Connect with us

Sanatate

Ce spune despre personalitatea ta poziția în care dormi

Published

on

Așa cum muzica pe care o asculți, felul în care te îmbraci, felul în care îți decorezi casa sau în care strângi mâna cuiva atunci când faci cunoștință spun ceva despre personalitatea ta, și poziția în care dormi spune ceva despre tine. În comparație cu preferințele muzicale sau cele în materie de design, care sunt alegeri conștiente, preferința pentru o anumită poziție de somn este o alegere inconștientă. De aceea, cu atât mai mult, aceasta arată adevărata ta personalitate.

Așadar, ce spune felul în care preferi să dormi despre personalitatea ta?

Pozitia fetusuluiPOZIȚIA „FETUSULUI”

Conform unui studiu efectuat pe 1000 de subiecți de către profesorul doctor Chris Idzikowski, director al organizației londoneze Sleep Assessmend and Advisory Service, Este cea mai populară poziție de somn. Aproximativ 41% dintre oameni și de două ori mai multe femei decât bărbați aleg această poziție de somn. Cei care dorm în poziția fetusului sunt descriși drept oameni care par duri la prima vedere, dar care au un suflet sensibil. La prima vedere, pot părea timizi și retrași, dar după ce ajung să te cunoască sunt foarte calzi și prietenoși.

Sfat: Dacă dormi în această poziție și vrei să ai un somn sănătos, e recomandat să pui o pernă între genunchi, care să reducă tensiunea ce se poate acumula la mușchii spatelui.

Poztia de somn soldat

POZIȚIA „SOLDATULUI”

Dacă dormi pe spate, drept, cu mâinile întinse pe lângă corp, precum soldații în cazarma, ești tăcut, rezervat și ai așteptări mari atât de la tine, cât și de la ceilalți. 8% dintre oameni aleg această poziție pentru dormit. De obicei, cei care dorm în acest fel nu au parte de un somn odihnitor și au mai mari șanse să sforăie.

Sfat: Soldații ar trebui să doarmă pe suprafețe care să le susțină bine spatele, de aceea salteaua este extrem de importantă pentru ei. E de preferat o saltea cu fermitate medie, care să ofere suport spatelui și gâtului.

Pozitia de somn free falling cadere libera

POZIȚIA CĂDERE LIBERĂ  

Este cea în care dormi pe burtă, cu mâinile în sus, în jurul pernei, și cu capul într-o parte. 7% dintre participanții la studiul lui Idzikowski aleg această poziție, care descrie o personalitate comunicativă, directă, extrovertită și sensibilă, care nu acceptă criticile și, care ia decizii rapide și căreia îi displac situațiile limită.

Sfat: Nu este recomandat să dormi pe burtă, ba chiar este una dintre cele mai nesănătoase poziții de somn, deoarece produce o tensiune prea mare în zona gâtului. Totuși, dacă nu poți dormi altfel, e bine să pui o pernă sub abdomen, în zona pelvisului, pentru a reduce tensiunea. Sau poți încerca să dormi cu o pernă mai joasă sub cap.

Pozitia Starfish steaua de mare

POZIȚIA STEAUA DE MARE

Descrisă drept poziția în care dormi pe spate, cu mâinile în sus, depărtate. 5% dintre persoanele analizate dorm în această poziție și sunt descrise drept oameni care sar în ajutorul celorlalți, nu suportă să fie în centrul atenției, sunt buni ascultători și, prin urmare, prieteni de nădejde, sunt introvertiți și plini de compasiune. Asemeni celor care dorm în poziția soldatului, și cei din această categorie dorm mai prost și au mai multe șanse să sforăie.

Sfat: Dormi mai sănătos dacă pui o pernă mare și pufoasă sub genunchi, astfel încât să reduci presiunea asupra nervului sciatic.

Pozitia stargazer - privitorul la stele

POZIȚIA PRIVITORULUI LA STELE

Privitorul la stele doarme pe spate, cu mâinile sub cap sau sub pernă. De obicei, acești oameni sunt pozitivi și trec prin viață mulțumiți de ceea ce se întâmplă în jurul lor. De asemenea, pun prieteniile pe primul loc și sunt întotdeauna gata să facă orice pentru prietenii lor. Au însă așteptări mari de la viață și pot fi hedoniști.

