Connect with us

Societate

Cât au cheltuit românii de Revelion?

Published

on

Peste 170 de mii de turişti şi-au petrecut Revelionul în ţară, cu 2,5% mai mult decât în anul precedent, şi au cheltuit aproape 44 de milioane de euro, în creştere cu 10%, comparativ cu anul anterior, conform estimărilor Federaţiei Patronatelor din Turismul Românesc. Tarifele de cazare accesibile, mâncarea mai ieftină decât oriunde în destinaţiile concurente şi distribuirea voucherelor de vacanţă au ajutat la majorarea numărului de turişti.

Ca în fiecare an, destinaţiile cu tradiţie au fost cele mai solicitate, înregistrându-se la nivel naţional o creştere a numărului de turişti cu 2,5% faţă de anul trecut. Cel mai mare număr de locuri vândute de Revelion s-a înregistrat în turismul rural, 58.500 de turişti petrecându-şi noaptea de Revelion la pensiuni, cu 2,6% mai mulţi faţă de anul trecut. În aceste destinaţii s-au înregistrat sejururi de până la cinci nopţi datorită pachetelor consistente de servicii. Staţiunile balneare au găzduit de sărbătorile de iarnă peste 25.600 de români, în scădere cu 9,3 %, faţă de anul trecut. Creşteri  s-au înregistrat în zonele montane, unde 49.300 de persoane au optat să-şi petreacă vacanţa de Revelion la munte, cu 32,4% mai mult faţă de anul trecut, principalele staţiuni montane fiind arhipline în această perioadă.

În ceea ce priveşte tarifele percepute în perioada Revelionului, acestea s-au majorat faţă de 2019 cu o medie de 12%. Astfel, românii au cheltuit peste 210,857 milioane de lei pentru achiziţionarea pachetelor de Revelion

în ţară, în creştere cu 17,5% faţă de anul anterior. Zonele cele mai căutate au fost Valea Prahovei, Poiana Braşov, Păltiniş, Rânca, Strajă, Călimăneşti, Felix şi zonele tradiţionale rurale Bran-Moieciu, Maramureş, Bucovina. Românii care au ales să îşi petreacă vacanţa de sărbători în străinătate au avut de ales între destinaţii de schi şi sporturi de iarnă, pachete turistice de tip city-break în oraşe europene şi destinaţii exotice îndepărtate. Chiar dacă au beneficiat de un număr mare de zile libere, doar 10.870 de turişti români au apelat la agenţiile de turism pentru petrecerea Revelionului în străinătate. Numărul acestora a scăzut cu aproximativ 2% faţă de anul 2019, aceştia cheltuind aproximativ 6,015 milioane de euro. Cei mai mulţi şi-au cumpărat pachete pentru destinaţii de schi şi sporturi de iarnă în Austria, Franţa, Italia şi Bulgaria.

Sursa foto: turnulsfatului.ro

Societate

Nava fluvială de pasageri Savor, prima escală în Constanța

Published

on

Nava fluvială de pasageri Savor a ajuns astăzi la terminalul specializat al Portului Constanța, cu 76 turiști la bord, majoritatea din Statele Unite ale Americii.
Savor, sub pavilion Elveţia, este o navă modernă de pasageri, construită în 2014.
Nava rămâne la Constanţa până mâine după-amiază. În acest timp, turiștii vor vizita Centrul Vechi al orașului, Muzeul de Istorie Națională și Arheologie, Moscheea, catedrala ortodoxă. După o scurtă plimbare în Portul Tomis şi pe faleza Cazinoului, se vor deplasa la Crama Murfatlar, unde vor degusta vinurile dobrogene.

