Connect with us

Actualitate

Brexit ,,no deal” – Regim tarifar provizoriu pentru mediul de afaceri

Published

on

Parlamentul britanic a respins Acordul de retragere din UE și a votat prelungirea termenului pentru Brexit. În acest context, guvernul britanic a publicat o serie de informări ce vizează taxele vamale și situația la granița dintre Irlanda și Irlanda de Nord, pentru Brexitul ,,no-deal”.

Regimul tarifar temporar prevede reducerea costurilor pentru mediul de afaceri și consumatori, ca urmare a revenirii la clauza națiunii celei mai favorizate a Organizației Mondiale a Comerțului.

Noile reglementări propuse, se vor aplica pe o perioadă de maximum 12 luni, începând cu 29 martie 2019. În acest timp, guvernul britanic va pregăti un regim tarifar permanent pe care îl va propune după expirarea perioadei menționate.

Conform informațiilor publicate de guvernul de la Londra, operatorii economici din Regatul Unit al Marii Britanii și Irlandei de Nord nu vor plăti taxe vamale pentru majoritatea bunurilor importate, în cazul retragerii din UE fără un acord. Din valoarea actuală a importurilor de bunuri în UK, 87% nu vor fi supuse unor taxe vamale. Pentru restul de 13%, din valoarea importurilor de bunuri, vor fi aplicate diferite regimuri tarifare.

Autoritățile britanice au lansat un instrument pentru consultarea taxelor vamale temporare, aplicabile în cazul retragerii din UE fără un acord, îndemnând operatorii economici să urmeze câţiva pași pentru a afla taxele vamale aplicabile produselor pe care le exportă pe piața britanică:

  • utilizarea instrumentului UK Trade Tariff pentru a identifica codul vamal al produsului exportat (ex. categoria 8703 – autoturisme și alte autovehicule, proiectate în principal pentru transportul persoanelor, altele decât cele de la poziția 8702, inclusiv mașinile de tip ,,break” și mașinile de curse);
  •  consultarea taxelor vamale temporare aplicabile importurilor după retragerea din UE (ex. pentru categoria 8703 – autoturisme și alte autovehicule, proiectate în principal pentru transportul persoanelor, altele decât cele de la poziția 8702, inclusiv mașinile de tip ,,break” și mașinile de curse – vor fi aplicabile taxe vamale în valoare de 10%, conform clauzei națiunii celei mai favorizate).

Consultarea regimului tarifar, permite operatorilor economici să identifice tipul de taxă aplicată unui produs, taxă vamală preferențială sau taxă vamală conform clauzei națiunii celei mai favorizate.

 

Sursa: MMACA

 

Actualitate

Adoptați în mai puțin de o săptămână

Published

on

10 câini care au fost donați adăpostului public au fost adoptați în mai puțin de o săptămână, la Constanța. Municipalitatea menționează faptul că o mare parte din câinii care ajung la adăpostul public își pierd căminul în situații extreme. Din fericire, iubitorii de animale au fost receptivi la demersul inițiat de municipalitate și cei zece câini și-au găsit stăpâni în decurs de câteva zile.

În prezent, 209 de câini comunitari așteaptă să facă parte dintr-o familie. Procedura de adopție se realizează online. Persoanele care văd pe site-ul Primăriei Municipiului Constanța sau pe pagina de Facebook  câinele pe care vor să-l adopte pot trimite poza patrupedului pe adresa de email: animale.abandonate@primaria-constanta.ro. Cei care solicită adopția unui câine sunt rugați să lase în email și un număr de telefon pentru a fi contactați. Reprezentanții Serviciului Gestionare Animale Abandonate vor verifica dacă animalul este disponibil pentru adopție. Formularele necesare adopției vor fi trimise de către angajații Serviciului Gestionare Animale Abandonate pe același email, pentru a fi completate și scanate(fotografiate).

De asemenea, cei care doresc să adopte un câine pot vizita Adăpostul pentru animale abandonate situat pe strada Vârful cu Dor, în baza unei programări prealabile. Programările se pot face la numărul de telefon 0733.045.213.

Accesul în sediul adăpostului se va realiza doar cu respectarea măsurilor de protecție împotriva infectării cu noul coronavirus, fiind obligatorie purtarea măștii de protecție, termoscanarea și dezinfectarea mâinilor.

Programul cu publicul al Adăpostului pentru animale abandonate este următorul: luni, marți, miercuri, vineri – 10.00 – 14.00; joi – 09:30 – 17:30; sâmbătă și duminică – închis.

Continue Reading

Actualitate

Delta Dunării a înregistrat pierderi

Published

on

După industria hotelieră de la malul mării și turismul din Delta Dunării a înregistrat pierderi  în 2020 de aproape 18 milioane de euro. Turiștii au fost și ei cu 30% mai puțini față de anul 2019.  Potrivit datelor făcute publice de către Asociația de Management Delta Dunării, în 2020, au ajuns în Deltă în jur de 120.000 de turiști. În condițiile în care în 2019, fuseseră aproape 170.000 de turiști. 2020 urma să fie un an de vârf, dar criza sanitară şi cea economică au afectat industria. Din punct de vedere financiar pierderile se ridică la 18 milioane de euro.

Salvarea, spun reprezentanții Asociației de Management din Delta Dunării este ca în acest an, să se continue dezvoltarea ecoturismului şi să se promoveze produse specifice zonei cum ar fi storceagul, salata de icre sau borșul de pește. Proprietarii din Deltă vor trebui de asemenea să acorde o atenție sporită măsurilor de siguranță sanitară și distanțare fizică, dacă vor ca turiștii să aleagă în continuare Delta Dunării ca și destinație de vacanță.

Sursa foto: http://daytour.ro

Continue Reading

Actualitate

Se micşorează numărul elevilor în sălile de clasă

Published

on

Ministrul Educaţiei, Sorin Mihai Cîmpeanu, a decis că numărul de elevi în clasele de început de ciclu în învăţământul liceal cu frecvenţă – zi, se va reduce:

– de la 28 la 24 de elevi în clasă pentru filiera tehnologică şi învăţământul profesional, inclusiv dual, precum şi pentru filiera vocaţională – profil sportiv, teologic, pedagogic şi învăţământul liceal de artă;

– de la 28 la 26 de elevi în clasă pentru filiera teoretică.

La finalul acestei săptămâni a fost transmis la Monitorul Oficial Ordinul de Ministru pentru aprobarea Metodologiei privind fundamentarea cifrei de şcolarizare pentru învăţământul preuniversitar de stat, evidenţa efectivelor de preşcolari şi elevi şcolarizaţi în unităţile de învăţământ particular, precum şi emiterea avizului conform în vederea organizării reţelei unităţilor de învăţământ preuniversitar pentru anul şcolar 2021-2022. Astfel, decizia de astăzi modifică OMEC nr. 5599/2020.

Având în vedere modificările promovate, activităţile specifice mobilităţii personalului didactic de predare din învăţământul preuniversitar (privind constituirea, încadrarea şi vacantarea posturilor didactice/catedrelor din unităţile de învăţământ preuniversitar) au fost decalate corespunzător.

Astfel, inspectoratele şcolare vor transmite până la data de 1 februarie 2021 la Ministerul Educaţiei proiectele planurilor de şcolarizare revizuite conform noilor reglementări, în vederea fundamentării cifrei de şcolarizare pentru învăţământul preuniversitar de stat.

Această măsură se constituie într-un pas concret în direcţia României Educate.

sursa foto: portalinvatamant.ro

Continue Reading

Trending

Copyright © 2020 CityPressConstanta