Connect with us

Actualitate

Carniprod: calitate și tradiție

Published

on

V-aţi întrebat vreodată cum se fabrică delicioasele mezeluri şi preparate din carne pe care le savurăm la mic dejun, prânz sau cină? Ei bine, noi am mers în judeţul Tulcea, la Carniprod, cel mai important producător de profil din Dobrogea şi am asistat, pas cu pas, la întregul proces de fabricare a produselor enunţate mai sus.

În procesul de prelucrare a cărnii, principalele elemente cu influenţă majoră asupra preparatelor obţinute sunt materiile prime şi auxiliare, materialele şi procesul tehnologic. Iar procesul tehnologic este cât se poate de complex.

“Ne aflăm în zona de recepţie a materiei prime în formă de carcasă cumpărată de la furnizori sau porci vii, sacrificaţi în abatorul societăţii.”, declară MIHAELA GHEORGHIU, director de producție
Atenția deosebită pentru selecția materiei prime și folosirea ingredientelor naturale reprezintă garanția unor produse de calitate superioară.

“După o depozitare temporară a carcaselor de porc, intrăm în faza următoare, de tranşare. Aici urmează dezosarea şi alegerea cărnii potrivite pentru diverse reţete ale produselor din procesare sau carnea care poate fi vândută şi în stare crudă.”, declară MIHAELA GHEORGHIU, director de producție

Astfel, primele rezultate din tranşare sunt comercializate ca atare: pulpă proaspătă, ceafă proaspătă, cotlet, scăriţă, fie sunt destinate procesării pentru a obţine alte produse.

“Ne aflăm în zona de ambalare a cărnii proaspete. Aici avem trei maşini de ambalare a cărnii în atmosferă modificată. Pregătim pentru clienţii noştri carne tocată, ceafă feliată la casoletă, pulpă, cotlet şi multe alte sortimente.”, completează MIHAELA GHEORGHIU, director de producție

Și pentru a crea produse autentice, distincte prin gust, ingredientele folosite sunt esențiale.

“Suntem în spaţiul unde se pregătesc mix-urile de condimente pe şarje de producţie, foarte bine identificate în loturi şi cantitate, astfel încât trasabilitatea produsului se realizează în condiţii perfecte.”, mai spune MIHAELA GHEORGHIU, director de producție

Iar procesul de producție continuă. De data aceasta, într-o altă hală special amenajată.

“Ne aflăm în zona de umplere. Aici, pasta este introdusă în membrane colagenice sau naturale, urmând a fi promovate în faza de tratament termic, adică fierbere şi afumare. Apoi, în zona de fierbere şi afumare a produselor, observaţi produse foarte gustoase, care urmează a fi fierte şi afumate.”, susţine MIHAELA GHEORGHIU, director de producție

După ce sunt maturate și tratate termic în cel mai delicat mod și apoi afumate prin utilizarea lemnului de esență tare, aceste produse ajung în zona de ambalare.

“Iată-ne ajunşi în zona de ambalare a produselor. Aici, pregătim produsele vidate, feliate sau batoane ca atare, în formă vrac.”, susţine MIHAELA GHEORGHIU, director de producție

Urmează apoi procesul de livrare. Zinlic, sute de sortimente și produse din carne sunt încărcate în mașinile care le transportă apoi către numeroasele magazine Carniprod din Dobrogea.

“Produsele noastre sunt din carne şi nu sunt alte elemente în produsele noastre decât ceea ce trebuie să fie în aceste produse pe care noi le oferim consumatorilor.”, declară NICOLAE CIULEAC, director general SC CARNIPROD SRL

În timp ce toate aceste sortimente de mezeluri și produse din carne ajung pe mesele românilor, specialiștii Carniprod lucrează la noi și noi sortimente și preparate.

