Connect with us

Administratie/politica

Bilanţ la 3 ani de mandat: Comuna Poarta Albă

Published

on

“Bilanţ la trei ani de mandat”, campania demarată de RoPressOnline îşi propune, prin reportajele realizate de jurnaliştii noştri, să scoată în evidenţă principalele realizări ale primarilor localităţilor din judeţul Constanţa. Perspectivele şi problemele întâmpinate, reuşitele şi deopotrivă neajunsurile cu care se confruntă edilii în anumite situaţii. Aşa că am mers în comuna Poarta Albă pentru a vedea ce proiecte sunt în plină desfăşurare şi care sunt principalele investiţii care au prins deja contur.

Aflat la cel de-al treilea mandat, Vasile Delicoti a acumulat deja o vastă experienţă în administraţia publică locală şi în atragerea fondurilor pentru investiţii. Cel mai amplu proiect în plină desfăşurare vizează asfaltarea străzilor din comuna Poarta Albă.

 „Sunt 4 proiecte de asfaltare, din care unul este pe final, următoarele urmează să înceapă. Astfel, în vara acestui an, unul, apoi celălalt în toamnă, astfel încât anul viitor să ajungem undeva la 60-70% cu asfaltarea din localitate, iar până în decembrie 2020, sper ca întreaga localitate să fie asfaltată.”, declară VASILE DELICOTI, primarul comunei Poarta Albă

Reţeaua de canalizare este, de asemenea, o prioritate pentru edilul comunei Poarta Albă.

 „Mai avem un rest în localitate de 3 km de canalizare, un alt proiect care a demarat recent. Deja, constructorul s-a apucat pe str. Primăriei să traseze şi să se apuce de săpat. Un alt proiect foarte important pentru localitate este proiectul de introducere a reţelei de canalizare în lotizarea pentru tineri din zona D, unde s-au demarat, de asemenea, lucrările.”, declară VASILE DELICOTI, primarul comunei Poarta Albă

Şi nu în ultimul rând, sistemul de gaze este o altă investiţie majoră de care vor beneficia localnicii din Poarta Albă.

„Am primit documentaţia tehnică de avizare a lucrărilor să putem obţine autorizaţia necesară pentru a construi, apoi vom demara procedurile de licitaţie pentru desemnarea constructorului.”, completează VASILE DELICOTI, primarul comunei Poarta Albă

Învăţământul este, totodată, o prioritate pentru administraţia publică locală, astfel că investiţiile în educaţie prind şi ele contur.

„Avem o reabilitare şi o extindere a unei şcoli, Corp C1 se cheamă, este o clădire care face parte din Şcoala Generală Nr. 1. Clădirea veche a fost reabilitată acum patru ani tot cu fonduri europene. Este finalizată şi se învaţă în ea, căci este o clădire foarte modernă.”, mai spune VASILE DELICOTI, primarul comunei Poarta Albă   

Chiar dacă multe proiecte sunt în plină desfăşurare, o problemă pe care o scoate în evidenţă edilul localităţii o reprezintă birocraţia şi legislaţia destul de stufoasă cu care se confruntă majoritatea administraţiilor publice locale.

„Cea mai mare problemă în România la momentul actual nu este obţinerea finanţării, ne-am obişnuit, ştim să obţinem bani europeni şi fonduri naţionale, dar avem probleme în ceea ce priveşte legislaţia cu obţinerea avizelor, a autorizaţiilor, cât şi cadastrele.”, declară VASILE DELICOTI, primarul comunei Poarta Albă

Astfel, în opinia primarului Vasile Delicoti, majoritatea proiectelor prind contur cu întârziere, însă important este ca acestea să fie finalizate, tocmai pentru a atrage noi şi noi investiţii.

Actualitate

Toleranță ZERO față de cei care aruncă gunoiul pe domeniul public!

Published

on

Săptămâna trecută, polițiștii locali au aplicat 87 de sancțiuni:  9 sancțiuni, conform Legii nr. 211/2011 privind gestionarea deșeurilor, în valoare totală de 112.000 lei și 78 sancțiuni, conform HCL nr. 77/2021, în valoare totală de 43.250 lei.

Amenzile au fost aplicate atât pentru aruncarea gunoiului pe domeniul public, cât și pentru scoaterea gunoiului menajer în alte tipuri de recipienți (saci, cutii, bidoane).

