Connect with us

Actualitate

Carniprod: calitate și tradiție

Published

on

V-aţi întrebat vreodată cum se fabrică delicioasele mezeluri şi preparate din carne pe care le savurăm la mic dejun, prânz sau cină? Ei bine, noi am mers în judeţul Tulcea, la Carniprod, cel mai important producător de profil din Dobrogea şi am asistat, pas cu pas, la întregul proces de fabricare a produselor enunţate mai sus.

În procesul de prelucrare a cărnii, principalele elemente cu influenţă majoră asupra preparatelor obţinute sunt materiile prime şi auxiliare, materialele şi procesul tehnologic. Iar procesul tehnologic este cât se poate de complex.

“Ne aflăm în zona de recepţie a materiei prime în formă de carcasă cumpărată de la furnizori sau porci vii, sacrificaţi în abatorul societăţii.”, declară MIHAELA GHEORGHIU, director de producție
Atenția deosebită pentru selecția materiei prime și folosirea ingredientelor naturale reprezintă garanția unor produse de calitate superioară.

“După o depozitare temporară a carcaselor de porc, intrăm în faza următoare, de tranşare. Aici urmează dezosarea şi alegerea cărnii potrivite pentru diverse reţete ale produselor din procesare sau carnea care poate fi vândută şi în stare crudă.”, declară MIHAELA GHEORGHIU, director de producție

Astfel, primele rezultate din tranşare sunt comercializate ca atare: pulpă proaspătă, ceafă proaspătă, cotlet, scăriţă, fie sunt destinate procesării pentru a obţine alte produse.

“Ne aflăm în zona de ambalare a cărnii proaspete. Aici avem trei maşini de ambalare a cărnii în atmosferă modificată. Pregătim pentru clienţii noştri carne tocată, ceafă feliată la casoletă, pulpă, cotlet şi multe alte sortimente.”, completează MIHAELA GHEORGHIU, director de producție

Și pentru a crea produse autentice, distincte prin gust, ingredientele folosite sunt esențiale.

“Suntem în spaţiul unde se pregătesc mix-urile de condimente pe şarje de producţie, foarte bine identificate în loturi şi cantitate, astfel încât trasabilitatea produsului se realizează în condiţii perfecte.”, mai spune MIHAELA GHEORGHIU, director de producție

Iar procesul de producție continuă. De data aceasta, într-o altă hală special amenajată.

“Ne aflăm în zona de umplere. Aici, pasta este introdusă în membrane colagenice sau naturale, urmând a fi promovate în faza de tratament termic, adică fierbere şi afumare. Apoi, în zona de fierbere şi afumare a produselor, observaţi produse foarte gustoase, care urmează a fi fierte şi afumate.”, susţine MIHAELA GHEORGHIU, director de producție

După ce sunt maturate și tratate termic în cel mai delicat mod și apoi afumate prin utilizarea lemnului de esență tare, aceste produse ajung în zona de ambalare.

“Iată-ne ajunşi în zona de ambalare a produselor. Aici, pregătim produsele vidate, feliate sau batoane ca atare, în formă vrac.”, susţine MIHAELA GHEORGHIU, director de producție

Urmează apoi procesul de livrare. Zinlic, sute de sortimente și produse din carne sunt încărcate în mașinile care le transportă apoi către numeroasele magazine Carniprod din Dobrogea.

“Produsele noastre sunt din carne şi nu sunt alte elemente în produsele noastre decât ceea ce trebuie să fie în aceste produse pe care noi le oferim consumatorilor.”, declară NICOLAE CIULEAC, director general SC CARNIPROD SRL

În timp ce toate aceste sortimente de mezeluri și produse din carne ajung pe mesele românilor, specialiștii Carniprod lucrează la noi și noi sortimente și preparate.

“Echipa noastră de specialişti proiectează şi implementează permanent produse noi, care să satisfacă cele mai exigente criterii de calitate pentru o gamă cât mai largă de consumatori. O atenţie deosebită o acordăm şi reţetelor de fabricaţie, unde ingredientul principal este carnea, fapt dovedit şi pe etichetele finale ale produselor. În speţă, avem buline informative cu 70%-80%-90% carne, în funcţie de reţetă.”, declară MĂDĂLINA PAVEL, inginer tehnolog cercetare-dezvoltare produse

“Ne străduim permanent ca şi calitatea produselor noastre să ocupe un loc cât mai bun şi să fie pe placul consumatorilor, astfel că ne străduim în continuare să dezvoltăm şi alte produse tradiţionale pentru consumatori.”, declară NICOLAE CIULEAC, director general SC CARNIPROD SRL

Și, ca să ne facem o idee de ansamblu, putem evidenția cifrele, care sunt grăitoare. An de an, producția pieței a crescut, ajungând, la nivelul anului 2015, de exemplu, la nu mai puțin de zece mii de tone.

