Connect with us

Actualitate

CONAF: „O lovitură fiscală dată afacerilor mici poate ricoșa în recesiune”

Published

on

Confederația Națională pentru Antreprenoriat Feminin (CONAF)* avertizează că proiectul Ordonanței de Urgență privind măsurile pentru finanțarea deficitului bugetar este o lovitură fiscală dată afacerilor mici și mijlocii, cu efecte negative asupra investițiilor, locurilor de muncă și economiei, dar stimulative pentru inflație.

„Guvernul trebuie să examineze cu luciditate situația economică a României, în contextul tensiunilor globale, al inflației persistente și al incertitudinilor multiple, în care o lovitură fiscală dată afacerilor mici nu ar echilibra bugetul țării, deoarece ar stimula inflația, șomajul, falimentele și ar putea încetini creșterea economiei. Statul ar putea încasa mai mult dacă legislaţia fiscală ar fi simplă şi clară. Mulţi posibili antreprenori renunţă să înceapă o afacere din cauza impredictibilităţii legislaţiei fiscale şi a complexităţii normelor aferente”, a observat Cristina Chiriac, doctor în economie, președintă CONAF.

Impozitarea microîntreprinderilor ar trebui să susțină activitatea acestora, esențială pentru echilibrarea unei economii moderne de piață, dar ultimele modificări fiscale deja aplicate au sensibilizat puternic afacerile mici, iar propunerile aflate pe agenda guvernului le-ar putea tripla povara fiscală, avertizează Mihaela Mitroi, Managing Partner Global Tax Advise, consultant fiscal, președintă Sucursala CONAF București.

„De la 1 ianuarie a anului 2023 plafonul pentru încadrarea ca microîntreprindere a fost redus la jumătate (500.000 euro față de 1 milion euro) și cu condiții mai restrictive. Asistăm acum la condiții și mai aspre, respectiv creșterea impozitului de la 1 la 3% pentru microîntreprinderile care obțin venituri de peste 300.000 lei. Indiferent de acest plafon pentru microîntreprinderile care desfășoară activități în zona IT (editare și realizare de software, etc.), hoteluri, restaurante, activități juridice, asistență medicală generală sau stomatologică, vor plăti automat un impozit de trei ori mai mare decât în prezent pentru venituri până la 500.000 euro”, a avertizat Mihaela Mitroi.

Inflația va fi o consecință colaterală a acestei creșteri puternice a presiunii fiscale, deoarece pentru a rezista în piață antreprenorii vor scumpi serviciile. Sub presiunea creșterii poverii fiscale IMM-urile profitabile își vor reduce sau chiar amâna investițiile, a observat Mihaela Mitroi.

„Companiile care au venituri peste pragul de 300.000 lei și care au o rată a rentabilitatii de peste 30% vor datora impozit pe profit de 16% începând cu trimestrul în care această condiție este îndeplinită. Cu alte cuvinte sunt penalizate microîntreprinderile profitabile, antreprenoriatul local fiind astfel descurajat să efectueze noi investiții”, a spus Mihaela Mitroi.

Pe agenda guvernului se găsesc și măsuri care descurajează investițiile individuale multiple în mai multe afaceri mici, într-o schemă de impozitare care sfidează logica fiscală, a mai observat Mihaela Mitroi.

„Antreprenorii care au afaceri mici, dar diversificate (în mai mult de o microîntreprindere), vor ajunge să plătească impozit pe profit 16% dacă dețin mai mult de 25% în capitalul social – până acum fiind permisă deținerea în cel mult 3 microîntreprinderi. Cu alte cuvinte, vor rămâne cu regimul fiscal de microîntreprindere doar pentru o singură afacere. În același timp, aceiași antreprenori cu afaceri diversificate vor deveni de asemenea plătitori de impozit pe profit, chiar dacă realizează o cifră de afaceri mai mică de 500.000 euro, în cazul în care veniturile cumulate ale microîntreprinderilor deținute depășesc acest plafon și dacă acestea sunt considerate întreprinderi legate, ajungând în situația în care nu vor putea aplica regimul de microîntreprindere nici măcar pentru o companie”, a spus Mihaela Mitroi.

