Connect with us

Cultura/Educatie

Consiliul Naţional al Elevilor solicită introducerea elevilor pe lista prioritară de testare pentru Covid-19

Published

on

Potrivit datelor furnizate de către Institutul Naţional de Sănătate Publică, în a cincea săptămână de şcoală, 12-18 octombrie, au fost înregistrate 1692 de cazuri de infectare cu SARS-CoV-2, care reprezintă o creştere cu 155%, în timp ce, raportat la numărul total de cazuri înregistrat de la începutul pandemiei până acum la segmentul de vârstă aferent elevilor şi preşcolarilor (11.765), cazurile de săptămâna trecută reprezintă 14,4%.

Din acest motiv, Consiliul Naţional al Elevilor solicită introducerea elevilor pe lista prioritară de testare pentru Covid-19. Această măsură este imperioasă în aceste momente, întrucât elevii care sunt prezenţi la cursuri petrec, în medie, 6 ore pe zi în aceeaşi încăpere, alături de colegii lor, aflându-se într-un risc ridicat de infectare.

“Vedem din ce în ce mai multe cazuri de COVID-19 în unităţile de învăţământ. Siguranţa elevilor trebuie să primeze, motiv pentru care solicităm includerea acestora pe lista prioritară de testare pentru COVID-19. Identificarea cazurilor pozitive şi izolarea acestora va scădea în mod semnificativ necesitatea închiderii şcolilor şi a tranziţiei către învăţământul online, pentru care multe unităţi de învăţământ încă nu sunt pregătite.”, declară RAREȘ VOICU, preşedintele Consiliului Naţional al Elevilor

În acelaşi timp, multe şcoli nu sunt pregătite pentru tranziţia către orele online la momentul de faţă, susține președintele Consiliului Național al Elevilor, iar procesul de digitalizare este unul de durată, care, cel mai probabil, nu se va încheia în următoarele săptămâni. Astfel, testarea elevilor şi izolarea cazurilor pozitive ar reduce posibilitatea răspândirii virusului şi ar elimina necesitatea tranziţiei către cursurile online pentru multe unităţi de învăţământ.

sursa foto: formaremedicala.ro

Cultura/Educatie

Ștafeta pentru Educație de la Castelu ediția a V-a

Published

on

500 de copiii din comuna Castelu au luat startul la cea de-a cincea ediție a Ștafetei pentru educație, eveniment comunitar din cadrul proiectului „Educație prin sport și aventură”. Proiectul aduce împreună copii de etnii diferite, din medii sociale diferite și îi ajută să-și îmbunătățească starea de sănătate și de bine, contribuind la sudarea comunității și la reducerea barierelor socio-educaționale.

O zi obișnuită de miercuri s-a transformat într-o experiență de neuitat pentru copiii și adulții din Castelu. 500 de copii din întreaga comună au alergat la concursul Ștafeta pentru educație, aflat deja la a cincea ediție. Energia copiilor a fost la înălțime și de această dată, iar vremea de afară a fost la unison cu entuziasmul acestora. Participanții, cu vârste cuprinse între 6 și 17 ani, însoțiți de profesori și susținători, s-au întâlnit la sala de sport din Castelu și au luat startul la cursă, în funcție de categoria de vârstă. În același timp, copiii de grădiniță au participat la activități de mișcare și joacă în curțile școlilor din Castelu și Nisipari, împreună cu profesori și voluntari. Fiecare copil a primit un echipament sportiv, gustări sănătoase și a fost răsplătit cu o medalie pentru participare.

În timp ce copiii au alergat, părinții, rudele și voluntarii i-au încurajat cu entuziasm. Câștigătorii de la fiecare categorie au primit premii și medalii. Am văzut cum sportul a adus încă o dată împreună comunitatea de la Castelu. Profesorii s-au ocupat de înscrierea copiilor, de semnarea documentelor necesare pentru participare și au însoțit copiii la concurs. Reprezentanții primăriei au oferit sprijin logistic astfel încât și această ediție a Ștafetei pentru educație să fie un succes. Voluntari din comunitate și din afara acesteia au ajutat la realizarea kiturilor de participare, iar în ziua evenimentului au stat pe traseu și la linia de finish pentru a oferi medalii. Ne-a bucurat
în mod deosebit implicarea tinerilor voluntari de la Liceul Tehnologic „Dobrogea“ Castelu.

„De la an la an, tot mai mulți copii își doresc să participe la Ștafetă și acest lucru ne confirmă că este nevoie de activități care aduc împreună comunitatea. Sportul are puterea magică de a elimina diferențele dintre copii. Pentru o zi, toți sunt egali și pleacă în cursă cu aceleași șanse de a câștiga. Prin proiectele integrate pe care le derulăm, care au în centru educația, facem eforturi să aducem copiii din medii vulnerabile mai aproape de școală și să le oferim oportunități de dezvoltare care să estompeze neajunsurile cu care pornesc în viață. Bedrie, o fetiță din comunitate, este un exemplu pentru noi toți. Când am cunoscut-o avea opt ani, nu vorbea limba română și nu mergea la școală. A început să vină regulat la activitățile pe care le organizam și a participat la Ștafeta pentru educație din primăvara lui 2022, când a câștigat primul loc la grupa ei de vârstă. Am înscris-o la clasa pregătitoare și a început să vină regulat la școală. Bedrie a evoluat constant de atunci. Acum a luat din nou premiul I la ștafetă la categoria ei de vârstă. Și sora ei mai mică s-a aflat pe podium anul acesta.“ – declară Nadia Gavrilă, Președintă Reality Check.