“Echipa noastră de specialişti proiectează şi implementează permanent produse noi, care să satisfacă cele mai exigente criterii de calitate pentru o gamă cât mai largă de consumatori. O atenţie deosebită o acordăm şi reţetelor de fabricaţie, unde ingredientul principal este carnea, fapt dovedit şi pe etichetele finale ale produselor. În speţă, avem buline informative cu 70%-80%-90% carne, în funcţie de reţetă.”, declară MĂDĂLINA PAVEL, inginer tehnolog cercetare-dezvoltare produse

“Ne străduim permanent ca şi calitatea produselor noastre să ocupe un loc cât mai bun şi să fie pe placul consumatorilor, astfel că ne străduim în continuare să dezvoltăm şi alte produse tradiţionale pentru consumatori.”, declară NICOLAE CIULEAC, director general SC CARNIPROD SRL

Și, ca să ne facem o idee de ansamblu, putem evidenția cifrele, care sunt grăitoare. An de an, producția pieței a crescut, ajungând, la nivelul anului 2015, de exemplu, la nu mai puțin de zece mii de tone.

Actualitate

Situație ingrată cauzată de platformele pentru deșeuri menajere

Published

on

Începând cu data de 1 iulie 2022, Polaris M Holding se regăsește în imposibilitatea de a opera, în condiții de siguranță, un numar de 52 dintr-un total de 389 de platforme supraterane pentru deșeuri menajere, aflate pe raza municipiului Constanța. Aceste platforme se află într-o stare avansată de degradare și reprezintă un real pericol pentru operatorii de salubrizare, deoarece aceștia trebuie să pătrundă în interiorul platformelor pentru a manevra containerele în vederea evacuării deșeurilor.

Pentru a remedia această situație, în data de 15.06.2022, Polaris M Holding SRL a transmis Primăriei Municipiului Constanța, proprietarul acestor platforme de colectare, inventarul platformelor degradate, însoțit de imagini care să ateste starea celor 52 de platforme supraterane.

Polaris M Holding a înștiințat Primăria Municipiului Constanța, Garda Națională de Mediu și Agenția de Mediu despre modul de colectare de la aceste platforme, până când starea lor fizică va fi remediată.

“În situația actuală, amplasarea containerelor de colectare în imediata apropiere a platformelor supraterane reprezintă o soluție temporară, care asigură continuitate serviciului de salubrizare și oferă siguranță angajaților companiei. Am decis să adoptăm acestă soluție până la finalizarea lucrărilor de reabilitare și înlăturare a stării de pericol.

Menționăm că operațiunile de colectare a deșeurilor menajere, la aceste puncte, se vor desfășura conform graficului actual.”, precizează Polaris M Holding într-un comunicat de presă.

Sursa foto: Polaris M Holding

Continue Reading

Actualitate

Trenurile vor reduce viteza din cauza caniculei

Published

on

Compania Naţională de Căi Ferate a transmis că, începând de astăzi, 29 iunie şi până vineri, 1 iulie când sunt anunţate temperaturi caniculare, se vor lua măsurile speciale pentru desfăşurarea traficului feroviar în condiţii de siguranţă.

În această perioadă, personalul care se ocupă de întreţinerea infrastructurii feroviare va efectua revizii suplimentare pe reţea, în regiunile aflate sub atenţionare de cod galben şi, respectiv, cod portocaliu. Aceştia vor verifica direct căile, vor măsura şi înregistra permanent evoluţia temperaturilor la nivelul şinei. Totodată, în intervalele orare în care temperatura şinelor va depăsi 50 de grade Celsius, pe anumite intervale de staţii unde se impune, se va reduce viteza considerabil, astfel încât traficul feroviar să se desfăşoare în depline condiţii de siguranţă.

“Menționăm faptul că aceaste măsuri sunt aplicate de toate companiile manageri de infrastructură și respectă normele de siguranţă feroviară pentru astfel de situații speciale. CFR SA va aviza permanent operatorii de transport feroviar de călători şi de marfă (OTF) când se impune reducerea vitezei de circulație și pe ce intervale de stații se va lua această măsură, astfel încât operatorii de transport feroviar de călători să informeze pasagerii din trenurile aflate deja în circulație, sau care urmează să circule în ziua respectivă, despre condițiile de trafic”, au transmis reprezentanții CFR.

