Connect with us

Administratie/politica

Cele mai importante legi care au intrat în vigoare de la 1 ianuarie

Published

on

1.Salariul minim brut crește de la 1.900 de lei, la 2.080 de lei pentru cei care nu au studii universitare și 2.350 de lei pentru cei care au studii superioare, a căror funcție impune asemenea studii și care au o vechime profesională de minimum un an.

2. Salariul minim brut al angajaților din construcții va fi majorat la 3.000 de lei, dacă firma obține cel puțin 80% din venituri din construcții, în fiecare lună. Acești angajați vor fi scutiți de plata cotei de 3,75% către Pilonul II de pensii, pentru perioada ianuarie 2019 – decembrie 2028.

3. Benzina comercializată trebuie să conţină 8% biocarburant, faţă de 4,5% anterior, ceea ce poate crește prețul la pompă.

4. Toate amenzile vor fi virate într-un cont unic, cu excepția celor de circulație. Pentru cele din urmă, sistemul este în faza de testare. Contul unic este 50.09.01 pentru amenzile aplicate persoanelor rezidente în România și 50.09.02 pentru cei care nu au domiciliul în România. Sumele încasate vor fi virate către bugetul local sau de stat, în cel mult două zile de la plată.

5. Acciza pentru țigarete este redusă, în perioada 1 ianuarie 2019 – 31 martie 2019, la 372,73 de lei/1.000 ţigarete, față de 457,71 de lei/1.000 ţigarete, în prezent. Actul normativ mai prevede, că, pe de o parte, până la data de 1 martie, ar trebuie calculat un nou nivel care să fie aplicat de la 1 aprilie, iar pe de altă parte, că acesta este de 483,74 de lei/1.000 ţigarete.

6. Suprataxa aplicată consumului de date în cazul depăşirii limitelor utilizării rezonabile a unor servicii în roaming în UE/SEE scade cu 25%, la 4,5 euro/GB, iar volumul de consum rezonabil creşte cu 25%, faţă de cel disponibil anul acesta. În plus, suprataxa pentru apelurile primite scade, din 3 ianuarie, cu 7%, la 0,85 eurocenţi/minut.

7. Băncile vor avea de achitat o taxă pentru activele financiare, dacă media trimestrială a ROBOR la 3 luni și la 6 luni depășește 2%. Taxa crește cu câte 0,1 puncte procentuale, la fiecare pas de 0,5 puncte procentuale, până la ROBOR de 4%. Noua taxă va fi calculată și plătită trimestrial, în funcție de valoarea activelor financiare ale unei bănci de la finele fiecărui trimestru, și va putea fi dedusă.

8. Toate tipurile de vouchere și de indemnizații, inclusiv cele de vacanță și care le sunt acordate bugetarilor, sunt plafonate la nivelul existent la finele lunii decembrie 2018, între 1 ianuarie 2019 și 31 decembrie 2021. Majoritatea acestor vouchere au rămas în acest an la nivelul din 2017. De exemplu, cele de vacanță vor rămâne de 1.450 de lei, cât salariul minim brut din 2017.

9. Se unifică regimul fiscal al biletelor de valoare. Veniturile persoanelor fizice primite sub forma tichetelor de masă, voucherelor de vacanță, tichetelor cadou, tichetelor de creșă, tichetelor culturale, sunt asimilate veniturilor salariale date în natură și sunt impozitate cu 10%. Pentru acestea nu se datorează asigurări sociale obligatorii.

10. Bugetarii vor primi o indemnizație de hrană și una de vacanță, iar sumele sunt considerate venituri din salarii și sunt impozitate cu impozitul pe venit și se rețin asigurările sociale obligatorii – contribuția la pensii și contribuția la sănătate.

11. Pentru salariații din sistemul public, orele lucrate peste programul de lucru se vor compensa doar cu timp liber. Aceștia vor beneficia de vouchere de vacanță. Măsura se aplică pentru perioada anilor 2019 – 2021.

12. Nivelul existent al indemnizației pentru luna decembrie 2018 este menținut la același nivel în perioada 2019 – 2021, pentru mai multe categorii de persoane, cum sunt cele persecutate politic, veteranii și văduvele de război, foștii arestați politic, cadrele militare îndepărtate abuziv din armată etc.

13. Cei care contribuie la Pilonul II de pensii vor putea să se retragă, dacă au contribuit minimum cinci ani, prin depunerea unei cereri. Ei nu-și vor putea retrage sumele virate, dar vor putea să își vireze întreaga cotă pentru pensii, de 25% din salariul brut, către Pilonul I și nu așa cum este în prezent de 21,25% către Pilonul I și 3,75% către Pilonul II.

14. Administratorii de fonduri de pensii sunt obligați să-și majoreze capitalul social în funcție de nivelul activelor aflate în administrare: sub 100 de milioane de euro – capitalul social trebuie să fie de 5% din valoarea contribuțiilor; 100-500 de milioane de euro – 7% din valoarea contribuțiilor; peste 500 de milioane de euro – 10% din valoarea contribuțiilor. Comisionul de administrare pentru aceștia a fost redus de la 2,5% la 0,5% din valoarea contribuțiilor virate.