Continue Reading

Societate

20 Mai – Ziua mondială a albinelor

Published

on

Ziua mondială a albinelor este marcată, în fiecare an, la 20 mai pentru a evidenţia importanţa albinelor pentru umanitate şi pentru a atrage atenţia asupra necesităţii protejării acestora, dar şi a altor polenizatoare. Data aleasă reprezintă ziua de naştere a lui Anton Jana considerat un pionier şi un expert important al apiculturii moderne.
Apicultorii pot beneficia de fondurile disponibile prin Programul Naţional Apicol (PNA) pentru perioada 2020-2022. Bugetul total al PNA este de 169.621.000 lei, din care contribuția Uniunii Europene este de 50%, respectiv 84.810.500 lei, iar valoarea pentru anul 2022 este de 60.196.000 lei.
Nu uitați: Termenul de depunere a cererilor de intenție este 30 iunie și termenul limită de depunere a cererii de plată şi a documentelor justificative este 31 iulie 2022.
Vă reamintim că Programul Național Apicol vine cu o serie de modificări și completări menite să simplifice accesarea unor măsuri din program:
🔹 au fost eliminate o serie de documente, respectiv copia actului care atestă autorizarea sanitară-veterinară pentru comercializare a furnizorilor de medicamente, precum și documentul care confirmă notificarea produselor proteice solide;
🔹 s-a introdus posibilitatea depunerii copiei manualului de utilizare/a instrucțiunilor de montare și întreținere a acestor mijloace, după caz, în locul copiei cărţii tehnice;
🔹 s-au definit produsele care intră în componența echipamentului de protecție, respectiv bluze/jachete apicole, pantaloni sau combinezoane apicole, mască apicolă si mănuși apicole, în vederea decontării corecte a acestora, ținând cont de faptul că au prețuri diferite la facturare;
🔹 s-a definit categoria de „produse proteice solide”, respectiv produse proteice solide care se administrează ca atare, fără posibilitatea de a fi reconstituite, pentru clarificări și o aplicare unitară;
🔹 s-a reglementat faptul ca membrii formei asociative care sunt beneficiari ai serviciilor de consultanță, promovare și/sau perfecționare să nu fie furnizori de astfel de servicii în cadrul Programului, evitându-se astfel crearea de condiţii artificiale;
🔹 se reglementează posibilitatea redistribuirii sumelor neutilizate în cadrul unei acțiuni către celelalte acțiuni;
🔹 se reglementează sancțiunea de excludere de la plată pentru refuzul controlului la faţa locului la data comunicată, precum și pentru lipsa produselor pentru care s-a solicitat sprijin în cererea de plată.

Continue Reading

Societate

60 de noi stâlpi echipați cu corpuri de iluminat au fost montați în Portul Constanța

Published

on

Rețelele electrice din mai multe zone din Portul Constanța au fost modernizate cu fonduri proprii ale Administrației Porturilor Maritime SA Constanța, cu scopul de a crește calitatea infrastructurii din porturile maritime. Au fost montați 60 de noi stâlpi de iluminat în special în zonele unde a fost semnalată necesitatea îmbunătățirii iluminatului public.
În zona Poarta 5, pe șoseaua de legătură dintre portul vechi și portul nou, s-au montat 35 de stâlpi de 9 m înălțime echipați cu câte un corp de iluminat cu LED 150w și un stâlp înalt de 12 m echipat cu 3 proiectoare LED 180 W. Valoarea întregului lot este 682.636,31 lei fără TVA.
În zona Poarta 2, au fost instalați 9 stâlpi de 9 m înălțime, echipați cu câte un corp de iluminat cu LED 150W. Valoarea lotului este de 183.553,11 lei, fără TVA.
În zona Baza Tehnică Port Nou, au fost montați 8 stâlpi de 9 m înălțime, echipați cu câte un corp de iluminat cu LED 150W. Valoarea acestui lot este de 125.354,72 lei, fără TVA.
În zona parcării de la Rădăcina Mol 1S, s-a modernizat iluminatul exterior cu 7 stâlpi de 12 m, echipați cu proiectoare LED 180W. Valoarea lotului este de 129.142,55 lei, fără TVA.

Continue Reading

Actualitate

Vrei să lucrezi la Termoficare Constanța? Află pentru ce joburi poţi aplica

Published

on

Societatea Termoficare Constanţa angajează personal pentru ocuparea următoarelor posturi vacante:

  • deservent utilaj (buldoexcavatorist și tractorist);
  • sudor (electric și/sau autogen), pentru reparații rețea termoficare,
  • montator subansamble;
  • lăcătuș întreținere și reparații instalații;
  • prelucrător prin așchiere;
  • cititor contoare energie termică;
  • operator rețea transport (post compatibil cu calificarea de lăcătuș mecanic, instalator sanitar și/sau termic);
  • operator punct termic;
  • muncitor autorizat pentru instalații gaze;,
  • personal întreținere și reparații instalații/construcții (post compatibil cu calificarea de zidar, lăcătuș mecanic, instalator sanitar și/sau termic).

Angajatorul asigură pachet salarial atractiv și condiții sigure de lucru. Persoanele care au cunoștințe în practicarea uneia din meseriile menţionate anterior, dar nu dețin calificare vor fi școlarizate de societatea Termoficare Constanța.

Candidații trebuie să depună prin email la adresa office@termoficare-constanta.ro sau la sediul societății din strada Badea Cârțan nr.14 A, registratură, parter, următoarele documente:

  • cerere de angajare (care va conține date de identificare, adresa de corespondență și nr. telefon pentru contact);
  • copie carte identitate;
  • copie documente care atestă pregătirea profesională, diplome, (dovada calificării).

Probele practice vor fi susținute la punctul de lucru al societății Termoficare Constanța situat pe strada Interioară nr. 4, Secția Reparații, la o dată ce vă va fi comunicată după verificarea documentelor depuse.

Relații suplimentare pot fi obținute la numărul de telefon 0241 616 937/406 – Birou Resurse Umane.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2022 CityPressConstanta || citytvconstanta@gmail.com || 075.888.2222