Connect with us

Sanatate

Cele mai bune alimente pentru slăbit

Published

on

Iată şapte soluţii naturale spre care să-ţi îndrepţi atenţia dacă scopul tău este să slăbeşti sănătos şi echilibrat. Alege-o pe cea care crezi că ţi se potriveşte.

1 MERE. Cu un măr pe zi, vei reuşi nu doar să ţii doctorul departe, ci şi să scapi de câteva kilograme. Merele sunt foarte bogate în antioxidanti, fibre, vitamine şi minerale. Substanţele active conţinute de aceste fructe delicioase împiedica depunerea colesterolului rău (LDL), faciliteaza digestia şi eliminarea toxinelor. Înainte de mesele principale, ronţăie un măr: cele 4-5 g de fibre pe care ţi le oferă îţi asigură instantaneu senzaţia de saţietate, astfel că vei mânca mai puţine calorii la masă.

femeie_mar

2 GREPFRUT. Studii recente au dovedit că adăugând grepfrut sau suc de grepfrut în meniul zilnic poţi slăbi fără a schimba ceva în alimentaţie. În ce constă cura de grepfrut? Înainte de mesele principale, mănâncă o jumătate de grepfrut sau bea 150 ml de suc de grepfrut neîndulcit, preparat în casă.  Reţine că, atât timp cât continui să mănânci normal, nu slăbeşti spectaculos: în jur de 500 g pe lună. Dacă vrei să obţii rezultate repede, redu numărul caloriilor şi fă puţin sport.

grapefruit

3 CEAI VERDE. Este o alegere excelentă pentru pierderea surplusurilor de greutate. Savurând în mod regulat ceai verde, procentul de grăsimi din organism scade cu 30%, în special la nivelul taliei. Ceaiul verde ajută la arderea grăsimilor şi împiedică acumularea zahărului sub formă de grăsimi. Şi, nu în ultimul rand, această băutura are proprietăţi diuretice, favorizând eliminarea toxinelor. Pe durata dietei, bea zilnic două căni de ceai verde (la 30 minute după micul dejun şi prânz) ca să stimulezi arderea surplusului de grăsimi. Infuzia se prepară cu o linguriţă de plantă la 200 ml apă clocotită (se lasă la infuzat cinci minute).

ceai_verde_01

4 USTUROI. Usturoiul te ajută să scapi de kilogramele în plus. Tot ce trebuie să faci este să presari peste mâncarea obişnuită usturoi mărunţit. În acest fel, conform unui studiu japonez, ai putea slăbi în jur de 12-13 kg în şase luni (2 kg pe lună).

garlic bulb isolated on white background cutout

5 DAFIN CU SCORŢISOARĂ. Dacă n-ai încercat niciodată această licoare, acum e ocazia perfectă. Aceasta e o combinaţie ideala pentru pierderea kilogramelor. Dafinul este diuretic şi ajuta la eliminarea surplusului de apă, iar scorţişoara stimulează metabolizarea grăsimilor la nivel celular. Peste 6-7 foi de dafin şi o bucată de 1 cm dintr-un baton de scorţişoara, adaugă o cană cu apă clocotită. Laşi la infuzat câteva minute, apoi te delectezi cu acest minunat ceai. Bea câte o cană înainte de micul dejun şi prânz şi una cu o jumătate de oră înainte de culcare.

scortisoara1  dafin-1

6 CONOPIDĂ. Este bogată în vitamina C: cu doar ½ cană de conopidă, îţi asiguri peste o treime din necesarul zilnic de vitamină C. Nu are multe calorii, dar fibrele pe care le conţine te satură rapid. Foloseşte-o în locul alimentelor grele şi bogate în calorii, fiartă la aburi, alături de alte legume sau sub formă de piure ori supă-cremă.

conopida_poza_poza_poza_12323800

7 GHIMBIR. Îmbunătăţeşte digestia, oferă senzaţia de saţietate, elimină surplusul de apă, ajută la stabilizarea glicemiei, stimulează arderea şi eliminarea grăsimilor consumate în timpul meselor. Este important să bei ceaiul cu cel puţin 20 de minute înainte de mese. În acest fel, nu doar că este uşurată digestia, ci este împiedicată şi depunerea grăsimilor. Rade o bucată de rădăcină de ghimbir proaspăt ca să obţii o cantitate echivalentă cu o linguriţă. Peste ghimbirul ras, toarnă o cană cu apă clocotită. Lasă la infuzat zece minute, apoi bea ceaiul.