Nu în ultimul rând antreprenorii ar putea fi obligați să plătească impozitele în avans, până la închiderea anului financiar, pentru ultimul trimestru, în condițiile în care de curând fusese aliniată plata impozitului pentru microîntreprinderi cu data pentru plata impozitului pentru celelalte companii, respectiv 25 iunie a anului următor, măsură care riscă să înglodeze în datorii afacerile mici și chiar să le arunce în faliment, mai avertizează Mihaela Mitroi.

„O altă sarcină suplimentară pentru antreprenorii care își desfășoară activitatea în regim de microîntreprinderi este plata de avans a impozitului aferent ultimului trimestru al anului, respectiv până pe 25 decembrie, prin estimarea lunii decembrie la nivelul celei precedente. Toate aceste măsuri afectează posibilitatea microîntreprinderilor de a-și continua derularea afacerilor, pentru ca extragerea bruscă de disponibilități bănești prin impozite, conduce la o eventuală imposibilitate a acestora de a se dezvolta prin investiții, având în vedere posibilitățile limitate a unor surse de finanțare pentru acestea.  Putem asista astfel la o reducere a numărului microîntreprinderilor care își desfășoară activitatea pe piața românească cu efecte asupra sustenabilității mediului economic din România”, a observat Mihaela Mitroi.

„Intensificarea presiunii fiscale asupra afacerilor mici și mijlocii are, deja, un impact negativ în piața forței de muncă: oportunitățile de angajare sunt reduse, iar numărul angajaților s-a micșorat, deoarece companiile și-au redus investițiile și, în plus, și-au ajustat necesarul de personal”, a observat Cristina Chiriac.

„România este singurul stat din Uniunea Europeană care a înregistrat, la finalul celui de-al doilea trimestru, o scădere a numărului de persoane ocupate față de aceeași perioadă din 2022, potrivit datelor publicate de Eurostat. Trebuie să observăm că această scădere a populației ocupate cu 1,9% nu poate fi efectul unei reduceri a personalului bugetar, care, deși anticipată, nu a avut încă loc. O eventuală înăsprire a fiscalității IMM-urilor și microîntreprinderilor, în contextul dificil al încetinirii economiei, al inflației persistente, al intensificării presiunilor de creșteri salariale și al creditării scumpe și limitate descurajează crearea de noi locuri de muncă și afectează creșterea economică. Atunci când afacerile mici și mijlocii se luptă să-și gestioneze povara fiscală, concedierile fac parte din strategia de supraviețuire a afacerii”, a mai observat Cristina Chiriac, președintă CONAF.

”În esență”, avertizează Cristina Chiriac, ”România nu-și poate asigura o creștere economică viguroasă cu majorări de impozite și taxe pentru a susține cheltuieli bugetare uriașe, în timpuri dominate de crize multiple și simultane. Dimpotrivă, intensificarea poverii fiscale asociată afacerilor mici și mijlocii, aplicată în acest an, a avut deja un efect negativ: economia a încetinit și peste 160.000 de oameni s-au retras din piața muncii. Mai mult, sub presiunea fiscalității excesive abilitatea antreprenorilor de a accesa banii europeni se reduce drastic. Și atunci, o măsură impusă de nevoia de a consuma banii europeni se dovedește a fi de fapt doar o nouă barieră ridicată în calea accesării fondurilor europene. Un efect de ricoșeu probabil neluat în calcul. Un deficit excesiv nu poate fi rezolvat printr-o fiscalitate excesivă, deoarece apare riscul alunecării economiei în recesiune”.