Actualitate

Tunel urban, lăsat în paragină

Published

on

Primul tunel urban construit în România a ajuns în paragină. Construcția, ridicată de către inginerul Anghel Saligny este  înconjurata de gunoaie și vegetație, iar în timp ce autoritățile din țările civilizate transformă astfel de obiective în spații neconvenționale, ale noastre le dau uitării. În urma cu trei ani a existat o tentativă de reabilitare a tunelului, însă aceasta nu s-a materializat nici până acum.

Tunelul de cale ferată, din zona Portului, este o adevarată comoară arhitecturală și inginerească, însă din păcate nu este apreciată la adevărata ei valoare. Povestea tunelului se leagă strâns de prima cale ferată care a fost făcută în Dobrogea și care lega Cernavodă de Constanța, inaugurată la jumătatea secolului al XIX-lea. Pentru una dintre ramificațiile căii ferate a fost nevoie de un tunel special pentru că malurile din zonă se surpau. Tunel care există și astăzi.

În ultimii ani tunelul și zona din jurul lui a fost lăsată în paragină. S-au adunat gunoaiele, vegetația a crescut, în zonă sunt scurgeri masive de ape pluviale, iar locul  a fost dat uitării. Cu toate acestea, specialiștii spun că nu este prea târziu ca autoritățile să reacționeze. Infrastructura nu a fost grav afectată, iar o reabilitare urgentă ar salva obiectivul de la pieire.

Autoritățile au încercat să salveze contrucția în 2012 când, proprietarii tunelului au efectuat o serie de lucrări. Au fost dirijate apele pluviale. S-a etanşat şi consolidat tunelul prin injecţii cu răşini poliuretanice bicomponente în zonele cu infiltraţii puternice. De asemenea, s-au efectuat lucrări de căptuşiri de zidărie prin betonare pentru stoparea fenomenului de degradare.

De atunci însă au trecut 9 ani, timp în care tunelul a fost lăsat din nou în paragină. Ar fi avut o tentativă de a salva construcția, însă nici până acum nu s-a materializat. Între timp, în țările civilizate din Europa, astfel de construcții nu doar că sunt reabilitate, dar primesc și alte destinații funcționale.

Specialiștii spun că pentru salvarea unui astfel de monument este nevoie ca autoritățile să își dea mâna cu mediul privat și foarte important în acest caz este finanțarea.

Continue Reading

Actualitate

Continuă instrucția pe mare, pe fluviu, în teren și în aer

Published

on

Navele maritime și fluviale, precum și alte structuri specializate ale Forțelor Navale Române sunt planificate, 24 de ore din 24, în servicii de luptă permanente, pentru a asigura securitatea țării noastre la granița maritimă și fluvială.

Echipajele care execută serviciul de luptă “Garda cu nave” au fost dislocate, pe mare și pe fluviul Dunărea, în perioada 20-21 ianuarie, în raioane din aria de responsabilitate, pentru a desfășura activități de monitorizare a traficului naval, conform procedurilor standard de operare.

Dragorul maritim “Locotenent Lupu Dinescu” a ieșit din portul Constanța și a executat misiuni de supraveghere a traficului maritim în raioanele din sudul litoralului românesc al Mării Negre, iar vedeta fluvială „Locotenent Aurel Cornățeanu” a plecat din portul militar Brăila și a navigat în amonte, pe fluviul Dunărea, până la km 240, pentru a desfășura acțiuni de consolidare a capacității operaționale a structurilor flotilei fluviale.

Sursa foto: Forțele Navale Române

Continue Reading

Actualitate

Peste 12.000 de români au beneficiat de cursuri de formare profesională, în 2020

Published

on

Nu mai puțin de 12.086 persoane au participat, anul trecut, la programele de formare profesională organizate în centrele proprii şi regionale ale Agenţiei Naţionale pentru Ocuparea Forţei de Muncă. 

Din totalul participanţilor, 7.281 au fost şomeri, 3.088 au fost persoane beneficiare de formare la locul de muncă prin programe de ucenicie, 1.675 persoane nu au beneficiat de gratuitate, iar 22 de persoane au fost beneficiare de servicii gratuite din altă categorie decât şomerii.

Anul trecut, în cadrul ANOFM s-au organizat 487 de programe de formare profesională gratuite, dintre care 270 de programe de calificare/recalificare şi 217 programe de iniţiere, perfecţionare sau specializare.

Din cei 7.281 de şomeri care au participat la cursurile de formare, 4.597 persoane, adică 63,14%, aveau studii profesionale, liceale sau postliceale, 1.477 de şomeri (20,28%) aveau studii primare şi gimnaziale, iar 1.207 persoane (16,58%) aveau studii superioare.

În ceea ce priveşte categoriile de vârstă, 1.475 de şomeri (20,26%) aveau sub 25 de ani, 1.393 de persoane (19,13%) între 25 şi 35 de ani, 1.887 de şomeri (25,92%) aveau între 35 şi 45 de ani, iar 2.526 de şomeri (34,69%) – peste 45 de ani.

sursa foto: ceccarbusiness.ro

Continue Reading

Trending

Copyright © 2020 CityPressConstanta