ghimbir

Sursa: csid.ro

Sursa foto: welovefamily.at 

Sanatate

400 pacienți investigați și tratați, la Năvodari

Published

on

Peste 400 de pacienți au beneficiat până acum de serviciile medicale ale Centrului Multifuncțional de Sănătate Năvodari, atât în cadrul Ambulatoriului de Specialitate cât și în regim de urgență în perioada 1-15 octombrie. De asemenea, deschiderea acestui centru de sănătate a adus un plus orașului și nu numai.

În prima jumătate a lunii octombrie, mai exact în perioada 01- 15.10.2020, la punctul UPU Năvodari au fost înregistrați 222 pacienți. Dintre aceștia, 210 pacienți au fost investigați și tratați pe loc și doar 12 cazuri au necesitat transfer la Unitatea Primiri Urgențe din cadrul SCJU Constanța. În aceeași perioadă, au beneficiat de consultații în cadrul Ambulatoriului de Specialitate, 187 pacienți.

Amintim faptul că Centrul Multifuncțional de Sănătate Năvodari face parte din structura Spitalului Clinic Județean de Urgență “Sf. Apostol Andrei” Constanța și oferă servicii medicale gratuite, decontate de CJAS. De asemenea, Centrul Multifuncțional de Sănătate dispune de punct lucru extern al UPU Constanța care asigură urgențele minore, Ambulatoriu de Specialitate (chirurgie, cardiologie, neurologie, boli interne, ORL, dermato venerice, pediatrie) și compartiment Spitalizare de zi care include Laboratorul de analize. Programul de lucru este de luni până vineri, între orele 08.00-16.00 pentru cabinetele din cadrul Ambulatoriului și non stop pentru punctul de lucru al UPU.

Consultațiile se acordă numai în baza unei programări și având în vedere situația epidemiologică actuală, pacienții  trebuie să se programeze telefonic la 0241503346 sau pe adesa de email a instituției, la adresa cm-navodari@spitalulconstanta.ro.

Continue Reading

Sanatate

12 surse naturale de fier

Published

on

Fierul este un mineral important, care necesită să fie consumat în mod regulat, deoarece corpul nu îl poate produce singur. Iată 12 surse naturale de unde să-ți asiguri cantitatea zilnică necesară. Fierul este un element nutritiv esențial pentru organismele vii, necesar pentru producerea hemoglobinei (substanță care conferă culoarea roșie a sângelui), a mioglobinei (pigmentul roșu din mușchi), precum și unor enzime.

Fierul ajută în procesul de creștere, mărește rezistență la îmbolnăvire, previne oboseală, asigură culoarea sănătoasă a pielii. Inamicii asimilării fierului sunt fosfoproteinele și sărurile acidului fitic din cerealele integrale, care reduc gradul de asimilare. La copii dozele excesive pot fi dăunătoare.

Un deficit ușor de fier poate cauza anemie (oboseală și slăbiciune), iar un deficit cronic de fier poate provoca leziuni grave la nivelul organelor. În schimb, prea mult fier poate determina o creștere a producției de radicali liberi din organism. Radicalii liberi pot interfera cu metabolismul, declanșând leziuni ale organelor.

Sursele naturale de fier, cum sunt cele enumerate mai jos, sunt considerate sigure și sănătoase. Deși fierul este mai bine absorbit din carne, există numeroase surse vegetale de fier, la fel de sănătoase și la îndemână pentru persoanele care nu consumă carne. În mod normal, cantitatea zilnică recomandată de fier este de 18 miligrame.

