Connect with us

Administratie/politica

Cele mai importante legi care au intrat în vigoare de la 1 ianuarie

Published

on

1.Salariul minim brut crește de la 1.900 de lei, la 2.080 de lei pentru cei care nu au studii universitare și 2.350 de lei pentru cei care au studii superioare, a căror funcție impune asemenea studii și care au o vechime profesională de minimum un an.

2. Salariul minim brut al angajaților din construcții va fi majorat la 3.000 de lei, dacă firma obține cel puțin 80% din venituri din construcții, în fiecare lună. Acești angajați vor fi scutiți de plata cotei de 3,75% către Pilonul II de pensii, pentru perioada ianuarie 2019 – decembrie 2028.

3. Benzina comercializată trebuie să conţină 8% biocarburant, faţă de 4,5% anterior, ceea ce poate crește prețul la pompă.

4. Toate amenzile vor fi virate într-un cont unic, cu excepția celor de circulație. Pentru cele din urmă, sistemul este în faza de testare. Contul unic este 50.09.01 pentru amenzile aplicate persoanelor rezidente în România și 50.09.02 pentru cei care nu au domiciliul în România. Sumele încasate vor fi virate către bugetul local sau de stat, în cel mult două zile de la plată.

5. Acciza pentru țigarete este redusă, în perioada 1 ianuarie 2019 – 31 martie 2019, la 372,73 de lei/1.000 ţigarete, față de 457,71 de lei/1.000 ţigarete, în prezent. Actul normativ mai prevede, că, pe de o parte, până la data de 1 martie, ar trebuie calculat un nou nivel care să fie aplicat de la 1 aprilie, iar pe de altă parte, că acesta este de 483,74 de lei/1.000 ţigarete.

6. Suprataxa aplicată consumului de date în cazul depăşirii limitelor utilizării rezonabile a unor servicii în roaming în UE/SEE scade cu 25%, la 4,5 euro/GB, iar volumul de consum rezonabil creşte cu 25%, faţă de cel disponibil anul acesta. În plus, suprataxa pentru apelurile primite scade, din 3 ianuarie, cu 7%, la 0,85 eurocenţi/minut.

7. Băncile vor avea de achitat o taxă pentru activele financiare, dacă media trimestrială a ROBOR la 3 luni și la 6 luni depășește 2%. Taxa crește cu câte 0,1 puncte procentuale, la fiecare pas de 0,5 puncte procentuale, până la ROBOR de 4%. Noua taxă va fi calculată și plătită trimestrial, în funcție de valoarea activelor financiare ale unei bănci de la finele fiecărui trimestru, și va putea fi dedusă.

8. Toate tipurile de vouchere și de indemnizații, inclusiv cele de vacanță și care le sunt acordate bugetarilor, sunt plafonate la nivelul existent la finele lunii decembrie 2018, între 1 ianuarie 2019 și 31 decembrie 2021. Majoritatea acestor vouchere au rămas în acest an la nivelul din 2017. De exemplu, cele de vacanță vor rămâne de 1.450 de lei, cât salariul minim brut din 2017.

9. Se unifică regimul fiscal al biletelor de valoare. Veniturile persoanelor fizice primite sub forma tichetelor de masă, voucherelor de vacanță, tichetelor cadou, tichetelor de creșă, tichetelor culturale, sunt asimilate veniturilor salariale date în natură și sunt impozitate cu 10%. Pentru acestea nu se datorează asigurări sociale obligatorii.

10. Bugetarii vor primi o indemnizație de hrană și una de vacanță, iar sumele sunt considerate venituri din salarii și sunt impozitate cu impozitul pe venit și se rețin asigurările sociale obligatorii – contribuția la pensii și contribuția la sănătate.

11. Pentru salariații din sistemul public, orele lucrate peste programul de lucru se vor compensa doar cu timp liber. Aceștia vor beneficia de vouchere de vacanță. Măsura se aplică pentru perioada anilor 2019 – 2021.

12. Nivelul existent al indemnizației pentru luna decembrie 2018 este menținut la același nivel în perioada 2019 – 2021, pentru mai multe categorii de persoane, cum sunt cele persecutate politic, veteranii și văduvele de război, foștii arestați politic, cadrele militare îndepărtate abuziv din armată etc.

13. Cei care contribuie la Pilonul II de pensii vor putea să se retragă, dacă au contribuit minimum cinci ani, prin depunerea unei cereri. Ei nu-și vor putea retrage sumele virate, dar vor putea să își vireze întreaga cotă pentru pensii, de 25% din salariul brut, către Pilonul I și nu așa cum este în prezent de 21,25% către Pilonul I și 3,75% către Pilonul II.

14. Administratorii de fonduri de pensii sunt obligați să-și majoreze capitalul social în funcție de nivelul activelor aflate în administrare: sub 100 de milioane de euro – capitalul social trebuie să fie de 5% din valoarea contribuțiilor; 100-500 de milioane de euro – 7% din valoarea contribuțiilor; peste 500 de milioane de euro – 10% din valoarea contribuțiilor. Comisionul de administrare pentru aceștia a fost redus de la 2,5% la 0,5% din valoarea contribuțiilor virate.

