Connect with us

Cultura/Educatie

Cinci comori istorice inestimabile pierdute

Published

on

Unele dintre cele mai importante din punct de vedere istoric edificii au fost distruse din greșeală de către om.

Printre acestea se numără „camera de chihlimbar” din Berlin. Construită în anul 1701 de către Frederic I, primul rege al Prusiei, camera era decorată cu panouri de chihlimbar, decorate cu frunze din aur, pietre prețioase și oglinzi.

Considerată „cea de-a opta minune a lumii” a fost, în anul 1943 mutată, prin ordinul lui Adolf Hitler, însă persoana desemnată să coordoneze operațiunea a fugit din țară. Iar un an mai târziu, Konigsbergul a fost bombardat de aviația britanică, unde a fost distrusă clădirea în care era amplasată celebra cameră.

Un al doilea lucru distrus și care nu a mai putut fi recăpătat a fost codicele mayasaș ce a fost ars de un episcop fanatic. Mayașii erau cunoscuți pentru cunoștințele lor avansate de arhitectură, matematică și astronomie. Această civilizație folosea un sistem extrem de complex de scriere hieroglifică și își transmitea cunoștințele prin intermediul codicelor.

Landa, un episcop spaniol catalogat drept fanatic credea că civilizația mayașă „se închina diavolului” și prin urmare a ordonat arderea toturor codicelor și a imaginilor de cult create de mayași. Doar patru cărți mayașe au scăpat de foc: Codicele de la Dresda, Codicele de la Madrid, Codicele de la Paris și Codicele Grolier.

Pe locul al treilea se situează scrierile lui Ahimede care au fost șterse di acoperite cu rugăciuni. Arhimede a fost un matematician, inginer și om de știință grec care a trăit în secolul al III-lea î.e.n. Acesta obișnuia să-și relateze cercetările și descoperirile sub forma unor scrisori adresate contemporanilor săi. În jurul anului 530, arhitectul grec Isidor din Milet a adunat toate aceste scrisori într-un singur manuscris.

în 1229, un călugăr avea să-l distrugă din ignoranță, neînțelegând textul. Călugărul l-a șters de pe pergament. Apoi, a îndoit paginile în două, le-a legat din nou și le-a folosit pentru a scrie un text religios. Din păcate, aceasta era o practică răspândită, în vremurile în care papirusul era ceva rar.

Un edificiu care nu mai există în ziua de azi este una din casele lui Shakespeare. Situată în Stratford-upon-Avon, casa New Place a fost construită în 1483 de Sir Hugh Clopton. Este faimoasă pentru că aici și-a petrecut ultima parte din viață William Shakespeare.

După moartea lui Shakespeare, clădirea a avut mai mulți proprietari. Ultimul dintre aceștia a fost reverendul Francis Gastrell. Deoarece era deja cunoscută drept ultima reședință a lui Shakespeare, casa New Place a devenit loc de pelerinaj pentru mulți vizitatori. Ca gest de sfidare față de oamenii care-i invadau intimitatea în fiecare zi, Gastrell a tăiat un dud care fusese plantat de Shakespeare. Furioși, localnicii au spart ferestrele casei. Drept răzbunare, Gastrell a demolat casa în 1759.

Din nefericire și o piramidă mayașă a fost transformată în material de construcții. Piramida, care era construită din calcar și avea înălțimea de aproape 20 de metri, a fost demolată cu buldozerul.

Costrucția avusese rolul de templu și fusese edificată în jurul anului 250 î.e.n. Deoarece piramida fusese construită din calcar de cea mai înaltă calitate, compania de construcții a considerat că este o sursă excelentă de piatră, așa că au demolat-o. Potrivit arheologilor, distrugerea piramidei a compromis iremediabil valoarea științifică a sitului de la Noh Mul.

Sursa foto: youtube.com

Cultura/Educatie

Cei mai buni elevi din Constanța la informatică sunt de la ICHC!

Published

on

Cum pasiunea pentru calculatoare te poate duce la o performanță de nivel național? Elevii ICHC susțin că este nevoie să muncești pentru lucrurile pe care ți le dorești iar cu o asemenea educație, seriozitate și conștiinciozitate înnăscute Botnaru Victor – clasa a IX-a C, Stănescu Octavian Matei – clasa a IX-a C, Tulceanu Cezar – clasa a X-a C, Popescu Tiberiu – clasa a X-a C, Pavel Alexandru – clasa a XI-a C, au ajuns olimpici naționali la informatică.

Cum au ajuns ei olimpici? Încă de la începutul anului școlar impreună cu profesorul Memet Eden, echipa de informatică ICHC lucrează intens în găsirea eficienței, dar și a eticii algoritmilor ce le vor ghida deciziile în viitorul apropiat sau îndepărtat al lor. Elevii sunt antrenați, susținuți, încurajați și motivați pentru a participa la concursuri, competiții și olimpiade la nivel național și chiar internațional.