  1. Varza de Bruxelles - este o sursă excelență de antioxidanți, vitamine, acid folic și fibre. În plus, are cantități importante de fier și este o alegere excelentă în prevenirea anemiei.
  2. Spanacul – are multe beneficii pentru organism și este sărac în calorii. Chiar dacă nu se absoarbe foarte bine, faptul că este bogat în vitamina C, ajută la absorbția de fier. Conține de asemenea antioxidanți care pot reduce riscul de cancer, inflamațiile și ajută ochii în anumite afecțiuni.
  3. Varza – conține cantități importante de calciu, vitamina A și mai multe elemente pentru combaterea cancerului. De asemenea, varza este bogată în fier și vitamina C. Pentru a obține cele mai multe dintre aceste substanțe nutritive esențiale, consumați varză crudă în salate, împreună cu alte legume sănătoase.
  4. Orez brun de pe bioveg.ro – este considerat un aliment important pentru sănătate. Este bogat, în mod natural, în fibre și are un conținut ridicat de fier, fiind de un real ajutor în combaterea anemiei. Orezul brun poate fi servit drept garnitură pentru o varietate foarte mare de carne sau poate fi consumat împreună cu legume.
  5. Fasolea neagră este ușor de achiziționat și ieftină. Este disponibilă pe tot parcursul anului și este plină de fibre, proteine și fier. Asta înseamnă că îți va satisface foamea și îți va oferi energie pe termen lung. O singură ceașcă de fasole neagră fiartă conține aproximativ 20% din aportul zilnic recomandat de fier.
  6. Carnea organică – este extrem de hrănitoare. Cele mai bogate în fier sunt ficatul, rinichii, creierul și inima. Mai conține și vitaminele B, cupru și seleniu.
  7. Carnea roșie – este sățioasă și hrănitoare, conține proteine, zinc, seleniu și câteva din vitaminele B. Recomandată în special persoanelor dispuse la anemie.
  8. Semințele de dovleac – sunt o sursă bună de fier și uleiuri sănătoase. O mână de semințe de dovleac conține aproximativ 1 miligram de fier. Asta înseamnă aproximativ 5% din cantitatea zilnică recomandată. Semințele de dovleac oferă mai multe beneficii atunci când sunt consumate crude.
  9. Quinoa - este o pseudocereală bogată în fier, proteine, magneziu, cupru și nu conține gluten, fiind o bună alegere pentru persoanele cu alergie la gluten. 185 g de quinoa este echivalentul a 2.8 mg de fier, adică 16% din cantitatea zilnică recomandată.
  10. Tofu – este un aliment pe bază de soia. Adițional la fier, mai conține calciu, seleniu și magneziu. 126 g de tofu conține 3.4 mg de fier, adică 19% din cantitatea zilnică recomandată.
  11. Ciocolată neagră – este foarte delicioasă și nutritivă. Pe lângă fier, mai conține magneziu, cupru și fibre probiotice. Are beneficii asupra colesterolului și poate reduce riscul de atac cerebral sau de inimă.
  12. Peștele – este un aliment hrănitor, conține pe lângă fier, acizi grași Omega 3. Îmbunătățește sănătatea creierului, a sistemului imunitar și o dezvoltare sănătoasă și corectă.

sursa foto: doc.ro

Continue Reading

Diverse

Studiu: Doi din trei români sunt stresați de măsurile stricte generate de contextul actual

Published

on

Procentaj îngrijorător scos la iveală în urma unui sondaj efectuat în ultima perioadă. Unul din doi angajați români susține că toate gândurile legate de pandemia de COVID-19 au făcut ca starea lor psihică să aibă de suferit, iar 23,6% că au fost chiar serios afectați emoțional. Și nu în ultimul rând, doi din trei sunt stresați de noile măsuri stricte pentru prevenirea răspândirii SARS-CoV-2.

Încă de la începutul pandemiei, 42% dintre respondenții care au fost nevoiți să lucreze de acasă au afirmat că și-au îndeplinit sarcinile de serviciu extrem de dificil în toată această perioadă, în timp ce 28% dintre cei chestionați au declarat că și-au desfășurat normal activitatea.

Anxietatea și stresul în raport cu pandemia, cu starea lor de sănătate și a celor dragi sau cu situația incertă de la locul de muncă, toate acestea i-au determinat pe aproape 17% dintre angajații care au răspuns la acest sondaj să ceară și ajutorul unui specialist pentru a-și menține sănătatea psihică. De asemenea, alți 9% intenționează să apeleze și ei la această soluție în perioada următoare.

sursa foto: heart.org

Continue Reading

Trending

Copyright © 2020 CityPressConstanta