În plus, administratorii de fonduri de pensii își vor putea deduce între 0,02% și 0,07% pe lună din activul net total al fondului de pensii administrat privat, față de 0,05% pe lună, până acum. Noul nivel depinde dacă rata de rentabilitate a fondului depășește inflația. Deducerea crește cu câte 0,01 la fiecare punct procentual peste inflație.

15. Se prelungește, până la data de 30 iunie 2022, măsura de simplificare pentru TVA – taxare inversă pentru livrarea de: cereale și plante tehnice; certificate de emisie de gaze; energie electrică către un comerciant cumpărător revânzător; certificate verzi; telefoane mobile; microprocesoare; tablete și laptop-uri.

16. Firmele din energie și gaze vor trebui să achite o contribuție de 2% din valoarea cifrei de afaceri pe care o obțin din licența pentru aceste activități. Anterior, această contribuție era de 0,08%. Suma aferentă va fi virată către Autoritatea Naţională de Reglementare în Domeniul Energiei (ANRE), așa cum este și în prezent.

17. Operatorii telecom care dețin licențe 3G, 4G și 5G vor avea de achitat o taxă de 2-4% din cifra de afaceri din anul precedent, înmulțită cu numărul de ani pentru care se acordă licența, potrivit OUG nr. 114/2018.

18. Vor mai putea fi angajați zilieri doar în următoarele trei sectoare de activitate: agricultură, vânătoare şi servicii anexe; silvicultură, cu excepţia exploatări forestiere; pescuit şi acvacultură. Majoritatea zilierilor vor putea lucra cel mult 120 de zile ca zilieri, într-un an, iar o firmă nu va putea folosi un zilier mai mult de 25 de zile într-o lună.

19. Toți organizatorii de jocuri de noroc vor trebui să achite o taxă lunară reprezentând 2% din totalul taxelor de participare încasate lunar. Aceștia vor mai avea de achitat o cotă de 1.000 de euro, dacă organizează jocuri de noroc tradiționale, și de 5.000 de euro, dacă organizează jocuri de noroc la distanță și sunt în clasa I sau clasa III.

Sursa : Mediafax

Administratie/politica

Primăria Lumina, măsuri cu privire la reducerea consumului de energie

Published

on

După cum bine știți, la nivel european UE a solicitat tuturor statelor membre reducerea consumului de energie electrică. Această măsură este legată de criza energetică prin care trecem cu toții. În ultimele luni prețurile la facturile de energie electrică pentru iluminatul public stradal au crescut simțitor.
Costurile foarte mari au determinat instituția noastră să apeleze la modalități de economisire a consumului de curent. Spre exemplu, mai multe becuri de pe stâlpii de iluminat sau din diverse spații publice, precum terenuri de sport, au fost înlocuite cu cu lămpi cu un consum de curent cu 50% mai mic.
În ultimii ani Primăria Comunei Lumina a investit în eficientizarea sistemului de iluminat public și va continua să caute oportunități de investire în proiecte de energie regenerabilă și de reabilitare a clădirilor publice pentru eficientizarea energetică a acestora.
MĂSURI PE TERMEN SCURT CU PRIVIRE LA ILUMINATUL PUBLIC STRADAL
Întrucât costurile cu energia electrică pentru iluminatul public stradal au crescut simțitor, în baza prevederilor legale actuale de sprijin cu privire la facturile de energie electrică, instituția noastră este nevoită să găsească soluții pe termen scurt.
La fel ca și alte unități administrativ teritoriale din țară, în urma unei întruniri cu reprezentanții societății ce se ocupă de administrarea sistemului de iluminat public stradal, având în vedere creșterea numărului de ore de noapte, am decis ca în primă instanță să reducem numărul de corpuri de iluminat funcționale de pe o stradă.
Mai exact, în următoarea perioadă pe fiecare stradă un bec de pe un stâlp de iluminat va fi aprins iar următorul nu. În situația în care această ordine nu este respectată se va interveni punctual pe fiecare stradă în parte.
În săptămânile următoare vom analiza efeciența acestei măsuri și dacă se impune luarea unor alte hotărâri în acest sens.