Winston Churchill a descris cât se poate de clar capcana fiscalității excesive și inoportune: Ideea că o națiune poate ajunge la prosperitate cu ajutorul taxelor este una dintre cele mai rudimentare iluzii care a încurcat vreodată mintea umană.”

*Confederaţia Naţională pentru Antreprenoriat Feminin (CONAF) este cea mai puternică confederație din România ce reunește interesele antreprenorilor în spiritul european al egalității de gen și egalității de șanse. CONAF reprezintă cea mai mare entitate de acest gen din România, o organizație care promovează și susține antreprenoriatul românesc, lucru fără precedent, care deschide orizonturi de colaborare și cooperare atât pe plan intern cât și internațional. CONAF a luat ființă̆ ca urmare a necesitații de a crea o cultură antreprenorială modernă, sustenabilă și echitabilă, nu numai pentru antreprenoriatul feminin, ci și pentru întregul mediu de business. CONAF are în componența sa 2 federații, 9 patronate, 15 asociații, 26 sucursale și peste 4.000 de companii, peste 170.000 de angajați.

CONAF organizează evenimente importante pentru societatea românească̆, centrate pe educație continuă, conștientizare și găsire de soluții pentru probleme și domenii de larg interes public. Dezvoltă și finalizează proiecte naționale cu un impact puternic, atât pentru societate, cât și pentru strategiile de dezvoltare ale autorităților centrale și locale.

Printre proiectele CONAF, amintim „Pactul pentru Tineri”, „Maratonul pentru Educație Antreprenorială” „DigitalUP” „Pactul pentru Muncă” – în parteneriat cu FPPG, „Pactul pentru Educație Antreprenorială” și seria de dialoguri deschise, „Turismul Românesc: Între impas și oportunitate”, ce au generat pe lângă̆ ecourile în spațiul public, decizii legislative schimbări pozitive de mentalități. Sute de speakeri și mii de antreprenori au dezbătut în cele mai importante orașe românești, cele mai stringente probleme, în scopul găsirii soluțiilor optime și celor mai bune strategii de viitor.

 

Actualitate

Facilități fiscale, pentru locuitorii din Ovidiu!

Published

on

În data de 9 septembrie 2024 Consiliul Local al orașului Ovidiu a adoptat HCL nr. 204/09.09.2024 privind anularea accesoriilor aferente obligațiilor bugetare restante, în conformitate cu OUG nr.107/2024 pentru reglementarea unor măsuri fiscal-bugetare în domeniul gestionării creanțelor bugetare și a deficitului bugetar pentru bugetul general consolidat al României în anul 2024.

Astfel, debitorii persoane fizice sau juridice, de drept public sau privat, asocieri și alte entități fără personalitate juridică persoane fizice care desfășoară activități economice în mod independent sau exercită profesii liberale, care la data de 31 august 2024 inclusiv, au obligații bugetare principale restante datorate bugetului local al orașului Ovidiu, pot beneficia de anularea dobânzilor, penalităților și accesoriile aferente, în condițiile prevăzute de hotărârea mai sus menționată.

Dobânzile, penalitățile și toate accesoriile aferente obligațiilor bugetare principale, restante la data de 31 august 2024 inclusiv, se anulează dacă sunt îndeplinite cumulativ următoarele condiții:

a) toate obligațiile bugetare principale restante la data de 31 august 2024 inclusiv, administrate de organul fiscal local, se sting prin orice modalitate prevăzută la art. 22 din Legea nr. 207/2015, cu modificările și completările ulterioare, până la data depunerii cererii de anulare a accesoriilor inclusiv, dar nu mai târziu de data de 25 noiembrie 2024;

b) sunt stinse prin orice modalitate prevăzută de art. 22 din Legea nr. 207/2015, cu modificarile și completările ulterioare, până la data depunerii cererii de anulare a accesoriilor inclusiv, toate obligațiile bugetare principale și accesorii administrate de organul fiscal local cu termene de plată cuprinse între data de 1 septembrie 2024 și data depunerii cererii de anulare a accesoriilor inclusiv, dar nu mai târziu de data de 25 noiembrie 2024;