În plus, administratorii de fonduri de pensii își vor putea deduce între 0,02% și 0,07% pe lună din activul net total al fondului de pensii administrat privat, față de 0,05% pe lună, până acum. Noul nivel depinde dacă rata de rentabilitate a fondului depășește inflația. Deducerea crește cu câte 0,01 la fiecare punct procentual peste inflație.

15. Se prelungește, până la data de 30 iunie 2022, măsura de simplificare pentru TVA – taxare inversă pentru livrarea de: cereale și plante tehnice; certificate de emisie de gaze; energie electrică către un comerciant cumpărător revânzător; certificate verzi; telefoane mobile; microprocesoare; tablete și laptop-uri.

16. Firmele din energie și gaze vor trebui să achite o contribuție de 2% din valoarea cifrei de afaceri pe care o obțin din licența pentru aceste activități. Anterior, această contribuție era de 0,08%. Suma aferentă va fi virată către Autoritatea Naţională de Reglementare în Domeniul Energiei (ANRE), așa cum este și în prezent.

17. Operatorii telecom care dețin licențe 3G, 4G și 5G vor avea de achitat o taxă de 2-4% din cifra de afaceri din anul precedent, înmulțită cu numărul de ani pentru care se acordă licența, potrivit OUG nr. 114/2018.

18. Vor mai putea fi angajați zilieri doar în următoarele trei sectoare de activitate: agricultură, vânătoare şi servicii anexe; silvicultură, cu excepţia exploatări forestiere; pescuit şi acvacultură. Majoritatea zilierilor vor putea lucra cel mult 120 de zile ca zilieri, într-un an, iar o firmă nu va putea folosi un zilier mai mult de 25 de zile într-o lună.

19. Toți organizatorii de jocuri de noroc vor trebui să achite o taxă lunară reprezentând 2% din totalul taxelor de participare încasate lunar. Aceștia vor mai avea de achitat o cotă de 1.000 de euro, dacă organizează jocuri de noroc tradiționale, și de 5.000 de euro, dacă organizează jocuri de noroc la distanță și sunt în clasa I sau clasa III.

Sursa : Mediafax

Actualitate

Casa de Cultură din Mangalia va fi reabilitată

Published

on

Primarul municipiului Mangalia, Radu Cristian, a convocat consilierii locali la o şedinţă ordinară, vineri, 22 octombrie, ora 12:00, care se va desfăşura prin mijloace electronice. Pe ordinea de zi, sunt înscrise mai multe proiecte de hotărâre cu caracter administrativ, dar și social. Unul dintre acestea se referă la aprobarea documentației tehnico-economice pentru reabilitarea Casei de Cultură din Mangalia, prin fonduri de la CNI și predarea amplasamentului pentru lucrările aferente.

De asemenea, consilierii locali vor vota acordarea unor ajutoare financiare pentru preșcolarii și elevii din zonele Barieră, Herghelie, IAS Fruviileg și Zootehnie şi programul de sprijinire a persoanelor aflate în situații dificile din punct de vedere economic și social.

În aceeaşi şedinţă, vor mai fi dezbătute proiectele de hotărâre legate de:

  • amenajarea unei parcări în zona centrală a orașului;
  • amenajarea unei noi străzi, în cartierul Dobrogea II;
  • înființarea unui nou cimitir;
  • modificările aduse Regulamentului activităților comerciale și cel al serviciilor de piață din oraș;
  • desemnarea consilierilor locali în comisiile de administrație și comisiile pentru evaluarea și asigurarea calității la unitățile de învățământ, în anul școlar 2021-2022.

 

Continue Reading

Actualitate

De la 1 noiembrie, se restricționează accesul auto în Peninsulă

Published

on

Potrivit Regulamentului de acces în Zona Peninsulară a municipiului Constanța, adoptat prin HCLM 294/2021, din punct de vedere al destinației, zona peninsulară va fi separată în două segmente:

  • zone exclusiv pietonale (cu excepția desfășurării unor evenimente sociale, culturale/sau sportive, a executării de lucrări de construire, amenajare și modernizare, în situații de intervenție pentru situații de urgență sau situații speciale);
  • zone ocazional carosabile (cu destinație preponderent pietonală și ocazional carosabilă).

Accesul vehiculelor în interiorul zonei pietonale se va realiza doar în baza unui permis. Există mai multe tipuri de permise: pentru rezidenți persoane fizice, pentru rezidenți persoane juridice, pentru evenimente, pentru aprovizionare, pentru instituții publice, pentru amenajări, pentru furnizorii serviciilor de utilități publice, pentru furnizorii serviciilor de catering, poștă sau curierat și transport valori, pentru evenimente religioase, pentru situații excepționale.

Intrarea și ieșirea mașinilor în/din zona peninsulară se realizează doar prin punctele prevăzute în Regulamentul de acces în care vor fi amplasate indicatoare de semnalizare rutieră. Viteza de deplasare a vehiculelor în zona peninsulară este de maxim 30 km/h.