Pozitia pillow hugging

POZIȚIA “IUBITORULUI DE PERNE”

Dacă dormi îmbrățișând perna așa cum un copil își îmbrățișează jucăria de pluș preferată, ești o persoană care pune preț pe familie și prieteni și pune întotdeauna relațiile pe primul loc.

Surse: http://www.webmd.com/sleep-disorders/features/what-your-sleeping-style-says-about-you
http://bettersleep.org/better-sleep/sleep-positions

Sanatate

400 pacienți investigați și tratați, la Năvodari

Published

on

Peste 400 de pacienți au beneficiat până acum de serviciile medicale ale Centrului Multifuncțional de Sănătate Năvodari, atât în cadrul Ambulatoriului de Specialitate cât și în regim de urgență în perioada 1-15 octombrie. De asemenea, deschiderea acestui centru de sănătate a adus un plus orașului și nu numai.

În prima jumătate a lunii octombrie, mai exact în perioada 01- 15.10.2020, la punctul UPU Năvodari au fost înregistrați 222 pacienți. Dintre aceștia, 210 pacienți au fost investigați și tratați pe loc și doar 12 cazuri au necesitat transfer la Unitatea Primiri Urgențe din cadrul SCJU Constanța. În aceeași perioadă, au beneficiat de consultații în cadrul Ambulatoriului de Specialitate, 187 pacienți.

Amintim faptul că Centrul Multifuncțional de Sănătate Năvodari face parte din structura Spitalului Clinic Județean de Urgență “Sf. Apostol Andrei” Constanța și oferă servicii medicale gratuite, decontate de CJAS. De asemenea, Centrul Multifuncțional de Sănătate dispune de punct lucru extern al UPU Constanța care asigură urgențele minore, Ambulatoriu de Specialitate (chirurgie, cardiologie, neurologie, boli interne, ORL, dermato venerice, pediatrie) și compartiment Spitalizare de zi care include Laboratorul de analize. Programul de lucru este de luni până vineri, între orele 08.00-16.00 pentru cabinetele din cadrul Ambulatoriului și non stop pentru punctul de lucru al UPU.

Consultațiile se acordă numai în baza unei programări și având în vedere situația epidemiologică actuală, pacienții  trebuie să se programeze telefonic la 0241503346 sau pe adesa de email a instituției, la adresa cm-navodari@spitalulconstanta.ro.

Continue Reading

Sanatate

12 surse naturale de fier

Published

on

Fierul este un mineral important, care necesită să fie consumat în mod regulat, deoarece corpul nu îl poate produce singur. Iată 12 surse naturale de unde să-ți asiguri cantitatea zilnică necesară. Fierul este un element nutritiv esențial pentru organismele vii, necesar pentru producerea hemoglobinei (substanță care conferă culoarea roșie a sângelui), a mioglobinei (pigmentul roșu din mușchi), precum și unor enzime.

Fierul ajută în procesul de creștere, mărește rezistență la îmbolnăvire, previne oboseală, asigură culoarea sănătoasă a pielii. Inamicii asimilării fierului sunt fosfoproteinele și sărurile acidului fitic din cerealele integrale, care reduc gradul de asimilare. La copii dozele excesive pot fi dăunătoare.

Un deficit ușor de fier poate cauza anemie (oboseală și slăbiciune), iar un deficit cronic de fier poate provoca leziuni grave la nivelul organelor. În schimb, prea mult fier poate determina o creștere a producției de radicali liberi din organism. Radicalii liberi pot interfera cu metabolismul, declanșând leziuni ale organelor.

Sursele naturale de fier, cum sunt cele enumerate mai jos, sunt considerate sigure și sănătoase. Deși fierul este mai bine absorbit din carne, există numeroase surse vegetale de fier, la fel de sănătoase și la îndemână pentru persoanele care nu consumă carne. În mod normal, cantitatea zilnică recomandată de fier este de 18 miligrame.