c) debitorul să aibă depuse toate declarațiile fiscale, până la data depunerii cererii de anulare a accesoriilor inclusiv. Această condiție se considera îndeplinită și în cazul în care, pentru perioadele în care nu s-au depus declarații fiscale, obligațiile fiscale au fost stabilite, prin decizie, de către organul fiscal local;

d) debitorul depune cererea de anulare a accesoriilor după îndeplinirea în mod corespunzator a condițiilor prevăzute la lit. a)-c), până la data de 25 noiembrie 2024 inclusiv, sub sancțiunea decăderii.

Cererile și notificările contribuabililor care doresc să beneficieze de anularea obligațiilor bugetare accesorii pot fi depuse la sediul primăriei orașului Ovidiu din str. Sănătații, nr.7, trimise prin poștă sau pe adresa de e-mail: primariaovidiu@gmail.com, până la data de 25 noiembrie 2024 inclusiv, sub sancțiunea decăderii.

Continue Reading

Actualitate

Comunicat de presă Autoritatea Navală Română

Published

on

În data de 10 septembrie 2024, nava HOPTERIX, sub pavilion Barbados, încărcată cu produse  laminate, a eșuat în timp ce naviga amonte pe Canalul Sulina, în dreptul milei 17, mal drept. Nava avea ca destinație Portul Brăila.

Remorcherul SULINA 2, aparținând Regiei Autonome “Administrația Fluvială a Dunării de Jos’” (AFDJ) Galați, a fost trimis în zonă pentru efectuarea operațiunilor de dezeșuare. De asemenea, o echipă din cadrul Căpităniei Portului Sulina a fost prezentă la fața locului pentru a monitoriza situația. Pentru că operațiunea de dezeșuare nu a fost posibilă cu un singur remorcher, în această dimineață a fost trimis în asistență și un al doilea remorcher, GALAȚI 3.

Nava HOPTERIX este eșuată în ax longitudinal cu șenalul navigabil ceea ce face ca traficul în zonă să nu fie restricționat. Totodată nu au fost înregistrate urme de poluare.

Căpitănia Portului Sulina a deschis un dosar de cercetare pentru a stabili cauzele si împrejurările producerii acestui eveniment.

Continue Reading

Actualitate

RAJA a activat Comandamentul pentru Situații de Urgență!

Published

on

În urma avertizărilor meteo de Cod Portocaliu cu averse torențiale și intensificări ale vântului, RAJA SA a activat Comandamentul pentru Situații de Urgență la nivelul întregii societăți, până astăzi 11 septembrie, ora 20.00.

În întreaga arie de operare, zeci de echipe de intervenție, dotate cu autospeciale tip womă, vidanje, motopompe de mare putere și autoutilitare, au fost pregătite pentru a acționa cu promptitudine în rezolvarea situațiilor specifice care pot apărea în funcționarea sistemelor operate la nivelul localităților deservite.

La nivelul municipiului Constanța intervin 17 formații de lucru, iar în restul județului sunt de alte 19 echipe care acționează în toată această perioadă.

Cele 36 echipe de intervenție asigură permanența și răspund la toate solicitările primite. Încă de noaptea trecută, echipele au intervenit în zonele sensibile ale orașului (Dacia, Delfinariu – str. Chiliei, Coiciu, bdul Al. Lăpușneanu) în sensul verificării/curățării sistemelor de canalizare, în special la nivelul căminelor de colectare, pentru ca aceastea să funcționeze la capacitate maximă.

Angajații societății vor depune toate eforturile pentru menținerea serviciilor de alimentare cu apă și de preluare/tratare a apelor uzate la parametri optimi. Singurele probleme care pot apărea și care nu țin de operativitatea echipelor noastre, sunt cele legate de lipsa energiei electrice (căderi de tensiune sau cabluri și fire de înaltă tensiune smulse de vânt). În aceste condiții, rugăm toți abonații să dea dovadă de înțelegere, pentru că RAJA SA va face tot ce este necesar pentru reluarea serviciilor imediat ce vor fi remediate avariile survenite pe rețeaua  de furnizare a energiei electrice.