Tinerii au planuri diferite și diverse metode de a se antrena, însă, au în comun pasiunea pentru informatică. Astfel, devin o echipă, unde elevii dezvoltă relație de prietenie, colaborare și competitivitate. Mereu fac schimb de informații împreună și adesea discută probleme între ei care ajung să le crească încrederea în capacitatea de a rezolva probleme de natură algoritmică.

Chiar dacă competițiile sunt din ce în ce mai grele, elevii ICHC prin îndrumările profesorilor, încearcă fiecare să îi ajute pe ceilalți să devină mai buni din dorința de a se forma în viitorii specialiști de care România are nevoie. Prin participare la Olimpiada de informatică, organizată de Socientatea de Excelență și Performanță în Informatică, o competiție prestigioasă, care reușește să atragă tinerii din România spre lumea gândirii abstracte și a creativității algoritmice, elevii liceului nostru au adus Constanței 5 meladii de argint.

În fiecare an, elevii Liceului Teoretic Internațional de Informatică Constanța, aduc rezultate spectaculoase României la concursurile și olimpiadele naționale și internaționale, iar noi, întreaga echipă a ICHC ne dorim decât să contribuim semnificativ pentru atingerea performanțelor elevilor noștri, deoarece ei sunt cei din rândul celor ce ne vor coda viitorul! Felicitări elevilor programatori ai zilei de mâine, profesorilor și părinților care, prin implicarea lor, au adus argintul de la Olimpiada Națională de Informatică în Constanța!

Continue Reading

Cultura/Educatie

Năvodari: Oferta educațională pentru anul școlar 2021-2022

Published

on

Primăria Năvodari lansează o campanie de informare privind înscrierile la clasa pregătitoare. La nivelul orașului Năvodari, 325 de copii urmează să fie înscriși în clasa pregătitoare în anul școlar 2021-2022, potrivit ofertei educaționale a școlilor.

Oferta educațională pentru anul școlar 2021-2022:

  • Școala Gimnazială ”George Enescu” Năvodari: 5 clase pregătitoare, 125 de elevi
  • Școala Gimnazială ”Grigore Moisil” Năvodari: 5 clase pregătitoare, 125 de elevi
  • Școala Gimnazială ”Tudor Arghezi” Năvodari: 3 clase pregătitoare, 75 de elevi

Documente necesare pentru înscriere:

  • Cererea de înscriere în clasa pregătitoare 2021(online sau la unitatea de învățământ la care se solicită înscrierea copiilor)
  • Recomandarea de la grădiniță / rezultatul evaluării copilului de la CJRAE;
  • Copie a actului de identitate al părinților / părintelui;
  • Copie a certificatului de naștere al copilului (acestea vor fi certificate „conform cu originalul” de către secretariatul unității de învățământ, pe baza documentelor originale);
  • Alte documente în funcții de starea civilă a părinților;
  • Avizul medicului de familie / medicului școlar că elevul este „apt de școală”;
  • Vaccinările de la medicul de familie / copie carnet de vaccinare.

Înscrierile la clasa pregătitoare se pot face până în data de 28 aprilie 2021, după următorul program:

  • Școala Gimnazială ”George Enescu” Năvodari: Luni-Vineri, între orele 08.00-18.00
  • Școala Gimnazială ”Grigore Moisil” Năvodari: Luni-Joi, între orele 08.00-18.00, Vineri, între orele 08.00-17.00
  • Școala Gimnazială ”Tudor Arghezi” Năvodari: Luni-Joi, între orele 08.00-18.00, Vineri, între orele 08.00-17.00.

Primăria Orașului Năvodari, în strânsă colaborare cu Școlile Gimnaziale ”George Enescu”, ”Grigore Moisil” și ”Tudor Arghezi”, desfășoară pe parcursul lunii aprilie o campanie de informare privind procesul de înscriere în învățământul primar. O atenție deosebită este acordată copiilor care provin din medii defavorizate, ai căror părinți, aflați în dificultate, au acces redus la informații.

În acest sens, echipa Direcției Asistență Socială din cadrul Primăriei Orașului Năvodari va derula o serie de acțiuni de informare directă a familiilor din medii defavorizate, care au copii ce trebuie înscriși în clasa pregătitoare. Demersul are drept scop furnizarea informațiilor utile, într-un mod centralizat, menite a-i ajuta pe părinți în procesul de înscriere a copiilor la clasa pregătitoare.

Pe această cale, reprezentanții Primăriei fac apel către toți părinții care au cunoștință de copii aflați în dificultate și care nu au fost înscriși în învățământul primar să apeleze cu încredere numărul de telefon al Direcției Asistență Socială Năvodari: 0241/760.822, persoană de contact: Lavinia Spinoche, inspector de specialitate.

Continue Reading

Actualitate

Demarează Campania națională “Vaccinare şi testare pentru învăţare!”

