Connect with us

Sanatate

Beneficiile postului intermitent

Published

on

Mai multe vedete de peste Ocean au recunoscut că secretul siluetei perfecte constă în dieta postului intermitent. Printre acestea se numără: Beyonce, Nicole Kidman, Jennifer Lopez, Mirander Kerr, Ben Affleck, Jimmy Kimmel, dar şi Justin Theroux. Despre dieta care face furori în rândul vedetelor ne dă detalii tehnicianul nutriţionist, Cecilia Apostoiu.

R: Dieta postului intermitent, cunoscută şi sub denumirea de intermittent fasting, este preferata vedetelor de peste Ocean şi a bloggerilor de lifestyle anul acesta. Ce ne puteţi spune despre ?

Cecilia Apostoiu: Este nou faptul că am urmat un curs cu acreditare internaţională CPD , susţinut de un institut de profil din California, Statele Unite ale Americii şi am obţinut o Diplomă de Nutrition expert therapist, for Intermittent fast. Important este că am avut ocazia să învăţ de la specialişti americani cu experienţă în această metodă.

R: Ce este de fapt acest Post intermittent, sau Intermittend Fasting ?

Cecilia Apostoiu : Cel mai important lucru pe care trebuie să îl înţelegem este că postul intermittent nu este o dietă ci face parte din stilul de viaţă.  Cu toate acestea devine un instrument mult mai puternic atunci când este combinat cu dieta Ketogenică.

Postul intermitent sau în engleză Intermittent Fasting – IF, este un model de alimentație care limitează pe o anume perioadă de timp consumul de alimente.  Practic, este o noțiune care desemnează perioadele de abstinență voluntară a caloriilor.

R: Cum procedăm atunci când dorim să încercăm această metodă, Intermittent fasting, e suficient să citim şi să începem singuri ? Este această metodă pentru oricine ?

Cecilia Apostoiu: Aceasta este o metodă bazată pe studii ştiinţifice şi presupune destul de multă atenţie şi grijă în aplicarea sa. Nu se adresează femeilor însărcinate sau persoanelor cu afecţiuni metabolice. Astfel că cel mai indicat este să lucraţi alături de un specialist în diete familiarizat şi instruit în ce priveşte postul intermittent.

R: La ce să ne aşteptăm în cadrul postului intermittent,  ce este în mod concret ?

Cecilia Apostoiu: Postul intermittent presupune alternarea perioadelor în care mănânci cu perioade în care te abţii voluntar de la mâncare.  Ceea ce o face atât de iubită este faptul ca nu impune restricţii alimentare prea mari.  Aşadar, vei avea voie să mănânci bine şi variat, important fiind momentul în care mănânci. Postul intermitent nu este, deci, o dietă propriu-zisă, ci mai degrabă un tipar alimentar.

R: Există mai multe metode susţinute şi argumentate de medicii americani.

Cecilia Apostoiu:  Cel mai popular tip de post intermitent:

1.Metoda 16/8 – se renunţă la micul dejun, apoi se stabilesc mesele, în aşa fel încât programul meselor să se încadreze în 8 ore, după care se posteşte timp de 16 ore. De pildă, poţi mânca între 12 şi 8 seara, iar în restul timpului posteşti.

2.Mâncat/ postit/ mâncat – această metodă implică postul de 24 de ore o dată sau de două ori pe săptămână.

3.Dieta 5:2 – în două zile ale săptămânii se restricţionează consumul caloric la 500 kcal, iar în restul zilelor se mănâncă normal. Zilele de post nu vor fi consecutive.

Postul intermitent funcţionează pe principiul reducerii aportului caloric, însă e important să nu măreşti numărul de calorii consumate în restul zilelor.

R : Se adresează această metodă şi domnilor?

Cecilia Apostoiu: Foarte populară printre bărbaţii care doresc să dea jos burtica şi să construiască masă musculară este Warrior Diet, dieta războinicului.

R: Ce beneficii are această metodă?

Cecilia Apostoiu: Există beneficii uimitoare ale postului alimentar dovedite, singura problemă este aceea că oamenii sunt învăţaţi să se alimenteze cât mai des şi cât mai mult, mare parte prin cultura şi industria alimentară care promovează supraconsumul. Studiile făcute în domeniu au arătat că dieta postului intermitent determină atât scăderea în greutate, cât şi reducerea nivelului de zahăr din sânge.

Cel mai popular beneficiu este acela că stimulează ARDEREA GRĂSIMILOR, practic organismul este nevoit să îşi schimbe sursa de “ combustibil” de la zahăr la grăsime.

Un alt beneficiu important este acela ca stimuleaza producerea de hormoni de creştere ( hgh) cu efecte asupra creşterii musculare, longevităţii, anti-aging  şi neuroprotectiv.

R : Ajută această metodă la pierderea kilogramelor?

