Connect with us

Actualitate

Constanţa ar putea deveni oraş “Smart City”

Published

on

Se caută soluţii de tip “Smart City” pentru oraşul de la malul mării. După Oradea şi Braşov, Constanţa a fost gazda Forumului Antreprenorilor în Administraţia Inteligentă.

Oraşe precum Oradea, Cluj sau Alba Iulia sunt exemple, la nivel naţional, în privinţa proiectelor de tip “Smart City”. În acest context, la Constanţa, punct strategic pe harta ţării noastre, s-a organizat cea de-a treia ediţie a Forumului Antreprenorilor în Administraţia Inteligentă.

“Sunt încântat să fiu gazda acestui eveniment, cu atât mai mult cu cât judeţele în care acest eveniment s-a desfăşurat anterior, erau judeţe care reprezintă exemple de bună practică privind conceptul de „smart city”. Din acest punct de vedere, judeţul Constanţa este un teren mai virgin, să spunem aşa. Întâlnim în judeţul nostru localităţi care şi-au făcut o practică în atragerea fondurilor europene, dar şi localităţi care se dezvoltă într-un mod haotic.”, declară BOGDAN HUŢUCĂ, deputat PNL Constanţa

“Ideea acestui forum vine din necesitatea administraţiei locale de a sta la aceeaşi masă cu mediul de afaceri şi cu societatea civilă, pentru a găsi cele mai bune soluţii pentru cetăţenii români. Am participat la Oradea, la a doua ediţie a acestui forum, alături de primarul municipiului Oradea şi astfel mi-a venit ideea să aducem neapărat acest forum şi la Constanţa.”, declară BOGDAN BOLA, consilier judeţean PNL Constanţa

Ideea de “Smart City” presupune, întâi de toate, reducerea consumului şi implicit a costurilor pentru utilităţi. Astfel, proiecte precum amenajarea parcărilor inteligente, management-ul traficului, iluminatul inteligent, metodele noi de protecţie a mediului sau serviciile publice accesate online, ar putea prinde contur şi în Constanţa.

“De exemplu, o parcare inteligentă poate să ştie întotdeauna câte locuri libere are, poate să îndrepte maşina, cu ajutorul unei aplicaţii de pe telefon, exact spre locul de parcare liber, iar dacă municipalitatea doreşte să lege toate parcările de tip „smart city”, poate să redirecţioneze şoferul, în cazul în care nu mai sunt locuri de parcare în imediata apropiere. Dacă vorbim de iluminat public, senzorii de iluminat public spun că s-a făcut zi şi astfel nu mai trebuie să existe un om, să apese pe buton, iar consumul se reduce.”, declară VIOLETA VIJULIE, director executiv ISP România

Astfel, Constanţa ar putea deveni un alt oraş „Smart City” pe harta ţării noastre, însă condiţia ar fi ca toate aceste astfel de proiecte să se concretizeze.

Actualitate

Omagiu pentru Eminescu

Published

on

Astăzi s-au împlinit 171 de ani de la nasțerea Luceafărului poeziei româneşti, iar la Cumpănă atât Mihai Eminescu, cât și Ziua Culturii Naționale au fost celebrate și anul acesta în comuna constănțeană printr-o serie de activităţi culturale, care de data aceasta au fost mult mai restrânse din cauza pandemiei de Covid-19.

Elevii liceului Nicolae Dumitrescu din comuna Cumpăna au depus o coroană de flori la monumentul închinat poetului Eminescu din localitate și au recitat rând pe rând versuri ce îi poartă amprenta poetului  simbol al țării noastre.

Momentul de omagiere a devenit deja o tradiţie respectată în fiecare an la Cumpăna.

Continue Reading

Actualitate

A început etapa a doua de vaccinare anticovid

Published

on

Vineri, 15 ianuarie a început și la Constanța etapa a doua a vaccinării anticovid. Primii la care au ajuns echipele mobile ale Direcției de Sănătate Publică au fost bătrânii din centrele rezidențiale și angajații acestora. La Căminul de persoane vârstince din Constanța interesul pentru vaccinare a fost unul destul de ridicat printre beneficiari. Nu la fel au stat lucrurile însă în cazul angajaților. Din cei 90 doar 20 și-au exprimat acordul pentru administrarea vaccinului.

La căminul de bătrâni din Constanța sunt în jur de 200 de beneficiari. Mai bine de jumătate dintre ei au fost de acord să se vaccineze, deoarece au considerat că sănătatea este prioritară, iar vaccinul nu face altceva decât să îi ajute în lupta cu virusul care a ucis mii de oameni până acum.

De când s-a declanșat pandemia de Covid-19, căminul de bătrâni din Constanța a fost unul dintre principalele focare din județ. Aici, din cei 200 de bătrâni, 150 s-au infectat de a lungul timpului. Tocmai de aceea s-au și decis în număr mare să facă vaccinul.

Începând de luni, 18 ianuarie și toate persoanele de peste 65 de ani se vor putea  vaccina la centrele din municipiu și județ. Iar pentru cele care au probleme de deplasare, municipalitatea din Constanta pune la dispoziție  transport  gratuit prin serviciul “Ability Taxi” la centrul de imunizare.

La nivelul județului Constanța există 18 centre de vaccinare, dintre care două în oraș. Deocamdată însă vor fi deschise doar opt, urmând ca ulterior și celelalte să devină funcționale.

Continue Reading

Actualitate

CN Administrația Porturilor Maritime SA Constanța, partener în proiectul european EALING

Published

on

Proiectul se referă la posibilitatea navelor de a se alimenta cu energie electrică de la mal, pe timpul staționării în porturi. Astfel, nu se mai consumă carburanți pentru producerea energiei, iar emisiile de gaze se reduc semnificativ.

EALING are la bază necesitatea implementării soluțiilor OPS – (Onshore Power Supply – furnizarea de energie de la țărm) în porturile maritime TEN-T, pentru a răspunde în special cerințelor formulate în European Green Deal, precum și în alte Directive UE ce privesc crearea și utilizarea infrastructurii dedicate combustibililor alternativi, precum și stabilirea unui cadru pentru facilitarea investițiilor durabile în acest domeniu.

Proiectul este coordonat de Fundația Valencia Port și este finanțat prin programul european Connecting Europe Facility 2019. Cei 16 parteneri implicați sunt autorităţi portuare, asociații profesionale, autorități din Spania, Italia, Germania, Grecia, Bulgaria, România, Slovenia și Portugalia.

Obiectivele ce urmează a fi realizate sunt:

  • evaluarea performanțelor operaționale și de mediu ale porturilor participante, în cadrul operațiunilor de alimentare a diferitelor tipuri de nave (Ro-Ro, Ro-Pax, portcontainere, nave de pasageri);
  • contribuția la dezvoltarea în continuare a unui cadru comun armonizat și interoperabil al UE, pentru implementarea infrastructurii și echipamentelor OPS în porturi, cu o strânsă cooperare între toate părțile interesate din sectorul maritim;
  • realizarea tuturor studiilor tehnice, de mediu, socio-economice și financiare necesare pentru accelerarea pregătirii și lansării etapei de lucrări de infrastructură OPS;
  • implementarea infrastructurii și echipamentelor OPS în cel puțin 16 porturi din diferite regiuni ale UE (Marea Mediterană, Marea Neagră și Atlantic).

 

Continue Reading

Trending

Copyright © 2020 CityPressConstanta