este un pod hobanat, cu o lungime de 2460 de metri şi o înălţime de 271 de metri. Construcţia face parte din autostrada care leagă Parisul de Montpellier.

Viaductul Millau, Franţa

Royal Gorge Bridge, din Statele Unite a fost podul aflat la cea mai mare înălţime timp de aproape 70 de ani. Construcţia, ce ocupă locul 10, traversează râul Arkansas la 291 de metri, şi a fost realizată în doar şase luni, în 1929. A fost devansat abia în anul 2001, iar în 2003 un amator de senzaţii tari şi-a pierdut viaţa încercând să planeze pe deasupra structurii.

Royal Gorge Bridge, Statele Unite

sursa: Mediafax.ro

sursa foto: corn.org, wikipedia.org

Turism

Taxă pentru turiști, în stațiunile din sudul litoralului

Published

on

Vești proaste pentru turiștii care vor veni în acest sezon estival în vacanță, în sudul litoralului. Mai exact, în Mangalia și cele 6 stațiuni: Saturn, Venus, Cap Aurora, Jupiter, Neptun și Olimp. Vor fi nevoiți să își modifice bugetul de vacanță pentru că administrația locală a introdus o nouă taxă. 5 lei de persoană pentru fiecare noapte petrecută într-un spațiu de cazare clasificat.

Hotărârea a fost luată de consiliul local Mangalia, la finele anului trecut, iar în luna martie a fost modificată, astfel că începând din acesta lună, cei care se vor caza în sudul litoralului, vor plăti această taxă specială. Valoarea ei este de 5 lei pe zi pentru fiecare persoană. Administrația promite că banii vor fi cheltuiți pentru dezvoltarea infrastructurii turistice şi întreţinere în Mangalia şi în staţiunile arondate, precum şi promovare.

Și hotelierii din stațiune cred că zona de sud are nevoie de revitalizare, iar acești bani sunt necesari. Turiștii sunt însă sceptici că banii vor fi folosiți pentru dezvoltarea stațiunilor și mai cred că și taxa este destul de mare pentru turiștii care cu greu reușesc să strângă bani pentru o vacanță pe litoralul românesc.

Vor fi însă și turiști exceptați de la plata taxei. Este vorba de pensionari, veteranii de război și turiștii veniți cu bilete de tratament. Taxa se va încasa la recepția structurilor de cazare și, ulterior, va ajunge la bugetul local.

 

Continue Reading

Actualitate

Reduceri de 10% la oferta Interrail Pass, pentru seniori

Published

on

Pentru călătoria cu trenul în Europa a seniorilor (vârsta peste 60 de ani), CFR Călători recomandă oferta Interrail Pass care vine cu reduceri de 10% pentru ambele variante:

  • Interrail Global Pass;
  • Interrail One Country Pass.

Oferta este valabilă atât la clasa I cât și la clasa a II-a. Spre deosebire de alte variante de călătorie, Interrail Pass permite o mai mare flexibilitate şi oferă posibilitatea efectuării de călătorii nelimitate în 33 de ţări europene, sau doar într-o ţară la alegere, în timpul perioadei de valabilitate. Oferta Interrail Global Pass este valabilă şi pe parcursul ţării de rezidenţă, pentru o călătorie dus-întors

Detalii despre tarife preț întreg și alte informații sunt disponibile pe  www.cfrcalatori.ro, la secțiunea Trafic Internațional/Interrail și pe  http://www.interrail.eu/.

Oferta Interrail Pass este vândută în birourile CFR Călători din staţii şi în agenţiile CFR Călători deschise traficului internaţional. Pentru informații despre circulația trenurilor internaţionale, călătorii pot solicita detalii la telefon 021 314 55 28 (trafic internațional Gara de Nord București) sau pot accesa link-ul: https://bileteinternationale.cfrcalatori.ro/ro/booking/search.

 

 

Sursa: CFR Călători

Continue Reading

Turism

Se caută soluții eficiente

Published

on

Toleranță zero față de patronii care nu își respectă clienții. Asta promite Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor în acest sezon estival. Sănătatea turiștilor este mai presus de orice, iar autoritățile anunță că cei care nu se vor conforma legii vor suporta amenzi. Patronii de pe litoral se plâng, însă, de numărul excesiv de controale și spun că astfel de acțuni nu fac decât rau, atât investitorilor cât și clienților.

Patronii de restaurante se plâng și spun că numărul mare de controale din anii trecuți a pus o presiune în plus pe angajați. Nu de puține ori, aceștia trebuiau să stea la dispoziția organelor de control, fiind nevoiți să îi ignore pe cilenți. Iar de când a început pandemia, haosul a fost cu atât mai mare. Nu a existat o organizare coerentă și nu de puține ori, controalele s-au suprapus și nu au făcut altceva decât să deranjeze clienții.

Conducerea  Autorității Naționale Pentru Protecția Consumatorului a anunțat toleranță zero față de cei care încalcă legea. Președintele ANPC susține că aproape 80%  dintre unitățile de pe litoral funcționează legal și respectă normele în vigoare, însă sunt și excepții.

Iar în aceste cazuri, măsurile trebuie să fie dintre cele mai drastice. Motiv pentru care primul pas făcut de autorități este o campanie de consiliere a agenților econimici.

Președintele ANPC promite, de asemenea, că acțiunile de control nu se vor mai suprapune. Fiecare instituție se va rezuma competențele pe care le are, iar presiunea asupra agenților economici va fi redusă cât mai mult cu putință.

 

Continue Reading

Actualitate

Vin bani de la Uniunea Europeană, pentru turismul românesc

Published

on

Comisia Europeană a aprobat o schemă de ajutor în valoare de 500 de milioane de euro (aproximativ 2,437 miliarde RON) menită să sprijine întreprinderile care își desfășoară activitatea în domeniul turismului, al cazării și al serviciilor alimentare, precum și agențiile de turism, în contextul epidemiei de coronavirus.

Sprijinul public, sub formă de subvenții directe, va acoperi până la 20 % din pierderile de venituri (sau, în cazul anumitor agenții de turism care aplică un regim special, volumul facturilor emise pentru servicii turistice, inclusiv marja) pe care beneficiarul le-a înregistrat între 1 ianuarie și 21 decembrie 2020, comparativ cu aceeași perioadă din 2019.

Măsura urmărește să ajute beneficiarii să își acopere nevoile de lichidități și să își continue activitățile în timpul și ulterior pandemiei. Sprijinul nu va depăși 1,8 milioane EUR/beneficiar, iar ajutorul va fi acordat cel târziu la 31 decembrie 2021.

Continue Reading

Curtea Brancoveneasca

Trending

Copyright © 2021 CityPressConstanta || citytvconstanta@gmail.com || 075.888.2222