„Am văzut cum Ștafeta pentru educație de la Castelu a crescut de la an la an și suntem mândri că a ajuns la cea de-a cincea ediție. Suntem și mai mândri că a devenit un eveniment care simbolizează coeziunea comunității și că duce mai departe mesajul că toți copiii au dreptul la educație. Împreună cu Asociația Reality Check ne implicăm în comunități vulnerabile și schimbăm în bine viața copiilor.“ – a declarat Katharina Scheidereiter, CSR Manager Kaufland România.

Sportul joacă un rol important în formarea și educația copiilor. Prin activitățile sportive, ei învață să respecte regulile, să își dezvolte spiritul de echipă și să își valorifice potențialul. Competițiile sportive îi încurajează să își depășească limitele și să persevereze pentru atingerea obiectivelor comune. În același timp, susținerea din partea comunității îi motivează să continue să își urmărească pasiunile și să își dezvolte abilitățile. Este esențial ca toți copiii să beneficieze de oportunități echitabile și să aibă șansa de a visa și a realiza lucruri mărețe.

La buna desfășurare a Ștafetei pentru educație de la Castelu au contribuit: Kaufland România, Asociația OvidiuRo, Inspectoratul pentru Situații de Urgență “Dobrogea” al Județului Constanța, Compartimentul Poliție Locală din cadrul Primăriei Castelu și Inspectoratul Județean de Jandarmi Constanța, precum și voluntari dedicați care au contribuit la succesul evenimentului. Au fost alături de copii la eveniment și Sever Arslan și Danilov Laura, inspectori şcolari – Inspectoratul Școlar Județean Constanța, Simona- Neli Constantinescu și Cristian Dumitrașcu, sef serviciu, respectiv consilier – Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului Constanța, Viorica Bucur, profesor consilier școlar – Centrul Județean de Resurse și Asistență în Educație.

Proiectul „Educație prin sport și aventură“ este derulat de Asociația Reality Check și finanțat prin programul În Stare de Bine, susținut de Kaufland România și implementat de Fundația pentru Dezvoltarea Societății Civile. Proiectul continuă activitățile de educație prin sport testate cu succes și își propune să crească starea de bine a copiilor din Castelu și Coroieni prin cluburi sportive săptămânale de fotbal și volei pentru 70 de copii, tabere de educație prin aventură pentru 28 de copii cu performanțe școlare și evenimente comunitare, cum sunt Ștafetele pentru educație la care participă 900 de copii. În activități implicăm întreaga comunitate: părinți, profesori, reprezentanți ai autorităților de la local la național, tineri din comunitate și voluntari.

Continue Reading

Cultura/Educatie

Lansarea volumului „Regionalizarea. Către un model de bună guvernanță a României”, la UOC

Published

on

Facultatea de Istorie și Științe Politice (FISP), din cadrul Universității Ovidius din Constanța, organizează joi, 18 aprilie 2024, lansarea volumului „Regionalizarea. Către un model de bună guvernanță a României”, coordonat de Alexandru L. Cohal, Dorin Dobrincu și George Ţurcănașu, publicat la Editura Polirom.

Evenimentul va avea loc în Sala Senatului din campusul universitar – Corp A (Aleea Universității, nr.1), începând cu ora 12.00 și va fi urmat de o dezbatere la care vor lua cuvântul: conf. univ. dr. Daniel Citirigă, prof. univ. dr. Florin Anghel, din cadrul FISP, prof. univ. dr. habil. Angelo Mitchievici, cadru didactic al Facultății de Litere și director al Bibliotecii Județene „Ioan N. Roman” din Constanța. Alături de aceștia vor vorbi Dorin Dobrincu și Mihai Chiper, cercetători la Institutul de Istorie „A.D. Xenopol“ – Iași al Academiei Române și Alexandru Cohal, cercetător la Institutul de Filologie Română „Alexandru Philippide”, Academia Română – Filiala Iași.

Despre carte

„Cartea de față este despre Moldova (regiunea), despre România și despre români, așa cum cei ce au scris în ea i-au putut vedea. Cercetători din domenii științifice diferite au răspuns, fiecare din unghiul său, la mai multe întrebări: de ce suntem organizați într-un fel, și nu în altul? Corespunde împărțirea administrativ-teritorială a țării, așa cum o vedem astăzi, nevoilor de ieri și de azi ale Moldovei, ale României și ale locuitorilor ei? Dar care sunt aceste nevoi? Și cum funcționează, în fond, statul?” (Coordonatorii volumului „Regionalizarea. Către un model de bună guvernanță a României”)

Despre coordonatorii volumului

Alexandru L. Cohal este lingvist, cercetător la Institutul de Filologie Română „Alexandru Philippide”, Academia Română – Filiala Iași. A urmat studii de filologie la Iași și de sociologie la Roma și la Pavia. Domeniile de interes: socioantropologia migrației și sociolingvistica migrației. Este vicepreședinte al Mișcării pentru Dezvoltarea Moldovei.