Cecilia Apostoiu: Da, este chiar foarte eficientă, acesta fiind motivul pentru care a devenit atât de populară iar principalul motiv este că stimulează CETOZA !

Cetoza este un proces metabolic prin care corpul trece de la consumul de zahăr, la consumul de grăsime, pentru a produce energie. Atunci când spunem zahăr, ne referim atât la toate tipurile de dulciuri care conţin zahăr procesat, cât şi la sursele naturale de zahăr (fructe, legume dulci, rădăcinoase, miere, sirop de arţar, etc), şi la făinoase şi cartofii albi.

Grăsimile sunt o sursă puternică de energie, mai curată şi mai eficientă, produce mai puţină inflamaţie în organism şi ajută la creşterea masei musculare, creşte concentrarea şi puterea mentală. Prin inducerea acestor pauze alimentare învăţăm organismul să funcţioneze în mare parte pe baza grăsimilor proprii.

R: Perioadele de repaos alimentar, adică dieta de post, ar putea încetini metabolismul meu ?

Cecilia Apostoiu: Nu, acesta este doar un mit destul de comun. Nu este vorba despre înfometare Așa că nu, NU îți vei încetini metabolismul sau te vei pune într-un mod de înfometare. Cu toate acestea, modul de înfometare poate apărea în timpul postului prelungit ca mai mult de câteva zile sau chiar săptămâni.

R: Pot bea CAFEA în timpul postului?

Cecilia Apostoiu:  Sigur că puteţi.  Vă rog să vă asigurați că este doar cafea neagră fără frişcă si fără zahăr.  Ca mică exceptie se poate adăuga în cafea o lingură de lapte și puțină stevia, nu vor face niciun rău!

R: Mâncarea gustărilor ușoare precum salatele sau un fruct îmi va întrerupe postul?

Cecilia Apostoiu:  Postul înseamnă să stai cât mai aproape de calorii ZERO. Astfel că deşi legumele sunt foarte sărace în calorii, în mod ideal, cel mai bine este să te abții de la mâncare în timpul postului.

R: Nu va duce postul intermittent la pierderea de masa musculară?

Cecilia Apostoiu: Nu! Este un mit că trebuie să mănânci la fiecare 2-3 ore proteine ​​pentru a împiedica mușchii să se rupă. Construirea masei musculare sau cel puțin păstrarea acesteia depinde de mai mulţi factori.

În concluzie, nu se va mari consumul de hrană în zilele în care nu posteşti.

Hidratarea este extrem de importantă, mai ales în zilele de post, aşa că se vor consuma apă şi ceaiuri din belşug.

Pentru rezultate rapide se recomandă în zilele în care nu se posteşte se evită consumul de alimente cu densitate calorică mare precum dulciurile, alimentele de tip fast-food sau produsele de patiserie.

Se recomandă sportul penru rezultate mai bune şi mai rapide, însă e indicat să îl practicam în zilele în care nu postim, pentru că atunci organismul este mai slăbit şi pot apărea durerile de cap sau senzaţia de epuizare.

Pentru mai multe detalii referitoare la dieta intermittent fasting o puteţi contacta pe Cecilia Apostoiu, tehnician nutriţionist, la cabinetul Nutriţionist Familie Apostoiu Cecilia, în Constanţa, str. Baba Novac, nr. 169. Programări la telefon : 0736041045

 

Sanatate

Răspândirea coronavirusului prin tuse, oprită de masca de protecție

Published

on

O tuse ar putea răspândi un ,,nor” de COVID-19 în întreaga cameră, dar o mască facială poate micșora foarte mult dimensiunea și răspândirea acelui nor, arată un nou studiu. Volumul norului de COVID-19 fără mască este de aproximativ șapte ori mai mare decât cu o mască chirurgicală și de 23 de ori mai mare comparativ cu o mască N95, au descoperit cercetătorii.

„Am constatat că orice lucru care reduce distanța parcursă de nor, cum ar fi o mască, batista sau tuse într-un cot, ar trebui să reducă foarte mult regiunea pe care se dispersează picăturile de la tuse și, prin urmare, șansele de infecție”, a spus cercetătorul Rajneesh Bhardwaj, de la Indian Institute of Technology Bombay, din Mumbai, potrivit MedicineNet.com.

Folosind teoria jetului și datele din literatura de specialitate, Bhardwaj și colegul său Amit Agrawal au descoperit că primele 5 până la 8 secunde după tuse sunt esențiale pentru suspendarea picăturilor în aer și răspândirea bolii. După aceea, norul de tuse începe să se rupă.

Rezultatele studiului i-au ajutat pe cercetători să elaboreze o formulă pentru a determina numărul maxim de persoane care pot fi într-o secție de spital și rata la care trebuie să circule aerul dintr-o cameră, lift, cinematograf, mașină, cabină de avion sau restaurant.