Puteţi semnala astfel de situaţii la numerele de telefon 0241 484 205 și 0341 922 sau la adresa de e-mail politia.locala@primaria-constanta.ro.

Continue Reading

Administratie/politica

Şacalii atacă tot mai des gospodăriile din Delta Dunării

Published

on

O parte din comunitățile locale din Delta Dunării solicită sprijinul Ministerului Mediului deoarece se confruntă cu înmulțirea atacurilor șacalilor asupra gospodăriilor. Mai mulți primari din județul Tulcea au semnat o scrisoare adresată ministrului Tánczos Barna prin care solicită „să se permită vânarea acestei specii invazive care produce daune majore și chiar poate amenința viața locuitorilor”.
„O parte din comunitățile locale din județul Tulcea, în special cele din Delta Dunării, se confruntă cu o situație îngrijorătoare creată de înmulțirea atacurilor șacalilor asupra gospodăriilor. Astfel, Consiliul Județean Tulcea a luat act de sesizările transmise de reprezentanții comunităților locale și a înaintat către Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor apelul transmis de o parte din primarii din județul Tulcea, cu precădere din Delta Dunării, pentru întreprinderea măsurilor legale, care să permită vânarea acestei specii invazive care produce daune majore și chiar poate amenința viața locuitorilor”, se arată într-un comunicat transmis de Consiliul Județea Tulcea.
Primarii propun o serie de măsuri, printre care: atribuirea de urgență a activității de extracție unor asociații/organizații/asocieri ale vânătorilor care să dovedească experiență/expertiză în modalitatea adecvată de recoltare a acestei specii, elaborarea, în regim de urgență, a unui studiu de evaluare a populației de șacali și a evoluției acesteia, elaborarea unor norme clare pentru activitatea de recoltare a șacalilor, având în vedere că vânătoarea de șacal nu se poate realiza după aceleași metode ca la orice altă specie și aprobarea unor modificări legislative care să permită vânarea speciilor care produc daune majore și pot amenința viața locuitorilor din Delta Dunării.
„Înmulțirea necontrolată a șacalilor și atacurile acestora asupra gospodăriilor reprezintă un pericol pentru siguranța comunităților locale, cu impact direct asupra activităților economice, în special în turism. În acest sens, am înaintat apelul reprezentanților comunităților locale afectate către Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor pentru identificarea unor măsuri de sprijin și pentru desfășurarea tuturor activităților din zonă în condiții de normalitate și de siguranță. Procesul este unul sensibil deoarece ne aflăm într-o Rezervație a Biosferei iar vânătoarea este interzisă în totalitate”, a declarat Horia Teodorescu, președintele Consiliului Județean Tulcea.
Sursa: Comunicat de presă CJ Tulcea

Continue Reading

Actualitate

Atenţie agricultori! APIA primeşte cereri de plată pentru cantităţile de motorină utilizate în trimestrul II

Published

on

Agenția de Plăți și Intervenție pentru Agricultură (APIA) reamintește potenţialilor beneficiari că primește Cereri de plată pentru rambursarea ajutorului de stat pentru cantităţile de motorină achiziţionate şi utilizate în agricultură, aferente perioadei 01.04. – 30.06.2021 (trim. II al anului 2021).

Având în vedere că ultima zi de depunere a cererilor de plată este 31 iulie,iar aceasta este zi nelucrătoare, termenul de depunere se prelungește până pe data de 02 august inclusiv.

Cererile se transmit prin mijloace electronice, dar şi pe suport de hârtie, la Centrele Judeţene APIA, de către administratorul/reprezentantul legal sau împuternicitul acestuia, însoţite de următoarele documente:

  • pentru sectorul vegetal
  1. situația centralizatoare a cantităților de motorină utilizate la lucrări mecanizate, aferente perioadei pentru care solicită acordarea ajutorul de stat prin rambursare, întocmită conform modelului prevăzut în anexa nr.9 (OMADR nr.1727/2015, cu modificările și completările ulterioare);
  2. copie a facturilor/bonurilor fiscale de cumpărare a motorinei emise de vânzător pe numele solicitanților;
  3. documente care dovedesc cantitatea de ciuperci produsă, după caz;
  4. documente justificative dacă au intervenit modificări față de cererea de acord pentru finanțare;
  • pentru sectorul zootehnic
  1. situația centralizatoare a cantităților de motorină utilizate pentru sectorul zootehnic, aferentă perioadei pentru care solicită acordarea ajutorul de stat prin rambursare, întocmită conform modelului prevăzut în anexa nr.9 (OMADR nr.1727/2015 cu modificările și completările ulterioare;
  2. copie a facturilor/bonurilor fiscale de cumpărare a motorinei emise de vânzător pe numele solicitanților;
  3. situația privind calculul efectivului rulat/efectivului mediu realizat, întocmită de beneficiar și vizată de medicul împuternicit de liberă practică, după caz, întocmită conform modelului prevăzut în anexa nr.10 ( OMADR nr.1727/2015, cu modificările și completările ulterioare);
  4. copie de pe cererea depusă de către apicultori la consiliul local în vederea asigurării acestora de vetre de stupină temporare sau permanente;
  5. documente justificative dacă au intervenit modificări față de cererea de acord pentru finanțare;
  • pentru sectorul îmbunătățiri funciare
  1. situația centralizatoare a cantităților de motorină utilizate pentru irigații, aferentă perioadei pentru care solicită acordarea ajutorul de stat prin rambursare, întocmită conform modelului prevăzut în anexa nr.9 ( OMADR nr.1727/2015 cu modificările și completările ulterioare);
  2. copie a facturilor/bonurilor fiscale de cumpărare a motorinei emise de vânzător pe numele solicitanților;
  3. situația centralizatoare a cantităților de apă pentru irigații, întocmită conform modelului prevăzut în anexa nr.11 (OMADR nr.1727/2015, cu modificările și completările ulterioare);
  4. copie a facturilor de apă din care să reiasă volumul de apă consumat de către beneficiar/procesul-verbal de confirmare a volumului de apă livrat pentru irigații, întocmit de către orice furnizor de apă de irigații;
  5. situația suprafețelor irigate, pe structuri de culturi, aferentă perioadei pentru care se solicită ajutorul de stat;
  6. documente justificative dacă au intervenit modificări față de cererea de acord pentru finanțare.

Toate documentele depuse în copie vor fi certificate pentru conformitate cu originalul de către solicitantul sprijinului, însușite prin semnatură și vor purta sintagma ,,conform cu originalul”.

Continue Reading

Administratie/politica

Investiţii din fonduri europene, la Năvodari

Published

on

A fost semnat contractul de execuție pentru modernizarea Casei de Cultură Năvodari. Proiectul este în valoare de 5 milioane de euro și este finanțat din fonduri europene.

Din momentul de față, constructorul are timp 2 luni să prezinte proiectul tehnic, timp în care noi vom elibera clădirea. După această perioadă, vor începe lucrările de execuție.

Implementarea proiectului presupune finalizarea, modernizarea și dotarea corespunzătoare a Casei de Cultură din centrul orașului pentru a asigura o serie de noi funcțiuni, toate utile pentru cetățenii orașului Năvodari, dar și pentru copiii noștri.

Prin lucrările executate se vor construi noi săli de spectacole; sală de dans; sală repetiții teatru; sală științe ale naturii; sală de pictură; sală de lucru manual; sală ceramică; sală fotografie/film; sală navomodele; sală canto; club de informatică; sală limbi străine; sală de expoziție; sală activități cerc copii; bibliotecă, sală de conferință și sală de ședințe.

Lucrările de modernizare vor cuprinde și sala mare de spectacole care va fi prevăzută cu scaune noi moderne, înlocuirea lambriului de lemn, refacerea pardoselii existente și podina de lemn a scenei, montarea elementelor constructive pentru o mai bună acustică concomitent cu refacerea și finalizarea tuturor instalațiilor clădirii – ventilație, sanitare, electrice sau de iluminat ș.a.

La exterior, se va reface tencuiala decorativă în întregime conferind o nouă imagine Casei de Cultură, păstrându-se totuși zonele din piatra naturală, urmând ca acestea să fie înlocuite pe zonele degradate.

Continue Reading

Le Charme RESTAURANT

Trending

Copyright © 2021 CityPressConstanta || citytvconstanta@gmail.com || 075.888.2222