Connect with us

Administratie/politica

Atenţie sibieni! Nu uitaţi să vă înnoiţi actul de identitate

Published

on

Direcţia Judeţeană de Evidenţă a Persoanelor Sibiu, aduce la cunoştinţa cetăţenilor judeţului Sibiu faptul că, în anul 2019, un număr de 5.037 persoane care vor împlini vârsta de 14 ani trebuie să se prezinte, însoţite de unul dintre părinţi sau, după caz, de reprezentantul legal, la serviciile publice comunitare de evidenţă a persoanelor în vederea solicitării eliberării primului act de identitate, în termen de 15 zile de la împlinirea acestei vârste.

De asemenea, tot în cursul acestui an, un număr de 26.930 persoane cărora le expiră actul de identitate, au obligaţia să solicite eliberarea unui nou document cu cel mult 180 de zile înainte de expirare, dar nu mai puţin de 15 zile. Nerespectarea dispoziţiilor legale constituie contravenţie şi se sancţionează cu amendă de la 40 lei la 80 lei.

Actul de identitate se eliberează în baza unei cereri, depusă personal sau prin împuternicit cu procură specială obţinută de la misiunile diplomatice/oficiile consulare ale României din statul în care titularul actului de identitate se află temporar, şi a documentelor care fac dovada numelui de familie şi a prenumelui, a datei de naştere, a stării civile, a cetăţeniei române, a adresei de domiciliu ori a celei de reşedinţă.

În situaţia în care titularii cererilor pentru eliberarea actului de identitate nu pot prezenta toate documentele necesare emiterii cărţii de identitate, serviciile de profil vor elibera solicitanţilor, după caz, cărţi de identitate provizorii.

 

Sursa: Direcţia Judeţeană de Evidenţă a Persoanelor Sibiu

Actualitate

Turist în județul tău! Ghid, Corina Martin!

Published

on

Turist în județul tău! Ghid, Corina Martin! Este invitația pe care candidatul independent la Camera Deputaților, Corina Martin, o lansează constănțenilor, tuturor celor care doresc să descopere sau să redescopere obiectivele turistice ale județului Constanța, unele deja consacrate, altele demult uitate dar cu un foarte mare potențial de atractivitate.

Demersul se dorește a fi o campanie de cunoaștere a județului Constanța, printr-o serie de cinci excursii, ce vor fi organizate în fiecare duminică, începând cu data de 1 noiembrie. Rolul de ghid, în toate aceste incursiuni în istoria și farmecul județului de la malul mării, este asumat de Corina Martin.

“În fiecare duminică, alături de zece constănțeni, voi fi în județ. Ne vom pune în locul turistului pe care Constanța își propune să-l atragă. Vom face o radiografie a realității locului, cu plusurile și minusurile pe care le are zona respectivă. La ora actuală, turismul local, cel puțin la nivelul județului Constanța, nu este încurajat și stimulat absolut deloc. Este păcat,pentru că avem atât de multe locuri frumoase, povești, tradiții care ar trebui promovate. Un potențial turistic, exploatat  la maxim înseamnă dezvoltare și bunăstare și creează identitatea turistică a zonei.Toată lumea ar avea de câștigat.

Una dintre inițiativele mele legislative de suflet vizează dezvoltarea turismului local iar proiectul Turist în județul tau! Ghid, Corina Martin!, vine ca un alt pas făcut în această direcție. Demarez această campanie pentru că vreau ca toți constănțenii să înțeleagă cât de norocoși sunt pentru că s-au născut și trăiesc aici.  Îmi propun să dezvoltăm sentimentul de mândrie locală, iar asta ne va face pe noi, constănțenii, să devenim noi înșine promotorii bogăției turistice, istorice și culturale a județului Constanța,  dar și să luptăm, fiecare din noi, pentru bunăstarea și dezvoltarea comunității noastre.” declară Corina Martin.

Din păcate, din cauza contextului pandemic, pentru fiecare dintre excursii sunt disponibile doar zece locuri. Înscrierile se fac pe pagina de facebook Corina Martin, printr-un simplu mesaj. Ocuparea locului se va face în funcție de ordinea înscrierii. Mai multe detalii despre itinerarii, ora și locul de unde se va face plecarea, vor fi oferite pe pagina facebook a Corinei Martin.

Continue Reading

Actualitate

Zile libere pentru părinții ai căror copii învață în scenariile 2 și 3

Published

on

Guvernul a aprobat acordarea unor zile libere pentru părinţii care trebuie să-şi supraveheze copiii. Conform actului normativ, dacă activitatea didactică  în unitățile de învățământ, inclusiv în cele de educație antepreșcolară și preșcolară, se desfășoară în scenariile 2 și 3, respectiv prezența prin rotație la școală sau exclusiv online, numărul zilelor libere se acordă în funcție de perioada prevăzută de hotărârea Comitetului Județean pentru Situații de Urgență.

Măsura se aplică și pentru părintele sau reprezentantul legal care are în îngrijire, supraveghere și întreținere unul sau mai mulți copii școlarizați, cu boli cronice pentru care medicul de familie și/sau medicul specialist au emis adeverințe pentru realizarea educației la distanță, în contextul pandemic actual.

În acest caz, părintele va depune la angajator, pe lângă cererea de acordare a zilelor libere, copia certificatului de naştere al copilului, declaraţia pe proprie răspundere a celuilalt părinte că nu a beneficiat de zile libere potrivit OUG nr.147/2020 și o copie a adeverinței eliberate de medicul de familie și/sau medicul specialist.

Totodată, Guvernul a hotărât că, pentru situațiile în care s-a stabilit aplicarea scenariului 2 sau 3, zilele libere plătite pentru părinți (cu 75% din salariul brut, dar nu mai mult de 75% din câștigul salarial mediu brut) se acordă numai după epuizarea opțiunilor prevăzute de reglementările legale în vigoare pentru desfășurarea activității prin telemuncă sau muncă la domiciliu.

Continue Reading

Actualitate

A fost aprobată eșalonarea datoriilor restante

Published

on

Guvernul a aprobat aplicarea procedurii alternative simplificate de acordare a eșalonării la plată pentru cel mult 12 luni, pentru obligații bugetare principale și accesorii a căror scadență/termen de plată s-a împlinit după data la care a fost declanșată starea de urgență și până la data eliberării certificatului de atestare fiscală.

Totodată, s-a prelungit, până la 25 decembrie 2020, perioada în care nu se percep dobânzi și penalități pentru obligațiile fiscale neachitate la termen, a căror scadență s-a împlinit după declanșarea stării de urgență.

Beneficiari ai facilității de eșalonare simplificată sunt toți contribuabilii, indiferent de forma de proprietate, inclusiv cei care au în derulare o înlesnire la plată și care nu înregistrează obligații fiscale restante la data declarării stării de urgență.

Pentru acordarea eșalonării, contribuabilul trebuie să îndeplinească următoarele condiții:

  • să depună cerere până la data de 15 decembrie 2020, inclusiv, la care poate anexa graficul de eșalonare al ratelor;
  • să nu înregistreze obligații bugetare restante la data declarării stării de urgență și neachitate ulterior;
  • să nu se afle în procedura insolvenței;
  • să nu se afle în dizolvare potrivit prevederilor legale în vigoare;
  • să aibă depuse toate declarațiile fiscale;
  • să nu i se fi stabilit răspunderea potrivit legislației privind insolvența și/sau răspunderea solidară.

 

Continue Reading

Trending

Copyright © 2020 CityPressConstanta