Totodată, consumatorii care înregistrează deficiențe la nivelul sistemului de distribuție apă potabilă sau de canalizare, pot sesiza avariile apărute la dispeceratul societății, la numărul de telefon 0241.924,  tasta 3, pentru remedierea acestora într-un timp cât mai scurt.

În funcție de informațiile primite pe parcurs de la Administrația Națională de Meteorologie, activitatea comandamentului se poate prelungi.

Continue Reading

Actualitate

„Anul nou care n-a fost”, pelicula mult premiată la Veneția, deschide Festivalul Internațional de Film de la București (BIFF) 2024

Published

on

Filmul „Anul nou care n-a fost”, regizat de Bogdan Mureșanu, va deschide cea de-a XX-a ediție a Bucharest International Film Festival (BIFF), unul dintre cele mai prestigioase festivaluri de film din România. Acesta va fi prezentat în cadrul Galei de deschidere Panorama, joi, 19 septembrie 2024, la ora 20:00, la Cinema Muzeul Țăranului Român.

 

Filmul, o tragicomedie emoționantă, se bucură de recunoaștere internațională după ce a câștigat două premii importante la Bienala de la Veneția: Cel mai bun film din secțiunea Orizzonti și Premiul FIPRESCI pentru cel mai bun film din secțiunea Orizzonti și secțiunile paralele. De asemenea, scenaristul și regizorul Bogdan Mureșanu a fost recompensat cu Premiul Bisato d’Oro 2024 pentru cel mai bun scenariu din partea criticilor independenți. În plus, imaginea filmului, semnată de directoarea de imagine Boróka Biró, a primit o mențiune specială în cadrul Authors under 40 Award „Valentina Pedicini”.

„Anul nou care n-a fost” este o producție românească realizată de Kinotopia, în colaborare cu Societatea Română de Televiziune și All Inclusive Films din Serbia. Echipa creativă implicată în realizarea filmului include personalități remarcabile: Boróka Biró și Tudor Platon – imagine; Alex Dragomir și Iolanda Gârleanu – sunet; Sebastian Zsemlye – montaj, design și mixaj sunet; Iulia și Victor Fulicea – scenografie; Dana Anghel, Iulia Roșeanu și Domnica Bodogan – costume, machiaj și coafură.

În distribuția filmului se regăsesc actori îndrăgiți ai cinematografiei românești, printre care Adrian Văncică, Nicoleta Hâncu, Mihai Călin, Andrei Miercure, Emilia Dobrin, Iulian Postelnicu, Manuela Hărăbor, Ioana Flora, Ada Galeș, Victoria Raileanu, Elvira Deatcu, Marian Râlea, Vasile Muraru, Ion Sapdaru, Mircea Andreescu, Radu Gabriel, Vlad Ionuț Popescu, Theodor Șoptelea, Răzvan Vasilescu, Ioan Paraschiv, Doru Cătănescu, Gabriel Spahiu, Angel Popescu, Nicodim Ungureanu, Ilinca Hărnuț, Sorin Cociș, Marius Damian, Marian Adochiței, Dana Voicu, Afrodita Androne, Virgil Aioanei, Luca Toma și mulți alții. Filmul va fi distribuit în România de CineForum și va fi lansat în cinematografele din întreaga țară pe 24 septembrie 2024.

 

Bogdan Mureșanu, o prezență remarcabilă la BIFF 2024

 

Regizorul Bogdan Mureșanu: ”De la Veneția direct la Muzeul Țăranului Român! De-abia aștept să ne vedem la deschiderea Bucharest International Film Festival, la Cinema Muzeul Țăranului Român, unde vom prezenta, în premieră bucureșteană, Anul Nou care n-a fost. Ne vedem la BIFF!”.