Continue Reading

Administratie/politica

Administrația din Năvodari urgentează racordarea blocurilor debranșate la gaze

Published

on

Reprezentanții Primăriei Năvodari au organizat o întâlnire cu reprezentații Distrigaz pentru a urgenta realizarea branșamentelor blocurilor și apartamentelor din Năvodari la rețeaua de gaze naturale.
Am discutat cu dl Adrian Dobrea, director regional DistrigazSud Rețele și cu dl Marian Constantinescu, șef sector Constanța, punctual, situațiile cu care se confruntă atât asociațiile de proprietari, cât și locatarii, în procedurile de racordare și realizare a branșamentelor ori a extinderilor rețelei de gaze naturale.
Am centralizat toate problemele semnalate cu fiecare bloc și scară de bloc. Fiecare situație, fie că vorbim de întârzieri, lipsă documente etc., va fi analizată și rezolvată cu celeritate. Conducerea Distrigaz, căreia îi mulțumesc pentru sprijin, ne va ajuta să urgentăm toate lucrările și dosarele astfel încât oamenii să beneficieze de gaze cât mai repede. Am primit asigurări că branșarea apartamentelor se va face mult mai repede, iar lucrările pentru extinderea rețelei de gaze sau pentru executarea branșamentelor la scara de bloc se vor realiza în regim de urgență.
Rog, încă odată, asociațiile să verifice dosarele, situația cererilor depuse, dacă există toate documentele necesare, deoarece majoritatea situațiilor de întârzieri au fost cauzate de acest tip de probleme.

Continue Reading

Administratie/politica

Parc fotovoltaic, la Murfatlar

Published

on

În contextul facturilor tot mai mari la gaze și utilități, autoritățile locale din Murfatlar se gândesc la soluții de viitor pentru a face economii, dar și pentru a continua proiectele de dezvoltare a orașului. Astfel, edilul își propune construirea unui parc fotovoltaic, ce va acoperi întregul consum de energie electrică, începând cu iluminatul public, consumul din școli, grădinițe și alte clădiri administrative. În acest sens, Primăria Murfatlar va demara un studiu de fezabilitate și va depune un proiect la Ministerul Energiei.

Viitorul în ceea ce privește costurile cu energia electrică este incert, iar scumpirile de la o zi la alta împovărează nu doar populația, ci și administrațiile locale. Primăria Murfatlar se gândește deja să facă economii la facturi și are în plan un proiect de construire a unui parc fotovoltaic, în oraș. Planul a fost deja discutat cu reprezentanții din Ministerul Energiei, prezenți zilele trecute în localitate. În cadrul întâlnirii, au fost prezentate în primul rând oportunitățile de finanțare a investițiilor autorităților publice locale în producția de energie din surse regenerabile puse la dispoziție de Ministerul Energiei prin Fondul de Modernizare. Apoi, s-au analizat posibilitățile de dezvoltare a orașului Murfatlar, iar delegația a vizitat și amplasamentele din oraș ce pot fi supuse unor astfel de investiții.

În scurt timp, Primăria Murfatlar va demara un studiu de fezabilitate și va depune un proiect la Ministerul Energiei pentru construcția unui parc fotovoltaic pe unul din terenurile degradate din oraș, parc fotovoltaic ce va acoperi întregul consum de energie electrică: consumul cu iluminatul public, consumul din școli, grădinițe și alte clădiri administrative. Primăria Murfatlar are un consum total de aproximativ 600MWh/an, iar costurile în timpul iernii au ajuns pe fondul scumpirii energiei electrice și la 50.000 lei/lunar.

Continue Reading

Administratie/politica

Constanța curată – pagină de facebook creată de Primăria Constanța dedicată sesizărilor privind curățenia

Published

on

Nu de puține ori ne-am plâns de lipsa curățeniei pe străzile Constanței, de o educație în acest sens și de nevoie de implicare mai mare a fiecăruia dintre noi dar și a autorităților, pentru un oraș curat. Administrația locală face un alt pas către cetățeni și lansează o pagină de facebook dedicată sesizărilor privind curățenia în oraș, intitulată Constanța curată, cerând astfel ajutorul fiecăruia dintre noi, ajutor fără de care orașul nu își poate recapăta locul meritat. Iar sesizările nu au întârziat să apară.

La capitolul curățenie, Constanța nu excelează, iar motivele pentru care orașul nostru se luptă cu gunoaiele sunt diverse și țin atât de implicarea fiecăruia dintre noi, de educație, de amenzi, de bun simț, cât și de gestionarea problemei de către administrația locală. Recent, reprezentanții Primăriei au anunțat că a fost creată o pagină de Facebook dedicată sesizărilor privind curățenia în oraș – CONSTANȚA CURATĂ.

Iar sesizările nu au întârziat să apară, constănțenii fotografiind saci de gunoaie aruncate la întâmplare pe spațiul public, obiecte sanitare, peturi și multe altele, în cartierele Constanței. Totodată, în momentul în care comunicăm diverse situații legate de curățenia orașului, trebuie să o facem cu responsabilitate transmit reprezentanții municipalității, căci sunt implicate resurse importante în soluționarea lor. În continuare, Primăria ne îndeamnă să folosim și canalele cunoscute pentru sesizări, precum adresa de e-mail: primarie@primaria-constanța.ro, platforma sesizari.primaria-constanta.ro/ sau numărul dispeceratului 0241/550055.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2022 CityPressConstanta || citytvconstanta@gmail.com || 075.888.2222