Vă amintim că, în perioada 29 iunie – 1 iulie este emis un cod portocaliu de caniculă în nouă judeţe, iar în restul ţării, inclusiv Dobrogea, este emis un cod galben de caniculă.

Continue Reading

Actualitate

Aproape 600 de operatori economici și peste 2 tone de bijuterii din metale prețioase verificate de ANPC, în toată țara

Published

on

Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a început, la jumătatea lunii mai 2022, o amplă serie de acțiuni de verificare a modului în care se derulează comerțul cu obiecte din metale prețioase și cu pietre prețioase, la nivelul întregii țări.

Timp de o lună, comisarii ANPC au controlat 597 de operatori economici, care își desfășoară activitatea în acest domeniu. Cantitatea de bijuterii din metale prețioase verificată s-a ridicat la peste 2,2, tone, din care 1,87 tone s-au dovedit a avea abateri.

Până în acest moment, comisarii ANPC au aplicat amenzi contravenționale în valoare de peste 3,3 milioane de lei și 260 de avertismente. Pentru 2 operatori economici din municipiul București s-a propus suspendarea autorizației de funcționare.

Printre cele mai des întâlnite abateri constatate de echipele de control, se numără:

  • Comercializarea unor produse din metal prețios fără a purta marca de stat;
  • Deficiențe de etichetare (lipsa menționării pe etichete a gramajului, prețului, denumirea pietrei, ponderea acesteia în greutatea bijuteriei, a elementelor de identificare-caracterizare etc.);
  • Lipsa traducerii în limba română pe certificatul de conformitate sau de garanție;
  • Afișarea prețului obiectului în altă monedă decât leul (ex: euro);
  • Afilarea prețului produsului într-un mod greu vizibil;
  • Nerespectarea regimului promoțiilor;
  • Lipsa informațiilor complete referitoare la pietrele prețioase;
  • Lipsa balanței de verificare din magazine sau utilizarea unora fără verificare metrologică;
  • Neacordarea garanției obiectelor din metal prețios comercializate;
  • Lipsa afișării tarifelor de reparații.

 

Continue Reading

Actualitate

Sistem de plată, check-in şi acces la festivalul Neversea 2022

Published

on

Mai sunt doar câteva zile până la cea de-a patra ediţie Neversea, cel mai mare festival de pe o plajă din Europa. Organizatorii vin acum cu veşti despre accesul în festival şi sistemul de plată şi le recomandă fanilor să aleagă opţiunea de Check-in şi Top-up online pentru a se bucura de acces mai rapid pe The Island of Dreams.

Check-in-ul online poate fi realizat până la eveniment, iar cei care aleg să îl facă la faţa locului trebuie să achite o taxă de 25 de euro la punctul de Ticketing.

Organizatorii atrag atenţia că doar fanii înregistraţi în formularul de Check-in (online sau la locaţie) pot să primească brăţara de festival, în baza unui abonament sau a unui bilet de o zi, cu un cod de bare valid şi a unei cărţi de identitate.

Cei care au achiziţionat mai multe bilete pot efectua Check-in-ul şi pentru prietenii lor. În cazul în care posesorul unui bilet doreşte să îl transfere către o altă persoană, acesta trebuie să selecteze online din contul lui de Check-in opţiunea de Transfer Bilet. Apoi trebuie să completeze datele persoanei care va primi biletul (nume, prenume, email, telefon, localitate) şi să se asigure că biletul generat (pdf) ajunge în posesia noului destinatar.

După realizarea cu succes a Check-in-ului online, participanţii au posibilitatea să-şi creeze propria Puşculită de Festival. Astfel, fiecare participant îşi poate pune bani pe bilet, prin selectarea serviciului de Top-up. Suma încărcată va fi transferată şi activată pe brăţara de festival la orice punct de Credit Point din festival. Această modalitate de încărcare a brăţărilor va fi disponibilă şi în timpul festivalului şi va putea fi accesată direct din aplicaţia mobilă Neversea.