Bogdan Mureșanu, regizor și scenarist premiat, va fi prezent la Gala de deschidere a festivalului, alături de echipa filmului. Aceasta va fi o oportunitate unică pentru publicul român de a viziona în premieră un film care a captat atenția criticilor internaționali și a adus noi perspective asupra trecutului recent al României.

Filmul „Anul nou care n-a fost” surprinde momentele dramatice și tensionate din preajma Revoluției din 1989, explorând teme precum libertatea, iubirea și speranța într-o societate dominată de frică și incertitudine.

 

Cea de-a XX-a ediție aniversară a Bucharest International Film Festival (BIFF, de urmărit site-ul www.biff.com.ro) se va desfășura în perioada 19-29 septembrie 2024,

Președintele onorific al ediției aniversare BIFF XX este criticul de film Irina-Margareta Nistor, iar membrii Juriului internațional BIFF 2024 sunt: regizorul și scenaristul canadian Philippe Lesage, președintele Juriului BIFF din acest an, Paul Cozighian, regizor și jurnalist independent franco-român, actrița Ana Ularu, regizorul, scenaristul și actorul Valeriu Andriuță și producătoarea de film lituaniană Marija Razgutė.

 

BIFF rămâne un punct de reper în peisajul cinematografic, fiind singura competiție internațională dedicată filmelor de lungmetraj din Capitală iar filmele sunt premiere naționale, mai putin cele din secțiunea autori români.

 

Bucharest International Film Festival (BIFF), proiect cultural finanțat de Ministerul Culturii, este organizat de Fundaţia Charta şi Asociaţia Culturală Grigore Vasiliu Birlic și sub Înaltul Patronaj al Alteţei Sale Regale Principele Radu al României. Partenerii BIFF sunt Centrul Național al Cinematografiei (CNC), Cinema Muzeul Țăranului Român, Centrul de Creație, Artă și Tradiție al Municipiului București- CREART, Cinema Eforie, Cinema Union și Arhiva Națională de Filme – Cinemateca Română.

Filmele care vor purta amprenta BIFF 2024 vor rula anul acesta în patru
locații: Cinema Muzeul Țăranului Român, Cinema Union, CREART – Grădina cu filme și Cinema Eforie.

 

BIFF este singurul festival de film internațional din București care are secțiunea de documentar și film istoric pentru a onora Centenarul Regele Mihai din 2021, la 100 ani de la naștere, inițiată de către Dan Drăghicescu. Sectiunea de film istoric este prezentată de Regina Maria Dental Clinics.

 

Evenimentul este realizat cu sprijinul următorilor parteneri: Grand Hotel Continental, GlobalVision, Centrul pentru Servicii de Radiocomunicații (CSR), Regina Maria Dental Clinics, NetBet, La Piovra Turista, La Mama, The Trafalgar (Great British Pub), Building Echipament și Aqua Bilbor.

Partener de mobilitate este Meridian Taxi Premium.

Parteneri Media: Agerpres, Radio România Actualități, Radio România Internațional, Radio România Cultural, Radio București FM, Agenția de presă RADOR, G4Media, Radio France Internationale România (RFI), DC News, Spectacola, Jurnalul.ro, cotidianul Jurnalul, Liternet, Cinefilia, Cinefan, Cineghid, Cinemil, Revista FILM, MovieNews.ro, Curierul Național, TeleMoldova Plus.

 

Biletele vor putea fi achiziționate, începând de luni, 16 septembrie, de pe eventbook.ro.

 

Pentru mai mult detalii vizitaţi pagina oficială a festivalului www.biff.com.ro și pagina de Facebook https://www.facebook.com/BucharestInternationalFilmFestival.

 

Continue Reading

Trending

Copyright © 2022 CityPressConstanta || citytvconstanta@gmail.com || 075.888.2222