Dorin Dobrincu este istoric, cercetător Institutul de Istorie „A.D. Xenopol“ – Iași al Academiei Române. Domeniile principale de interes: istoria politică, socială și religioasă a României contemporane, editarea surselor istoriei contemporane, istoria regională. Este membru fondator și președinte al Mișcării pentru Dezvoltarea Moldovei.

George Țurcănașu este lector doctor la Departamentul de Geografie al Universității „Alexandru Ioan Cuza” din Iași, fost cercetător la ENS LSH Lyon. Este specializat în geografia teritoriilor, cartografie și modele cantitative utilizate în geografie. Este membru fondator al Mișcării pentru Dezvoltarea Moldovei.

Continue Reading

Cultura/Educatie

Workshop de tehnici mixte, la Muzeul de Artă Constanța, cu prilejul Zilei Mondiale a Artei

Published

on

Cu prilejul Zilei Mondiale a Artei, sărbătorită anual pe data de 15 Aprilie, Muzeul de Artă din Constanța găzduiește, în zilele de 13 și 14 Aprilie un Workshop de tehnici mixte susținut de Cuciuc Romanescu Laura Sînziana, conf.univ.dr. la Facultatea de Arte, Universitatea Ovidius din Constanța, cu participarea cadrelor didactice, a studenților și masteranzilor din cadrul specializăriulor Pedagogia Artelor Plastice și Decorative, Educația Vizuală prin Studiul Peisajului și Figurii și Studii Interdisciplinare în Artele Vizuale.
În limbaj plastic, putem vorbi de Tehnici Mixte atunci când lucrăm cu cel puțin două tipuri diferite de media într-o lucrare. Spre exemplu, acesta ar putea fi acuarelă și creion, sau acrilice și creion sau acrilice și pix și colaj sau toate acestea împreună pe o pânză sau pe hârtie sau orice alt suport. Explorarea tehnicilor mixte este o modalitate de a experimenta și de a vă elibera de grija de a încerca să faceți lucrurile într-un anumit mod încercând tipurile diferite de materiale și medii și lasându-vă doar creativitatea să lucreze.
În cadrul acestui atelier simplu, participanții vor fi îndemnați să se conecteze cu creativitatea lor, scopul acestei intervenții plastice fiind de a invita un pic de aleatoriu și haos în procesul de creație artistică, ca o modalitate de a deschide și de a declanșa idei noi lăsând deoparte temerile de a face greșeli, îmbrățișând surprizele care apar din renunțarea la puțin control, jucându-se și, de ce nu, reconectându-se cu copilul interior. Participanții sunt invitați să experimenteze cu o varietate de medii, grafit, guașă, acuarelă, creioane colorate, markere, vopsea acrilică, în combinație cu diferite tipuri de suprafețe, aceasta din urmă influențând în mod direct semnul plastic obținut. Mulți artiști diferiți au folosit media mixtă, cum ar fi Degas, Romare Bearden, Jasper John, Jim Dine, Rauschenberg, și aici numim doar câțiva dintre aceștia.
Scopul plastic nu este acela de a obține rezultate sau proiecte finalizate, spațiul fiind deschis pentru a descoperi și experimenta fără teama de a face greșeli, descoperind astfel propriul limbaj vizual. Folosind o varietate de materiale de bază, semnele neintenționate și accidentele creative deschid o poartă spre frumusețea imperfecțiunilor scoțându-ne astfel din zona de confort. Combinațiile sunt nesfârșite, dar ideea de bază este combinarea și stratificarea materialelor pentru a obține rezultate unice.
Workshopul de Tehnici Mixte se va desfașura în intervalul orar 10.00-12.00, în datele specificate mai sus, termenii şi condiţiile vizitării publicului supunându-se regulamentului instituţiei.

Continue Reading

Cultura/Educatie

Spectacolul ”Hangița”, pus în scenă de viitorii actori, absolvenți ai Facultății de Arte

Published

on

Astăzi, 05 aprilie 2024, ora 19.30, la Teatrul pentru Copii și Tineret „Căluțul de Mare” are loc premiera spectacolului „HANGIȚA”, aparținând lui Carlo Goldoni, spectacol de licență al anului III Arta actorului, din cadrul Facultății de Arte, Universitatea „Ovidius” din Constanța, clasa Profesor univ. dr. Lică Gherghilescu, Lector univ. dr. Clara Ghiuvelechian, Asistent univ. dr. Dana Dumitrescu.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2022 CityPressConstanta || citytvconstanta@gmail.com || 075.888.2222