Published

on

Cu ocazia Zilei Mondiale a Sănătăţii, într-un context vulnerabil din punct de vedere epidemiologic, se impune, mai mult decât oricând, promovarea măsurilor care susţin siguranţa sanitară în şcoli, grădiniţe şi universităţi prin informare corectă, conştientizare si asumarea responsabilităţii individuale. În acest context, Ministerul Educaţiei, în parteneriat cu Consiliul Naţional al Rectorilor, Federaţia Naţională Sindicală Alma Mater, Federaţia Sindicatelor Libere din Învăţământ, Federaţia Sindicatelor din Educaţie “Spiru Haret”, Consiliul Naţional al Elevilor, Alianţa Naţională a Organizaţiilor Studenţeşti din România, Uniunea Studenţilor din România, Uniunea Naţională a Studenţilor din România, Federaţia Naţională a Asociaţiilor de Părinţi si Organizatia ,”Salvati Copiii” lansează Campania Naţională “Vaccinare şi testare pentru învăţare!”.

Astfel, în perioada 8-29 aprilie 2021, în fiecare judeţ din România, Ministerul Educaţiei organizează conferinţe tematice/webinarii la care vor participa reprezentaţii tuturor unităţilor şi instituţiilor de învăţământ. Formatul conferinţelor va fi de tip mixt, prin participare fizică şi online, cu respectarea normelor legale privitoare la limitarea efectelor pandemiei de COVID-19. Secretarii de stat din Ministerul Educatiei vor fi sustinuţi în prezentarea campaniei, în fiecare judeţ, de specialişti în domeniul medical/epidemiologic.

Principiul de bază al acestei campanii de promovare este acela conform căruia educaţia te învaţă să te protejezi de opinii neconsolidate, de prejudecăţi, de ştiri false şi de manipulare.

Acordul de parteneriat semnat constituie o premisă a asumării unui set de acţiuni convergente, care să susţină reîntoacerea copiilor/elevilor la şcoală, cu prezenţă fizică, de îndată ce evoluţia epidemiologică va permite acest lucru, precum şi extinderea şi eficientizarea programului de educaţie remedială destinat recuperării pierderilor educaţionale generate de predarea online impusă de pandemia de Covid-19.

În acelaşi timp, părţile vor susţine desfăşurarea campaniei “Vaccinare şi testare pentru învăţare”, având ca scop principal informarea elevilor, cadrelor didactice si a părinţilor, cu privire la importanţa şi necesitatea diminuării efectelor pandemiei de Covid-19 prin vaccinarea voluntară a personalului din învăţământ şi testarea elevilor (conform Ordinului comun de ministru nr. 3.235/93/2021, cu modificările şi completările ulterioare) şi a angajaţilor din sistemul de învăţământ, în cazul prezentării unor simptome specifice şi a situaţiilor în care au fost contacţi ai unor cazuri confirmate de infectare.

În cadrul campaniei vor fi analizate toate aspectele de interes pentru desfăşurarea activităţilor în sistemul de învăţământ, precum pregătirea pentru susţinerea examenelor naţionale şi a activităţilor de recuperare a pierderilor generate de predarea online, impusă de situaţia epidemiologică, organizarea simulărilor la nivel judeţean, plata burselor pentru elevi în cuantumul minim stabilit conform HG 1.064/2020, transportul elevilor, planurile-cadru pentru liceu, formarea continuă a cadrelor didactice, dezvoltarea competenţelor digitale şi a digitalizării educaţiei, analiza necesităţii de extindere a perioadei de desfaşurare a cursurilor în învăţământul preuniversitar. Totodată, vor fi analizate problemele specifice, de interes pentru elevi, studenţi şi cadre didactice, semnalate la nivelul unităţilor/instituţiilor de învăţământ şi a inspectoratelor şcolare judeţene/ISMB.

sursa foto: ghindoc.ro

Continue Reading

Actualitate

Elevii vor intra, de luni, în vacanța… prelungită de primăvară

Published

on

Elevii au intrat în această săptămână în vacanța… prelungită de primăvară. Totul în urma modificării structurii anului școlar curent. Cei mai mulți dintre aceștia vor reveni în băncile școlii abia pe data de 4 mai.

În timp ce, în marea lor majoritate, elevii vor relua cursurile la începutul lunii mai, cei din clasele terminale vor face cursuri online în perioada 12 aprilie – 29 aprilie.

Așa cum se vehicula și ulterior s-a concretizat, structura anului școar a fost modificată recent prin ordin al ministrului Educației, astfel încât vacanța de primăvară a fost prelungită. Cu alte cuvinte, vacanța va fi în perioada 2 aprilie – 4 mai pentru cei mai mulți dintre preșcolari și școlari.

În schimb, elevii din clasele terminale vor avea vacanță în perioada 2 aprilie – 11 aprilie, pentru Sărbătorile Pascale Catolice și în perioada 30 aprilie – 9 mai, pentru Paștele Ortodox. De asemenea, în intervalul 12 aprilie – 29 aprilie, clasele terminale vor participa online la toate activitățile didactice.

Decizia de a prelungi vacanța de primăvară a elevilor a fost luată de autorități în încercarea de a opri cel de-al treilea val al pandemiei de coronavirus.

sursa foto: timponline.ro

Continue Reading

Curtea Brancoveneasca

Trending

Copyright © 2021 CityPressConstanta