Connect with us

Actualitate

Călătorie… în spaţiu | Voiajele private ar putea fi la îndemâna turiştilor contra unei sume “astronomice”

Published

on

V-aţi gândit vreodată că aţi putea pleca într-o vacanţă cu totul şi cu totul inedită? Şi nu vorbim despre vreo destinaţie exotică, ci de o călătorie… în spaţiu. Concret, NASA urmează să închirieze Staţia Spaţială Internaţională turiştilor, care ar trebui să plătească o sumă „astronomică” pentru un asemenea voiaj.

Dacă vă doriţi o experienţă unică în viaţă, atunci puteţi lua în calcul o alternativă ideală pentru vacanţele cu care suntem obişnuiţi cu toţii. Dar mult mai costisitoare! Nu mai puţin de… Atenţie! 58 de milioane de dolari dus-întors va costa aventura în spaţiu.

NASA a anunţat că urmează să închirieze Staţia Spaţială Internaţională pentru a o pune la dispoziţie celor dornici de o astfel de experienţă. Astfel, ar putea fi organizate sejururi de până la 30 de zile, a precizat NASA. Cel mult la 12 persoane, pe an, s-ar putea bucura de astfel de sejururi. Dar fără să iasă în vid, în spaţiu.

Reprezentanţii NASA au mai precizat că primele astfel de misiuni private ar urma să aibă loc cel mai devreme în 2020, îndată ce vor fi operaţionale cele două capsule care îi vor transporta pe astronauţii privaţi în spaţiu.

Turiştii vor achita pentru sejurul pe orbită aproximativ 35.000 de dolari pe noapte, de persoană, tarif ce include hrana, apa, toaleta şi întregul sistem de susţinere a vieţii la bordul capsulei.

Fireşte, nu oricine şi-ar permite o astfel de extravaganţă, însă pentru magnaţii de pe mapamond, o astfel de experienţă nu ar fi chiar imposibilă. De altfel, e bine de ştiut că, de-a lungul anilor, au mai existat astfel de cazuri de astronauţi privaţi.

De exemplu, în 2001, un om de afaceri din Statele Unite a plătit aproape 20 de milioane de dolari pentru un asemenea voiaj. Şi americanul nu a fost singurul. I-a urmat opt ani mai târziu şi fondatorul Cirque du Soleil, canadianul Guy Laliberté.

sursa foto: wikipedia.org

Actualitate

Alege să călătorești cu trenul până la Chișinău, doar cu 19 euro!

Published

on

Cea mai avantajoasă ofertă, special creată în scopul promovării unor preţuri competitive pe relaţiile Bucureşti – Chişinău şi Chişinău – Bucureşti, este SMART Prietenia!

Plătești 19 euro pentru călătoria la vagonul de dormit cu 4 paturi în cabină, cu trenul PRIETENIA – IR 402/ IR 401, pe relaţiile Bucureşti – Chişinău sau Chişinău – Bucureşti

Oferta SMART Prietenia este supusă unor condiţii speciale:

  • numărul locurilor este limitat;
  • restituirea sau schimbul legitimaţiilor de călătorie nu sunt posibile;
  • nu se acordă reduceri suplimentare pentru copii;

Din acest an, trenul Prietenia circulă de 3 ori / săptămână:

  • IR 402 București – Chișinău în zilele de luni/marți, miercuri/joi și vineri/sâmbătă;
  • IR 401 Chișinău – București în zilele de marți/miercuri, joi/vineri și duminică/luni.

Biletele pot fi cumpărate de la casele de bilete din staţiile şi agenţiile CFR Călători deschise traficului internaţional, precum şi online de pe www.cfrcalatori.ro. Puteţi intra în posesia biletelor în gară sau le puteţi primi prin curier.

Pentru informații actualizate despre circulația trenurilor internaţionale, consultaţi pagina de internet www.cfrcalatori.ro, secțiunea Mers Tren Trafic Internațional.

 

Continue Reading

Actualitate

Domeniul public, eliberat de mașinile abandonate și de cele fără stăpân

Published

on

Edilul Constanței, Vergil Chițac, a semnat o nouă dispoziție prin care mai multe vehicule care ocupă abuziv domeniul public vor fi ridicate. Astfel, începând de săptămâna viitoare,  polițiștii locali vor ridica 23 de vehicule fără stăpân sau care au fost abandonate (5 auto fără stăpân și 18 abandonate) și le vor transporta în parcul de mașini al municipalității situat pe strada Vârful cu Dor.

Acțiunea de eliberare a domeniului public de aceste vehicule care afectează imaginea orașului este de lungă durată și începe cu apelul constănțenilor care anunță existența unor mașini abandonate în diferite zone ale orașului. Polițiștii locali verifică sesizările iar în cazul celor care se confirmă, proprietarii sunt somaţi să îşi ridice singuri vehiculele. În cazul în care acest lucru nu se întâmplă, atunci ele sunt ridicate de administraţia locală, după parcurgerea termenelor prevăzute de lege.

Conform legii privind regimul juridic al vehiculelor fără stăpân sau abandonate pe terenuri aparţinând domeniului public, după 10 zile de la aplicarea somaţiei pe autovehicul, primarul poate dispune ridicarea, inventarierea și depozitarea autovehiculului într-un loc special amenajat de către autorităţile administraţiei publice locale.