  1. Varza de Bruxelles - este o sursă excelență de antioxidanți, vitamine, acid folic și fibre. În plus, are cantități importante de fier și este o alegere excelentă în prevenirea anemiei.
  2. Spanacul – are multe beneficii pentru organism și este sărac în calorii. Chiar dacă nu se absoarbe foarte bine, faptul că este bogat în vitamina C, ajută la absorbția de fier. Conține de asemenea antioxidanți care pot reduce riscul de cancer, inflamațiile și ajută ochii în anumite afecțiuni.
  3. Varza – conține cantități importante de calciu, vitamina A și mai multe elemente pentru combaterea cancerului. De asemenea, varza este bogată în fier și vitamina C. Pentru a obține cele mai multe dintre aceste substanțe nutritive esențiale, consumați varză crudă în salate, împreună cu alte legume sănătoase.
  4. Orez brun de pe bioveg.ro – este considerat un aliment important pentru sănătate. Este bogat, în mod natural, în fibre și are un conținut ridicat de fier, fiind de un real ajutor în combaterea anemiei. Orezul brun poate fi servit drept garnitură pentru o varietate foarte mare de carne sau poate fi consumat împreună cu legume.
  5. Fasolea neagră este ușor de achiziționat și ieftină. Este disponibilă pe tot parcursul anului și este plină de fibre, proteine și fier. Asta înseamnă că îți va satisface foamea și îți va oferi energie pe termen lung. O singură ceașcă de fasole neagră fiartă conține aproximativ 20% din aportul zilnic recomandat de fier.
  6. Carnea organică – este extrem de hrănitoare. Cele mai bogate în fier sunt ficatul, rinichii, creierul și inima. Mai conține și vitaminele B, cupru și seleniu.
  7. Carnea roșie – este sățioasă și hrănitoare, conține proteine, zinc, seleniu și câteva din vitaminele B. Recomandată în special persoanelor dispuse la anemie.
  8. Semințele de dovleac – sunt o sursă bună de fier și uleiuri sănătoase. O mână de semințe de dovleac conține aproximativ 1 miligram de fier. Asta înseamnă aproximativ 5% din cantitatea zilnică recomandată. Semințele de dovleac oferă mai multe beneficii atunci când sunt consumate crude.
  9. Quinoa - este o pseudocereală bogată în fier, proteine, magneziu, cupru și nu conține gluten, fiind o bună alegere pentru persoanele cu alergie la gluten. 185 g de quinoa este echivalentul a 2.8 mg de fier, adică 16% din cantitatea zilnică recomandată.
  10. Tofu – este un aliment pe bază de soia. Adițional la fier, mai conține calciu, seleniu și magneziu. 126 g de tofu conține 3.4 mg de fier, adică 19% din cantitatea zilnică recomandată.
  11. Ciocolată neagră – este foarte delicioasă și nutritivă. Pe lângă fier, mai conține magneziu, cupru și fibre probiotice. Are beneficii asupra colesterolului și poate reduce riscul de atac cerebral sau de inimă.
  12. Peștele – este un aliment hrănitor, conține pe lângă fier, acizi grași Omega 3. Îmbunătățește sănătatea creierului, a sistemului imunitar și o dezvoltare sănătoasă și corectă.

sursa foto: doc.ro

Continue Reading

Diverse

Studiu: Doi din trei români sunt stresați de măsurile stricte generate de contextul actual

Published

on

Procentaj îngrijorător scos la iveală în urma unui sondaj efectuat în ultima perioadă. Unul din doi angajați români susține că toate gândurile legate de pandemia de COVID-19 au făcut ca starea lor psihică să aibă de suferit, iar 23,6% că au fost chiar serios afectați emoțional. Și nu în ultimul rând, doi din trei sunt stresați de noile măsuri stricte pentru prevenirea răspândirii SARS-CoV-2.

Încă de la începutul pandemiei, 42% dintre respondenții care au fost nevoiți să lucreze de acasă au afirmat că și-au îndeplinit sarcinile de serviciu extrem de dificil în toată această perioadă, în timp ce 28% dintre cei chestionați au declarat că și-au desfășurat normal activitatea.

Anxietatea și stresul în raport cu pandemia, cu starea lor de sănătate și a celor dragi sau cu situația incertă de la locul de muncă, toate acestea i-au determinat pe aproape 17% dintre angajații care au răspuns la acest sondaj să ceară și ajutorul unui specialist pentru a-și menține sănătatea psihică. De asemenea, alți 9% intenționează să apeleze și ei la această soluție în perioada următoare.

sursa foto: heart.org

Continue Reading

Trending

Copyright © 2020 CityPressConstanta