Tinerii sub 18 ani trebuie să aibă la ei, pe lângă biletul de acces şi actul de identitate, şi documentul care atestă acordul părinţilor. Acesta poate fi descărcat de pe parental-consent-ro NVS.docx, iar organizatorii recomandă să fie completat înainte de venirea la festival. Minorii sub 14 ani trebuie să vină însoţiţi de un părinte şi să deţină un bilet valid.

PROGRAM PRE-FESTIVAL PENTRU RIDICAREA BRĂŢĂRILOR

Organizatorii au pregătit şi anul acesta un program pre-festival. Asta înseamnă că fanii care au abonamente General Access îşi pot ridica brăţările de la festival, cu o zi înainte, pe 6 iulie, între 14:00 şi 22:00. În timpul festivalului, intervalul orar pentru ridicarea brăţărilor este între 14:00 şi 05:00.

Cei care au abonamente VIP îşi pot ridica brăţările de la de la festival, cu o zi înainte, pe 6 iulie, între 14:00 şi 22:00. În timpul festivalului, intervalul orar pentru ridicarea brăţărilor este între 14:00 şi 05:00.

Sistemul de plată de la Neversea este oferit prin sprijinul Băncii Raiffeisen şi este integrat cu sistemul de acces, care aduce mai multă siguranţă şi facilitate participanţilor.

Şi în acest an, brăţara de festival este realizată din plastic reciclat – RPET. Organizatorii au pregătit peste 65.000 de brăţări de acces cu sistemul de plată integrat. În perimetrul festivalului, vor exista peste 25 de puncte de încărcare a brăţărilor, iar pentru a se mişca mai rapid, organizatorii recomandă opţiunea de Top-up online.

Cei care doresc să îşi recupereze numerar banii de pe brăţară o pot face de la oricare dintre punctele Credit Point din festival sau la punctul din afara festivalului pâna luni, 11 iulie, ora 18:00, pentru tranzacţii cash. Participanţii care şi-au alimentat brăţările prin opţiunea Top-up online au posibilitatea să solicite restituirea sumelor necheltuite în cuantumul sumei încărcate online. Pentru refund online, fanii trebuie să completeze formularul de retur, disponibil din contul de festival creat iniţial, până la data de 15 iulie, ora 23:59.

În acest an, spaţiile de depozitare pentru participanţi vor fi poziţionate înainte de poarta de acces, la cortul destinat pentru Lockers, pus la dispoziţie tot împreună cu partenerul Raiffeisen Bank. Obiectele interzise sunt următoarele: droguri, alcool, sticle (inclusive sticle de parfum sau deodorant), biberoane, umbrele, produse cosmetice (excepţie cremă de plajă), rucsacuri sau borsete mai mari de 29 cm X 21 cm X 12 cm, conserve, artificii, lasere, spray-uri, cuţite, arme, obiecte contondente, bannere susţinute de beţe, scaune, lanţuri, articole pirotehnice, mâncare sau băuturi, animale, aparate foto sau video profesionale, inclusiv orice tip de aparat DSLR sau cu obiective detaşabile, orice tip de obicete care pot răni.

Este permis accesul cu medicamente însoţite de prescripţie medicală, insulină, picături pentru uz medical, spray inhalator pentru astm, doar dacă posesorii prezintă o scrisoare medicală sau orice alt document înlocuitor al acesteia şi în cantitatea maximă recomandată zilnic.

Neversea estel cel mai mare festival de pe o plajă din Europa. Cea de-a patra ediţie are loc între 7 şi 10 iulie în Constanţa.

Sursa foto: Neversea

Continue Reading

Trending

Copyright © 2022 CityPressConstanta || citytvconstanta@gmail.com || 075.888.2222