Dacă în termen de zece zile de la data anunţului sau comunicării somație privind ridicarea vehiculului proprietarul sau deţinătorul legal al maşinii nu se prezintă pentru a o ridica, aceasta trece de drept în proprietatea unităţii administrativ-teritoriale din raza căreia a fost ridicată, prin dispoziţie a primarului şi urmează să fie valorificată prin vânzare, în condiţiile legii. Proprietarii autovehiculelor care vor să le recupereze trebuie să se prezinte la sediul Poliției Locale.

Menționăm că pentru a fi declarate fără stăpân sau abandonate autovehiculele trebuie să îndeplinească cumulativ condițiile prevăzute de Legea nr. 421/2002 privind regimul juridic al vehiculelor fără stăpân sau abandonate, respectiv fără plăcuță de înmatriculare sau alte marcaje oficiale ori înmatriculate în străinătate, al cărui proprietar sau deținător legal este necunoscut, sau aflat de cel puțin 6 luni pe domeniul public sau al cărui proprietar sau deținător legal este cunoscut, însă exista indicii temeinice că acesta nu respectă condițiile legale pentru a circula pe drumurile publice.

Facem apel la constănțeni ca în cazul în care au cunoștință despre existența unor autovehicule care au fost abandonate pe domeniul public să sesizeze Direcția Generală Poliția Locală la numerele de telefon 0241.484205 și 0341.922.

Continue Reading

Actualitate

Semnal de alarmă în privința deșeurilor textile

Published

on

”Deșeurile textile au nevoie de zeci de ani pentru a se descompune”! Acesta este semnalul de alarmă tras de reprezentanții Gărzii de Mediu, în privința hainelor second-hand.

Precizând că, anual, se încearcă introducerea în ţară a mii de tone de deşeuri textile, sub pretextul hainelor second-hand, Garda de Mediu subliniază că acestea sunt atât de degradate încât nu pot fi vândute.

”Sub umbrela „Second Hand” se încearcă în fiecare an introducerea în ţară a mii de tone de deşeuri textile, care nu ar putea fi vândute niciodată într-un magazin second hand, din cauza gradului avansat de uzură în care se află”, a transmis, Garda Naţională de Mediu.

Sursa citată a precizat că, doar în ultimele zile, au fost blocate la Constanţa aproximativ 16 tone de astfel de deşeuri textile.

”Declarativ, documentele arată că în containere sunt haine second hand, dar în realitate, nimeni nu ar putea purta ce este acolo. Sunt nenumărate investigaţii în derulare, iar zeci de astfel de transporturi au fost blocate la intrarea în ţară sau returnate expeditorilor, înainte de a umple şi mai mult depozitele de deşeuri. Textilele sunt o mare problemă, având nevoie chiar şi de zeci de ani pentru a se descompune şi, din păcate, sunt prea puţini reciclatori dornici să le preia, pentru a le reintroduce în procesul de producţie”, susţine Marioara Artemis Gătej, Comisarul General al Gărzii Naţionale de Mediu.

Aceasta a transmis că autorităţile au toleranţă zero faţă de cei care nu respectă prevederile legale privind colectarea, transportul şi depozitarea deşeurilor de orice fel.

Continue Reading

Actualitate

Începe etapa de selecție a grupului țintă

Published

on

Direcția Generală de Asistență Socială Constanța anunţă începerea etapei de selecţie a grupului ţintă în cadru Proiectului „SSM@160 – Servicii sociale și socio-medicale pentru persoanele vârstnice din municipiul Constanța”.

Proiectul își propune ca grup țintă un număr de 160 persoane vârstnice aflate în situații de dependență și/sau în risc de excluziune socială in vederea furnizării de servicii integrate de îngrijire la domiciliu.

Condiții de eligibilitate:

Poate deveni parte a grupului țintă orice persoană care:

  • are reședința sau domiciliul în municipiul Constanţa
  • are vârsta standard de pensionare (63 de ani pentru femei şi de 65 de ani pentru bărbaţi) si se află în cel puţin una din situaţiile de mai jos:

-persoană bolnavă (suferă de o boala acută sau cronică);

-lipsa unui mediu familial suportiv sau resurse interne limitate ale familiei, aparţinătorilor vârstnicilor în a-i sprijini, respectiv vârstnici singuri;

-nu are posibilitatea de a-şi asigura condiţiile de locuit pe baza resurselor proprii;

-nu realizează venituri proprii sau acestea nu sunt suficiente pentru asigurarea îngrijirii necesare;

-nu se poate gospodări singur sau necesită îngrijire specializată;

-se află în imposibilitatea de a-şi asigura nevoile sociomedicale datorită bolii, ori stării fizice sau psihice;

-existenţa unui abuz, risc de abuz sau neglijenţă asupra persoanelor vârstnice.

Prin serviciile furnizate în cadrul proiectului se are în vedere identificarea situaţiilor de abuz şi stoparea acestora prin intervenţia personalului calificat.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2022 CityPressConstanta || citytvconstanta@gmail.com || 075.888.2222