„Estimăm acest volum de aer, care poate ajuta la proiectarea ventilației spațiilor închise și, prin urmare, la reducerea răspândirii bolii”, a spus Agrawal într-un comunicat de presă al Institutului American de Fizică.

Cercetătorii ne sfătuiesc să menținem aerul proaspăt, astfel vom reduce șansele de infecție.

Sursa: MedicineNet.com

Continue Reading

Actualitate

Conducerea Spitalului Județean: Medicul UNC, unul dintre cei mai mari medici cu care ne mândrim peste hotare

Published

on

Conducerea Spitalului Clinic Județean de Urgență “Sf. Apostol Andrei” Constanța a transmis un mesaj de condoleanțe pentru familia medicului Octavian Unc, subliniind faptul că virusul Covid-19 a învins din nou. 

„Noi, colectivul Spitalului Clinic Județean de Urgență “Sf. Apostol Andrei” Constanța ne despărțim, cu nespusă tristețe, de un mare OM, un mare doctor, un mare profesor, un mare suflet. Profesorul Dr. Dumitru Octavian UNC a plecat, prea repede, la Ceruri, în ciuda eforturilor depuse de colegii noștri. Covid-19 a învins din nou.

Profesorul Dr. Dumitru Octavian UNC a fost și va rămâne unul dintre cei mai mari chirurgi din Constanța, din Dobrogea, din România. Unul dintre cei mai mari medici cu care ne mândrim peste hotare. Unul dintre oamenii care a salvat mii și mii de oameni, aici, la Spitalul Clinic Județean de Urgență “Sf. Apostol Andrei” Constanța.

Despre activitatea sa profesională este greu să povestim în câteva cuvinte. M-am iniţiat ca medic stagiar, în secţia de Chirurgie a Spitalului Judeţean Constanţa, unde am primit pentru prima oară”Acul” primei operaţii chirurgicale de la dr. Vasile Sârbu, alături de care am dobândit dragostea de chirurgie, spunea însuși Profesorul Dr. Dumitru Octavian Unc. A venit ca medic stagiar la Spitalul Județean Constanța în 1985, în 1994 a devenit medic specialist, medic primar în 1998 iar din 2011 până în 2014 a condus Clinica de Chirurgie din cadrul SCJU Constanța. A fost iubit de colegi, de studenți și de pacienți, deopotrivă.

Cuvintele sunt prea mici, în aceste momente grele. Transmitem sincere condoleanțe familiei îndoliate. Dumnezeu să-l odihnească în pace!

“Zâmbetul dulce și bun l-ai ascuns/Lăsându-ne-n schimb o mare de plâns/ Și troc ai făcut pe nori doar cu El/ Luându-ți pe ascuns, pământ prentru cer”( Dumitru Octavian Unc, Pământ pentru cer)”, a transmis conducerea SCJU.

Continue Reading

Sanatate

Bolnavii de cancer, testați gratuit pentru depistarea virusului SARS – CoV2

Published

on

Bolnavii de cancer din județul Constanța pot beneficia de teste gratuite pentru depistarea virusului SARS – CoV2 la trei spitale și un laborator privat.  

Pacienții oncologici cu domiciliul stabil în municipiul Constanța care sunt în monitorizare și tratament într-o unitate medicală dintr-un alt județ pot beneficia de testare gratuită pentru SARS-CoV-2 la următoarele centre de testare:

1.Rețeaua privată de sănătate Regina Maria, punctul de recoltare Constanța Dacia – Bd.Tomis nr. 238,Bl.TD 17, parter Constanța – programare la numărul de telefon 0733445001;

2.  Spitalul Militar de Urgență Constanța, Bd.Mamaia nr.96 – programare la numărul de telefon 0341/405880, recoltarea probelor se face de luni până vineri în intervalul orar 7,00-8,00;

3. Pacienții oncologici cu domiciliul stabil în municipiul Medgidia și localitățile limitrofe pot beneficia de testare gratuită la Spitalul Municipal Medgidia – programare la numărul de telefon – 0241/810690, recoltarea probelor se face de luni până vineri în intervalul orar 8,00-11,00.

4.Pacienții oncologici cu domiciliul stabil în municipiul Mangalia și localitățile limitrofe pot beneficia de testare gratuită la Spitalul Municipal Mangalia – programare – cabinet oncologic ambulatoriu la numărul de telefon – 0241/752260, recoltarea probelor se face de luni până vineri în intervalul orar 7,30-08,30.

Pacienții oncologici nedeplasabili vor apela Serviciul de Urgență 112, iar un echipaj se va deplasa la adresa de domiciliu în vederea prelevării probei.

La Tulcea, bolnavii de cancer își pot face testul pentru depistarea virusului SARS- CoV2 la Direcția de Sănătate Publică, iar cei care nu se pot deplasa trebuie să sune la 112 pentru a li se recolta probe.

Recoltarea probelor se face de luni până vineri, în baza unei programări.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2020 CityPressConstanta