Este admis accesul fără solicitarea permisului de acces pentru următoarele categorii de vehicule, dacă au greutatea maximă de 3500 kg:

  • vehiculele inscripționate deținute de Poliția Română, Jandarmeria Română, Poliția de Frontieră Română, Inspectoratul General pentru Situații de Urgență, Direcția Generală de Protecție Internă, Direcția Generală Anticorupție, Instituția Prefectului, Agenția Națională Antidrog, Agenție Națională Împotriva Traficului de Persoane, Serviciul Român de Informații, Serviciul de Informații Externe, Direcția Generală de Informații a Apărării, Agenției Naționale de Administrare Fiscală, Autoritatea Națională a Vămilor, Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorului, Oficiul National pentru Prevenirea Spălării Banilor, Direcția Generală Poliția Locală, Direcția Națională Anticorupție, Autoritatea Națională Sanitar Veterinară și pentru Siguranța Alimentelor, Institutul Național de Sănătate Publică, Direcția județeană de Sănătate Publică, Serviciului de Ambulanță, Garda de Mediu și Agenția Națională pentru Protecția Mediului, aflate în misiune;
  • vehiculele aparținând ambasadelor sau consulatelor precum și ale coloanelor oficiale însoțite conform legislației în vigoare.

Permisele de acces, pentru persoane fizice şi persoane juridice rezidente, se vor elibera de către Serviciul Public de Impozite și Taxe Constanța după depunerea cererilor împreună cu documentele necesare, prin următoarele modalități: online, direct la ghișeu/poștă/curier, la sediile Serviciului Public de Impozite și Taxe Constanța.

Pentru eliberarea celorlalte categorii de permise, solicitanții se pot adresa Direcției Generale Gestionare Servicii Publice, Direcția Administrare Servicii Publice, Serviciul Siguranța Circulației Urbane și Parcări din cadrul Primăriei Municipiului Constanța cu sediul în str. Ștefan Mihăileanu nr. 10, Constanța, prin următoarele modalități: poștă/curier, online la adresa de mail: permise.acceszp@primaria-constanta.ro.

Formularele tipizate pentru diferitele tipuri de permise pot fi accesate pe: http://www.primaria-constanta.ro/primarie/relatii-cu-publicul/acte-necesare-pentru-diferite-tipuri-de-solicitari. Informații suplimentare puteți obține la numărul de telefon 0241/488179.

Continue Reading

Actualitate

Încă un centru mobil de vaccinare, la Constanţa

Published

on

Primăria Municipiului Constanța, prin Direcția Generală de Asistență Socială, a deschis la City Park Mall un centru de vaccinare mobil, pentru a răspunde interesului din ce în ce mai crescut pentru imunizare împotriva virusului SARS-CoV-2. Oricine dorește se poate vaccina fără programare cu Pfizer-BioNTech sau Johnson& Johnson.

Pentru că valul 4 al pandemiei a crescut ritmul vaccinării, acest centru va funcționa până pe 31 octombrie, în intervalul orar 12:00-20:00. Persoanele care doresc să se imunizeze trebuie doar să prezinte un document de identitate valabil (carte de identitate / pașaport).

 

Continue Reading

Actualitate

Sute de gospodării vor fi racordate la reţeaua de gaze, în Agigea

Published

on

Anunţul a fost făcut de Cristian Cîrjaliu, primarul comunei Agigea, pe pagina de socializare:

,,La începutul lunii octombrie am semnat două contracte de finanțare de o importanță majoră pentru comunitatea noastră:

  • extindere alimentare cu gaze naturale în cartierul Moară, localitatea Agigea, ce presupune execuția unei rețele de gaz de aproximativ 5 km și 300 de racorduri;
  • extindere rețea de alimentare cu gaze naturale în cartierul Lac, localitatea Agigea, respectiv execuția a aproximativ 10 km de rețea și 400 de racorduri.”.

În aceeaşi postare, primarul Cristian Cîrjaliu, face apel la cetățenii care dețin autorizații de construire și/sau procese verbale de recepție locuințe în aceste două cartiere să se prezinte la sediul primăriei, Serviciul Urbanism și Patrimoniu, cu următoarele documente necesare cererii pentru branșarea la rețeaua de gaze:

  • carte de identitate;
  • acte proprietate/folosință pentru teren;
  • acte proprietate casă (autorizație de construire, eventual proces verbal de recepție, contract vânzare-cumpărare).

De asemenea, solicitantul trebuie să știe unde dorește să amplaseze firida de racord față de limitele lotului din stânga sau dreapta porții de acces. Planurile de situație și de încadrare vor fi puse la dispoziție de primărie.

Pentru a veni în sprijinul cetăţenilor, dosarele de racordare/branșare, pentru fiecare locuință în parte, vor fi depuse de autoritatea locală.

 

Continue Reading

Trending

Copyright © 2021 CityPressConstanta || citytvconstanta@gmail.com || 075.888.2222