Connect with us

Cultura/Educatie

Box office-ul chinez a crescut până la 8,8 miliarde de dolari

Published

on

Box office-ul chinez a crescut cu 9 procente în 2018, până la 60,98 de miliarde de yuani (8,87 miliarde de dolari), potrivit Reuters.

Creşterea înregistrată anul trecut este totuşi mai mică decât cea din 2017 (de 13,45%).

Producţiile chineze au vândut bilete în valoare de 37,9 miliarde de yuani, în 2018, reprezentând 62% din totalul box office-ului, potrivit agenţiei naţionale de presă Xinhua. În 2017, filmele autohtone au reprezentat 54% din box office.

China este a doua piaţă de film din lume, după Statele Unite, deşi deţine cel mai mare număr de săli de cinema – 60.079 în întreaga ţară, cu 9.3030 mai multe decât în 2017.

În Statele Unite există circa 40.000 de săli, potrivit National Association of Theatre Owners.

China, pe cale să preia supremaţia în rândul pieţelor, este o regiune foarte importantă pentru producătorii de film din întreaga lume.

Sursa: Reuters

Foto: chinafilminsider.com

Actualitate

ANOSR doreşte un buget mai mare pentru învăţământul superior

Published

on

În contextul pregătirilor pentru legea bugetului de stat, Alianţa Naţională a Organizaţiilor Studenţeşti din România (ANOSR) are mai multe solicitări legate de finanţarea învăţământului superior. Acestea sunt justificate, în opinia ANOSR, de date statistice alarmante:

  • România se află pe ultimul loc în ceea ce priveşte procentul din produsul intern brut alocat educaţiei;
  • România se află pe penultimul loc, în faţa Greciei, la cheltuielile per student în standardul puterii de cumpărare.
  • capacitatea de cazare în cămine a scăzut în ultimii 15 ani cu 13%;
  • cheltuielile directe, subvenţionate de stat, cu activităţile de consiliere şi orientare în carieră sunt mai puţin de 26 de lei/an/student;
  • România, alături de Bulgaria, este un inovator modest, cu o performanţă în inovare sub 50% din scorul mediu al UE, şi se află pe ultimul loc la nivelul ţărilor UE;
  • România ocupă locul 46, la nivel mondial, în cadrul Indicatorului Global de Inovare, cu doar 35,95 de puncte din 100.

Având în vedere toate aceste date, ANOSR are câteva propuneri ce privesc legea bugetului de stat pentru anul 2021:

  • creşterea cuantumului burselor studenţeşti, fără modificarea numărului actual de bursieri;
  • creşterea subvenţiei pentru cămine şi cantine, pentru a asigura îmbunătăţirea condiţiilor de viaţă ale studenţilor;
  • stabilirea unei subvenţii distincte pentru finanţarea activităţilor Centrelor de Consiliere şi Orientare în Carieră (CCOC);
  • asigurarea gratuităţii la serviciile Bibliotecilor Centrale Universitare, prin subvenţionarea abonamentului;
  • creşterea substanţială a fondului de investiţii alocat Ministerului Educaţiei, pentru îmbunătăţirea logisticii în universităţi;

Solicitările ANOSR implică o creştere a bugetului pentru învăţământul superior cu 5.687.470.734 lei, bugetul total vizat atinge 1,006% din PIB.

Continue Reading

Cultura/Educatie

A fost decernat Ordinul „Meritul cultural”

Published

on

15 ianuarie, zi importantă pentru Teatrul Național de Operă și Balet „Oleg Danovski” din Constanța. De Ziua Culturii Naționale, președintele României, Klaus Johannis, a premiat reprezentanți ai Culturii românești și instituții de cultură, care și-au făcut datoria și și-au îndeplinit misiunea.
Teatrul Național de Operă și Balet „Oleg Danovski” din Constanța a primit Ordinul „Meritul cultural”, în grad de comandor.
Felicit pe toți cei ce au slujit cu dăruire și talent această instituție de tradiție și de prea mult timp încercată. Mulțumesc domnului ministru Bogdan Gheorghiu pentru încrederea acordată și domnului vicepremier Kelemen Hunor, pentru că a salvat în anul 2010 această instituție condamnată la moarte. Mulțumesc domnule președinte Klaus Johannis pentru această inițiativă, care ne dă putere să trecem peste perioadele grele, sperând că avem un loc bine susținut și binemeritat în viețile oamenilor doritori de frumos”, a declarat directorul instituţiei, Daniela Vlădescu.

Continue Reading

Actualitate

Acum 171 de ani se năştea ,,Luceafărul” poeziei româneşti

Published

on

Mihai Eminescu s-a născut la 15 ianuarie 1850, la Botoşani, şi a fost al şaptelea dintre cei 11 copii ai căminarului Gheorghe Eminovici.

Se înscrie, în 1860, la Liceul german din Cernăuţi, iar în 1863 se retrage, pentru că nu suporta disciplina şcolară.

În 1864 este copist la Tribunalul din Botoşani, iar din 1865 este custode al bibliotecii profesorului său, Aron Pumnul.

A intrat ca sufleor şi copist de roluri în trupa lui Iorgu Caragiale (unchiul lui Ion Luca Caragiale), în anul 1867, apoi a fost secretar în formaţia lui Mihail Pascaly şi, la recomandarea acestuia, sufleor şi copist la Teatrul Naţional, unde îl cunoaşte pe Ion Luca Caragiale .

Pleacă la Viena, în toamna anului 1869, unde urmează ca ,,auditor extraordinar” Facultatea de Filozofie şi Drept (dar audiază şi cursuri de la alte facultăţi), până în 1872.

Între 1872 şi 1874, a fost student „extraordinar” la Berlin. A urmat cu regularitate două semestre, dar nu s-a prezentat la examene.

După moartea lui Eminescu, Caragiale scria că cea mai caracteristică trăsătură a acestuia era faptul că avea o fire schimbătoare:

„Aşa l-am cunoscut atuncea, aşa a rămas până în cele din urmă momente bune: vesel şi trist; comunicativ şi ursuz; blând şi aspru; mulţumindu-se cu nimica şi nemulţumit totdeauna de toate; aci de o abstinenţă de pustnic, aci apoi lacom de plăcerile vieţii; fugind de oameni şi căutându-i; nepăsător ca un bătrân stoic şi iritabil ca o fată nervoasă. Ciudată amestecătură! – fericită pentru artist, nefericită pentru om!”.

Criticul Titu Maiorescu , cel care l-a sprijinit moral şi material pe parcursul întregii vieţi, îl descria pe Mihai Eminescu astfel:

„Ceea ce caracterizează mai întâi de toate personalitatea lui Eminescu este o aşa covârşitoare inteligenţă, ajutată de o memorie căreia nimic din cele ce-şi întipărise vreodată nu-i mai scăpa (nici chiar în perioadele bolnave declarate), încât lumea în care trăia el după firea lui şi fără nicio silă era aproape exclusiv lumea ideilor generale ce şi le însuşise şi le avea pururea la îndemână. În aceeaşi proporţie tot ce era caz individual, întâmplare externă, convenţie socială, avere sau neavere, rang sau nivelare obştească şi chiar soarta externă a persoanei sale ca persoană îi era indiferentă.”.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2020 CityPressConstanta